Cyfrowa przestrzeń biznesowa - ebook
Cyfrowa przestrzeń biznesowa - ebook
E-book prezentuje nową branżę serwisów internetowych tworzących tzw. cyfrową przestrzeń biznesową. Nowe technologie przeniknęły już do każdej dziedziny naszego życia, zmieniając nie tylko urządzenia, z których korzystamy w naszym otoczeniu, ale przede wszystkim naszą aktywność, m.in. w takich obszarach, jak: pozyskiwanie informacji i wiedzy, rozrywka, komunikacja czy współpraca. Dziś wystarczy być "podłączonym" do globalnej sieci przez jakiekolwiek urządzenie mobilne, np. laptop, smartphone, palmtop, tablet, żeby utrzymywać na bieżąco kontakt z innymi, niezależnie od strefy czasowej czy miejsca pobytu. Zmiany różnych form aktywności, pozbawione barier, są dostrzegalne na każdym kroku, na ulicy, w domu, w środkach masowego przekazu. Nie da się już zaprzeczyć, że świat wokół nas zmienia się z niewyobrażalną szybkością. Pozostaje jednak pytanie, czy podobne zmiany zachodzą również w biznesie. Czy nowy internetowy sposób komunikacji ma wpływ na przedsiębiorców?
Celem publikacji jest rozpoznanie możliwości i warunków rozwoju globalnej, cyfrowej przestrzeni biznesowej. Atutem książki jest przeanalizowanie serwisów, które są globalnymi liderami w swoich obszarach konkurencyjnych. Autor omawia takie serwisy, jak:
• biznesowe serwisy społecznościowe: LinkedIn, Viadeo, Xing i Facebook,
• business directory z elementami Web 2.0: Spoke, Jigsaw,
• social technology platforms: Bantam Live, Central Desktop, Huddle.net, Jivesoftware, Projectplace, Socialtext,
• marketplace: Alibaba.com, Elance, oDesk,
• enterprise on demand: 37Signals, Salesforce, Zoho.
Informacje zawarte w tej publikacji będą przydatne do korzystania z serwisów internetowych w bieżącym wykonywaniu zadań w firmie - wiele serwisów umożliwia np. bezpłatne korzystanie z CRM czy narzędzia do zarządzania projektami, co pozwoli na zaoszczędzenie pieniędzy w firmie. Dzięki niej poszerzysz swoją wiedzę o tym, co się dzieje w cyfrowym świecie biznesu, uzyskasz syntetyczną i analityczną informację o dostępie do poszczególnych aplikacji internetowych, a także poznasz prognozy dotyczące cyfrowego świata biznesu.
Matt Mayewski - marketingowiec, przedsiębiorca, analityk biznesowy, posiadający doświadczenie w branży telekomunikacyjnej, paliwowej, internetowej, doktorant w Katedrze Nauk o Przedsiębiorstwie SGH (przedsiębiorstwo przyszłości, konkurencyjność systemów kooperacyjnych w Internecie).
Spis treści
Wstęp
CZĘŚĆ I. Analiza jakościowa i ilościowa rynku B2B i otoczenia biznesowego. Globalny benchmarking
ROZDZIAŁ 1. Analiza jakościowa rynku B2B i otoczenia biznesowego
Grupa I (grupa wartości)
Grupa II (grupa ilości)
Grupa III (grupa wsparcia)
ROZDZIAŁ 2. Analiza jakościowa. Przegląd krajowych rynków B2B i otoczenia biznesowego
CZĘŚĆ II. Analiza internetowych serwisów biznesowych
ROZDZIAŁ 3. Metoda analizy internetowych serwisów biznesowych
ROZDZIAŁ 4. Identyfikacja internetowych serwisów biznesowych
ROZDZIAŁ 5. Społecznościowe (networkingowe) serwisy biznesowe
Trzy prawa społeczności biznesowych
Mistrzowie biznesowych relacji
Dinozaury relacji
Wielka trójka
Biznesowe serwisy społecznościowe - podsumowanie grupy
Poglądowy SWOT grupy społecznościowych (networkingowych) serwisów biznesowych
ROZDZIAŁ 6. Business directory
Spoke
Jigsaw
Business directory - podsumowanie grupy
Poglądowy SWOT serwisów z grupy business directory
ROZDZIAŁ 7. Social technology platform
Od zarządzania projektami do zarządzania pracą
Nowy styl pracy
Dzieci Facebooka
Walka o ogień… wiedzy
Bantam Live
Central Desktop
Socialtext
Jivesoftware
Huddle.net
Projectplace
Social technology platform - podsumowanie grupy
Poglądowy SWOT serwisów z grupy social technology platform
ROZDZIAŁ 8. Targowiska internetowe
Goliat
Dawid
Przyszłość marketplace'ów produktów
Work, Worker, Workspace
Pierwszy wśród równych
Atak klonów
Jesteś moim guru
Marketplace - podsumowanie grupy
Poglądowy SWOT grupy marketplace'ów
ROZDZIAŁ 9. Enterprise on demand
Organizacja do wynajęcia
Salesforce
Rework, czyli 37Signals
Organizacja Głupcze!
Enterprise on demand - podsumowanie grupy
Poglądowy SWOT serwisów z grupy enterprise on demand
ROZDZIAŁ 10. Macierzowa analiza internetowych serwisów biznesowych
Mapa migracji wartości w otoczeniu konkurencyjnym internetowych serwisów biznesowych
Macierz wartości w otoczeniu konkurencyjnym internetowych serwisów biznesowych
Cena dostępu
Wnioski z analizy
Bibliografia
Kategoria: | Webmaster |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-01-16683-0 |
Rozmiar pliku: | 9,3 MB |