Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
7 grudnia 2021
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
119,00

Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji - ebook

Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się zgodnie z tym, jaką ścieżką podąża myślenie o zarządzaniu jakością nie tylko w naszym kraju, ale przede wszystkim na świecie.

Andrzej J. Blikle wychodzi z założenia, że nie może być mowy o skutecznym zarządzaniu bez położenia nacisku na jakość produktu i usługi, jakie się proponuje klientowi. Co więcej, nie ma mowy o wysokiej jakości bez dobrych, równorzędnych relacji w pracy. Stąd w kolejnym wydaniu swojej książki tak silny nacisk kładzie na zarządzanie turkusowe, czyli swego rodzaju partnerską demokrację - wolność, zaufanie, partnerstwo i współpracę wewnątrz organizacji.

Połączenie doświadczeń praktycznych z wiedzą teoretyczną dało rezultat, który może satysfakcjonować zarówno praktyków, jak i teoretyków, a także wszystkich, którzy chcą poznać tajniki skutecznego, efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem czy też pogłębiać wiedzę na ten temat. Autor w atrakcyjnej, przystępnej formie narracyjnej kompleksowo przedstawia zawiłości zarządzania przedsiębiorstwem, wskazując na źródła sukcesu, ale i na przyczyny, podłoże porażek. Przedstawia przy tym te kwestie w ujęciu interdyscyplinarnym, co sprzyja wnikliwości wywodów i pogłębionym refleksjom.

Elżbieta Mączyńska, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, fragment recenzji Gospodarka nadmiaru versus doktryna jakości

Spis treści

Spis treści

Nagrody przyznane pierwszemu wydaniu

Podziękowania do pierwszego wydania

Podziękowania do drugiego wydania

Podziękowania do trzeciego wydania

Co nowego w drugim wydaniu

Co nowego w trzecim wydaniu

Jak powstawała moja książka

Część I. Wprowadzenie

  • Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania pracy
    • 1.1. Cele organizacji gospodarczej
    • 1.2. Społeczeństwo wiedzy
    • 1.3. Obywatelska przedsiębiorczość
    • 1.4. Żyj i pracuj z sensem
    • 1.5. Uczciwa konkurencja
  • Rozdział 2. Turkusowa ewolucja
    • 2.1. Perspektywa historyczna
    • 2.2. Turkus - jak ja go widzę
    • 2.3. Droga do turkusu i jakości
    • 2.4. Studia przypadków

Część II. Budowanie relacji

  • Rozdział 3. Gdy słuchasz i mówisz
    • 3.1. Uważność
    • 3.2. Spór
    • 3.3. Krytyka
    • 3.4. Pułapki, błędy i problemy
    • 3.5. Trudne rozmowy
  • Rozdział 4. Strach przed mówieniem prawdy
    • 4.1. Analiza zjawiska
    • 4.2. Drogi wyjścia
  • Rozdział 5. Inteligencja emocjonalna
    • 5.1. Dwie składowe inteligencji
    • 5.2. Nasze kluczowe talenty emocjonalne
    • 5.3. Jak radzić sobie z brakiem talentu
    • 5.4. Indywidualne traktowanie talentów
    • 5.5. Strategia rozwoju kapitału ludzkiego w firmie
    • 5.6. Gdy jesteś przełożonym

