Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

ECDL S10. Podstawy programowania w języku Python - ebook

Data wydania:
1 stycznia 2019
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
39,00

ECDL S10. Podstawy programowania w języku Python - ebook

Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (European Computer Driving Licence - ECDL) potwierdza zdobycie umiejętności w zakresie obsługi komputera i programów użytkowych po odbyciu międzynarodowego systemu szkoleń. W Polsce licencji na szkolenia udziela Polskie Towarzystwo Informatyczne (PTI), ono także wydaje certyfikaty. Korzyści dla posiadacza certyfikatu ECDL: potwierdzenie posiadanych kompetencji, wzrost pozycji na rynku pracy, większa pewność utrzymania zatrudnienia, wzrost mobilności, wzrost szans na rynku pracy w Europie i na świecie. Książka jest przeznaczona dla osób, które są zainteresowane certyfikacją umiejętności z modułu S10 ECDL, czyli podstaw programowania, bądź chcących przyswoić sobie wiedzę z zakresu podstaw programowania w języku Python. Jest to jeden z najbardziej prężnie rozwijających się języków programowania, charakteryzujący się stosunkowo prostą składnią, co czyni go przystępnym także dla osób, które z programowaniem wcześniej nie miały do czynienia. Niniejsze opracowanie obejmuje zagadnienia ściśle związane z sylabusem S10 w wersji 1.0: metody myślenia komputacyjnego oraz definicje podstawowych pojęć, początki programowania: polecenie PRINT, operatory arytmetyczne, zmienne, typy danych, listy, krotki, programowanie: logika, instrukcje warunkowe, iteracja, instrukcja BREAK i CONTINUE, pętla FOR, procedury i funkcje, zdarzenia, moduły - TKINTER, RANDOM, DateTime, MATH. Na końcu znajdują się przykładowe pytania testowe wraz z kluczem odpowiedzi. Prezentowana książka jest rekomendowana przez PTI jako materiał szkoleniowy.

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-01-20877-6
Rozmiar pliku: 2,0 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Wstęp

Książka jest przeznaczona dla osób, które są zainteresowane certyfikacją umiejętności modułu S10 ECDL, czyli podstaw programowania, bądź chcących przyswoić sobie wiedzę zakresu podstaw programowania języku Python. Jest to jeden najbardziej prężnie rozwijających się języków programowania, charakteryzujący się prostą składnią porównaniu innymi językami programowania, co czyni go przystępnym również dla osób, które programowaniem wcześniej nie miały do czynienia. Publikację kieruję także do nauczycieli informatyki oraz ich uczniów, ponieważ może stanowić uzupełnienie poszerzenie wiadomości zakresu programowania omawianych klasach siódmej ósmej szkoły podstawowej oraz klasie pierwszej liceum ogólnokształcącego.

Istnieje wiele środowisk pracy dla języka Python. tej książce korzystam ze środowiska IDLE, ale oczywiście wszystkie przedstawione kody będą również funkcjonowały innych środowiskach jak: GEANY, PYSCRIPTER, PYCHARM itp.

Pozycja jest zgodna sylabusem S10 wersji 1.0 zawiera zrzuty ekranu wraz omówieniem poszczególnych kodów. Wszystkie kody są też podane wersji elektronicznej. książce znajduje się także przykładowy zestaw pytań teoretycznych oraz zadania praktyczne rozwiązaniami. Certyfikat ECDL S10 można uzyskać, zdając egzamin laboratorium ECDL akredytacją. Egzamin trwa 45 minut, dla osób, które przedstawią zaświadczenie niepełnosprawności, może zostać przedłużony. tym czasie należy odpowiedzieć na 20 pytań testowych oraz rozwiązać 16 zadań praktycznych. Zdanie egzaminu uzyskanie certyfikatu jest możliwe po zaliczeniu 75% prawidłowo rozwiązanych zadań. Adresy laboratoriów akredytacją, cennik certyfikacji oraz inne szczegóły związane egzaminem znajdują na stronie www.ecdl.pl.

Autor książki jest nauczycielem informatyki realizującym autorskie programy nauczania rozbudowanym modułem programowania oraz egzaminatorem ECDL 20-letnim stażem. Od pięciu lat organizuje konkurs informatyczny propagujący ideę ECDL, który od dwóch lat jest konkursem stricte programistycznym.

Omówione podręczniku przykłady algorytmów są wynikiem pracy dydaktycznej autora, jego doświadczenia roli egzaminatora modułu S10 oraz pomysłowości dociekliwości uczniów, za co serdecznie im dziękuje. książce zostały wykorzystane również niektóre zagadnienia poruszone podczas konkursu programowania języku Python pod egidą ECDL, którego autor książki jest współorganizatorem.Terminologia

Słownik pojęć kluczowych

Computing – zastosowanie komputerów do przetwarzania danych.

Myślenie komputacyjne – proces analizowania problemu oraz wyszukiwania możliwości jego rozwiązania. Myślenie komputacyjne jest poszerzeniem myślenia algorytmicznego, obejmującym myślenie na wielu poziomach abstrakcji. Jest nierozerwalnie związane1z informatyką1i jej metodami*.

Program – zbiór poleceń zapisanych dowolnym języku programowania.

Kod źródłowy – odzwierciedlenie programu komputerowego zapisane języku programowania postaci instrukcji przeznaczonych do wykonania na komputerze.

Kod maszynowy – postać programu komputerowego (zwana postacią wykonywalną lub binarną) przeznaczona do bezpośredniego lub prawie bezpośredniego wykonania przez procesor. Jest ona dopasowana do konkretnego typu procesora1i wyrażona1w postaci rozumianych przez niego kodów rozkazów1i ich argumentów**.

Język formalny – język stworzony przez człowieka konkretnym celu, np. język programowania Python.

Język naturalny – język, którym posługuje się człowiek, np. polski, angielski, powstały wraz ewolucją człowieka.

Opis programu – szczegółowa charakterystyka programu komputerowego przedstawiona celu zrozumienia jego sposobu działania, przeznaczenia zastosowania. Program powinien mieć też sprecyzowany cel, np. Windows 10 powstał m.in. celu usunięcia błędów znajdujących się Windows 8. Opis programu powinien także zawierać jego cenę.

Specyfikacja programu – opis programu komputerowego pod kątem jego zastosowania oraz możliwości użytkowania, np. potrzebna ilość miejsca na dysku, minimalna ilość pamięci RAM, typ procesora.

Etapy tworzenia programu

- ● Analiza (inżynierii oprogramowania nazywana etapem określania wymagań) jest pierwszym krokiem po podjęciu decyzji dotyczącej tego, jaki program chcemy stworzyć. Na tym etapie określamy np. funkcjonalności, które chcemy uzyskać podczas tworzenia programu. tej fazie należy się posługiwać językiem naturalnym zwłaszcza wtedy, gdy tworzymy program na zamówienie, zamawiający nie zna terminologii informatycznej lub nie do końca ją rozumie. Należy jednak pamiętać, że powinniśmy unikać specyfikacji takich określeń jak „szybki” czy „prosty obsłudze”, ponieważ trudno taką cechę zweryfikować. Oczywiście każda faza tworzenia programu (systemu) jest bardzo ważna, jednak na tym etapie twórca (twórcy) muszą być bardzo precyzyjni, gdyż po przejściu do fazy produkcyjnej, więc końcowej, następuje porównanie funkcjonowania gotowego programu wymaganiami początkowymi. Im bardziej będziemy precyzyjni na tym etapie, tym szybciej przejdziemy przez fazę końcową, co pozwoli na oddanie gotowego projektu.
- ● Projektowanie to etap przedstawiania programu postaci algorytmu (pseudokodu itp.).
- ● Programowanie jest etapem „zamiany” algorytmu na język zrozumiały dla komputera, czyli język programowania. Na tym etapie dokonujemy także integracji poszczególnych części składowych systemu całość.
- ● Testowanie polega na sprawdzeniu poprawności działania kodu źródłowego oraz samego programu wraz jego zakładanymi na etapie analizy funkcjonalnościami. Należy pamiętać, że im bardziej rozbudowany program, tym szybciej należy zacząć proces jego testowania. Ta sama uwaga dotyczy sytuacji, gdy system jest tworzony przez zespół programistów, co powoduje, że należy połączyć wszystkie jego części, następnie przystąpić do testowania poprawności działania już zintegrowanego systemu.
- ● Ulepszanie to faza, podczas której usuwamy ewentualne błędy, udoskonalamy program przez dodanie nowych funkcjonalności, wskazujemy inne możliwe udoskonalenia, także weryfikujemy tzw. wymagania mierzalne, takie jak pamięć dyskowa czy pamięć RAM. To również etap prowadzący do zoptymalizowania działania programu, tak aby działał jak najszybciej.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: