- promocja
CorelDRAW Graphics Suite X5 PL - ebook
CorelDRAW Graphics Suite X5 PL - ebook
Pracuj z Corelem - obudź w sobie artystę
- Jak rysować linie i figury płaskie?
- Jak wprowadzać tekst, edytować go i przekształcać?
- Jak wyczarować na płaszczyźnie złudzenie trójwymiarowości?
- Jak tworzyć i edytować animacje?
Czy oglądając perfekcyjne reklamy w czasopismach lub na billboardach, masz ochotę stworzyć coś równie dobrego, a może nawet lepszego? Podczas pracy z CorelDRAW X5 możesz korzystać z narzędzi, które dają podobne możliwości. Do ich używania wcale nie jest Ci potrzebna wiedza specjalistyczna. CorelDRAW X5 jest programem uniwersalnym. Umożliwia zarówno projektowanie wizytówek, papierów firmowych, broszur, stron internetowych, jak i wielostronicowych rysunków. Mimo bogactwa możliwości jest bardzo prosty w użyciu. Wystarczy, że go uruchomisz i będziesz wykorzystywał do umieszczania na arkuszu roboczym tego, co podpowiada Ci wyobraźnia. Książkę możesz przeczytać od deski do deski, co pozwoli Ci uzyskać wiedzę o możliwościach całego pakietu, ale możesz również czytać ją na wyrywki - w zależności od potrzeb - niczym książkę kucharską.
Podręcznik ten poświęcony jest pakietowi CorelDRAW Graphics Suite X5 w polskiej wersji językowej. Na szczęście zmiany w kolejnych wersjach nie są rewolucyjne, a ewolucyjne. Dzięki temu możesz używać tej książki także wtedy, gdy korzystasz z innej wersji pakietu. W obecnej wersji przechodzenie pomiędzy modułami CorelDRAW X5 oraz Corel PHOTO-PAINT X5 jest wyjątkowo płynne. Ponieważ każdy z nich jest przeznaczony do pracy z innymi rodzajami plików, książka została podzielona na dwie części - w każdej opisano szczegółowo pracę z jednym z modułów. Z części pierwszej dowiesz się, jak umieszczać na rysunkach tekst, edytować go i przekształcać, łatwo urozmaicać rysunki efektami dwuwymiarowymi i wyczarować na płaszczyźnie złudzenie trójwymiarowości. Część druga nauczy Cię stosowania w pracach kolorów, deformowania obiektów, korzystania z efektów specjalnych oraz przygotowywania i edytowania animacji. Po zakończeniu lektury będziesz mógł sprawnie przygotować różnego typu profesjonalne projekty, takie jak wizytówki, broszury, strony internetowe oraz wielostronicowe rysunki.
- Rysowanie linii i figur płaskich
- Zmiana wymiarów i położenia obiektów
- Bitmapy i efekty specjalne
- Umieszczanie tekstu na rysunku
- Efekty dwuwymiarowe i trójwymiarowe
- Elementy stron WWW
- Tworzenie animacji
- Zapisywanie i drukowanie
Magia profesjonalnie przygotowanych grafik.
Spis treści
Wstęp (11)
Część I: CorelDRAW X5 (19)
Rozdział 1. Elementy ekranu (23)
- Okno programu (25)
- Pasek tytułu (26)
- Pasek menu (28)
- Pasek standardowy (30)
- Pasek właściwości (33)
- Przybornik (33)
- Linijka (35)
- Obszar rysunku (39)
- Paleta kolorów (40)
- Pasek stanu (40)
- Kontrolki strony (41)
- Nawigator (42)
Rozdział 2. Rozpoczynanie pracy (43)
- Ekran powitalny (43)
- Nowy rysunek (44)
- Zmiana parametrów domyślnych (50)
- Strony rysunku (51)
- Rozmiar i orientacja arkusza (56)
- Wyświetlanie rysunku (57)
- Wyświetlanie rysunku w skali (58)
- Anulowanie operacji (59)
Rozdział 3. Rysowanie linii (61)
- Krzywa (62)
- Krzywa trójpunktowa (66)
- Linia kaligraficzna (67)
- Linia o szerokości zależnej od nacisku na narzędzie (69)
- Wzorce pociągnięcia (70)
- Pióro (71)
- Pociągnięcia pędzla (73)
- Prosta lub łamana Béziera (74)
- Wybieranie węzłów (76)
Rozdział 4. Rysowanie figur (79)
- Elipsa (79)
- Elipsa trójpunktowa (80)
- Gwiazda (81)
- Wycinek (83)
- Łuk (84)
- Kratka (85)
- Kształt predefiniowany (86)
- Obszar zamknięty (91)
- Okrąg (92)
- Prostokąt (93)
- Prostokąt trójpunktowy (94)
- Spirala (96)
