Facebook - konwersja
  • promocja

Design dla hakerów. Sekrety genialnych projektów - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
25 września 2012
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Design dla hakerów. Sekrety genialnych projektów - ebook

Pasjonująca wyprawa w świat projektów!

Tego jeszcze nie było! Książka, która rozprawia się z mitami oraz wyjaśnia powszechnie przyjęte założenia. Prawda, że Comic Sans to znienawidzona czcionka? Ale czy wiesz dlaczego? Czy złota proporcja faktycznie ma znaczenie? Dlaczego Monet nigdy nie używał czarnego na swoich obrazach? To tylko niektóre z pytań, nad którymi zastanawia się David Kadavy - utytułowany projektant, który rozłożył klasyczne zasady projektowania i techniki webdesignerów na części pierwsze. Co jeszcze umieścił w tej wyjątkowej książce?

Znajdziesz tu mnóstwo informacji na temat typografii, grafiki tworzonej na potrzeby stron internetowych oraz teorii kolorów. W trakcie lektury nauczysz się dobierać odpowiednie proporcje projektu oraz wykorzystywać kolory do ożywienia swojego dzieła. Ponadto zdobędziesz ogromną wiedzę na temat odpowiedniego zagospodarowania przestrzeni i tworzenia przejrzystych układów. Jeżeli chcesz tworzyć eleganckie, intrygujące i przyciągające wzrok prace, ta książka wprost idealnie spełni Twoje oczekiwania. Dodatkowo zawiera ona wiele informacji o niuansach i sprawach historycznych, lecz wciąż mających wpływ na dzisiejsze sposoby projektowania. Uważaj, ta lektura naprawdę wciąga!

Dowiedz się:

  • dlaczego używanie czcionki Comic Sans jest niewskazane
  • w jaki sposób teoria kolorów wpływa na codzienną pracę
  • jak zapewnić projektowi przejrzystość

Myśl jak haker, a Twoje projekty będą nowatorskie,
niebanalne i funkcjonalne!

Spis treści

Wprowadzenie (15)

  • Design jako nowa piśmienność (16)
  • Postawa hakera (17)
  • Problem z designem (19)

CZĘŚĆ I ZROZUMIEĆ DESIGN

Rozdział 1. Dlaczego design jest ważny (23)

  • Czym design jest (25)
  • Czym design nie jest (27)
  • Warstwy projektu (29)
    • Cel (31)
    • Medium i technologia (31)
    • Decyzje estetyczne (32)
  • Podsumowanie (32)

Rozdział 2. Funkcje designu (33)

  • Projektowanie graficzne a projektowanie doświadczenia użytkownika (35)
    • Podstawy projektowania doświadczenia użytkownika (36)
    • Projekty wizualne w różnych kategoriach produktów (38)
  • Czasami wystarczy przeciętna oprawa graficzna (39)
  • Oprawa graficzna bywa atutem (40)
  • Analiza doświadczenia użytkownika na Twitterze (42)
    • Persony użytkowników (43)
    • Przypadki użycia (44)
    • Szkielet (46)
  • Wiedza stosowana (47)

CZĘŚĆ II MEDIUM I FORMA

Rozdział 3. Medium i forma w typografii (51)

  • Tragedia złych wyborów: dlaczego nienawidzimy Comic Sans (52)
  • Typograf w powrozach: słowo i jego niezmienna forma (59)
  • Kształtowanie się naszego alfabetu (61)
  • Narodziny naszych liter (64)
    • Twitter Cesarstwa Rzymskiego (65)
    • Rozkwit typografii rzymskiej (66)
  • Krój, który przeżył (76)
    • Wynalezienie i upowszechnienie druku (76)
    • Wycinanie stempli: kołyska niezmiennej formy słowa (77)
    • Wenecja i renesans (78)
    • Francja i Garamond (79)
  • Garamond współcześnie: dlaczego nie używamy go w internecie (79)
    • Narodziny "fontów internetowych" (80)
    • Wielki krok naprzód (81)
    • Trzecia droga (82)
    • Ograniczenia można twórczo wykorzystać - a nawet parodiować (85)
  • Wiedza w praktyce (87)

Rozdział 4. Technologia i kultura (89)

  • Jak powstają trendy (90)
    • Narodziny impresjonizmu (90)
    • Grafika w Web 2.0 (96)
  • Design to również SEO (104)
    • Dlaczego SEO jest ważne (107)
    • Dobór właściwych słów kluczowych (108)
    • Treść i kodowanie (110)
  • Wiedza w praktyce (116)

CZĘŚĆ III KOMPOZYCJA

Rozdział 5. Oszukańcza złota liczba: zrozumieć proporcje (119)

  • Czym są proporcje? (121)
  • Proporcja i design (123)
  • Fakty i mity o złotej proporcji (124)
    • Złota proporcja i ciąg Fibonacciego: podobne, lecz inne (126)
    • Złota proporcja a człowiek (127)
    • Mity o złotej proporcji (129)
  • Inne atrakcyjne proporcje (133)
    • Prostokąt 1:√2 (133)
    • Prostokąt 2:3 (134)
    • Prostokąt 3:4 (135)
  • Proporcje w naszym świecie (135)
    • Muzyka i taniec (136)
    • Przyroda (137)
    • Komputery i urządzenia przenośne (139)
  • Proporcje w praktyce (140)
  • Wiedza w praktyce (146)

Rozdział 6. Przyciągnąć wzrok: zasady kompozycji (147)

  • Relacje kompozycyjne (148)
    • Kierunek czytania (149)
    • Prowadzenie wzroku przez kompozycję (150)
    • Relacje między pierwszym planem a tłem (155)
  • Zasady projektowania (158)
    • Dominacja (159)
    • Podobieństwo (160)
    • Rytm (162)
    • Faktura (164)
    • Kierunek (165)
    • Kontrast (170)
  • Dlaczego logo MailChimp jest piękne: zastosowanie zasad kompozycji i projektowania (171)
    • Relacje między pierwszym planem a tłem (173)
    • Dominacja (174)
    • Podobieństwo (174)
    • Rytm (176)
    • Faktura (177)
    • Kierunek (177)
    • Kontrast (177)
  • Wiedza w praktyce (179)

Rozdział 7. Ożywić informacje: hierarchia wizualna (181)

  • Jak rozumiem hierarchię (182)
    • Hierarchia jest ekspresyjna (184)
    • Na hierarchię może wpłynąć wiele czynników wizualnych (184)
  • Czynniki hierarchizujące - wszystkie z osobna (185)
    • Przestrzeń negatywna (186)
    • Grubość i wielkość pisma (191)
    • Kolor (195)
    • Dekoracje (196)
  • Hierarchia w działaniu (201)
  • Wiedza w praktyce (204)

CZĘŚĆ IV KOLOR

Rozdział 8. Nauka o barwach (209)

  • Czym jest kolor? (211)
  • Oczy, które kłamią (212)
    • Metameryzm (213)
    • Stałość barw (213)
    • Powidoki (214)
  • Jak działa układ wzrokowy (215)
    • Czopki (215)
    • Teoria trzech kolorów a teoria kolorów przeciwstawnych (216)
    • Mieszanie kolorów widma a koło barw (218)
    • Ślepota barw (219)
  • Określić barwy (221)
    • Munsell (222)
    • Odcień, nasycenie i wartość (223)
    • Model barw Lab (224)
  • Modele kolorów i grafiki informacyjne (225)
    • Kolor i dane jakościowe (225)
    • Kolor i dane ilościowe (226)
    • Sekwencyjne a rozbieżne palety kolorów (230)
  • Myślenie systemem szesnastkowym: zrozumieć kolory internetowe (231)
    • Zrozumieć RGB (232)
    • RGB w systemie szesnastkowym (234)
    • Poruszanie się po szesnastkowym "sześcianie" (235)
    • Przyszłość: HSL (238)
  • Modele kolorów w działaniu: dlaczego wizytówki i strony internetowe wyglądają (i będą wyglądać) inaczej (239)
    • Ekrany RGB a drukowanie w CMYK (240)
    • Gamy kolorów (241)
    • Praca z różnymi nośnikami i zarządzanie kolorem (243)
  • Wiedza w praktyce (247)

