Facebook - konwersja

Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
11 maja 2018
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
89,00

Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów - ebook

Pierwsze linie kodu powstawały pół wieku temu. Komputery, na które tworzono te programy, w bardzo niewielkim stopniu przypominały współczesne maszyny. Niezależnie od upływu lat, postępu technologii i powstawania wymyślnych narzędzi, języków programowania czy frameworków pewne zasady tworzenia kodu pozostają niezmienne. Są takie same jak w czasie, gdy Alan Turing pisał pierwszy kod maszynowy w 1946 roku. Respektowanie tych zasad to warunek, że uzyska się oprogramowanie o czystej architekturze, czyli poprawne strukturalnie, łatwe w utrzymaniu i rozwijaniu, a przede wszystkim działające zgodnie z oczekiwaniami.

W tej książce w sposób jasny i bardzo interesujący przedstawiono uniwersalne zasady architektury oprogramowania wraz z szeregiem wskazówek dotyczących stosowania tych reguł w praktyce. Wyczerpująco zaprezentowano tu dostępne rozwiązania i wyjaśniono, dlaczego są one tak istotne dla sukcesu przedsięwzięcia. Publikacja jest wypełniona bardzo praktycznymi rozwiązaniami problemów, z którymi musi się mierzyć wielu programistów. Szczególnie cenne są uwagi dotyczące zapobiegania częstemu problemowi, jakim jest stopniowa utrata jakości kodu w miarę postępu projektu. Ta książka obowiązkowo powinna się znaleźć w podręcznej biblioteczce każdego architekta oprogramowania, analityka systemowego, projektanta i menedżera!

Z książki dowiesz się:

  • Do czego muszą dążyć architekci oprogramowania i w jaki sposób mogą osiągać te cele
  • Jak brzmią najważniejsze zasady projektowania oprogramowania związane z adresowaniem funkcji, separacją komponentów i zarządzaniem danymi
  • W jaki sposób paradygmaty oprogramowania wzmagają dyscyplinę pracy
  • Co podczas tworzenia oprogramowania jest więcej, a co jest mniej ważne
  • W jaki sposób implementować optymalne struktury dla sieci WWW, baz danych, konsoli i aplikacji osadzonych

Czysta architektura - doskonały kod!

Spis treści

  • Przedmowa
  • Wstęp
  • Podziękowania
  • O autorze
  • I Wprowadzenie
  • 1. Czym są projekt i architektura?
    • Cel?
    • Studium przypadku
      • Oznaki bałaganu
      • Okiem zarządu
      • Gdzie szukać przyczyny?
    • Wnioski
  • 2. Opowieść o dwóch wartościach
    • Zachowanie
    • Architektura
    • Ważniejsza wartość
    • Macierz Eisenhowera
    • Walka o architekturę
  • II Zacznij od podstaw. Paradygmaty oprogramowania
  • 3. Przegląd paradygmatów
    • Programowanie strukturalne
    • Programowanie obiektowe
    • Programowanie funkcyjne
    • Coś do przemyślenia
    • Wnioski
  • 4. Programowanie strukturalne
    • Dowód
    • Ogłoszenie szkodliwości
    • Dekompozycja funkcyjna
    • Brak formalnych dowodów
    • Metoda naukowa
    • Testy
    • Wnioski
  • 5. Programowanie obiektowe
    • Hermetyzacja?
    • Dziedziczenie?
    • Polimorfizm?
      • Moc polimorfizmu
      • Odwrócenie zależności
    • Wnioski
  • 6. Programowanie funkcyjne
    • Kwadraty liczb całkowitych
    • Niezmienność i architektura
    • Podział zmienności
    • Strumień zdarzeń
    • Wnioski
  • III Reguły projektowe
  • 7. SRP reguła jednej odpowiedzialności
    • Symptom 1. Przypadkowa duplikacja
    • Symptom 2. Złączenia
    • Rozwiązania
    • Wnioski
  • 8. Reguła otwarte-zamknięte
    • Eksperyment myślowy
    • Kontrola kierunku
    • Ukrywanie informacji
    • Wnioski
  • 9. Zasada podstawień Barbary Liskov
    • Jak używać dziedziczenia?
    • Problem z kwadratem i prostokątem
    • Zasada LSP i architektura
    • Przykład naruszenia zasady LSP
    • Wnioski
  • 10. Zasada rozdzielania interfejsów
    • Zasada ISP i język
    • Zasada ISP i architektura
    • Wnioski
  • 11. Zasada odwrócenia zależności
    • Stabilne abstrakcje
    • Fabryki
    • Komponenty konkretne
    • Wnioski
  • IV Zasady komponentów
  • 12. Komponenty
    • Krótka historia komponentów
    • Relokacje
    • Konsolidatory
    • Wnioski
  • 13. Spójność komponentów
    • Zasada Reuse (Release Equivalence Principle)
    • Zasada Common Closure Principle
      • Podobieństwo do zasady SRP
    • Zasada Common Reuse Principle
      • Związki z zasadą ISP
    • Diagram napięć dla zasad spójności komponentów
    • Wnioski
  • 14. Łączenie komponentów
    • Zasada zależności niecyklicznych
      • Cotygodniowa kompilacja
      • Eliminowanie zależności cyklicznych
      • Efekty powstania cykli w grafie zależności komponentów
      • Usuwanie cykli
      • Drgania
    • Projekt typu top-down
    • Zasada stabilnych zależności
      • Stabilność
      • Miara stabilności
      • Nie wszystkie komponenty powinny być stabilne
        • Komponenty abstrakcyjne
    • Zasada stabilnych abstrakcji
      • Gdzie umieścić reguły wysokiego poziomu?
      • Wprowadzenie do zasady stabilnych abstrakcji
      • Miara abstrakcji
      • Ciąg główny
        • Strefa bólu
        • Strefa bezużyteczności
      • Unikanie stref wykluczenia
      • Odległość od ciągu głównego
    • Wnioski
  • V Architektura
  • 15. Czym jest architektura?
    • Rozwój systemu
    • Wdrożenia
    • Działanie
    • Konserwacja
    • Zachowywanie dostępnych opcji
    • Niezależność od urządzenia
    • Spam
    • Adresowanie fizyczne
    • Wnioski
  • 16. Niezależność
    • Przypadki użycia
    • Działanie
    • Rozwój
    • Wdrożenia
    • Otwarte opcje
    • Oddzielanie warstw
    • Rozdzielanie przypadków użycia
    • Tryby rozdzielania
    • Możliwość niezależnego rozwijania
    • Niezależne wdrożenia
    • Duplikacja
    • Tryby rozdzielania (ponownie)
    • Wnioski
  • 17. Granice. Wyznaczanie linii
    • Dwie smutne historie
    • FitNesse
    • Jakie linie rysować i kiedy to robić?
    • A co z wejściem i wyjściem?
    • Architektura wtyczek
    • A jednak wtyczki
    • Wnioski
  • 18. Anatomia granic
    • Przekraczanie granic
    • Straszliwy monolit
    • Instalowanie komponentów
    • Wątki
    • Procesy lokalne
    • Usługi
    • Wnioski
  • 19. Zasady i poziomy
    • Poziomy
    • Wnioski
  • 20. Reguły biznesowe
    • Encje
    • Przypadki użycia
    • Modele żądania i odpowiedzi
    • Wnioski
  • 21. Krzycząca architektura
    • Motyw architektury
    • Cel architektury
    • A co z siecią WWW?
    • Framework to narzędzie, a nie styl życia
    • Testowanie architektury
    • Wnioski
  • 22. Czysta architektura
    • Zasada zależności
      • Encje
      • Przypadki użycia
      • Adaptery interfejsów
      • Frameworki i sterowniki
      • Tylko cztery kręgi?
      • Przekraczanie granic
      • Jakie dane przekraczają granice?
    • Typowy scenariusz
    • Wnioski
  • 23. Prezentery i skromne obiekty
    • Wzorzec projektowy skromny obiekt
    • Prezentery i widoki
    • Testowanie i architektura
    • Bramy do baz danych
    • Mapowanie danych
    • Serwisy
    • Wnioski
  • 24. Granice częściowe
    • Pomiń ostatni krok
    • Granice jednowymiarowe
    • Fasady
    • Wnioski
  • 25. Warstwy i granice
    • Hunt the Wumpus
    • Czysta architektura?
    • Przekraczanie strumieni
    • Dzielenie strumieni
    • Wnioski
  • 26. Komponent Main
    • Najważniejszy detal
    • Wnioski
  • 27. Serwisy, duże i małe
    • Architektura serwisów?
    • Zalety serwisów?
      • Czy rzeczywiście separują?
      • Czy rzeczywiście pozwalają na niezależny rozwój i wdrożenia?
    • Problem z kotkami
    • Pomogą nam obiekty
    • Serwisy bazujące na komponentach
    • Sprawy ogólnosystemowe
    • Wnioski
  • 28. Granice testów
    • Testy jako komponenty systemu
    • Projekt ułatwiający testy
    • API testujące
      • Rozdzielanie strukturalne
      • Bezpieczeństwo
    • Wnioski
  • 29. Czysta architektura osadzona
    • Test n-App-stawienia
    • Problem docelowego sprzętu
      • Czysta architektura osadzona umożliwia testowanie
        • Warstwy
        • Sprzęt jest szczegółem
      • Nie przekazuj szczegółów sprzętowych użytkownikom warstwy HAL
        • Procesor jest szczegółem
        • System operacyjny jest szczegółem
      • Programowanie dla interfejsów i możliwości podmiany
      • Warunkowe dyrektywy kompilatora i zasada DRY
    • Wnioski
  • VI Szczegóły
  • 30. Baza danych jest szczegółem
    • Relacyjne bazy danych
    • Dlaczego systemy baz danych są takie powszechne?
    • A gdyby nie było dysków?
    • Szczegóły
    • A co z wydajnością?
    • Anegdota
    • Wnioski
  • 31. Sieć WWW jest szczegółem
    • Wieczne wahadło
    • Rezultat
    • Wnioski
  • 32. Frameworki są szczegółem
    • Autorzy frameworków
    • Małżeństwo asymetryczne
    • Ryzyko
    • Rozwiązanie
    • Teraz ogłaszam was
    • Wnioski
  • 33. Studium przypadku. Sprzedaż filmów
    • Produkt
    • Analiza przypadków użycia
    • Architektura komponentów
    • Zarządzanie zależnościami
    • Wnioski
  • 34. Zaginiony rozdział
    • Pakowanie w warstwy
    • Pakowanie według funkcji
    • Porty i adaptery
    • Pakowanie według komponentów
    • Diabeł tkwi w szczegółach implementacji
    • Organizacja a hermetyzacja
    • Inne sposoby rozdzielania
    • Wnioski. Zaginiona porada
  • VII Dodatki
  • A Archeologia architektury
    • System księgowości Union
    • Cięcie laserowe
    • Monitorowanie odlewów aluminium
    • 4-TEL
    • Komputer SAC
      • Wysyłanie serwisantów
      • Architektura
      • Wielkie przeprojektowanie
      • Europa
      • Wnioski
    • Język C
      • C
    • BOSS
    • pCCU
      • Pomyłka w planach
    • DLU/DRU
      • Architektura
    • VRS
      • Nazwa
      • Architektura
      • Wnioski
    • Elektroniczny recepcjonista
      • Śmierć recepcjonisty
    • System wysyłania serwisantów
    • Clear Communications
      • Wstęp
      • Wujek Bob
      • Telefon
    • ROSE
      • Nieustające dyskusje
      • pod innymi nazwami
    • Egzamin na architekta
    • Wnioski
  • Posłowie
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-9110-9
Rozmiar pliku: 17 MB

BESTSELLERY

Kategorie: