Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Dynamics of Team Engagement: DISC D3 as the key to effective recruitment, relationship-building and competence development - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
29 września 2023
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
54,90

Dynamics of Team Engagement: DISC D3 as the key to effective recruitment, relationship-building and competence development - ebook

Compendium of knowledge on engagement.

Team's engagement does not just appear out of nowhere. It does not just appear out of thin air, nor does it disappear without any reason. It is the result of our working in the DISC D3 spirit - that requires everyone in the team to make an effort, with the leader in particular. Significant engagement, taking personal responsibility for individual and team goals, avoiding sick leaves or changing jobs suddenly is the effect of skillful use of our knowledge about the differences in personalities: at the recruitment stage, to make sure that we hire the right person; during onboarding, so that the new employee feels “at home” as soon as possible, and everyday work with a team and in the team, so that everyone has the best interest of our common workplace in their hearts.

The book will help understand the significance of personality differences and in what areas of the organization it simply does not pay to disregard this aspect of working with people. Together, we will take a closer look at what is means to: work in the DISC D3 spirit and when to use this model of behaviors and tool so that it supports the underlying objective – which is to work in an environment where we do not need to fight for engagement, but where we support the factors which influence high engagement of each team member, regardless of their role.

This book is a compendium of knowledge on engagement – what it is, why, despite being in the same workplace, some people are more engaged than others, what causes sudden drops or peaks in engagement and what you can do to build a team and organization with people who will want to join you towards a common direction. When talking about engagement and DISC D3, we will focus on sharing good practices (while simultaneously pointing out mistakes that organizations make when using competencies surveys). Of course, we won’t be pointing out mistakes, but showing how to correctly use DISC D3 so that it serves its purpose.

organizational values * recruitment * onboarding * leadership * improving the quality of cooperation * competencies development

Currently, knowledge about the differences in employees’ personality becomes a necessity for managers, not an addition to substantive training or a kind of curiosity. Because the reality around us changes very quickly, so we should just as quickly follow this change - in the context of leading teams. Our old ways of responding to employee behavior, our old ways of interpreting inefficiencies and engagements are no longer working.

Magdalena Wachnicka, Head of Personnel and Administrative Affairs, VINCI Facilities Polska

When I put DISC's behavior pattern on people I knew, it was like a bomb went off. I thought, wow, that's something. I like to apply the acquired knowledge in practice, so in the next step I began to translate this model of behavior into business. It turned out that the coherence is so great that I am able to predict how a person will behave in teamwork, what will drive them to action or what can motivate them, what style of communication they prefer, how they will behave in stressful situations, etc.

Robert Wójcik, Unit Managing Director in Bawaria Motors (BMW dealer)

HR consultant, business coach, Master Certified Behavioral Consultant. She applies DISC D3 in business across the European market, strategic support in implementing this model for individual HR areas, supporting everyday work of teams and increasing the efficiency of processes, work methods after taking into account elements of their personalities and the impact it has on working as a team. The author of books: Everest lidera and Siła różnic w zespole. Runs her company EFFECTIVENESS remotely, living in Ohio, USA.

Dr. Bradley Smith is a valued expert specializing in development of behavioral competence diagnosis tools; President of PeopleKeys® company and Director for development in The Institute for Motivational Living® (USA) – which for many years has been successfully delivering effective online tools across the global market, including tests based on the DISC and DISC D3 model used in recruitment, employee development and team performance improvement. He holds two patents in the field of engineering and four in the field of technologies used to diagnose behavior and matching the right employees to the right workplaces. His PhD is focused on development of organizations.

Spis treści

Contents

Introduction 9

PART 1.

DISC D3 and engagement

What is engagement? 1. 17

Costs of poor engagement 21

Poor employee engagement – what comes next? 24

What does the level of engagement depend on? 25

2. DISC D3 for engagement 31

What does work with DISC D3 entail? 31

The History of DISC D3 in a nutshell 36

3. What is a DISC D3 survey? 41

DISC D3 areas of application 45

4. DISC D3, or the three dimensions of engagement 49

COMMUNICATION, or the DISC behavior styles 50

FOCUS 86

TEAMS roles 86

VALUES at the workplace 92

PURPOSE – BAI attitudes/internal motivations 111

5. DISC and DISC D3 myths 141

DISC labels people: it’s about these popular colors 141

DISC D3 is an American behavior model,

so it won’t work in another culture 145

When you know DISC, you can easily manipulate people 146

Assessment result can be different each time 147

PART 2.

in practiceDISC D3

1. DISC in business 153

2. DISC D3 in the recruitment process 157

3. From recruitment to the benefit system: a case study of VINCI Facilities Polska 181

4. Leadership and talent management: a case study of Bawaria Motors (BMW dealer) 189

5. Improving the quality of cooperation: a case study of SGB-Bank 201

Summing up 205

Acknowledgements 207

Kategoria: Nonfiction
Język: Angielski
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8231-453-3
Rozmiar pliku: 8,0 MB

BESTSELLERY

Kategorie: