Facebook - konwersja
Darmowy fragment

  • Empik Go W empik go

Cyfryzacja mediów. Przemiany w sektorze prasy. Edukacja Medialna - ebook

Format:
EPUB
Data wydania:
1 stycznia 2024
59,90
5990 pkt
punktów Virtualo

Cyfryzacja mediów. Przemiany w sektorze prasy. Edukacja Medialna - ebook

PODRĘCZNIK AKADEMICKI. Obecna pozycja naukowa jest przeznaczona ściśle dla czytelnika na wyższym poziomie edukacji, studiującego wymienione tu zagadnienia. Czytelnik nieprzygotowany edukacyjnie, może nie zrozumieć wielu omawianych tu definicji, słownictwa stricte naukowego i poruszanych zagadnień technicznych. Książka przeznaczona jest dla umysłów oczytanych w tematyce branży dziennikarskiej, medialnej i komunikacji społecznej oraz dla studentów tej dziedziny, licencjatów, magistrów i doktorantów. Opiera się na pracy doktorskiej autorki, która poruszając tematykę multidyscyplinarną, za swoją pracę otrzymała najwyższe oceny  w recenzjach profesorskich.  Omawia przemiany związane z cyfryzacją mediów w ostatnich trzech dekadach i powiązane z nimi pojęcie cyfryzacji oraz konwergencji w odniesieniu do różnych mediów. Dalej definiuje je ze szczególnym uwzględnieniem „cyfryzacji”, „konwergencji mediów” oraz „mediatyzacji”. Porusza temat pracy dziennikarzy, zwyczajów czytelników oraz danych ze statystyk w mediach prasowych, a także z zamieszczanych na ich łamach reklam. Prezentuje również wyzwania stojące przed współczesnymi mediami prasowymi.

Przedmiotem rozważań niniejszej pracy uczyniono zagadnienie cyfryzacji prasy. Praca obejmuje problematykę rozwoju prasy i wskazuje na jego przeobrażenia oraz perspektywy funkcjonowania na tle transformacji cyfrowej współczesnych mediów. Proces ten wpisuje się w kontekst innych współczesnych procesów m.in. ekonomiczno-gospodarczego, socjologiczno-kulturowego, komercjalizacji, marketingu, zarządzania i globalizacji. Efekty tych zmian można dostrzec również w obszarze informatyczno-technicznym, który w ostatnich trzech dekadach stopniowo przyspieszał. Szczególnie uwidocznił się on w czasie pandemii COVID-19 podczas wielomiesięcznego lockdown, ze skutkiem nieodwracalnych i długotrwałych zmian na rynku mediów, szczególnie związanych z prasą i reklamą.

Uzupełnieniem książki jest 473 przypisy źródłowe, bogata bibliografia, spis tabel,  oraz dodatkowe materiały, związane z tematyką pracy.

Dr Renata  Zarzycka - doktor Komunikacji Społecznej i Mediów, medioznawca, dyplomowany coach, mediator i negocjator, Współautor kilkudziesięciu artykułów naukowych, poświęconych edukacji medialnej i społecznej komunikacji oraz ponad setki cyfrowych prac w formie audiobooków i ebooków.

Spis treści

Spis treści:

 

Recenzja 1 - prof. ucz. dr hab. Piotr Drzewiecki

Recencja 2 - prof. dr hab. Karol Klauza

 

Wstęp

 

1. Przemiany związane z cyfryzacją mediów

 

2. Pojęcie cyfryzacji i konwergencji w odniesieniu do różnych typów mediów

 

2.1. Wpływ techniki cyfrowego kodowania danych na rozwój komputeryzacji

2.2. Pojawienie się Internetu a kryzys prasy drukowanej

2.3 Zdefiniowanie cyfryzacji i digitalizacji

2.3.1. Zdefiniowanie pojęcia digitalizacja

2.3.2. Frekwencja terminów cyfryzacja i digitalizacja w Internecie

2.4. Procesy cyfryzacji prasy a postęp techniczny

 

3. Konwergencja mediów – koncepcje, rodzaje, przejawy

 

3.1. Definicje i przyczyny konwergencji

3.2. Rodzaje konwergencji

 

4. Cyfryzacja i konwergencja mediów a sektor prasy

 

4.1. Konwergencja a media i praca dziennikarzy

4.2. Konwergencja a treści publikowane w mediach

4.3. Konwergencja a konsumpcja mediów i zwyczaje odbiorców

4.4. Konwergencja a dane statystyczne w mediach prasowych

 

5.  Rola reklamy w mediach prasowych

 

5.1. Rola promocji w marketingu prasowym

5.2. Rodzaje reklamy tradycyjnej i cyfrowej

5.3. Statystyki reklamowe w mediach

 

Zakończenie

Bibliografia

Akty prawne

Monografie

Raporty i sprawozdania badawcze

Artykuły i prace naukowe

Artykuły prasowe

Słowniki i encyklopedie

Spis tabel

Streszczenie

Kategoria: Media i dziennikarstwo
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-67225-69-4
Rozmiar pliku: 831 KB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij