Facebook - konwersja

DTP od podstaw. Projekty z klasą. Wydanie IV - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
26 lutego 2016
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
49,00

DTP od podstaw. Projekty z klasą. Wydanie IV - ebook

Większość z nas od czasu do czasu musi przygotować ważny raport, prezentację czy stronę internetową. Na pierwszy rzut oka umiemy stwierdzić ich poprawność oraz poziom wykonania, jednak diabeł tkwi w szczegółach! Najprawdopodobniej nie umiesz samodzielnie wyłapać błędów, które łatwo dostrzegą specjaliści DTP i graficy. Czy możesz coś na to poradzić? Trudno przecież poświęcić kilka lat na dodatkową naukę projektowania i typografii. Na szczęście dzięki przewodnikowi takiemu jak ten można opanować podstawy pracy z projektami graficznymi.

Książka, którą trzymasz w dłoni, przedstawia cztery podstawowe zasady, stosowane praktycznie w każdym dobrym projekcie graficznym. Kiedy je poznasz, bez trudu uda Ci się zweryfikować poziom swojego projektu. Nauczysz się dostrzegać nieprawidłowości i będziesz w stanie je skorygować. Zmieni się Twoje postrzeganie projektu graficznego i nawet jeśli nie staniesz się zawodowcem w tej dziedzinie, Twoje prace będą wyglądały bardziej profesjonalnie, będą lepiej zorganizowane, ujednolicone i interesujące. Dzięki nim łatwiej osiągniesz swoje cele!

Autorka wyczerpująco i przystępnie wyjaśnia zasady:
  • stosowania (i łamania) prawideł projektowania
  • używania koloru w projekcie
  • wykorzystywania różnych rodzajów pisma w projekcie
  • łączenia krojów pisma w celu uzyskania najlepszego efektu
  • projektowania prostych publikacji — wizytówek, ulotek, biuletynów

Niech profesjonalnie przygotowane projekty będą Twoją wizytówką!

Spis treści

  • Dla kogo jest ta książka (10)

ZASADY PROJEKTOWANIA

1. Wprowadzenie (11)

  • Zasada drzewa Jozuego (11)
  • Cztery podstawowe zasady (13)

2. Odległość (15)

  • Odległość - podsumowanie (32)
    • Podstawowy cel (32)
    • Jak to osiągnąć (32)
    • Czego należy unikać (32)

3. Wyrównanie (33)

  • Wyrównanie - podsumowanie (54)
    • Podstawowy cel (54)
    • Jak to osiągnąć (54)
    • Czego należy unikać (54)

4. Powtarzanie (55)

  • Powtarzanie - podsumowanie (68)
    • Podstawowy cel (68)
    • Jak to osiągnąć (68)
    • Czego należy unikać (68)

5. Kontrast (69)

  • Kontrast - podsumowanie (84)
    • Podstawowy cel (84)
    • Jak to osiągnąć (84)
    • Czego należy unikać (84)

6. Przegląd czterech reguł projektowania (85)

  • Odległość (86)
  • Wyrównanie (87)
  • Powtarzanie (88)
  • Kontrast (89)
    • Szybki test nr 1 - zasady projektowania (90)
    • Szybki test nr 2 - zmiana projektu ogłoszenia (91)
  • Podsumowanie (94)

7. Kolor (95)

  • Niesamowite koło barw (96)
  • Relacje między kolorami (97)
      • Barwy dopełniające (98)
      • Triady (99)
      • Triady z rozdzielonymi barwami dopełniającymi (100)
      • Kolory analogiczne (101)
  • Ciemniejsze i jaśniejsze odcienie (102)
      • Twórz własne odcienie (103)
      • Kolory monochromatyczne (104)
      • Łączenie odcieni (105)
  • Uwaga na tony! (106)
  • Kolory ciepłe i chłodne (107)
  • Od czego zacząć? (108)
  • CMYK kontra RGB, druk kontra ekran (110)
  • Druk kontra sieć (112)
      • Szybki test nr 3 - kolor (112)

8. Dodatkowe porady i sztuczki (113)

  • Kreowanie zestawu produktów lub marki (114)
  • Wizytówki (117)
    • Projektowanie wizytówek - wskazówki (120)
      • Format (120)
      • Rozmiar kroju pisma (120)
      • Stylistyczna konsekwencja (121)
  • Papier firmowy i koperty (121)
    • Projektowanie papieru firmowego i kopert - wskazówki (124)
      • Rozmiar koperty (124)
      • Centralny punkt (124)
      • Wyrównanie (124)
      • Druga kartka (124)
      • Faks i kserokopiarka (125)
  • Ulotki (125)
    • Projektowanie ulotek - wskazówki (128)
      • Utwórz centralny punkt (128)
      • Użyj kontrastujących nagłówków (128)
      • Powtarzanie (128)
      • Wyrównanie (129)
  • Biuletyny (129)
    • Projektowanie biuletynów - wskazówki (132)
      • Wyrównanie (132)
      • Wcięcia akapitowe (132)
      • Tylko nie Helvetica (Arial)! (132)
      • Czytelność tekstu głównego (132)
  • Foldery (133)
    • Projektowanie folderów - wskazówki (136)
      • Kontrast (136)
      • Powtarzanie (136)
      • Wyrównanie (136)
      • Odległość (136)
  • Pocztówki reklamowe (137)
    • Projektowanie pocztówek reklamowych - wskazówki (140)
      • Cel (140)
      • Przyciąganie uwagi (140)
      • Kontrast (140)
      • Uwagi ogólne (141)
  • Ogłoszenia (141)
    • Projektowanie ogłoszeń - wskazówki (144)
      • Kontrast (144)
      • Wybór kroju pisma (144)
      • Funkcja negatywu (144)
  • Curriculum vitae (CV) (145)
    • Projektowanie CV - wskazówki (148)
      • Kontrast (148)
      • Powtórzenia (148)
      • Wyrównanie (148)
      • Odległości (148)
      • Dopasuj projekt do nośnika (148)

KROJE PISMA W PROJEKTACH GRAFICZNYCH

9. Podstawy typografii (151)

  • Jedna spacja po znaku interpunkcyjnym (152)
  • Cudzysłów (153)
  • Apostrof (154)
  • Pauzy i dywizy (156)
  • Znaki specjalne (158)
  • Znaki akcentów (160)
  • Wersaliki (161)
  • Podkreślenie (162)
  • Kerning (163)
  • Wdowy i bękarty (164)
  • Różności (165)

10. Pismo (a życie) (167)

  • Harmonia (168)
  • Konflikt (170)
  • Kontrast (172)
  • Podsumowanie (174)

11. Klasyfikacja krojów pisma (175)

  • Antykwy renesansowe (176)
  • Antykwy klasycystyczne (177)
  • Antykwy linearne szeryfowe (178)
  • Antykwy linearne bezszeryfowe (179)
  • Pisanki kaligraficzne (181)
  • Ksenotypy (182)
  • Świadomość (183)
    • Szybki test nr 4 - kategorie krojów pisma (183)
    • Szybki test nr 5 - przewężenia i pogrubienia (184)
    • Szybki test nr 6 - szeryfy (185)
  • Podsumowanie (186)

12. Kontrastowanie krojów pisma (187)

  • Rozmiar (188)
  • Grubość (192)
  • Struktura (196)
  • Forma (200)
  • Kierunek (204)
  • Kolor (208)
  • Łączenie kontrastów (214)
  • Podsumowanie (215)
    • Szybki test nr 7 - kontrast czy konflikt (216)
    • Szybki test nr 8 - tak i nie (217)
  • Ćwiczenie na łączenie kontrastów (218)

KILKA DODATKÓW

13. Czy to ma sens? (219)

  • Proces (220)
  • Ćwiczenie (221)
  • Przeprojektujmy to (222)

14. Odpowiedzi i podpowiedzi (223)

  • Odpowiedzi do testów (223)
  • Podpowiedzi dla projektanckiego oka (225)

15. Kroje pisma użyte w książce (229)

  • Fonty podstawowe (229)
  • Antykwy klasycystyczne (229)
  • Antykwy linearne szeryfowe (230)
  • Antykwy linearne bezszeryfowe (230)
  • Antykwy renesansowe (232)
  • Ornamenty (232)
  • Pisanki kaligraficzne (233)
  • Ksenotypy (234)

Dodatek (235)

  • Minisłowniczek (235)
  • Źródła (235)
  • Skorowidz (236)
Kategoria: DTP
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-1933-2
Rozmiar pliku: 22 MB

BESTSELLERY

Kategorie: