Design dla hakerów. Sekrety genialnych projektów - ebook
Design dla hakerów. Sekrety genialnych projektów - ebook
Pasjonująca wyprawa w świat projektów!
Tego jeszcze nie było! Książka, która rozprawia się z mitami oraz wyjaśnia powszechnie przyjęte założenia. Prawda, że Comic Sans to znienawidzona czcionka? Ale czy wiesz dlaczego? Czy złota proporcja faktycznie ma znaczenie? Dlaczego Monet nigdy nie używał czarnego na swoich obrazach? To tylko niektóre z pytań, nad którymi zastanawia się David Kadavy - utytułowany projektant, który rozłożył klasyczne zasady projektowania i techniki webdesignerów na części pierwsze. Co jeszcze umieścił w tej wyjątkowej książce?
Znajdziesz tu mnóstwo informacji na temat typografii, grafiki tworzonej na potrzeby stron internetowych oraz teorii kolorów. W trakcie lektury nauczysz się dobierać odpowiednie proporcje projektu oraz wykorzystywać kolory do ożywienia swojego dzieła. Ponadto zdobędziesz ogromną wiedzę na temat odpowiedniego zagospodarowania przestrzeni i tworzenia przejrzystych układów. Jeżeli chcesz tworzyć eleganckie, intrygujące i przyciągające wzrok prace, ta książka wprost idealnie spełni Twoje oczekiwania. Dodatkowo zawiera ona wiele informacji o niuansach i sprawach historycznych, lecz wciąż mających wpływ na dzisiejsze sposoby projektowania. Uważaj, ta lektura naprawdę wciąga!
Dowiedz się:
- dlaczego używanie czcionki Comic Sans jest niewskazane
- w jaki sposób teoria kolorów wpływa na codzienną pracę
- jak zapewnić projektowi przejrzystość
Myśl jak haker, a Twoje projekty będą nowatorskie,
niebanalne i funkcjonalne!
Spis treści
Wprowadzenie (15)
- Design jako nowa piśmienność (16)
- Postawa hakera (17)
- Problem z designem (19)
CZĘŚĆ I ZROZUMIEĆ DESIGN
Rozdział 1. Dlaczego design jest ważny (23)
- Czym design jest (25)
- Czym design nie jest (27)
- Warstwy projektu (29)
- Cel (31)
- Medium i technologia (31)
- Decyzje estetyczne (32)
- Podsumowanie (32)
Rozdział 2. Funkcje designu (33)
- Projektowanie graficzne a projektowanie doświadczenia użytkownika (35)
- Podstawy projektowania doświadczenia użytkownika (36)
- Projekty wizualne w różnych kategoriach produktów (38)
- Czasami wystarczy przeciętna oprawa graficzna (39)
- Oprawa graficzna bywa atutem (40)
- Analiza doświadczenia użytkownika na Twitterze (42)
- Persony użytkowników (43)
- Przypadki użycia (44)
- Szkielet (46)
- Wiedza stosowana (47)
CZĘŚĆ II MEDIUM I FORMA
Rozdział 3. Medium i forma w typografii (51)
- Tragedia złych wyborów: dlaczego nienawidzimy Comic Sans (52)
- Typograf w powrozach: słowo i jego niezmienna forma (59)
- Kształtowanie się naszego alfabetu (61)
- Narodziny naszych liter (64)
- Twitter Cesarstwa Rzymskiego (65)
- Rozkwit typografii rzymskiej (66)
- Krój, który przeżył (76)
- Wynalezienie i upowszechnienie druku (76)
- Wycinanie stempli: kołyska niezmiennej formy słowa (77)
- Wenecja i renesans (78)
- Francja i Garamond (79)
- Garamond współcześnie: dlaczego nie używamy go w internecie (79)
- Narodziny "fontów internetowych" (80)
- Wielki krok naprzód (81)
- Trzecia droga (82)
- Ograniczenia można twórczo wykorzystać - a nawet parodiować (85)
- Wiedza w praktyce (87)
Rozdział 4. Technologia i kultura (89)
- Jak powstają trendy (90)
- Narodziny impresjonizmu (90)
- Grafika w Web 2.0 (96)
- Design to również SEO (104)
- Dlaczego SEO jest ważne (107)
- Dobór właściwych słów kluczowych (108)
- Treść i kodowanie (110)
- Wiedza w praktyce (116)
CZĘŚĆ III KOMPOZYCJA
Rozdział 5. Oszukańcza złota liczba: zrozumieć proporcje (119)
- Czym są proporcje? (121)
- Proporcja i design (123)
- Fakty i mity o złotej proporcji (124)
- Złota proporcja i ciąg Fibonacciego: podobne, lecz inne (126)
- Złota proporcja a człowiek (127)
- Mity o złotej proporcji (129)
- Inne atrakcyjne proporcje (133)
- Prostokąt 1:√2 (133)
- Prostokąt 2:3 (134)
- Prostokąt 3:4 (135)
- Proporcje w naszym świecie (135)
- Muzyka i taniec (136)
- Przyroda (137)
- Komputery i urządzenia przenośne (139)
- Proporcje w praktyce (140)
- Wiedza w praktyce (146)
Rozdział 6. Przyciągnąć wzrok: zasady kompozycji (147)
- Relacje kompozycyjne (148)
- Kierunek czytania (149)
- Prowadzenie wzroku przez kompozycję (150)
- Relacje między pierwszym planem a tłem (155)
- Zasady projektowania (158)
- Dominacja (159)
- Podobieństwo (160)
- Rytm (162)
- Faktura (164)
- Kierunek (165)
- Kontrast (170)
- Dlaczego logo MailChimp jest piękne: zastosowanie zasad kompozycji i projektowania (171)
- Relacje między pierwszym planem a tłem (173)
- Dominacja (174)
- Podobieństwo (174)
- Rytm (176)
- Faktura (177)
- Kierunek (177)
- Kontrast (177)
- Wiedza w praktyce (179)
Rozdział 7. Ożywić informacje: hierarchia wizualna (181)
- Jak rozumiem hierarchię (182)
- Hierarchia jest ekspresyjna (184)
- Na hierarchię może wpłynąć wiele czynników wizualnych (184)
- Czynniki hierarchizujące - wszystkie z osobna (185)
- Przestrzeń negatywna (186)
- Grubość i wielkość pisma (191)
- Kolor (195)
- Dekoracje (196)
- Hierarchia w działaniu (201)
- Wiedza w praktyce (204)
CZĘŚĆ IV KOLOR
Rozdział 8. Nauka o barwach (209)
- Czym jest kolor? (211)
- Oczy, które kłamią (212)
- Metameryzm (213)
- Stałość barw (213)
- Powidoki (214)
- Jak działa układ wzrokowy (215)
- Czopki (215)
- Teoria trzech kolorów a teoria kolorów przeciwstawnych (216)
- Mieszanie kolorów widma a koło barw (218)
- Ślepota barw (219)
- Określić barwy (221)
- Munsell (222)
- Odcień, nasycenie i wartość (223)
- Model barw Lab (224)
- Modele kolorów i grafiki informacyjne (225)
- Kolor i dane jakościowe (225)
- Kolor i dane ilościowe (226)
- Sekwencyjne a rozbieżne palety kolorów (230)
- Myślenie systemem szesnastkowym: zrozumieć kolory internetowe (231)
- Zrozumieć RGB (232)
- RGB w systemie szesnastkowym (234)
- Poruszanie się po szesnastkowym "sześcianie" (235)
- Przyszłość: HSL (238)
- Modele kolorów w działaniu: dlaczego wizytówki i strony internetowe wyglądają (i będą wyglądać) inaczej (239)
- Ekrany RGB a drukowanie w CMYK (240)
- Gamy kolorów (241)
- Praca z różnymi nośnikami i zarządzanie kolorem (243)
- Wiedza w praktyce (247)
Rozdział 9. Teoria koloru (249)
- Reakcje na barwy na przestrzeni dziejów (251)
- Reakcje na barwy a biologia człowieka (251)
- Potęga czerwieni: dlaczego nigdy nie sprostasz "wyzwaniu Target" (252)
- Jak czerwień działa na mózg (253)
- Kora przedczołowa i racjonalne myślenie (253)
- Atak na korę przedczołową (254)
- Kora przedczołowa i podejmowanie decyzji (255)
- Kolor i kontekst (257)
- Co to oznacza (258)
- Badania nad innymi kolorami (259)
- Kolor i kultura (260)
- Schematy kolorystyczne i koło barw (261)
- Wybór kolorów i konwencje internetowe (263)
- Tła (263)
- Grafika i tekst (264)
- Kolory akcentujące (268)
- Interakcja barw: dlaczego Monet nigdy nie malował na czarno (268)
- Impresjoniści: mistrzowie barw (269)
- Teoria kolorów: co odkryli impresjoniści (270)
- Jak Monet używał kolorów (274)
- Używaj kolorów jak Monet (276)
- Schematy kolorystyczne (278)
- Monochromatyczny (278)
- Analogiczny (280)
- Komplementarny (280)
- Półkomplementarny (284)
- Triadyczny (284)
- Tetradyczny (287)
- Wariacje (288)
- Kreowanie nastroju kolorem (290)
- Tajemniczy, ekskluzywny (291)
- Ożywiony (292)
- Przytłumione (294)
- Naturalne (295)
- Kreatory palet i schematów kolorystycznych (296)
- Wiedza w praktyce (298)
DODATKI
Dodatek A Dobór i zestawianie krojów (301)
- Klasyfikacja krojów pisma (303)
- Kroje szeryfowe (304)
- Kroje bezszeryfowe (306)
- Kroje afiszowe (306)
- Struktura liter: szkielet (307)
- Kroje humanistyczne (307)
- Kroje geometryczne (308)
- Kroje realistyczne (308)
- Zestawianie krojów (308)
- Zasada (309)
- Wyjątek (309)
- Dlaczego kroje do siebie pasują (311)
- Najsprytniejsza sztuczka: wybierz sobie jednego typografa (316)
- Wszystkie kroje, które będą Ci kiedykolwiek potrzebne (317)
Dodatek B Etykieta typograficzna (321)
- Zniekształcanie pisma: czego nie robić (323)
- Sztuczne pogrubienie (323)
- Sztuczna kursywa (323)
- Sztuczne kapitaliki (324)
- Rozciąganie tekstu (326)
- Obrysowywanie tekstu (327)
- Tekst a obrazy i tekstury (328)
- Skład tekstu (329)
- Akapity (329)
- Unikaj justowania (331)
- Unikanie bękartów i szewców (332)
- Szczegóły (332)
- Cudzysłów cudzysłowowi nierówny (333)
- Pauzy, półpauzy i łączniki (333)
- Ligatury łączą litery (334)
Skorowidz (337)
Kategoria: | Webmaster |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-6324-8 |
Rozmiar pliku: | 14 MB |