Rozdział 9. Teoria koloru (249)

  • Reakcje na barwy na przestrzeni dziejów (251)
  • Reakcje na barwy a biologia człowieka (251)
  • Potęga czerwieni: dlaczego nigdy nie sprostasz "wyzwaniu Target" (252)
    • Jak czerwień działa na mózg (253)
    • Kora przedczołowa i racjonalne myślenie (253)
    • Atak na korę przedczołową (254)
    • Kora przedczołowa i podejmowanie decyzji (255)
    • Kolor i kontekst (257)
    • Co to oznacza (258)
  • Badania nad innymi kolorami (259)
  • Kolor i kultura (260)
  • Schematy kolorystyczne i koło barw (261)
  • Wybór kolorów i konwencje internetowe (263)
    • Tła (263)
    • Grafika i tekst (264)
    • Kolory akcentujące (268)
  • Interakcja barw: dlaczego Monet nigdy nie malował na czarno (268)
    • Impresjoniści: mistrzowie barw (269)
    • Teoria kolorów: co odkryli impresjoniści (270)
    • Jak Monet używał kolorów (274)
    • Używaj kolorów jak Monet (276)
  • Schematy kolorystyczne (278)
    • Monochromatyczny (278)
    • Analogiczny (280)
    • Komplementarny (280)
    • Półkomplementarny (284)
    • Triadyczny (284)
    • Tetradyczny (287)
    • Wariacje (288)
  • Kreowanie nastroju kolorem (290)
    • Tajemniczy, ekskluzywny (291)
    • Ożywiony (292)
    • Przytłumione (294)
    • Naturalne (295)
  • Kreatory palet i schematów kolorystycznych (296)
  • Wiedza w praktyce (298)

DODATKI

Dodatek A Dobór i zestawianie krojów (301)

  • Klasyfikacja krojów pisma (303)
    • Kroje szeryfowe (304)
    • Kroje bezszeryfowe (306)
    • Kroje afiszowe (306)
  • Struktura liter: szkielet (307)
    • Kroje humanistyczne (307)
    • Kroje geometryczne (308)
    • Kroje realistyczne (308)
  • Zestawianie krojów (308)
    • Zasada (309)
    • Wyjątek (309)
    • Dlaczego kroje do siebie pasują (311)
    • Najsprytniejsza sztuczka: wybierz sobie jednego typografa (316)
  • Wszystkie kroje, które będą Ci kiedykolwiek potrzebne (317)

Dodatek B Etykieta typograficzna (321)

  • Zniekształcanie pisma: czego nie robić (323)
    • Sztuczne pogrubienie (323)
    • Sztuczna kursywa (323)
    • Sztuczne kapitaliki (324)
    • Rozciąganie tekstu (326)
    • Obrysowywanie tekstu (327)
    • Tekst a obrazy i tekstury (328)
  • Skład tekstu (329)
    • Akapity (329)
    • Unikaj justowania (331)
    • Unikanie bękartów i szewców (332)
  • Szczegóły (332)
    • Cudzysłów cudzysłowowi nierówny (333)
    • Pauzy, półpauzy i łączniki (333)
    • Ligatury łączą litery (334)

Skorowidz (337)

Kategoria: Webmaster
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-6324-8
Rozmiar pliku: 14 MB

BESTSELLERY

Kategorie: