Facebook - konwersja
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Drama w nauczaniu języka polskiego - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
27 października 2011
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment

Drama w nauczaniu języka polskiego - ebook

W polecanej książce czytelnik znajdzie omówienie zagadnień związanych z teorią dramy, wiele przykładów technik dramowych, wskazówki dotyczące spraw organizacyjnych, informacje na temat zastosowania dramy w nauczaniu języka polskiego oraz scenariusze lekcji.

Zaproponowane scenariusze dostarczą nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej, polonistom oraz studentom filologii polskiej i niektórych kierunków pedagogicznych inspirujących przykładów lekcji literackich i językowych, w trakcie których nauczyciel i uczniowie wykorzystują różne techniki dramowe. Zostały one skonstruowane tak, by mogły dać okazję do zaangażowania emocjonalnego uczniów, ale także pobudzić ich aktywność, wyobraźnię, logiczne myślenie..

W książce zwrócono szczególną uwagę na wartość dramy jako metody polegającej na wyzwoleniu ekspresji twórczej ucznia, co pozwoli mu następnie na samodzielną analizę i interpretację dzieła literackiego oraz swobodne wypowiadanie się na jego temat.

 

Spis treści


Wstęp
Rozdział 1
Ogólna charakterystyka dramy
1.1. Pojęcie dramy i jej twórcy
1.2. Funkcje dramy
1.3. Drama a teatr
Rozdział 2
Klasyfikacje technik i strategii dramowych
2.1. Podział technik dramowych według Anny Dziedzic
2.1.1. Typowe role (rozmowy w rolach, wywiady, improwizacje)
2.1.2. Konwencje rzeźby, obrazu i filmu
2.1.3. Techniki plastyczno-manualne
(rysunki, plany, makiety, przedmioty, modele, kostiumy, muzeum)
2.1.4. Ćwiczenia głosowe i pisemne
2.2. Stop-klatka i inne strategie
2.3. Rola i improwizacja w roli
2.4. Inne ćwiczenia dramowe
Rozdział 3
Zasady organizacyjno-dydaktyczne dramy
3.1. Struktura dramy
3.2. Przygotowanie i przebieg zajęć dramowych
3.2.1. Miejsce zajęć
3.2.2. Czas zajęć
3.2.3. Dobór uczestników
3.2.4. Zapoznanie z techniką dramy
3.2.5. Typowe trudności
3.2.6. Dobór celów
3.2.7. Struktura zajęć
3.2.8. Scenariusz lekcji (zajęć) literackich
3.2.9. „Zasada kontrastu” i „zasada tajemnicy”
3.2.10. Schemat lekcji z nauki o języku
3.3. Kompetencje nauczyciela dramy
Rozdział 4
Drama na lekcjach języka polskiego
4.1. Drama w kształceniu sprawności językowej uczniów
4.2. Drama w kształceniu umiejętności interpretacji utworu literackiego
4.3. Rozwój twórczości ucznia
4.4. Atrakcyjność dramy na tle innych metod nauczania
Rozdział 5
Przykładowe scenariusze lekcji (dla czterech poziomów nauczania)
5.1. Edukacja wczesnoszkolna
5.1.1. Klasa I
5.1.2. Klasa II
5.1.3. Klasa III
5.2. Klasy IV–VI szkoły podstawowej
5.2.1. Klasa IV
5.2.2. Klasa V
5.2.3. Klasa VI
5.3. Gimnazjum
5.3.1. Klasa I
5.3.2. Klasa II
5.3.3. Klasa III
5.4. Liceum
5.4.1. Klasa I
5.4.2. Klasa II
5.4.3. Klasa III
Bibliografia

Kategoria: Naukowe i akademickie
Zabezpieczenie: brak
ISBN: 978-83-7587-852-3
Rozmiar pliku: 1,4 MB

BESTSELLERY

Kategorie: