CorelDRAW X4 PL. Ćwiczenia praktyczne - ebook
CorelDRAW X4 PL. Ćwiczenia praktyczne - ebook
Zdobądź nowe umiejętności, pracując z nową wersją CorelDRAW
- Jak wyrównywać obiekty względem tekstu?
- Jak wprowadzać do tabeli tekst i obrazy?
- Jak wstawiać znaki specjalne?
Program CorelDRAW znany jest użytkownikom od dawna, co nie znaczy, że kolejna wersja nie zaskoczy ich nowymi możliwościami! CorelDRAW X4 PL został wyposażony w wiele nowych funkcji i usprawnień. Wprowadzono w nim m.in. narzędzie Tabela, które pozwala na rysowanie tabeli o dowolnych rozmiarach, formatowanie jej w sposób zbliżony do stosowanego w edytorach tekstu oraz poddawanie różnym transformacjom. Można także importować tabele z innych programów. Ulepszono również regulację kolorów, narożników i wygładzania. Dzięki temu CorelDRAW wciąż pozostaje doskonałym programem graficznym zarówno dla amatorów, jak i profesjonalistów.
"CorelDRAW X4 PL. Ćwiczenia praktyczne" to doskonały przewodnik dla wszystkich, którzy chcą rozpocząć pracę z grafiką wektorową. Jak wszystkie książki tej serii, także i ta została napisana w sposób ułatwiający przyswajanie wiedzy. Wykonując poszczególne ćwiczenia, będziesz mógł szybko zdobyć konkretne umiejętności. Z łatwością nauczysz się tworzyć projekty wizytówek, ulotek reklamowych, szyldów czy plakatów. Będziesz umiał przygotować skomplikowane rysunki techniczne, raporty, dyplomy i broszury. Z tym podręcznikiem zyskasz wiedzę i kwalifikacje niezbędne, by tworzyć profesjonalną grafikę.
- Podstawy rysunku wektorowego
- Inteligentne rysowanie i grupy obiektów
- Blokowanie, wyrównywanie i rozkładanie obiektów
- Praca z tekstem i tabelami
- Wypełnienie tonalne, jednolite i postscriptowe
- Wypełnienie deseniem i teksturą
- Precyzyjne rysowanie
- Siatka i linijki
- Dynamiczne prowadnice i przyciąganie do obiektów
Ćwiczenia czynią mistrza i...
mistrzowską grafikę!
Spis treści
Rozdział 1. Wstęp (5)
- Opis programu CorelDRAW X4 (5)
- Co nowego w programie (6)
- Wymagania systemowe (8)
- Różnice między rysunkiem rastrowym a wektorowym (8)
Rozdział 2. Pierwsze kroki (13)
- Uruchamianie programu (13)
- Wygląd ekranu (17)
- Zapisywanie, otwieranie i drukowanie rysunków (20)
- Zapisywanie rysunków (20)
- Otwieranie rysunków (23)
- Drukowanie rysunków (25)
- Przydatne informacje (27)
- Okno Podpowiedzi (31)
Rozdział 3. Podstawy rysunku wektorowego (35)
- Rysowanie prostych obiektów (35)
- Prostokąty, elipsy, wielokąty, gwiazdy i spirale (35)
- Kształty podstawowe (40)
- Obiekty z 3 punktów (41)
- Inteligentne rysowanie (42)
- Nadawanie kolorów obiektom (44)
- Transformacje obiektów (48)
- Tworzenie kopii obiektu (51)
- Kolejność obiektów (54)
- Wybieranie obiektów (55)
- Grupy obiektów (57)
- Blokowanie obiektów (59)
- Wyrównywanie i rozkładanie obiektów (60)
- Ćwiczenia podsumowujące (63)
Rozdział 4. Praca z tekstem i tabelami (75)
- Tekst (75)
- Wprowadzanie i formatowanie tekstu (75)
- Formatowanie tekstu (79)
- Wyrównywanie obiektów względem tekstu (88)
- Wstawianie znaków specjalnych (90)
- Tabele (91)
- Tworzenie tabel (91)
- Zaznaczanie wybranych elementów tabeli (94)
- Praca nad kolumnami, wierszami i komórkami (96)
- Wprowadzanie do komórek tekstu oraz obrazów (99)
- Formatowanie tabeli i komórek (100)
- Ćwiczenia podsumowujące (101)
Rozdział 5. Wypełnienia i kontury (105)
- Zmiana ustawień domyślnych (105)
- Wypełnienie jednolite (107)
- Wypełnienie tonalne (113)
- Wypełnienie deseniem (116)
- Wypełnienie teksturą (117)
- Wypełnienie postscriptowe (119)
- Okno dokowane Kolor (120)
- Kontury obiektów (121)
- Szybkie wypełnianie części wspólnej (125)
- Ćwiczenia podsumowujące (127)
Rozdział 6. Precyzyjne rysowanie (129)
- Linijki (130)
- Siatka (133)
- Prowadnice (136)
- Dynamiczne prowadnice (139)
- Przyciąganie do obiektów (141)
- Ćwiczenia podsumowujące (145)
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-3251-0 |
Rozmiar pliku: | 11 MB |