Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Elementy inżynierii oprogramowania w Pythonie - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
11 kwietnia 2023
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
49,00

Elementy inżynierii oprogramowania w Pythonie - ebook

Zdobądź ostrogi programisty w Pythonie!

Python jest językiem, którego powszechnie używa się w wielu obszarach: od programowania gier, przez aplikacje webowe, po systemy analizy danych. Nic więc dziwnego, że cieszy się ogromną popularnością i jest dodatkowo wspierany przez liczną społeczność programistów, projektantów i sympatyków, którzy go rozwijają i rozszerzają.

Do grona osób aktywnie korzystających z tego języka z pewnością należy Jakub Walczak, który w książce poświęconej Pythonowi i inżynierii oprogramowania wprowadza do jego ekosystemu. Dzięki jej lekturze czytelnicy poznają ideę środowisk wirtualnych, sposoby interakcji z interpreterem czy zasady podziału projektu na moduły i pakiety. Adepci sztuki programowania znajdą tu wprowadzenie do mechanizmów pakietu pytest, który zdecydowanie ułatwia pisanie i wykonywanie testów jednostkowych. Opanują również takie zagadnienia jak klasy i obiekty, a także zaawansowane aspekty programowania obiektowego, w tym metaklasy, dziedziczenie i emulowanie szczególnych zachowań obiektów

Autor zadbał o klarowną strukturę podręcznika, który składa się z dwunastu uporządkowanych rozdziałów. Zawarta w nich treść została uzupełniona dodatkowymi wyjaśnieniami, wskazówkami i podsumowaniami, co ułatwia przyswojenie omawianego materiału.

  • Organizacja środowiska pracy
  • Organizacja projektu
  • Wstęp do programowania zorientowanego obiektowo
  • Deskryptory
  • Dziedziczenie
  • Mechanizm obsługi wyjątków
  • Metody specjalne klas
  • Dekoratory
  • Serializacja i deserializacja
  • Testy jednostkowe z użyciem biblioteki pytest
  • Wytyczne dotyczące stylu

Python od A do Z!

Spis treści

Przedmowa

Wstęp

1. Python - krótka charakterystyka

2. Organizacja środowiska pracy

  • 2.1. Instalacja Pythona
  • 2.2. Przygotowanie środowiska wirtualnego
  • 2.3. Środowiska pracy w ekosystemie Pythona
    • 2.3.1. Powłoka Pythona
    • 2.3.2. Edytor tekstu
    • 2.3.3. Interaktywny Python
    • 2.3.4. Zintegrowane środowisko deweloperskie

3. Organizacja projektu

  • 3.1. Moduły, pakiety i przestrzenie nazw
    • 3.1.1. Moduły
    • 3.1.2. Pakiety
    • 3.1.3. Przestrzenie nazw
  • 3.2. Importowanie modułów
    • 3.2.1. Importowanie pośrednie
    • 3.2.2. Importowanie bezpośrednie
    • 3.2.3. Importowanie z użyciem symbolu wieloznacznego
    • 3.2.4. Importowanie z wykorzystaniem aliasu
  • 3.3. Budowanie i publikowanie pakietu
    • 3.3.1. Plik textpyproject.toml
    • 3.3.2. Określanie plików składowych biblioteki
    • 3.3.3. Dynamiczne określanie metadanych projektu
    • 3.3.4. Załączanie plików zasobów
    • 3.3.5. Publikowanie projektu
  • 3.4. Jawne typowanie zmiennych i funkcji

4. Wstęp do programowania zorientowanego obiektowo

  • 4.1. Pojęcie klasy i obiektu
  • 4.2. Paradygmat programowania obiektowego
  • 4.3. Definiowanie klas i tworzenie obiektów
  • 4.4. Destrukcja i finalizowanie obiektu
  • 4.5. Pola i metody niepubliczne
  • 4.6. Atrybuty i metody klasowe
  • 4.7. Metody statyczne

5. Dekoratory

  • 5.1. Funkcje zagnieżdżone i zmienne nielokalne
  • 5.2. Domknięcie funkcji
  • 5.3. Dekoratory nieparametryczne
  • 5.4. Dekoratory parametryczne
  • 5.5. Atrybuty specjalne funkcji dekorowanych

6. Deskryptory

  • 6.1. Protokół deskryptora
  • 6.2. Przekazywanie nazwy atrybutu do deskryptora
  • 6.3. Rodzaje deskryptorów
  • 6.4. Deskryptor własności

7. Dziedziczenie

  • 7.1. Dziedziczenie wielorakie
  • 7.2. Kolejność dostępu
  • 7.3. Przeszukiwanie grafu dziedziczenia
  • 7.4. Metaklasy
  • 7.5. Klasy szczególne
    • 7.5.1. Klasa abstrakcyjna
    • 7.5.2. Klasa wyliczająca

8. Mechanizm obsługi wyjątków

  • 8.1. Podział wyjątków
  • 8.2. Wzbudzanie wyjątku
  • 8.3. Obsługa wyjątków

9. Metody specjalne klas

  • 9.1. Reprezentacja tekstowa obiektu
  • 9.2. Metody porównywania
  • 9.3. Wartość skrótu obiektu
  • 9.4. Metody specjalne kolekcji
    • 9.4.1. Abstrakcyjne metody dla kolekcji sekwencyjnych
    • 9.4.2. Abstrakcyjne metody dla kolekcji o charakterze zbiorów
    • 9.4.3. Abstrakcyjne metody dla kolekcji mapujących
    • 9.4.4. Emulowanie zachowania iteratora
  • 9.5. Metody operatorów arytmetycznych
  • 9.6. Sprawdzanie wartości logicznej obiektu
  • 9.7. Emulowanie zachowania funkcyjnego obiektu
  • 9.8. Metody menedżera kontekstu

10. Serializacja i deserializacja

  • 10.1. Prosty format tekstowy
  • 10.2. Formaty słownikowe
  • 10.3. Piklowanie obiektów
  • 10.4. Inne mechanizmy serializacji

11. Testy jednostkowe z użyciem biblioteki pytest

  • 11.1. Funkcje testujące. Asercje
  • 11.2. Parametryzacja testów
  • 11.3. Obiekty trwałe w testach
  • 11.4. Anotacja testów
    • 11.4.1. Oznaczanie testów do pominięcia
    • 11.4.2. Anotacja warunkowego pominięcia testów
    • 11.4.3. Oznaczanie testów celowo niezaliczonych
    • 11.4.4. Własne markery testów

12. Wytyczne dotyczące stylu

  • 12.1. Zalecenia ogólne
  • 12.2. Zalecenia dotyczące nazewnictwa
  • 12.3. Zalecenia dotyczące struktury kodu
  • 12.4. Zalecenia dotyczące importowania
  • 12.5. Zalecenia dotyczące logiki
  • 12.6. Zalecenia dotyczące testów jednostkowych
  • 12.7. Zalecenia dotyczące formatowania kodu

Bibliografia

Skorowidz

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-0100-1
Rozmiar pliku: 2,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: