Facebook - konwersja

Digital learning. Od e-learningu do dzielenia się wiedzą - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
21 kwietnia 2022
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
50,00

Digital learning. Od e-learningu do dzielenia się wiedzą - ebook

W książce omówiono nowoczesne metody uczenia się i podnoszenia kompetencji. Autorka radzi, jak w czasach nieustannie zmieniających się realiów rynkowych wykorzystać nowe technologie szkoleniowe w cyfrowej i wirtualnej rzeczywistości, aby stworzyć środowisko sprzyjające wymianie wiedzy i współpracy.

Z publikacji można dowiedzieć się m.in.:
• jak zaplanować i zaprojektować nowoczesny program szkoleniowy i wdrożyć go w organizacji;
• jakie technologie i narzędzia szkoleniowe warto stosować;
• co to jest adaptive learning, machine learning, blended learning, micro-learning, AI czy m-learning;
• jak ocenić efektywność szkolenia e-learningowego.

Drugie wydanie publikacji zostało zaktualizowane i wzbogacone m.in. o treści dotyczące dzielenia się wiedzą, wykorzystania algorytmów i transformacji cyfrowej w szkoleniach, nowych standardów pracy działów szkoleń oraz oczekiwań firm w stosunku do ich roli w organizacji.

Opracowanie jest przeznaczone dla menedżerów wszelkich szczebli, dyrektorów i pracowników działów kadr. Będzie stanowiło cenne źródło wiedzy i inspiracji dla pracowników naukowych szukających nowych sposobów oddziaływania dydaktycznego oraz dla wszystkich tych, którzy dopiero zaczynają swoją drogę zawodową związaną ze szkoleniami z wykorzystaniem technologii.

Spis treści

Wstęp do wydania drugiego  | str.  9

 

Rozdział 1

Współczesny e-learning  | str.  17

 

Rozdział 2

Definicja i etapy rozwoju e-learningu  | str.  20

Etap 1: rozpoczęcie  | str.  28

Etap 2: rozszerzenie (wzrost)  | str.  28

Etap 3: integracja uczenia i wsparcie biznesu (dojrzałość)  | str.  29

Etap 4: nauka na żądanie  | str.  30

Etap 5: era cyfrowego nauczania  | str.  31

Modele uczenia się z wykorzystaniem formuły e-learningu w organizacjach  | str.  32

 

Rozdział 3

Technologie w szkoleniach  | str.  34

 

Rozdział 4

Wirtualna rzeczywistość – immersive learning  | str.  57

Immersyjne technologie w VR  | str.  59

Nowa era szkoleń: od wiedzy do umiejętności z nowymi technologiami  | str.  60

Nowa normalność: VR na ratunek  | str.  63

Aktywny proces poznawczy i virtual reality  | str.  65

Nauka dostępna dla każdego  | str.  65

Krawędź nad przepaścią...  | str.  68

 

Rozdział 5

Strategiczne wdrożenie e-learningu, czyli digital learning dziś  | str.  70

Rozdział 6

Planowanie i realizacja szkoleń e-learningowych  | str.  79

 

Rozdział 7

Kiedy e-learning?  | str.  82

 

Rozdział 8

Podejście metodyczne  | str.  87

Motywacja  | str.  87

Znajomość celów  | str.  88

Odniesienie do otaczającej rzeczywistości  | str.  89

Zasada odwoływania się do wielu zmysłów  | str.  90

Struktura  | str.  91

Zaangażowanie i aktywność  | str.  92

Informacja zwrotna o rezultatach  | str.  93

Różnorodność  | str.  94

Ukierunkowanie na uczącego się  | str.  95

Komfort fizyczny  | str.  96

E-learning a style uczenia się  | str.  97

 

Rozdział 9

Projektowanie szkoleń w formule e-learningu  | str.  106

Użytkownik e-szkolenia a proces jego tworzenia  | str.  116

Kto tworzy e-learning?  | str.  119

 

Rozdział 10

Kim jest uczący się i jaką rolę odgrywa persona?  | str.  122

Jak zbudować personę?  | str.  124

Dodatek  | str.  126

 

Rozdział 11

Alter ego w szkoleniu, czyli awatar  | str.  133

 

Rozdział 12

Jak zmierzyć, czy e-learning działa?  | str.  136

Precyzowanie celów szkoleniowych (dydaktycznych)  | str.  138

Doświadczenie uczącego się  | str.  149

 

Rozdział 13

Kluczowe funkcje systemów do zarządzania szkoleniami (LMS)  | str.  151

Jaka jest podstawowa funkcjonalność systemów LMS?  | str.  153

Standardy w LMS  | str.  155

Korzyści z wdrożenia LMS  | str.  156

 

Rozdział 14

Formy i formaty w e-learningu: adaptive learning, machine learning, blended learning, micro-learning, AI, mobile learning  | str.  161

W jaki sposób e-learning będzie czerpać korzyści ze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego?  | str.  172

Jeszcze trochę o sztucznej inteligencji w świecie szkoleń i rozwoju  | str.  174

Znaczenie spersonalizowanego doświadczenia pracownika  | str.  178

Sztuczna inteligencja i spersonalizowane doświadczenie  | str.  178

 

Rozdział 15

Zarządzanie wiedzą dziś – społeczność wiedzy  | str.  180

Sztywny stary system  | str.  195

Era Web 2.0  | str.  196

Über-Connection  | str.  198

 

Rozdział 16

Dzielenie się wiedzą, czyli samodzielne uczenie się (self-directed learning)  | str.  200

Świadomość  | str.  200

Wdrożenie  | str.  201

Urzeczywistnienie  | str.  202

O co chodzi w self-directed learning?  | str.  203

Social learning – jak media społecznościowe usprawniają uczenie się  | str.  205

Czym jest nowe społecznościowe uczenie się?  | str.  210

10 nieporozumień, gdy mowa o społecznościowym uczeniu się  | str.  213

Co napędza społecznościowe uczenie się?  | str.  213

Najczęstsze błędy przy projektowaniu i wdrażaniu social learningu  | str.  216

 

Rozdział 17

Cyfrowa transformacja uczenia (się)  | str.  219

Dobre praktyki...  | str.  224

 

Rozdział 18

Projektowanie doświadczeń edukacyjnych – Learning Experience Design (LXD)  | str.  227

Czy LXD to tylko nowy termin na projektowanie instruktażowe?  | str.  228

Jakie są uniwersalne cechy LXD?  | str.  231

 

Rozdział 19

Quo vadis? Czyli nowe standardy pracy działów szkoleń i pracowników L&D  | str.  233

Profesjonalizacja współczesnego L&D i istotne obszary jego rozwoju  | str.  243

Zakończenie  | str.  251

Bibliografia  | str.  257

     

Kategoria: Rynek pracy
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8286-533-2
Rozmiar pliku: 7,2 MB

BESTSELLERY

Kategorie: