Facebook - konwersja
Pobierz fragment

D3.js w akcji - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
7 lutego 2016
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
69,00

D3.js w akcji - ebook

D3.js jest biblioteką przeznaczoną do tworzenia zaawansowanych wizualizacji danych w rozmaitych aplikacjach internetowych. Ta solidnie zaprojektowana biblioteka oczywiście umożliwia generowanie wykresów, ale pozwala również na tworzenie map, interaktywnych diagramów, paneli kontrolnych dla danych, raportów i wielu innych animowanych elementów. Zapewnia co najmniej tę samą wydajność co Flash czy aplety Javy, ale jest zintegrowana ze standardami internetowymi i modelem DOM dla HTML. To nie koniec zalet D3.js — to także świetne narzędzie do dynamicznego aktualizowania bardziej standardowych witryn internetowych.

Niniejsza książka pozwoli Ci na płynne rozpoczęcie pracy z tą biblioteką, dającą fantastyczne możliwości. Nauczysz się, jak tworzyć interaktywną grafikę i aplikacje sterowane danymi. Zaczniesz od zestawu praktycznych przykładów, dostosowanych do różnego rodzaju wykresów, sieci i map. Wykorzystasz przy tym gotowe układy z biblioteki D3. Zapoznasz się z praktycznymi technikami projektowania zawartości stron, tworzenia animacji i prezentowania zmieniających się danych. Zobaczysz między innymi, jak tworzyć interaktywną grafikę i wykorzystywać dane przesyłane strumieniowo.

Dzięki tej książce zrozumiesz:
  • zasady wizualizacji danych,
  • techniki wiązania i wczytywania danych oraz tworzenia elementów graficznych na ich podstawie,
  • metody pracy z grafiką wektorową,
  • tworzenie elementów służących do wizualizacji danych,
  • rozbudowane aplikacje wykorzystujące mapy,
  • sposoby tworzenia kompletnych aplikacji opartych na bibliotece D3, również dla urządzeń przenośnych.

Spis treści

Przedmowa (9)

Podziękowania (11)

O książce (13)

CZĘŚĆ I. PODSTAWY BIBLIOTEKI D3.JS (17)

Rozdział 1. Wprowadzenie do biblioteki D3.js (19)

  • 1.1. Czym jest D3.js? (20)
  • 1.2. Jak działa biblioteka D3? (21)
    • 1.2.1. W wizualizacji danych ważne są nie tylko aspekty wizualne (22)
    • 1.2.2. W bibliotece D3 istotne są selekcja i wiązanie danych (26)
    • 1.2.3. Biblioteka D3 umożliwia określanie wyglądu elementów stron internetowych na podstawie powiązanych danych (27)
    • 1.2.4. Elementami strony mogą być elementy div, państwa lub diagramy przepływu (27)
  • 1.3. Stosowanie standardu HTML5 (28)
    • 1.3.1. Model DOM (29)
    • 1.3.2. Pisanie kodu w konsoli (34)
    • 1.3.3. SVG (34)
    • 1.3.4. Style CSS (39)
    • 1.3.5. JavaScript (44)
  • 1.4. Standardy dotyczące danych (49)
    • 1.4.1. Dane tabelaryczne (50)
    • 1.4.2. Dane zagnieżdżone (50)
    • 1.4.3. Dane sieciowe (50)
    • 1.4.4. Dane geograficzne (51)
    • 1.4.5. Dane surowe (51)
    • 1.4.6. Obiekty (53)
  • 1.5. Standardy z obszaru wizualizowania informacji stosowane w bibliotece D3 (54)
  • 1.6. Twoja pierwsza aplikacja oparta na bibliotece D3 (55)
    • 1.6.1. "Witaj, świecie" z elementami
      (56)
    • 1.6.2. "Witaj, świecie" z kołami (56)
    • 1.6.3. Komunikowanie się z biblioteką D3 (58)
  • 1.7. Podsumowanie (61)

Rozdział 2. Przepływ danych podczas wizualizowania informacji (63)

  • 2.1. Praca z danymi (64)
    • 2.1.1. Wczytywanie danych (64)
    • 2.1.2. Formatowanie danych (67)
    • 2.1.3. Przekształcanie danych (69)
    • 2.1.4. Pomiar danych (73)
  • 2.2. Wiązanie danych (74)
    • 2.2.1. Selekcje i wiązanie (74)
    • 2.2.2. Dostęp do danych za pomocą funkcji wewnątrzwierszowych (76)
    • 2.2.3. Uwzględnianie skal (79)
  • 2.3. Styl, atrybuty i treść w prezentacji danych (81)
    • 2.3.1. Wizualizacja oparta na wczytanych danych (82)
    • 2.3.2. Ustawianie kanałów (84)
    • 2.3.3. Instrukcje enter, update i exit (87)
  • 2.4. Podsumowanie (93)

Rozdział 3. Projektowanie sterowane danymi i interakcje (95)

  • 3.1. Architektura projektu (96)
    • 3.1.1. Dane (96)
    • 3.1.2. Zasoby (97)
    • 3.1.3. Rysunki (97)
    • 3.1.4. Arkusze stylów (97)
    • 3.1.5. Biblioteki zewnętrzne (98)
  • 3.2. Interaktywne style i model DOM (100)
    • 3.2.1. Zdarzenia (100)
    • 3.2.2. Przejścia graficzne (103)
    • 3.2.3. Manipulowanie modelem DOM (105)
    • 3.2.4. Sensowne korzystanie z kolorów (107)
  • 3.3. Wstępnie generowane treści (113)
    • 3.3.1. Rysunki (113)
    • 3.3.2. Fragmenty kodu w HTML-u (115)
    • 3.3.3. Wstępnie wygenerowana grafika SVG (116)
  • 3.4. Podsumowanie (122)

CZĘŚĆ II. PODSTAWY WIZUALIZOWANIA INFORMACJI (123)

Rozdział 4. Komponenty wykresów (125)

  • 4.1. Ogólne zasady tworzenia wykresów (126)
    • 4.1.1. Generatory (127)
    • 4.1.2. Komponenty (127)
    • 4.1.3. Układy (127)
  • 4.2. Tworzenie osi (128)
    • 4.2.1. Wyświetlanie danych (128)
    • 4.2.2. Określanie stylu osi (131)
  • 4.3. Złożone obiekty graficzne (135)
  • 4.4. Wykresy liniowe i interpolacja (143)
    • 4.4.1. Rysowanie linii od określonych punktów (145)
    • 4.4.2. Rysowanie wielu linii za pomocą kilku generatorów (147)
    • 4.4.3. Omówienie interpolacji linii (148)
  • 4.5. Złożone akcesory (149)
  • 4.6. Podsumowanie (158)

Rozdział 5. Układy (159)

  • 5.1. Histogramy (160)
  • 5.2. Wykresy kołowe (162)
    • 5.2.1. Rysowanie wykresu kołowego (163)
    • 5.2.2. Tworzenie wykresu pierścieniowego (165)
    • 5.2.3. Przejścia (166)
  • 5.3. Układy dla grup kół (168)
  • 5.4. Drzewa (172)
  • 5.5. Układy skumulowane (177)
  • 5.6. Wtyczki służące do dodawania układów (183)
    • 5.6.1. Diagram Sankeya (183)
    • 5.6.2. Chmury słów (190)
  • 5.7. Podsumowanie (195)

Rozdział 6. Wizualizowanie sieci (197)

  • 6.1. Statyczne diagramy sieci (198)
    • 6.1.1. Dane o sieci (199)
    • 6.1.2. Macierz sąsiedztwa (201)
    • 6.1.3. Diagram łukowy (205)
  • 6.2. Układ oparty na siłach (208)
    • 6.2.1. Tworzenie dla sieci diagramu opartego na siłach (209)
    • 6.2.2. Znaczniki SVG (210)
    • 6.2.3. Miary sieci (214)
    • 6.2.4. Ustawienia układu opartego na siłach (216)
    • 6.2.5. Aktualizowanie sieci (218)
    • 6.2.6. Usuwanie i dodawanie węzłów oraz krawędzi (219)
    • 6.2.7. Ręczne określanie pozycji węzłów (223)
    • 6.2.8. Optymalizacja (226)
  • 6.3. Podsumowanie (226)

Rozdział 7. Wizualizowanie informacji geoprzestrzennych (227)

  • 7.1. Podstawy tworzenia map (229)
    • 7.1.1. Szukanie danych (230)
    • 7.1.2. Rysowanie punktów na mapie (234)
    • 7.1.3. Odwzorowania i obszary (236)
    • 7.1.4. Interaktywność (238)
  • 7.2. Tworzenie lepszych map (239)
    • 7.2.1. Siatka kartograficzna (240)
    • 7.2.2. Operacja zoom (241)
  • 7.3. Zaawansowane aspekty map (244)
    • 7.3.1. Tworzenie i obracanie globusa (244)
    • 7.3.2. Odwzorowanie satelitarne (250)
  • 7.4. Dane i funkcje w bibliotece TopoJSON (251)
    • 7.4.1. Format plików TopoJSON (251)
    • 7.4.2. Wyświetlanie danych w formacie TopoJSON (252)
    • 7.4.3. Scalanie (253)
    • 7.4.4. Sąsiednie obiekty (255)
  • 7.5. Tworzenie map z kafelkami za pomocą instrukcji d3.geo.tile (256)
  • 7.6. Dalsza lektura związana z mapami (261)
    • 7.6.1. Zoom dla transformacji (262)
    • 7.6.2. Rysowanie na płótnie (262)
    • 7.6.3. Zmiana odwzorowania dla danych rastrowych (262)
    • 7.6.4. Technika hexbinning (262)
    • 7.6.5. Diagramy Woronoja (262)
    • 7.6.6. Mapy anamorficzne (262)
  • 7.7. Podsumowanie (263)

Rozdział 8. Manipulowanie tradycyjnym modelem DOM za pomocą biblioteki D3 (265)

  • 8.1. Przygotowania (267)
    • 8.1.1. Style CSS (267)
    • 8.1.2. Kod w HTML-u (268)
  • 8.2. Arkusz kalkulacyjny (268)
    • 8.2.1. Tworzenie arkusza kalkulacyjnego za pomocą tabeli (268)
    • 8.2.2. Tworzenie arkusza kalkulacyjnego za pomocą elementów
      (270)
    • 8.2.3. Dodawanie animacji do arkusza kalkulacyjnego (272)
  • 8.3. Płótno (273)
    • 8.3.1. Rysowanie na płótnie (275)
    • 8.3.2. Rysowanie i zapisywanie wielu obrazków (275)
  • 8.4. Galeria rysunków (277)
    • 8.4.1. Interaktywne wyróżnianie elementów modelu DOM (279)
    • 8.4.2. Selekcja elementów (281)
  • 8.5. Podsumowanie (283)

CZĘŚĆ III. TECHNIKI ZAAWANSOWANE (285)

Rozdział 9. Łączenie komponentów aplikacji interaktywnych (287)

  • 9.1. Jedno źródło danych, wiele perspektyw (289)
    • 9.1.1. Podstawy tworzenia panelu kontrolnego dla danych (291)
    • 9.1.2. Arkusz kalkulacyjny (292)
    • 9.1.3. Wykres słupkowy (293)
    • 9.1.4. Grupy kół (293)
    • 9.1.5. Zmiana wielkości wykresów na podstawie rozmiaru ekranu (294)
  • 9.2. Interaktywność - zdarzenia związane z kursorem myszy (296)
  • 9.3. Kontrolka wyboru zakresu (299)
    • 9.3.1. Tworzenie kontrolki wyboru zakresu (300)
    • 9.3.2. Ułatwianie korzystania z kontrolki wyboru zakresu (303)
    • 9.3.3. Zdarzenia kontrolki wyboru zakresu (306)
    • 9.3.4. Ponowne rysowanie komponentów (307)
  • 9.4. Podsumowanie (308)

Rozdział 10. Tworzenie układów i komponentów (311)

  • 10.1. Tworzenie układu (312)
  • 10.2. Pisanie własnych komponentów (319)
    • 10.2.1. Wczytywanie przykładowych danych (320)
    • 10.2.2. Wiązanie komponentów ze skalami (322)
    • 10.2.3. Dodawanie etykiet do komponentu (327)
  • 10.3. Podsumowanie (330)

Rozdział 11. Wizualizowanie dużych zbiorów danych (331)

  • 11.1. Duże zbiory danych geograficznych (332)
    • 11.1.1. Generowanie losowych danych geograficznych (334)
    • 11.1.2. Rysowanie danych geograficznych na płótnie (336)
    • 11.1.3. Techniki wyświetlania elementów w trybie mieszanym (338)
  • 11.2. Duże zbiory danych o sieciach (344)
  • 11.3. Optymalizowanie wybierania danych na podstawie współrzędnych x i y za pomocą drzew czwórkowych (349)
    • 11.3.1. Generowanie losowych danych o współrzędnych x i y (349)
    • 11.3.2. Wybór zakresu na podstawie współrzędnych x i y (349)
  • 11.4. Inne techniki optymalizacji (354)
    • 11.4.1. Unikanie ustawiania ogólnego stylu opacity (354)
    • 11.4.2. Unikanie ogólnych selekcji (355)
    • 11.4.3. Wstępne wyznaczanie pozycji (355)
  • 11.5. Podsumowanie (356)

Rozdział 12. Biblioteka D3 i urządzenia przenośne (357)

  • 12.1. Zasady tworzenia projektów sterowanych danymi dla urządzeń przenośnych (359)
  • 12.2. Wizualizacja i dotyk (359)
    • 12.2.1. Funkcja d3.touches (361)
    • 12.2.2. Rejestrowanie na liście zdarzeń związanych z dotykiem (361)
    • 12.2.3. Wizualizowanie zdarzeń związanych z dotykiem (362)
    • 12.2.4. Przesuwanie za pomocą jednego przeciągnięcia palcem (363)
    • 12.2.5. Wizualizowanie analizy dotknięć (365)
    • 12.2.6. Zoom oparty na szczypnięciach (367)
    • 12.2.7. Rotacja z użyciem trzech palców (370)
    • 12.2.8. Łączenie wszystkich elementów (371)
  • 12.3. Dostosowujące się wizualizacje danych (374)
    • 12.3.1. Tworzenie dostosowujących się wizualizacji danych (375)
    • 12.3.2. Tworzenie podstawowej wersji aplikacji (376)
    • 12.3.3. Rozwiązanie na skalę tabletu (380)
    • 12.3.4. Rozwiązanie dostosowane do telefonu (384)
    • 12.3.5. Automatyczne wykrywanie ekranów o różnych rozmiarach (389)
    • 12.3.6. Ogólne zasady tworzenia dostosowujących się wizualizacji danych (389)
  • 12.4. Geolokalizacja (389)
  • 12.5. Podsumowanie (390)

Skorowidz (393)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-1826-7
Rozmiar pliku: 27 MB

BESTSELLERY

Kategorie: