Copywriting. Trafiaj słowem w umysły odbiorców - ebook
Copywriting. Trafiaj słowem w umysły odbiorców - ebook
W copywritingu język giętki to wiele, ale wciąż za mało!
Na czym należy bazować, by pisać naprawdę skuteczne teksty marketingowe, angażujące, przekonujące i wciągające niczym najlepszy film ... tego nie wie wielu copywriterów. Wbrew pozorom bowiem skuteczny copywriting nie polega jedynie na umiejętnym łączeniu ze sobą odpowiednich słów. Jest on przede wszystkim sztuką analizowania i badania rynku, a dopiero potem tworzenia treści w sposób atrakcyjny dla odbiorcy.
Autor tej książki zebrał na jej kartach wszystko, co jego zdaniem musisz wiedzieć, by zacząć pisać przyciągające treści, dzięki którym nakłonisz ich odbiorcę do działania: myślenia o Twojej marce w odpowiedni sposób, nawiązania z nią pożądanej relacji, wreszcie ... zakupu produktu lub usługi. Definiuje, czym jest copywriting, z jakich metod i technik korzysta, a także czym wyróżniają się poszczególne jego rodzaje. Podpowiada, jak sprytnie posługiwać się językiem korzyści i strat. Wskazuje najważniejsze cechy dobrego tekstu copywritingowego. Dzieli się wiedzą na temat tego, jak za pomocą słów nawiązać odpowiedni kontakt z odbiorcą przekazu. Omawia wytyczne dla tekstów tworzonych na strony internetowe i na karty produktów. Sporo uwagi poświęca też najważniejszemu dziś kanałowi komunikacji z klientem, czyli social mediom.
Czytaj, pisz, angażuj, buduj relacje, sprzedawaj!
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Na początku było słowo
- 1.1. Czym jest copywriting?
- Copywriting, czyli korzystanie z magii słowa
- Przekonujący copywriting - fundament skutecznej reklamy
- 1.2. Techniki perswazyjne stosowane w copywritingu
- Środki masowego przekazu są Twoim sprzymierzeńcem
- Jakie techniki perswazji stosuje się w copywritingu?
- 1.3. Model AIDA i jego rozszerzenie
- Czym jest model AIDA?
- Rozszerzenie modelu AIDA
- 1.4. Najważniejsze rodzaje copywritingu
- Copywriting to nie tylko reklama
Rozdział 2. Język korzyści i straty
- 2.1. Czym jest język korzyści?
- Język korzyści wpływa na emocje konsumenta
- Język korzyści powinien być klarowny!
- Jak napisać tekst w języku korzyści?
- 2.2. Czym jest język straty?
- Język straty ma wywołać strach przed utratą
- Język straty jako dopełnienie języka korzyści
- Język straty to również ograniczenia
- 2.3. Cecha, zaleta, korzyść
- Cecha mówi, zaleta przekonuje, a korzyść sprzedaje
- Pisz teksty, które sprzedają korzyści, a nie cechy!
Rozdział 3. Kilka prostych zasad
- 3.1. Poprawność językowa
- Kreatywny umysł w kajdanach polszczyzny, czyli jak pisać atrakcyjnie i zgodnie z zasadami
- Odbiorca skanuje artykuł przed przeczytaniem, czyli jak nie zniechęcić czytelnika już na starcie
- Język i gramatyka ewoluują, więc niektóre zasady możesz łamać
- 3.2. Prostota jest genialna!
- Pisanie w języku odbiorcy - czyli jak?
- Niech Twój tekst brzmi jak konwersacja!
- 3.3. Maksymalna konkretyzacja
- Dlaczego konkretyzacja jest tak ważna?
- 3.4. Ładunek emocjonalny
- Kupujemy emocjami, czyli o tym, jak pisać, by sprzedawać z wykorzystaniem emocji
- Emocje wpływają na reakcje
- Sprzedawanie oparte na emocjach wymaga analizy
- Czym tak naprawdę są emocje i dlaczego mają taką siłę?
- Racjonalne argumenty wzmacniają emocje
- 3.5. Copywriting w zgodzie z SEO
- Copywriting w zgodzie z SEO - czyli jaki?
- SEO copywriting jako wsparcie strategii pozycjonowania
- Nieważne, jakiego rodzaju treści piszesz, zawsze pisz zgodnie z SEO!
- Internet jest kopalnią wiedzy, a wyszukiwarka punktem informacyjnym
- 3.6. Copywriting i call to action (CTA)
- Call to action, czyli wezwanie do działania
- Czym jest wezwanie do działania i jaki ma cel w copywritingu?
- Poproś odpowiednio odbiorcę, by wykonał daną czynność, a on to zrobi!
- Jakie powinno być CTA, by generowało konwersję, a nie tylko ruch?
- 3.7. Optymalizacja treści pisanych i wspieranie się elementami wizualnymi
- Jak działają algorytmy, czyli odrobina suchej teorii
- Jak optymalizować treści?
Rozdział 4. Planowanie i tworzenie treści z myślą o odbiorcy
- 4.1. Poznawanie odbiorców
- Jak jeszcze lepiej zrozumieć odbiorców?
- 4.2. Wiedza na temat produktu lub usługi
- Dlaczego warto poznać to, o czym się pisze?
- Analizuj i rób notatki, aby przygotować dobry content!
- Gdzie szukać informacji, które pozwolą Ci dowiedzieć się więcej o tym, o czym piszesz?
- Kiedy już poznasz to, o czym piszesz, zamień cechy w korzyści!
- 4.3. Przejrzystość i rozmieszczenie treści
- 4.4. Świadomość odbiorcy
- Zanim uświadomisz odbiorców, sprawdź, czy sam jesteś świadomy, czego potrzebują!
- Etapy świadomości konsumenckiej odbiorców
Rozdział 5. Projektowanie najważniejszych elementów treści
- 5.1. Jak zaprojektować tytuł?
- Dlaczego tytuł jest tak ważny?
- Jak pisać ciekawe tytuły, które będą generować ruch?
- Jaki powinien być dobry tytuł?
- 5.2. Jak zaprojektować lead?
- Czym jest lead?
- Jak napisać lead, by wzbudził zainteresowanie odbiorcy?
- Jak zaprojektować dobry lead?
- 5.3. Jak napisać treść artykułu?
- Z czego powinien składać się artykuł?
- Jak stworzyć atrakcyjną treść?
Rozdział 6. Copywriting na stronie internetowej
- 6.1. Jak napisać treści na stronę główną?
- Na co zwrócić uwagę przy pisaniu treści na stronę główną?
- 6.2. Jak napisać treść do zakładki "O nas"?
- Jak NIE pisać treści do zakładki "O nas"?
- Jak napisać dobrą treść o firmie?
- 6.3. Jak napisać treści do zakładki kategorii?
- Zakładka kategorii jako strona docelowa potencjalnego klienta
- Zakładka kategorii pomaga skierować odbiorcę na ścieżkę zakupu
- Jak napisać treść do zakładki z kategoriami?
- 6.4. Jak napisać treść do zakładki "Kontakt"?
- Co warto zawrzeć w zakładce kontaktowej?
- Kilka wskazówek, jak napisać treść do zakładki "Kontakt"
- Dopasuj treść do swojej branży i niszy odbiorców
Rozdział 7. Copywriting na kartach produktów
- 7.1. Opowiadanie historii
- Czym jest storytelling?
- Dlaczego warto opowiadać historie na kartach produktów?
- Jak stworzyć skuteczną historię produktu?
- Wykorzystaj doświadczenia dotychczasowych klientów
- A co, jeśli nie masz jeszcze recenzji? Napisz historię sam!
- 7.2. Wyszczególnianie informacji na temat produktu
- Jakie informacje na temat produktu warto podać?
- Jak zaprezentować cechy produktu, by przyciągnąć uwagę odbiorcy?
- 7.3. Rozwiązanie problemu (potencjalnego klienta)
- Od czego zacząć?
- 7.4. Wartość dodana
- Czym jest wartość dodana?
- Co może być wartością dodaną?
- Czy każdy produkt może mieć jakąś wartość dodaną?
- Reputacja marki jako wartość dodana
- Czy niska cena może być wartością dodaną?
- Jak wzbogacić opisy produktów o wartość dodaną? Oto kilka krótkich porad!
Rozdział 8. Copywriting w social mediach
- 8.1. Spójność, ograniczenia i zasady, czyli jak tworzyć treści do mediów społecznościowych
- Poznaj ograniczenia, czyli jakiej długości treści toleruje dany portal
- Zrozum zasady obowiązujące w portalach, zanim zaczniesz publikować treści
- Copywriting w mediach społecznościowych, czyli jak pisać, by zachować spójność z głosem marki
- Kilka ciekawych wskazówek
- 8.2. Jak pisać posty w różnych portalach społecznościowych?
- Jak pisać posty na Facebooka?
- Jak pisać posty na Twittera?
- Jak pisać na LinkedInie?
- Jak pisać na Instagramie?
- Pisanie treści na YouTube'a
- 8.3. Jak komunikować w social mediach wartości ważne dla marki?
- Czym są wartości marki i dlaczego należy je podkreślać?
- Jak pisać o wartościach ważnych dla marki?
- 8.4. Jak zadawać pytania, rozmawiać, angażować, bawić się i sprzedawać w social mediach?
- Czym są social media dla przeciętnego użytkownika?
- Jak angażować odbiorców?
- Jak zapewnić użytkownikom rozrywkę?
- Jak sprzedawać produkty i usługi w social mediach?
Zakończenie
Bibliografia
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8322-995-9 |
Rozmiar pliku: | 863 KB |