- Wielokąt (97)
Rozdział 5. Obiekty (99)
- Obiekt (100)
- Deformowanie obiektów (100)
- Duplikowanie obiektów (103)
- Grupowanie i rozgrupowywanie obiektów (104)
- Klonowanie obiektów (105)
- Kopiowanie obiektów do schowka (107)
- Obracanie obiektów (107)
- Pochylanie i rozciąganie obiektów (109)
- Precyzyjne umieszczanie obiektów (112)
- Przesuwanie obiektów (112)
- Rozmieszczenie obiektów (113)
- Usuwanie obiektów (114)
- Wstawianie obiektów ze schowka do rysunku (115)
- Wyrównywanie obiektów (115)
- Zmiana kolejności obiektów (117)
Rozdział 6. Wypełnienia (119)
- Wypełnianie (119)
- Wypełnianie deseniem (123)
- Wypełnianie teksturą (125)
- Wypełnianie obiektami (128)
Rozdział 7. Bitmapy (131)
- Importowanie obrazów bitmapowych (132)
- Efekty specjalne (135)
- Zamiana plików bitmapowych na wektorowe (136)
- Zamiana plików wektorowych na bitmapowe (137)
Rozdział 8. Tekst (141)
- Tekst artystyczny (142)
- Tekst akapitowy (146)
- Wybieranie tekstu (151)
- Edycja tekstu (152)
- Wyszukiwanie i zamiana tekstu (153)
- Zamiana tekstu na krzywe (154)
- Tekst i ścieżka (154)
Rozdział 9. Efekty dwuwymiarowe (157)
- Deformacja obiektu za pomocą obwiedni (157)
- Lustrzane odbicie obiektów (159)
- Przezroczystość (160)
- Zamiana obiektów na krzywe (170)
Rozdział 10. Efekty trójwymiarowe (173)
- Otaczanie obiektów konturem (173)
- Perspektywa (177)
- Metamorfoza (179)
- Wytłoczenie wektorowe (183)
Rozdział 11. Strony WWW (187)
- Przyciski interaktywne (187)
- Zamiana tekstu akapitowego na zgodny z HTML (189)
- Odsyłacze (189)
- Publikowanie w internecie (195)
Rozdział 12. Zapisywanie i eksportowanie (201)
- Zapisywanie pracy (201)
- Zapisywanie rysunku pod nową nazwą (204)
- Zapisywanie plików w różnych formatach (205)
- Eksportowanie plików (206)
- Zamykanie rysunku i programu (209)
Rozdział 13. Drukowanie (211)
- Przygotowanie materiałów dla biura usług poligraficznych (221)
Część II: Corel PHOTO-PAINT X5 (225)
Rozdział 14. Podstawy obsługi (227)
- Uruchomienie programu (227)
- Kojarzenie formatu pliku (230)
- Pasek tytułu (232)
- Pasek menu (232)
- Przybornik (232)
- Pasek właściwości (234)
- Obszar rysunku (234)
- Paleta kolorów (235)
- Pasek stanu (235)
- Okno dokowane (236)
- Wyświetlanie i ukrywanie pasków narzędzi (236)
- Linijki i jednostki miary (237)
- Prowadnice (240)
- Siatka (242)
- Konfiguracja programu (243)
Rozdział 15. Rozpoczynanie pracy (245)
- Nowy obrazek (245)
- Wczytywanie obrazka (247)
- Zmiana rozdzielczości oraz rozmiarów (249)
- Importowanie rysunków (251)
Rozdział 16. Rysowanie figur i linii (253)
Rozdział 17. Obiekty (263)
- Zaznaczanie (263)
- Edycja kształtu i położenia (264)
- Grupowanie i łączenie (266)
- Doker (267)
Rozdział 18. Kolory (269)
- Kolor papieru (269)
- Kolor farby (271)
- Kolor wypełnienia jednolitego (273)
- Liczba kolorów (274)
- Korekcja kolorów i tonów (274)
Rozdział 19. Wypełnienia (277)
Rozdział 20. Zaznaczanie (285)
- Zaznaczanie obszarów według kolorów obrazka (291)
Rozdział 21. Tekst (295)
Rozdział 22. Deformacje (301)
- Deformacja krzywoliniowa (301)
- Deformacja siatki (304)
- Deformacja sinusoidalna (306)
Rozdział 23. Efekty (309)
- Bruk (309)
- Cząsteczki (311)
- Dziecięce zabawy (313)
Rozdział 24. Elementy stron WWW (317)
Rozdział 25. Animacje (323)
- Tworzenie (323)
Rozdział 26. Zapisywanie i eksportowanie (329)
- Zapisywanie pracy (329)
- Zapisywanie rysunku pod nową nazwą (332)
- Zapisywanie plików w różnych formatach (333)
- Zamykanie rysunku i programu (334)
Rozdział 27. Drukowanie (335)
- Przygotowanie materiałów dla biura usług poligraficznych (342)
Skorowidz (347)
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-5398-0 |
Rozmiar pliku: | 33 MB |