- promocja
Dobre relacje - klucz do sukcesu. Jak współcześnie zjednywać sobie ludzi - ebook
Dobre relacje - klucz do sukcesu. Jak współcześnie zjednywać sobie ludzi - ebook
Bądź zawsze w centrum uwagi i zjednuj sobie ludzi!
Sztuka utrzymywania dobrych relacji międzyludzkich jest absolutnie najważniejszą umiejętnością we współczesnym świecie. Ważniejszą niż talent, ciężka praca, wizjonerskie pomysły, przełomowe koncepcje czy inne elementy życia zawodowego oraz prywatnego. Ważniejszą niż dobre chęci i brak skrupułów. Z pewnością jednak wiesz z własnego doświadczenia, że nie zawsze łatwo jest utrzymać życzliwe, szczere relacje z innymi ludźmi. Często brak Ci czasu, cierpliwości albo wyczucia. Czasem zdarza się, że nieświadomie nadepniesz komuś na odcisk, powiesz coś głupiego albo niefortunnie zażartujesz. To wszystko może pozbawić Cię szans na sukces!
Jeśli chcesz wiedzieć, dlaczego tak się dzieje, i wydeptać sobie ścieżkę na sam szczyt, sprawdź, jak poprawić swoje relacje z innymi. Ta książka Ci w tym pomoże. Znajdziesz tu konkretne wskazówki dotyczące pielęgnowania autentycznych, owocnych relacji z innymi ludźmi. Dowiesz się, jak ich uważnie obserwować i jak interpretować ich zachowania, jak poprawiać im humor i przedstawiać swoje racje, jak przekonywać ich do Twoich koncepcji i nawiązywać więzi z właściwymi osobami. Odkryjesz, jak działać, gdy pojawia się konflikt, i jak zainspirować ludzi do pomocy przy realizacji Twoich pomysłów. Zdobądź jedenaście kluczowych umiejętności interpersonalnych — nie zawsze intuicyjnych, ale zawsze skutecznych.
Uwaga: to nie jest książka o manipulowaniu ludźmi czy egoistycznym ich wykorzystywaniu! To książka o potężnych możliwościach, tkwiących w szczerym zaangażowaniu w aktywne kształtowanie dobrych relacji z innymi!
„Nie można osiągnąć szczęścia ani sukcesu, żyjąc w próżni”.
Dave Kerpen
Dave Kerpen — jest przedsiębiorcą, mówcą oraz autorem bestsellerów. Jest także twórcą i CEO firmy Likeable Local, tworzącej oprogramowanie dla mediów społecznościowych, prezesem i współtwórcą Likeable Media, firmy wyróżnianej licznymi nagrodami, promującej marki w sieci. Wielokrotnie brał udział w programach CNBC, BBC, „ABC World News Tonight”, „The Early Show” w CBS. Udzielał się również na łamach „New York Timesa”. Występuje jako prelegent na konferencjach organizowanych na całym świecie. Zajrzyj na stronę autora: www.ArtofPeopleBook.com.
„Inteligentna, zabawna i do bólu praktyczna. W świecie, w którym żyjemy w ciągłym biegu, zdobywamy wiedzę techniczną, ale zapominamy o najważniejszym elemencie decydującym o sukcesie: naszej umiejętności kształtowania relacji międzyludzkich i wpływania na innych ludzi. To jest jedna z niewielu książek, która naprawdę zapewnia awans — albo gwarantuje sukces Twojej własnej firmy”.
SHAWN ACHOR, poszukiwacz szczęścia i autor bestsellera „New York Timesa” The Happiness Advantage
„W tej książce znajdziesz świetne podpowiedzi, dzięki którym staniesz się lepszym słuchaczem, twórcą lepszych sieci zawodowych i będziesz lepiej komunikował się z innymi ludźmi — wszystko to potrzebne jest do rozwoju i osiągnięcia sukcesu, o którym marzysz”.
KATE WHITE, była redaktor naczelna „Cosmopolitan” i autorka I Shouldn’t Be Telling You This
Spis treści
Wprowadzenie. Ludzie się liczą (9)
CZĘŚĆ I. JAK SIĘ TAKI STAŁEŚ?
1. Test Myers-Briggs nic nie znaczy. Enneagram prawdę Ci powie (19)
2. Jak nawiązać więź z kim tylko chcesz (nawet jeśli go nie lubisz)? (24)
3. Jak zrozumieć kogoś lepiej niż swoich znajomych (zaledwie w trzy minuty)? (27)
4. Bądź zainteresowany, a nie interesujący (31)
5. Większość ludzi jest samotna: pomóż im poczuć więź (36)
CZĘŚĆ II. POZNAWANIE WŁAŚCIWYCH LUDZI
6. Noś pomarańczowe buty: proste klucze do nawiązywania znajomości, o których nikt nie mówi (41)
7. Jak poznać kogo tylko chcesz? (44)
8. Stwórz sobie własny zespół doradców (47)
9. Zatrudniaj powoli, zwalniaj szybko - w firmie oraz w życiu pozazawodowym (51)
10. Ignoruj właściwych ludzi (55)
CZĘŚĆ III. "CZYTANIE Z LUDZI"
11. Nie czekaj na chwilę, w której będziesz mógł mówić. Zacznij aktywnie słuchać (63)
12. Słowa znaczą niewiele. Słuchaj oczami, a nie uszami (66)
13. Zawsze przyjmuj propozycję szklanki wody (70)
14. Blef sprawdza się tylko w pokerze (73)
15. Jeden trik, który wydaje się śmieszny, ale zawsze działa (76)
CZĘŚĆ IV. NAWIĄZYWANIE WIĘZI Z LUDŹMI
16. Walidacja, walidacja i jeszcze raz walidacja (83)
17. Najważniejsze pytanie, jakie kiedykolwiek zadasz na pierwszym spotkaniu (87)
18. To, kim jesteś online, mówi o tym, kim jesteś w normalnym życiu (91)
19. Płacz jest dla zwycięzców (95)
20. Zasada platynowa zawsze ma większą siłę niż złota (98)
CZĘŚĆ V. WPŁYWANIE NA LUDZI
21. Pomóż wpaść na Twój pomysł! (105)
22. Pasja jest niczym bez wytrwałości (108)
23. Nie sprzedawaj historyjek, opowiadaj (112)
24. Paradoks perswazji: zamknij się (115)
25. Do każdego pomieszczenia wchodź tak, jakbyś to Ty był jego właścicielem (119)
26. Nigdy nie dostaniesz tego, o co nie poprosisz (122)
CZĘŚĆ VI. UŁATWIANIE ZMIANY ZDANIA
27. Lepiej być szczęśliwym niż mieć rację (129)
28. Zawsze pamiętaj o zarządzaniu wielopłaszczyznowym (132)
29. Wykraczaj poza udawaną skromność w autopromocji (135)
30. Spędzaj czas ze swoimi przyjaciółmi (140)
CZĘŚĆ VII. UCZENIE LUDZI
31. Modeluj (145)
32. Rozwijaj mocne strony - nie tylko swoje (147)
33. Nie bądź nauczycielem (ani menedżerem), bądź trenerem (i uczniem) (151)
34. Nie oskarżaj siebie za niepowodzenia (154)
CZĘŚĆ VIII. PRZEWODZENIE LUDZIOM
35. Nie ma miejsca dla "ja" w zespole, ale na pewno jest miejsce dla "ja" w przywództwie (159)
36. Neurony lustrzane i jak dobry nastrój może diametralnie odmienić wyniki (164)
37. Jak sprawić, że będziesz mieć przy sobie każdego, kogo chcesz, po wypowiedzeniu jednego słowa (no, może dwóch)? (168)
38. Zawsze bądź tym, który przynosi złe wiadomości (172)
39. Nakręć się przed każdym spotkaniem (175)
40. Każdy chce zostać liderem (178)
CZĘŚĆ IX ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW Z LUDŹMI
41. Jeśli jesteś chętny do pomocy, jesteś tam, aby zwyciężyć (183)
42. Ochłoń i dopiero wtedy rozwiązuj konflikty (187)
43. Odpuść, aby dostać to, czego pragniesz (190)
44. Załóż kamizelkę kuloodporną (albo zastosuj prosty system, który uratował moje małżeństwo) (193)
CZĘŚĆ X. INSPIROWANIE LUDZI
45. Pamiętaj, że tu nie chodzi o Ciebie (199)
46. Nie sil się na oryginalność, część 1.: Możesz mnie cytować (203)
47. Bezdomność: natychmiastowe lekarstwo na zły nastrój (206)
48. Nie pozwól, aby jedno złe słowo zakłóciło wieloletni okres pochwał (210)
CZĘŚĆ XI. USZCZĘŚLIWIANIE LUDZI
49. Niech to będzie Dzień Honey! (217)
50. Cofnij się w czasie i wyślij kartkę z podziękowaniami (tak, taką prawdziwą) (220)
51. Codzienne wprowadzanie może czynić cuda (223)
52. Kup mu bonsai (227)
53. Nie sil się na oryginalność, część 2.: Jak sprawić, aby codziennie myślały o Tobie tysiące ludzi? (231)
Konkluzje. Zdobycie tego, czego pragniesz od życia, sprowadza się do pielęgnowania Twoich relacji z ludźmi i jest to największy paradoks relacji międzyludzkich (235)
Podziękowanie (237)
A. Enneagram: test (239)
B. Inspirujące cytaty (253)
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-2909-6 |
Rozmiar pliku: | 3,2 MB |