Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Dorosłe dzieci więźniów. Analiza doświadczeń biograficznych - ebook

Data wydania:
20 listopada 2023
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
22,45

Dorosłe dzieci więźniów. Analiza doświadczeń biograficznych - ebook

„Niewidzialne dzieci”, „niewinne ofiary systemu sprawiedliwości” czy „ukryte ofiary prawa” to niektóre z utrwalonych w literaturze określeń odnoszących się do osób doświadczających izolacji penitencjarnej rodzica. Autorka monografii nie tylko poddaje refleksji wymiary wspomnianej „niewidzialności”, lecz przede wszystkim analizuje wciąż mało rozpoznane długofalowe konsekwencje uwięzienia rodzica w życiu jego dorosłego już dziecka. Przyjęta interpretatywna perspektywa badawcza pozwala czytelnikowi zagłębić się w doświadczenia narratorów, odkrywając bieg ich historii uwikłanych w szeroko rozumiany kontekst kryzysu penitencjarnego. Sformułowane wnioski mogą być przydatne zarówno dla pedagogów, socjologów, kryminologów, jak i praktyków pracujących na rzecz więźniów i ich rodzin.

Spis treści

Wstęp 7

Część I

Kryzys penitencjarny rodziny Obszary problemowe i przegląd badań 13

1.1. Miejsce i rola rodziny w procesie resocjalizacji i readaptacji więźnia 15

1.2. Więźniowie w roli rodzica 24

1.3. Charakterystyka rodzin osób pozbawionych wolności. Wybrane problemy 27

1.4. Konsekwencje uwięzienia rodzica w życiu dziecka 37

 

Część II

Doświadczenie izolacji penitencjarnej rodzica w perspektywie interpretatywnej 51

2.1. Uwięzienie rodzica jako źródło przemiany lub utraty relacji 53

2.2. Symboliczny interakcjonizm w badaniu kryzysu penitencjarnego rodziny 56

2.3. Metoda badawcza. Podejście biograficzne 62

2.3.1 Podejście Fritza Schützego Podstawowe założenia teoretyczne 64

2.3.2. Autobiograficzny wywiad narracyjny procedura i realizacja we własnych doświadczeniach badawczych 67

2.3.3. Koncepcja trajektorii cierpienia jako rama interpretacyjna 79

 

Część III

Analiza biograficzna procesów trajektorii cierpienia w doświadczeniach dzieci więźniów 91

3.1. Style funkcjonowania rodzin osób skazanych na karę pozbawienia wolności 93

3.1.1. Narrator w rodzinie z incydentalnym przestępstwem jako turysta przestępczego świata99

3.1.2. Narrator w rodzinie z karierą przestępczą jako przewodnik po przestępczej rzeczywistości105

3.1.3. Osoby znaczące w życiu dorosłych dzieci więźniów 112

3.2. Doświadczenie aresztu rodzica 122

3.2.1. Dziecko jako uczestnik aresztowania doświadczenie incydentalne 123

3.2.2. Dziecko jako uczestnik aresztowania doświadczenie cykliczne 127

3.2.3. Wspomnienie niedoświadczone 131

3.2.4. Areszt i uwięzienie w różnych kontekstach świadomości. Uwagi zebrane 133

3.3. Dziecko w kryzysie izolacji penitencjarnej rodzica. Bezład i odzyskiwanie kontroli 135

3.3.1. Przeobrażenia struktury rodzin i dezorganizacja relacji w codzienności odzwierciedlone w narracji 136

3.3.2. Poszukiwanie miejsca w przeobrażonej rodzinie: dziecko starego porządku 139

3.3.3. Dezorganizacja relacji rodzeństw 145

3.3.4. Techniki neutralizacji: mitologizacja winnego ojca 146

3.3.5. Techniki odwróconej neutralizacj i 155

3.4. (Auto)definiowanie piętna 163

3.4.1. Naznaczanie społeczne. Wymiary i konteksty tego, co zewnętrzne166

3.4.2. Praktyki autostygmatyzacyjne. Zorientowanie do wewnątrz 170

3.4.3. Zarządzanie piętnem oraz taktyki kontroli informacji 175

3.5. Spotkanie w instytucji totalnej 180

3.5.1. Inicjacja i efekt pierwszego wrażenia 183

3.5.2. Rutynizacja lub wzmaganie intensywności doświadczenia 187

3.5.3. Doświadczenie iluzyjne 192

3.5.4. Doświadczenie obojętne 195

3.5.5. Widzenie jako tradycja, odwzajemnienie lub oczekiwanie 197

3.5.6. Perspektywa pokonującego i perspektywa pokonanego podsumowanie 199

3.5.7. Z pozycji odwiedzanego i odwiedzającego: doświadczenie podwójnej perspektywy 200

3.6. Homecomer: odbudowa relacji między dzieckiem a powracającym rodzicem 207

3.6.1. Odzyskiwanie straconego czasu 209

3.6.2. Skonfliktowani współmałżonkowie: dziecko w roli mediatora 214

3.6.3. (Nie)powroty rodziców-recydywistów 215

3.6.4. Powroty pozorne, okolicznościowe i zaznaczanie obecności 216

 

Część IV

Między rekonstrukcją a interpretacją. Wokół metaforyki autobiograficznych narracji 221

4.1. Metaforyczne wymiary narracji 223

4.2. Figura narratora, opowiadacza, bohatera 232

4.3. Spektakle narracyjne wybrane przykłady 239

4.4. Styl i cechy języka przedstawień: case study 250

 

Podsumowanie 257

Zakończenie 265

Aneks Charakterystyka narratorów: dane podstawowe 269

Bibliografia 273

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8331-280-4
Rozmiar pliku: 2,4 MB

BESTSELLERY

Kategorie: