Dyrektor szkoły - moderator, facylitator, coach - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2015
Format ebooka:
PDF
Format
PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz
laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony,
jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania
czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla
oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Format
EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie.
Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu
PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie
jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz
w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji
multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka
i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej
Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego
tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na
karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją
multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym
laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym
programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe
Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny
program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią
niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy
każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy
wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede
wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach
PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla
EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
Dyrektor szkoły - moderator, facylitator, coach - ebook
W książce Dyrektor szkoły - moderator, facylitator, coach szeroko omówiono zagadnienia kompetencji dyrektora szkoły jako przywódcy, wskazano jak je budować oraz w jaki sposób praktycznie z nich korzystać. Opracowanie zawiera dokładne opisy technik i metod pracy łączących sposób działania moderatora, facylitatora czy coacha w konkretnym kontekście zadań i odpowiedzialności dyrektora szkoły.
W publikacji przedstawiono m.in.:
W publikacji przedstawiono m.in.:
- nadrzędność przywództwa nad zarządzaniem,
- powiązanie kompetencji moderatora, facylitatora i coacha z zadaniami dyrektora szkoły,
- konkretne techniki działania w każdej z wymienionych ról,
- połączenie kompetencji społecznych z kompetencjami z zakresu zarządzania,
- możliwości rozwojowe dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Spis treści
Wstęp 13
1. Szkoła musi się zmieniać 13
2. Wyzwania 15
3. Szkoła jako organizacja ucząca się 27
4. Wyjście ze strefy komfortu 37
1 Kompetencje niezbędne w zarządzaniu szkołą 45
1. Kompetencje decydujące o naszym życiu 45
2. Inteligencja emocjonalna 50
3. Wykorzystanie kompetencji miękkich w zarządzaniu sobą 67
4. Kompetencje społeczne w zarządzaniu szkołą 75
5. Kompetencje osobiste według modelu DISC 85
2 Przywództwo a zarządzanie zmianą 92
1. Dlaczego przywództwo 92
2. Zarządzanie versus przywództwo 101
3. Jak wykorzystać empowerment w zarządzaniu szkołą 108
4. Pomoc w przechodzeniu przez zmianę 117
5. Rola kreatywności w zarządzaniu zmianą 124
6. Podstawy skutecznej komunikacji w pełnieniu roli dyrektora szkoły 134
3 Podstawy skutecznej komunikacji w pełnieniu roli dyrektora szkoły 139
1. Podstawy skutecznej komunikacji 139
2. Naucz się rozmawiać 145
3. Zdolność mówienia i słuchania 157
4. Przyjmowanie i udzielanie informacji zwrotnej 164
5. Język wywierania wpływu na innych 170
6. Powody, dla których trudno się dogadać 180
4 Optymalizacja procesu zarządzania 190
1. Praca nad rozwojem 190
2. Przywództwo sytuacyjne 195
3. Entuzjastyczny debiutant, czyli instruktaż 198
4. Rozczarowany adept, czyli dialog 202
5. Kompetentny, lecz ostrożny praktyk, czyli wsparcie 206
6. Samodzielny ekspert, czyli delegowanie 211
7. Ciąg dalszy o istocie przywództwa sytuacyjnego 219
8. Korzystanie z nowego modelu wspomagania 227
9. Podstawy organizacji szkoleń 235
10. Projektowanie programu szkoleniowo-rozwojowego 249
10.1. Cele szkoleń 252
10.2. Realizacja szkoleń 253
11. Ocena programów szkoleniowo-rozwojowych 257
5 Kreowanie skutecznej pracy zespołów 262
1. Co motywuje ludzi 262
2. Podstawy pracy zespołowej 271
3. Techniki aktywizowania i pobudzania do kreatywnego myślenia 284
4. Zadania dyrektora w organizacji pracy zespołowej 290
5. Zarządzanie procesem grupowym 298
5.1. Formowanie zespołu 299
5.2. Szturmowanie 303
5.3. Normowanie 305
5.4. Współpraca 306
5.5. Rozwiązywanie zespołu 307
5.6. Kontynuacja 309
6. Role w zespole 310
7. Negatywne skutki działania mechanizmów obronnych 324
8. Ingracjacja 337
6 Cel i techniki moderowania pracy grupowej 343
1. Osoba moderatora i podstawy moderacji 343
2. Podstawy skutecznego moderowania pracy rady pedagogicznej 352
3. Prowadzanie spotkań w miejscu pracy 356
4. Dyskusja aktywizująca pracę rady pedagogicznej 363
5. Podstawowe umiejętności reagowania na różnorodne zachowania uczestników narady 380
6. Jak przemawiać do innych 384
7 Zasady i możliwości facylitacji 397
1. Filozofia dzielenia się 397
2. Zasady facylitacji rozwoju członków społeczności szkolnej 404
3. Wspieranie projektowania rozwoju 425
4. Wzmacnianie skuteczności możliwego zwycięstwa 446
8 Coaching w codziennej pracy dyrektora szkoły 454
1. Co to jest coaching 454
2. Piramida Diltsa 464
3. Wykorzystywanie różnych punktów widzenia 485
4. Wartości i przekonania - mentor 490
5. Tożsamość - sponsor 500
6. Poziom duchowy - inspirowanie 508
7. Action Learning 513
8. Podróż bohatera 518
Epilog 529
Bibliografia 533
1. Szkoła musi się zmieniać 13
2. Wyzwania 15
3. Szkoła jako organizacja ucząca się 27
4. Wyjście ze strefy komfortu 37
1 Kompetencje niezbędne w zarządzaniu szkołą 45
1. Kompetencje decydujące o naszym życiu 45
2. Inteligencja emocjonalna 50
3. Wykorzystanie kompetencji miękkich w zarządzaniu sobą 67
4. Kompetencje społeczne w zarządzaniu szkołą 75
5. Kompetencje osobiste według modelu DISC 85
2 Przywództwo a zarządzanie zmianą 92
1. Dlaczego przywództwo 92
2. Zarządzanie versus przywództwo 101
3. Jak wykorzystać empowerment w zarządzaniu szkołą 108
4. Pomoc w przechodzeniu przez zmianę 117
5. Rola kreatywności w zarządzaniu zmianą 124
6. Podstawy skutecznej komunikacji w pełnieniu roli dyrektora szkoły 134
3 Podstawy skutecznej komunikacji w pełnieniu roli dyrektora szkoły 139
1. Podstawy skutecznej komunikacji 139
2. Naucz się rozmawiać 145
3. Zdolność mówienia i słuchania 157
4. Przyjmowanie i udzielanie informacji zwrotnej 164
5. Język wywierania wpływu na innych 170
6. Powody, dla których trudno się dogadać 180
4 Optymalizacja procesu zarządzania 190
1. Praca nad rozwojem 190
2. Przywództwo sytuacyjne 195
3. Entuzjastyczny debiutant, czyli instruktaż 198
4. Rozczarowany adept, czyli dialog 202
5. Kompetentny, lecz ostrożny praktyk, czyli wsparcie 206
6. Samodzielny ekspert, czyli delegowanie 211
7. Ciąg dalszy o istocie przywództwa sytuacyjnego 219
8. Korzystanie z nowego modelu wspomagania 227
9. Podstawy organizacji szkoleń 235
10. Projektowanie programu szkoleniowo-rozwojowego 249
10.1. Cele szkoleń 252
10.2. Realizacja szkoleń 253
11. Ocena programów szkoleniowo-rozwojowych 257
5 Kreowanie skutecznej pracy zespołów 262
1. Co motywuje ludzi 262
2. Podstawy pracy zespołowej 271
3. Techniki aktywizowania i pobudzania do kreatywnego myślenia 284
4. Zadania dyrektora w organizacji pracy zespołowej 290
5. Zarządzanie procesem grupowym 298
5.1. Formowanie zespołu 299
5.2. Szturmowanie 303
5.3. Normowanie 305
5.4. Współpraca 306
5.5. Rozwiązywanie zespołu 307
5.6. Kontynuacja 309
6. Role w zespole 310
7. Negatywne skutki działania mechanizmów obronnych 324
8. Ingracjacja 337
6 Cel i techniki moderowania pracy grupowej 343
1. Osoba moderatora i podstawy moderacji 343
2. Podstawy skutecznego moderowania pracy rady pedagogicznej 352
3. Prowadzanie spotkań w miejscu pracy 356
4. Dyskusja aktywizująca pracę rady pedagogicznej 363
5. Podstawowe umiejętności reagowania na różnorodne zachowania uczestników narady 380
6. Jak przemawiać do innych 384
7 Zasady i możliwości facylitacji 397
1. Filozofia dzielenia się 397
2. Zasady facylitacji rozwoju członków społeczności szkolnej 404
3. Wspieranie projektowania rozwoju 425
4. Wzmacnianie skuteczności możliwego zwycięstwa 446
8 Coaching w codziennej pracy dyrektora szkoły 454
1. Co to jest coaching 454
2. Piramida Diltsa 464
3. Wykorzystywanie różnych punktów widzenia 485
4. Wartości i przekonania - mentor 490
5. Tożsamość - sponsor 500
6. Poziom duchowy - inspirowanie 508
7. Action Learning 513
8. Podróż bohatera 518
Epilog 529
Bibliografia 533
Kategoria: | Pedagogika |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-264-8580-0 |
Rozmiar pliku: | 2,8 MB |