Część III. Budowanie motywacji

  • Rozdział 6. Dylemat lidera - przemoc czy partnerstwo?
    • 6.1. Nowa wiedza
    • 6.2. Zaufanie i odpowiedzialność
    • 6.3. Koszty przemocy
    • 6.4. Koszty partnerstwa
    • 6.5. Czym są przemoc i partnerstwo
    • 6.6. Dlaczego jedne firmy odnoszą sukces, a inne nie
  • Rozdział 7. Rodzaje i źródła motywacji
    • 7.1. Korzyści i wartości2
    • 7.2. Motywacyjne sprzężenie zwrotne
    • 7.3. Turkusowe stanowisko pracy
    • 7.4. Zarządzanie podmiotowe i przedmiotowe
    • 7.5. Organizacja zaangażowana
    • 7.6. Dysonans godnościowy
  • Rozdział 8. Przemoc
    • 8.1. Archetyp kija i marchewki
    • 8.2. Postawa a zachowanie
    • 8.3. Cel główny a zagrywka
    • 8.4. Dwie pułapki
    • 8.5. Słabi i silni ? Przeciwnicy
    • 8.6. Premia za jakość i wydajność
    • 8.7. Dźwignia premiowa
    • 8.8. Akademia w oparach absurdu
    • 8.9. Zarządzanie przez cele ? Pułapka specjalna
    • 8.10. Gra o sumie ujemnej
    • 8.11. Wina czy przyczyna
    • 8.12. Współzawodnictwo
    • 8.13. Podsumowanie modelu przemocy
  • Rozdział 9. Partnerstwo
    • 9.1. Jeżeli nie marchewki, to co?
    • 9.2. Zasada 4w
    • 9.3. Z czego trzeba zrezygnować
    • 9.4. Pułapki zarządzania bez kija i marchewki
    • 9.5. Archetyp słońca i deszczu
    • 9.6. Pochwały a wyrazy uznania
    • 9.7. Upominek wraz z wyrazami uznania
    • 9.8. Premia roczna - miseczka
    • 9.9. Reforma systemu wynagrodzeń sprzedawców
    • 9.10. Nieporozumienia w sprawie partnerstwa i zaufania
    • 9.11. Fundament strategiczny
    • 9.12. Przemoc a etyka w biznesie
  • Rozdział 10. Zarządzanie bez budżetu
    • 10.1. Jak to się zaczęło?
    • 10.2. Budżet kontraktowy
    • 10.3. Prognoza nawigacyjna
    • 10.4. Porównanie modeli
    • 10.5. Kilka wniosków
  • Rozdział 11. System wynagrodzeń
    • 11.1. Kształtowanie systemu wynagrodzeń
    • 11.2. Przykładowy system wynagrodzeń
    • 11.3. Aktualizacja systemu wynagrodzeń
    • 11.4. Trudny okres transformacji
    • 11.5. Reakcje pracowników
    • 11.6. Symetryczna relacja pomiędzy firmą a pracownikiem
  • Rozdział 12. Kompendium zarządzania procesowego
    • 12.1. Hierarchiczna struktura organizacyjna
    • 12.2. Zarządzanie wiedzą
    • 12.3. Procesowa struktura organizacyjna
    • 12.4. Pojęcie procesu
    • 12.5. Hybrydowy model przejściowy
    • 12.6. Przepływy pomiędzy procesami
    • 12.7. Interesariusze procesu
    • 12.8. Obowiązki wykonawców procesu
    • 12.9. Obowiązki właściciela procesu
    • 12.10. O czyją wiedzę powinien dbać właściciel procesu
    • 12.11. Uprawnienia właściciela procesu
    • 12.12. Pełnomocnicy właścicieli procesów
    • 12.13. Kierownicy zespołów
    • 12.14. Dyżurni zespołów
    • 12.15. Zarządzanie procesowe a tradycyjne
    • 12.16. Model kariery pracownika

Część IV. Droga do jakości

  • Rozdział 13. Zasady podstawowe
    • 13.1. Filozofia jakości a filozofia turkusu
    • 13.2. Dwa słowa wstępu
    • 13.3. Edwards Deming w Japonii
    • 13.4. Doktryna jakości
    • 13.5. Wady są jak zarazki
    • 13.6. Zasada stałego doskonalenia
    • 13.7. Zasada współpracy
    • 13.8. Zasada racjonalności
    • 13.9. Czym jest jakość
    • 13.10. Jakość a wartość
    • 13.11. Niska jakość kosztuje
    • 13.12. Dobra praca to lekka praca
    • 13.13. Nie oczekuj perfekcji - oczekuj postępu
    • 13.14. Myślenie systemowe
    • 13.15. Czternaście zasad Edwardsa Deminga
    • 13.16. Sześć śmiertelnych chorób
    • 13.17. Cztery zasady Henry'ego Forda
    • 13.18. Zbigniew bujak o policji drogowej i służbach celnych
  • Rozdział 14. Specyficzne drogi do TGM
    • 14.1. Sześć sigma
    • 14.2. Szczupłe zarządzanie
    • 14.3. Droga toyoty
    • 14.4. Tropem jakości
  • Rozdział 15. Inkubatory jakości
    • 15.1. Czym są inkubatory jakości
    • 15.2. Trampoliny i bariery
    • 15.3. Metoda 5s - pierwszy krok
    • 15.4. Drzewo wymagań krytycznych dla jakości
    • 15.5. Burza mózgów
    • 15.6. Karuzela pomysłów
    • 15.7. Rybia ość
    • 15.8. Pięć razy dlaczego
    • 15.9. Analiza Pareta
    • 15.10. Tabelka jak jest - jak być powinno
    • 15.11. Tabelka plus-delta
    • 15.12. Cykl jakości Shewharta
    • 15.13. Metoda siedmiu kroków
    • 15.14. Pomóżmy sobie - wspólnota wewnątrz zespołu
    • 15.15. Pomóżmy innym ? Wspólnota zespołów
  • Rozdział 16. Jak to wszystko zrealizować
    • 16.1. Od czego zacząć
    • 16.2. Siedem procesów przemiany
    • 16.3. Co zrobić, by się udało

Część V. Zrozumieć głos procesu losowego

  • Rozdział 17. O procesach losowych ogólnie
    • 17.1. Po co nam procesy losowe
    • 17.2. Syndrom balonika
    • 17.3. Procesy deterministyczne i losowe
    • 17.4. Przebiegi i histogramy procesów losowych
  • Rozdział 18. Głos procesu
    • 18.1. Procesy normalne
    • 18.2. Karty kontrolne Shewharta
    • 18.3. Procesy uregulowane i rozregulowane
    • 18.4. Statystyczne sterowanie procesami
    • 18.5. Majsterkowanie
    • 18.6. Pułapki oceny procesów "na oko"
  • Rozdział 19. Głos klienta
    • 19.1. Reżim jakościowy procesu
    • 19.2. Stawianie celów
    • 19.3. Syndrom "traf w mój kamień"
  • Rozdział 20. Odkrywanie ukrytych zaburzeń
    • 20.1. Sygnały zagłuszone
    • 20.2. Gdy wyjątki stają się regułą
    • 20.3. Gdy precedens tworzy nowy standard
    • 20.4. Ile pomiarów

Część Vi. Narzędzia procesowe

  • Rozdział 21. Zarządzanie procesami
    • 21.1. Procesowy atlas firmy
    • 21.2. Produkty i ich normy jakości
    • 21.3. Typy czynności procesowych
    • 21.4. Rodzaje czynności procesowych
    • 21.5. Typowe procesy w organizacji gospodarczej
    • 21.6. Przepływy między procesami
    • 21.7. Poziom szczegółowości procesowego modelu firmy
    • 21.8. Różne opisy przedsiębiorstwa
  • Rozdział 22. Księga standardów
    • 22.1. Dokumenty księgi standardów
    • 22.2. Tworzenie, modyfikowanie lub usuwanie standardu KS
    • 22.3. Zakresy obowiązków

Część VII. Zarządzanie przepływem informacji

  • Rozdział 23. Zbiorowa wiedza
    • 23.1. Mądrość stada
    • 23.2. Mądrość tłumu
    • 23.3. Mądrość tłumu witryn internetowych
  • Rozdział 24. Firma 2.0 - platformy komunikacyjne
    • 24.1. Kanały a platformy
    • 24.2. Warstwy społecznościowe w sieci
    • 24.3. Obawy i uprzedzenia wobec platform
    • 24.4. Kodeks postępowania na SSPS
    • 24.5. Jak zaprojektować SSPS
    • 24.6. Jak wdrożyć SSPS
    • 24.7. Jak ocenić SSPS

Wskazówki bibliograficzne

Spisy

Bibliografia

Skorowidz

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-1964-8
Rozmiar pliku: 11 MB

BESTSELLERY

Kategorie: