Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

E-turystyka - ebook

Data wydania:
1 stycznia 2012
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
44,00

E-turystyka - ebook

Publikacja jest owocem badań autora prowadzonych w zakresie wykorzystania technologii informatycznych w turystyce oraz współpracy z licznymi przedsiębiorstwami świadczącymi usługi informatyczne dla sektora turystycznego. Omówiono w niej: - wpływ oraz główne problemy zastosowania technologii informatycznych w działalności przedsiębiorstw, - historię rozwiązań informatycznych w sektorze lotniczym na przykładzie ewolucji systemów rezerwacyjnych, - historię zastosowań rozwiązań informatycznych w sektorze hotelarskim oraz touroperatorów, - rewolucję internetową z połowy lat 90. XX wieku, która miała wpływ na rozwój sektora turystycznego, - problemy związane z implementacją rozwiązań informatycznych w sektorze publicznym (e-partnership, budowa systemów informacji turystycznej) - przyszłość zastosowań technik informatycznych w sektorze turystycznym (technologie mobilne, wirtualna rzeczywistość). W książce zamieszczono studia przypadków, które są przykładami badań naukowych w zakresie e-turystyki prowadzonych na całym świecie. Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich zainteresowanych problematyką zastosowań ICT w sektorze turystycznym, a w szczególności dla praktyków życia gospodarczego, pracowników administracji publicznej, pracowników naukowych oraz studentów kierunków związanych z turystyką. Dr Adam Pawlicz – doktor nauk ekonomicznych, pracownik Katedry Zarządzania Turystyką na Uniwersytecie Szczecińskim

Kategoria: Geologia i geografia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-01-20655-0
Rozmiar pliku: 3,1 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Studia przypadków

2.1. Rozwój ICT w Chinach

4.1. Booker i looker

4.2. Proliferacja internetu a struktura rynku agentów turystycznych

4.3. Wykorzystanie e-commerce w sektorze hotelowym Tajlandii

4.4. Pięciogwiazdkowa jakość? Badania jakości luksusowych hoteli z wykorzystaniem poczty elektronicznej

4.5. Jakość odpowiedzi e-mail w polskich hotelach

4.6. Wpływ internetu na rolę agenta turystycznego w Australii

5.1. Wsparcie e-turystyki w krajach rozwijających się przez ONZ

5.2. Wykorzystanie internetu jako narzędzia informacji turystycznej w gminach województwa zachodniopomorskiego

5.3. Analiza SWOT dla wykorzystania ICT w procesie świadczenia informacji turystycznej

6.1. Projekt IMAGE

6.2. Wykorzystanie technologii mobilnych w muzeum Torre Aquila

6.3. Telskart© – nowa metoda badań oraz pomiaru wielkości ruchu turystycznego

6.4. E-turyści przyszłości (wizja)Wstęp

Przedsiębiorstwa turystyczne zawsze były liderami wprowadzania technologii cyfrowych w działaniach z zakresu dystrybucji, promocji oraz automatyzacji wewnętrznych procesów firmy. Miało to miejsce zarówno w okresie wprowadzania pierwszych komputerów w sektorze prywatnym w latach 60. XX w., gdy system rezerwacyjny linii lotniczych American Airlines SABRE był najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem informatycznym w sektorze prywatnym, jak i współcześnie, gdy telefony komórkowe i inne przenośne narzędzia wymiany danych znajdują zastosowanie w publicznych systemach informacji turystycznej, jak również w procesie dystrybucji produktów hotelarzy, linii lotniczych i innych przedsiębiorstw sektora turystycznego. Wiodąca pozycja przedsiębiorstw turystycznych w implementacji rozwiązań informatycznych wynika w znacznej mierze z niematerialnego charakteru produktu, który opiera się na zaufaniu, konieczności dostarczenia klientowi znacznej liczby informacji oraz wielu powiązaniach między przedsiębiorstwami turystycznymi funkcjonującymi w różnych regionach świata.

E-turystyka to książka przeznaczona dla wszystkich zainteresowanych problematyką zastosowań szeroko rozumianych technologii cyfrowych w sektorze turystycznym, a w szczególności dla praktyków życia gospodarczego, pracowników administracji publicznej, pracowników naukowych oraz studentów kierunków związanych z turystyką. Opracowanie ma charakter ekonomiczny - będzie zatem w nim eksponowany przede wszystkim wpływ technologii informatycznych na proces wymiany na rynku usług turystycznych, natomiast kwestie związane z technicznymi aspektami rozwoju technologii stosowanych w systemach informatycznych zostały ograniczone do minimum.

Publikacja jest owocem badań własnych autora prowadzonych w zakresie wykorzystania technologii informatycznych w turystyce, współpracy z wieloma przedsiębiorstwami świadczącymi usługi informatyczne dla sektora turystycznego, studiów literaturowych (zwłaszcza lektury specjalistycznego czasopisma „Information Technology & Tourism) oraz dyskusji prowadzonych w ramach wykładów prowadzonych przez autora w zakresie przedmiotu E-turystyka.

Badania naukowe w zakresie e-turystyki prowadzone są w różnych obszarach (patrz podrozdz. 1.3). Aby zatem uporządkować materiał i zaprezentować go Czytelnikowi w sposób przystępny, autor zdecydował się na przedstawienie treści z wykorzystaniem metody historycznej. Jako ważną cezurę czasową prowadzonych badań przyjęto rok 1995 - rok skokowego wzrostu popularności internetu, często określanego jako rewolucja internetowa. Rewolucja ta w znaczący sposób upowszechniła implementację technologii informatycznych również w sektorze turystycznym. Znaczna część badań, których wyniki są publikowane w międzynarodowych czasopismach naukowych, prowadzona jest w regionach Azji Południowo-Wschodniej oraz Australii, co musiało znaleźć odzwierciedlenie w wyborze studiów przypadków oraz przykładów ilustrujących rozważania teoretyczne.

Praca została podzielona na sześć rozdziałów.

W rozdziale 1 wskazano na wpływ oraz główne problemy zastosowania technologii informatycznych w działalności przedsiębiorstw. Zamieszczono w nim teoretyczne podstawy rynku usług turystyki niezbędne do zrozumienia dalszej części opracowania, a także informacje na temat teoretycznych podstaw e-turystyki, związku między e-turystyką a społeczeństwem informacyjnym oraz głównych nurtów badań naukowych prowadzonych w tym zakresie.

Rozdział 2 został poświęcony historii rozwiązań informatycznych w sektorze lotniczym do 1995 r. W tej części pracy omówiono kolejno przyczyny poszukiwań przez linie lotnicze rozwiązań usprawniających procesy rezerwacyjne. Następnie wskazano na ewolucję systemów rezerwacyjnych - początkowo służących jedynie automatyzacji wewnętrznych procesów w przedsiębiorstwie - w potężne narzędzie walki konkurencyjnej, które szybko zaczęło przynosić przewoźnikom lotniczym wyższe zyski od ich właściwej działalności.

W rozdziale 3 przedstawiono historię zastosowań rozwiązań informatycznych w sektorze hotelarskim. Ewolucja systemów rezerwacyjnych w hotelarstwie dokonywała się równolegle do rozwoju systemów rezerwacyjnych w sektorze lotniczym. Różnice w ich rozwoju wynikały głównie ze znacznie mniejszej koncentracji na rynku usług hotelarskich. Po wyjaśnieniu przyczyn powstania pierwszych systemów rezerwacyjnych wskazano najważniejsze trudności, które uniemożliwiły pełną integrację systemów hotelarskich i lotniczych. W ostatnim podpunkcie krótko scharakteryzowano rozwój zastosowań systemów informatycznych w sektorze przedsiębiorstw zajmujących się organizacją imprez turystycznych (touroperatorów).

Rozdział 4 traktuje o rewolucji internetowej z połowy lat 90. XX w., która również na rynku usług turystycznych zmieniła układ sil w kanałach dystrybucji, strukturę popytu i podaży oraz strategie przyjmowane przez przedsiębiorstwa. W tej części pracy omówiono historię powstania internetu oraz jego wpływ na proces wymiany, na popyt turystyczny i na podaż turystyczną, jak również na zmiany w kanałach dystrybucji.

Problemy związane z implementacją rozwiązań informatycznych w sektorze publicznym zostały omówione w rozdziale 5. W tej części pracy skoncentrowano się na wpływie technik informatycznych na procesy współpracy publiczno--prywatnej (e-partnership) oraz na budowie systemów informacji turystycznej z wykorzystaniem internetu oraz multimediów.

Prognozy dotyczące przyszłości zastosowań technik informatycznych w sektorze turystycznym są przedmiotem ostatniego rozdziału pracy. Główny nacisk został położony na wciąż wykorzystywane na niewielką skalę technologie mobilne, z którymi na początku pierwszego dziesięciolecia XXI w. wiązano olbrzymie nadzieje, a ponadto zostały omówione zagadnienia wirtualnej rzeczywistości.

W podręczniku zamieszczono studia przypadków, które są przykładami badań naukowych w zakresie e-turystyki prowadzonych na całym świecie. Mogą one stanowić inspirację do wyboru tematów prac magisterskich i dyplomowych przez polskich studentów. Próba weryfikacji hipotez badawczych zagranicznych badaczy na polskim gruncie może skutkować ciekawą pracą o dużych walorach poznawczych.

Autor udostępni wszystkim zainteresowanym prezentacje multimedialne oraz przykładowe testy, które ułatwiają prowadzenie wykładów oraz ewaluację osiągnięć studentów. Autor będzie również wdzięczny za informacje o wszelkiego typu badaniach naukowych prowadzonych przez studentów i pracowników akademickich w ramach e-turystyki ([email protected]).
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: