Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Digital education. Jak kształcić kompetencje przyszłości? - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
Grudzień 2018
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
39,27

Digital education. Jak kształcić kompetencje przyszłości? - ebook

To unikalna książka poświęcona tematyce kompetencji przyszłości niezbędnych do pracy w dynamicznie zmieniającej się gospodarce opartej na wiedzy i kompetencjach oraz postępującej cyfryzacji. W publikacji przedstawiona została rola kompetencji przyszłości w kontekście rozwoju współczesnego świata, postępującej cyfryzacji oraz automatyzacji pracy. Szczególne miejsce poświęcone zostało roli oraz sposobom rozwoju kompetencji cyfrowych już od najmłodszych lat w edukacji szkolnej. Książka jest pierwszą na rynku polskim książką funkcjonującą w dwóch przestrzeniach tradycyjnej oraz wirtualnej, została bowiem opracowana jako publikacja interaktywna zintegrowana ze stroną  internetową stanowiącą rozszerzenie książki oraz dostęp do praktycznych przykładów rozwijających warstwę teoretyczną przedstawioną w publikacji. Książka przedstawia wyniki trzech badań autorskich prowadzonych w latach 2017-2018, opinie ekspertów, dyrektorów wiodących placówek w kontekście cyfryzacji w Polsce.

Publikacja składa się z 11 rozdziałów stanowiących spójną całość. W rozdziale pierwszym nakreślona została wizja przyszłego świata oraz potrzeb pracodawców i rynku pracy, przedstawiony został również globalny świat kompetencji przyszłości oraz rozwój kompetencji cyfrowych w Polsce i na świecie. W rozdziale drugim opisane zostały wyniki międzynarodowych badań autorskich „Kompetencje przyszłości w świetle opinii młodych pracowników” prowadzonych w roku 2018 na grupie ponad 2000 studentów Akademii Finansów i Biznesu Vistula pochodzących z 29 krajów. Poruszone zostały m.in. takie kwestie jak: Jakie kompetencje są ważne dla młodego pokolenia? Jak kompetencje przyszłości wpływają na rynek pracy? Które kompetencje należy kształtować u młodych ludzi? Co jest dla nich cenne?  Rozdział  drugi prezentuje również autorski model kompetencji przyszłości opracowany przez autorkę. W rozdziale trzecim poruszona została kwestia kompetencji cyfrowych jako jednych z najistotniejszych kompetencji przyszłości i ich rola w gospodarce. Przedstawiona została typologia kompetencji przyszłości oraz kluczowe światowe modele kompetencji przyszłości: DIGCOMP, BASIC DIGITAL SKILLS, European e-Competence Framework ECF, Ramowy katalog Kompetencji Cyfrowych. W rozdziale czwartym publikacji przedstawiony został kontekst konieczności kształcenia kompetencji cyfrowych w edukacji już od najmłodszych lat wśród uczniów oraz studentów. Ponadto przedstawione zostały modele i narzędzia cyfrowej edukacji, a także realia funkcjonowania cyfrowej edukacji na różnych poziomach kształcenia oraz w różnego typu instytucjach. W rozdziale piątym przedstawione zostały zasady działania cyfrowej szkoły oraz zasady transformacji szkoły analogowej do szkoły cyfrowej. Rozdział piąty zawiera również wyniki drugiego badania zrealizowanego przez autorkę w 2018 roku „Cyfryzacja edukacji w opinii dyrektorów placówek edukacyjnych” – jakościowego badania, w ramach którego dyrektorzy szkół przedstawili drogę transformacji swoich placówek od placówek analogowych do placówek cyfrowych. W rozdziale piątym przedstawiony został również model budowania strategii cyfrowej szkoły oraz przykłady Case Study realizacji takich strategii. W rozdziale szóstym opisana została rola kompetencji cyfrowych w edukacji oraz autorskie modele kompetencji cyfrowych nauczycieli i uczniów stworzone na podstawie badań oraz wieloletnich doświadczeń w sektorze edukacyjnym przez autorkę. W rozdziale siódmym przedstawiona została rola cyfrowych zasobów edukacyjnych w edukacji, jak również szereg wskazówek prezentujących w jaki sposób korzystać z cyfrowych zasobów edukacyjnych. Rozdział ósmy zawiera również typologię e-podręczników. Ponadto w rozdziale siódmym przedstawiony został autorski model cyfrowego podręcznika środowiskowego zaproponowany przez autorkę. W rozdziale ósmym przedstawione zostały metody oraz formy pracy edukacji cyfrowej oraz innowacyjne metody nauczania z wykorzystaniem cyfrowych technologii. Ponadto w rozdziale ósmym opisane zostały wyniki trzeciego badania zrealizowanego przez autorkę w 2018 roku w 20 szkołach diagnozujące poziom oraz jakość wykorzystania innowacyjnych metod edukacji cyfrowej takich jak: Grywalizacja, Webquest, Praca projektowa, Eksperyment, Odwrócona lekcja. Rozdział dziewiąty to przestawienie różnorodnych obliczy realizacji cyfrowej lekcji, jak również przykłady scenariuszy. Rozdział dziesiąty poświęcony zastał przestrzeni edukacyjnej oraz jej roli w kształtowaniu kompetencji przyszłości, jak również roli przestrzeni dydaktycznej w edukacji cyfrowej. Przedstawione zostały kwestie budowania pracowni rozwoju kompetencji przyszłości CreativeLab oraz laboratorium kreatywności STEAMLab. Ostatni rozdział jedenasty prezentuje Case Study wiodących placówek edukacyjnych kształcących kompetencje przyszłości w Polsce i na świecie. Całość publikacji podsumowana została wnioskami oraz prognozami rozwoju kompetencji przyszłości oraz kompetencji cyfrowych w przyszłości.

Spis treści

Rozdział 1.Wstęp

Rozdział 2.Kompetencje przyszłości – jakich kompetencji potrzebuje Gospodarka Oparta na Wiedzy

2.1 Globalny świat kompetencji przyszłości

2.2 Rozwój kompetencji cyfrowych w Polsce i na świecie

Rozdział 3. Kompetencje przyszłości w świetle opinii młodych ludzi - wyniki badania

3.1 Jakie kompetencje są ważne dla młodego pokolenia?

3.2 Jak kompetencje przyszłości wpływają na rynek pracy?

3.3 Jak przydatność kompetencji przyszłości oceniają młodzi ludzie?

Rozdział 4.Kompetencje cyfrowe i ich rola w świecie przyszłości.

4.1 Kompetencje cyfrowe – typolgia

4.2 Kompetencje cyfrowe – przegląd popularnych modeli

4.2.1 DIGCOMP

4.2.2. BASIC DIGITAL SKILLS

4.2.3.European e-Competence Framework ECF

4.2. 4 RAMOWY KATALOG KOMPETENCJI CYFROWYCH

Rozdział 5.Cyfrowa edukacja

5.1 Cyfrowa edukacja - co to oznacza?

5.1.1 Modele edukacji cyfrowej

5.2 Narzędzia cyfrowej edukacji

5.3 Oblicza cyfrowej edukacji

Rozdział 6.Cyfrowa Szkoła

6.1 Cyfrowa szkoła – co to oznacza?

6.2 Jak przeprowadzić proces transformacji od szkoły analogowej do szkoły cyfrowej?

6.3 Cyfrowa szkoła – czyli jaka?

6.4 Jak stworzyć strategię cyfrowej szkoły?

6.5 Strategia cyfrowej szkoły - Case Study

Rozdział 7.Kompetencje cyfrowe w edukacji

7.1 Rola kompetencji cyfrowych w edukacji

7.2 Autorski model kompetencji cyfrowych nauczycieli

7.3 Autorski model kompetencji cyfrowych uczniów

Rozdział 8. Cyfrowe zasoby edukacyjne

8.1 Cyfrowe zasoby edukacyjne jaki i gdzie można je odnaleźć?

8.2 Cyfrowe podręczniki - typologia

8.3 Autorski model – e-podręcznik środowiskowy

8.4 Cyfrowe zeszyty – typologia

Rozdział 9.Metody i formy pracy cyfrowej

9.1 Metody pracy cyfrowej

9.2 Innowacyjne metody nauczania z wykorzystaniem cyfrowych technologii

9.3 Metody pracy z wykorzystaniem technologii cyfrowych– analiza wyników badania

Rozdział 10.Cyfrowa Lekcja

10.1 Różne oblicza cyfrowej lekcji

10.2 Przykłady scenariuszy cyfrowych lekcji

10.3 Przykłady scenariuszy cyfrowych lekcji

Rozdział 11.Edukacyjna przestrzeń przyszłości-Creative Lab, STEAM LAB

11.1 Dlaczego przestrzeń edukacyjna jest ważna na zajęciach cyfrowych?

11.2 Przykłady rozmieszczenia zajęć w rożnych aranżacjach przestrzeni dydaktycznej?

11.3 STEAM.Lab- Laboratorium kompetencji przyszłości

11.4 Creative.Lab- Laboratorium kreatywności

11.5 Galeria przykładów

Rozdział 12.Case Study – cyfrowe szkoły

12.1 Essa Academy

12.2 Steve Jobs School

12.3 Szkoła Podstawowa nr 3 w Ząbkach

12.4 Zespół Szkół Jastrzębie Zdrój

12.5 Akademia Sukcesu w Białymstoku

12.6 Szkoła Podstawowa w Radowie Małym

Podsumowanie

Załączniki

Kategoria: Zarządzanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-63732-06-6
Rozmiar pliku: 12 MB

BESTSELLERY

Kategorie: