Edukacja zdrowotna - ebook
Edukacja zdrowotna - ebook
Im ciekawszy i atrakcyjniejszy sposób prowadzenia zajęć dydaktycznych, tym łatwiej i chętniej podopieczni biorą w nich udział. Niniejsza pozycja może być źródłem teoretycznej i praktycznej wiedzy dla pielęgniarek/położnych, edukatorów, których zadaniem jest przygotowanie pacjentów do samoopieki w cukrzycy.
W książce omówiono takie zagadnienia, jak:
- Efektywne metody edukacji terapeutycznej
- Aktywne techniki nauczania
- Rola motywacji w procesie przyswajania wiedzy
- Zasady komunikacji interpersonalnej pomiędzy nauczycielem a uczniem
- Sposoby wywierania pozytywnego wrażenia na uczących się
- Opanowywanie tremy
Spis treści
Przedmowa
Rozdział 1. Podstawy wiedzy o nauczaniu i uczeniu się
1.1. Teorie uczenia się
1.1.1. Teorie klasyczne
1.1.2. Teorie behawiorystyczne
1.1.3. Teorie uczenia się przez rozwiązywanie problemów
1.1.4. Teorie współczesne
1.2. Strategie edukacji – cztery drogi uczenia się
1.2.1. Strategia asocjacji wiedzy
1.2.2. Strategia problemowa
1.2.3. Strategia emocjonalnego przeżywania
1.2.4. Strategia operacyjna
1.3. Strategie edukacji dorosłych
Rozdział 2. Na czym polega uczenie się?
2.1. Istota procesu przyswajania wiedzy
2.1.1. Pamięć krótkotrwała
2.1.2. Pamięć długotrwała
2.1.3. Funkcje obrazu w procesie kształcenia
2.1.4. Wspieranie pamięci
2.1.5. Rola motywacji w procesie przyswajania wiedzy
2.1.6. Rola emocji i nastroju w procesie przyswajania wiedzy
2.1.7. Pochwała jako narzędzie pracy nauczyciela
Rozdział 3. Elementy procesu dydaktycznego
3.1. Najważniejszy jest cel zajęć
3.2. Zasady nauczania – uczenia się
3.3. Treści kształcenia
3.4. Jak skutecznie tłumaczyć treści zajęć?
3.5. Aktywizujące techniki nauczania
3.5.1. Podział aktywizujących metod kształcenia i ich przykłady
3.6. Od czego zależy wybór metody nauczania?
3.7. Sprawdzanie osiągnięć uczniów
Rozdział 4. Komunikacja interpersonalna w procesie dydaktycznym
4.1. Rodzaje komunikacji interpersonalnej
4.2. Jak wywrzeć pozytywne wrażenie podczas zajęć dydaktycznych?
4.2.1. Najważniejszy jest dobry początek zajęć
4.2.2. Zadbaj o prawidłową postawę ciała
4.2.3. Kultura języka mówionego
4.2.4. Trema – wróg czy sprzymierzeniec?
4.2.5. Warunki poprawnego eksploatowania głosu
4.2.6. Materiały do ćwiczenia prawidłowej emisji głosu i dykcji
Podsumowanie
Bibliografia
Skorowidz
Kategoria: | Medycyna |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-200-5144-5 |
Rozmiar pliku: | 4,4 MB |