CorelDRAW X5 PL. Ćwiczenia praktyczne - ebook
CorelDRAW X5 PL. Ćwiczenia praktyczne - ebook
Projektowanie graficzne jest prostsze, niż myślisz!
- Jak rysować rozmaite kształty i obiekty?
- Jak wprowadzać i formatować tekst?
- Jak tworzyć kontury i efektowne wypełnienia?
Chciałbyś sam zaprojektować plakat reklamowy, efektowny szyld czy profesjonalne wizytówki? A może bez wysiłku tworzyć skomplikowane rysunki techniczne? Świetnie! Pora, byś opanował podstawowe możliwości CorelDRAW. Ten obecny na rynku od 1989 roku program do tworzenia grafiki wektorowej i składu stron jest dziś jednym z najbardziej znanych i cenionych przez zawodowych projektantów. Jednak dzięki przyjaznemu interfejsowi, łatwości obsługi narzędzi i wszechstronności zastosowań zyskał popularność także wśród amatorów. W dodatku w swej najnowszej wersji CorelDRAW stał się jeszcze bardziej intuicyjny i funkcjonalny. Rozbudowano w nim między innymi obsługę plików, ulepszono mechanizm rozpoznawania rysunków bitmapowych i przekształcania ich w grafikę wektorową oraz wyposażono go w nowy mechanizm zarządzania kolorami i obsługę profilu kolorów Pantone.
I choć to wszystko może wydawać Ci się jeszcze czarną magią, już wkrótce zaczniesz sam tworzyć pierwsze projekty. Dzięki tej książce krok po kroku, wykonując ćwiczenia od prostych po coraz bardziej zaawansowane, szybko nauczysz się korzystać z najważniejszych narzędzi tego programu. Gdy tylko zaznajomisz się z obsługą interfejsu Corela, dowiesz się, jak rysować proste obiekty i kształty oraz rozmaite figury geometryczne. Potem zobaczysz, jak te obiekty sprawnie transformować i wypełniać kolorem, a także grupować i blokować. Opanujesz wprowadzanie i formatowanie tekstu oraz wyrównywanie względem niego rozmaitych obiektów. Odkryjesz także, jak tworzyć i edytować różne tabele oraz pracować nad kolumnami, wierszami i komórkami. Ponadto opanujesz tworzenie ciekawych wypełnień i konturów obiektów, a także zagadnienia związane z precyzyjnym rysunkiem w programie CorelDRAW.
Zagadnienia omówione w książce:
- Instalacja i uruchomienie programu
- Otwieranie, zapisywanie i drukowanie rysunków
- Podstawy rysunku wektorowego
- Tworzenie, edycja i transformacje obiektów
- Inteligentne rysowanie
- Praca z tekstem i tabelami
- Tworzenie konturów i wypełnień
- Narzędzia do rysowania precyzyjnego
Postaw pierwsze kroki w grafice komputerowej
- opanuj podstawy programu CorelDRAW!
Spis treści
Rozdział 1. Wstęp (5)
- Opis programu CorelDRAW X5 (5)
- Co nowego w programie? (6)
- Wymagania systemowe (10)
- Różnice między rysunkiem rastrowym a wektorowym (11)
Rozdział 2. Pierwsze kroki (15)
- Uruchamianie programu (15)
- Wygląd ekranu (18)
- Zapisywanie, otwieranie i drukowanie rysunków (23)
- Zapisywanie rysunków (23)
- Otwieranie rysunków (25)
- Corel Connect (27)
- Drukowanie rysunków (31)
- Przydatne informacje (33)
- Okno Podpowiedzi (37)
Rozdział 3. Podstawy rysunku wektorowego (41)
- Rysowanie prostych obiektów (41)
- Prostokąty, elipsy, wielokąty, gwiazdy i spirale (41)
- Kształty podstawowe (46)
- Obiekty z 3 punktów (47)
- Inteligentne rysowanie (48)
- Nadawanie obiektom kolorów (50)
- Transformacje obiektów (54)
- Tworzenie kopii obiektu (58)
- Kolejność obiektów (62)
- Wybieranie obiektów (64)
- Grupy obiektów (66)
- Blokowanie obiektów (67)
- Wyrównywanie i rozkładanie obiektów (68)
- Zmiana kształtu obiektów (72)
- Ćwiczenia podsumowujące (74)
Rozdział 4. Praca z tekstem i tabelami (87)
- Tekst (87)
- Wprowadzanie i formatowanie tekstu (87)
- Formatowanie tekstu (91)
- Wyrównywanie obiektów względem tekstu (100)
- Wstawianie znaków specjalnych (102)
- Tabele (103)
- Tworzenie tabel (103)
- Zaznaczanie wybranych elementów tabeli (106)
- Praca nad kolumnami, wierszami i komórkami (108)
- Wprowadzanie do komórek tekstu oraz obrazów (111)
- Formatowanie tabeli i komórek (112)
- Ćwiczenia podsumowujące (114)
Rozdział 5. Wypełnienia i kontury (117)
- Zmiana ustawień domyślnych (117)
- Wypełnienie jednolite (119)
- Wypełnienie tonalne (125)
- Wypełnienie deseniem (128)
- Wypełnienie teksturą (130)
- Wypełnienie postscriptowe (131)
- Okno dokowane Kolor (133)
- Kontury obiektów (133)
- Szybkie wypełnianie części wspólnej (139)
- Paleta dokumentu (140)
- Ćwiczenia podsumowujące (142)
Rozdział 6. Precyzyjne rysowanie (145)
- Linijki (147)
- Siatka (149)
- Prowadnice (152)
- Dynamiczne prowadnice (155)
- Przyciąganie do obiektów (158)
- Ćwiczenia podsumowujące (162)
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-3245-9 |
Rozmiar pliku: | 7,3 MB |