E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną - ebook
E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną - ebook
Książka ma wysoki poziom merytoryczny, zawiera aktualną i potrzebną wiedzę, która może być pomocna w edukacji na każdym szczeblu. Konkretne wskazówki, przykłady i analizy wykorzystania nowych technologii w edukacji pozwalają Czytelnikowi w prosty i skuteczny sposób przygotować własne multimedialne materiały edukacyjne oraz wdrażać autorskie kursy e-learningowe. Zaletą książki są odpowiednio dobrane i interesująco przedstawione przykłady wraz z ilustracjami, które dodatkowo wzmacniają atrakcyjny przekaz.prof. dr hab. nauk ekonomicznych
Tadeusz Grabiński
E-kstra e-fektywna e-dukacja
Na naukę nigdy nie jest za późno. Nie powinno także być do niej za daleko albo zbyt niewygodnie - szczególnie teraz, kiedy dostęp do zdobyczy techniki, komputerów i internetu pozwala na pogłębianie wiedzy, dokształcanie się, a nawet kończenie studiów wyższych praktycznie bez wychodzenia z domu. Zdalne kształcenie, czyli e-learning, to świetna opcja dla osób, które nie mogą pozwolić sobie na dzienny czy nawet zaoczny tryb kształcenia.
Jeśli interesuje Cię możliwość nauki na odległość lub myślisz o projektowaniu własnych modułów i kursów e-learningowych, sięgnij po tradycyjne nośniki wiedzy, zanim siądziesz przed komputerem. W pierwszej części tej książki znajdziesz zarys teoretyczny całości zagadnień związanych ze zdalną edukacją. Natomiast z rozdziałów praktycznych szybko dowiesz się, jak tworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną, którą można wykorzystać w procesie nauczania na każdym poziomie ? od szkoły podstawowej po szkolenia dla osób dorosłych. Dodatkowo poznasz szerokie zastosowanie narzędzi teleinformatycznych, systemów e-learningowych i aplikacji do tworzenia multimedialnych treści wspomagających proces uczenia.
Bliskie kształcenie na odległość
- Sposób na dokształcanie i podnoszenie kompetencji zgodnie z paradygmatem uczenia się przez całe życie
- Oszczędność czasu, zarówno zawodowego, jak i prywatnego
- Stałe doskonalenie programu szkoleniowego
- Nowoczesne sposoby i metody nauczania
- Krucjata przeciw analfabetyzmowi cyfrowemu
- Możliwość zdobycia dotacji unijnych w zakresie świadczenia e-usług
Spis treści
Rozdział 1. Wprowadzenie do e-learningu (5)
- Modele kształcenia z wykorzystaniem e-learningu (10)
- Nauczanie komplementarne - blended learning (12)
- Formy e-learningu (14)
- Technologie Web 2.0 a e-learning (15)
- Klasy systemów e-learningowych (17)
- Struktura platform e-learningowych (21)
- Architektura systemów e-learningowych (23)
- Wady i zalety e-learningu (24)
Rozdział 2. Technologie Web 2.0 wspierające systemy e-learningowe (26)
- Web 2.0 narzędziem edukacyjnym (28)
- Webcasty, podcasty, screencasty (34)
- Społeczności i ich zastosowanie w e-learningu (36)
- Aplikacje Google wspomagające proces dydaktyczny (45)
- E-portfolio (59)
- Mind mapping - mapy myśli (60)
Rozdział 3. Treść szkoleniowa - narzędzia e-learningu (66)
- Przegląd narzędzi open source służących do tworzenia treści e-kursów (68)
- Narzędzia do edycji multimediów na potrzeby e-kursu (86)
- Interaktywne materiały dydaktyczne (95)
- Przegląd wybranych platform e-learningowych (108)
- Porównanie wybranych platform e-learningowych (111)
Rozdział 4. Moodle - platforma e-learningowa (112)
- Instalacja systemu Moodle (112)
- Rozpoczynanie pracy z systemem (121)
- Zarządzanie użytkownikami serwisu przez administratora (125)
- Projektowanie e-kursu (139)
Rozdział 5. Moduły i rozszerzenia systemu Moodle (221)
- Zarządzanie użytkownikami systemu (221)
- Oceny (228)
- Lokalizacja serwera Moodle (229)
- Ustawienia językowe (230)
- Moduły (232)
- Ochrona (236)
- Wygląd (240)
- Strona główna (244)
- Serwer (245)
- Networking (249)
- Raporty (249)
- Inne (252)
- Nowe tematy graficzne w systemie (252)
- Nowe bloki i moduły w systemie Moodle (255)
Rozdział 6. Efektywność e-learningu (288)
- Pozafinansowa efektywność kształcenia (288)
- Ekonomiczny aspekt wdrożenia e-learningu (292)
Zakończenie (297)
Zasoby e-learningowe w internecie (298)
Słownik terminów (299)
Bibliografia (301)
Netografia (303)
Skorowidz (304)
Kategoria: | Webmaster |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-1138-1 |
Rozmiar pliku: | 12 MB |