Empatia. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review - ebook
Empatia. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review - ebook
Spójrz na problem oczami innych ludzi!
Empatia oznacza zdolność odczuwania stanów psychicznych innych osób. Jest to również umiejętność spojrzenia na rzeczywistość z ich perspektywy. Empatia nie świadczy o słabości czy szczególnej wrażliwości, wynika raczej ze społecznego charakteru naszego gatunku. Co więcej, wysoki jej poziom okazuje się atutem menedżera, ponieważ ułatwia kierowanie ludźmi, pozwala też na skuteczniejszą współpracę z klientami. Niemniej zbyt silne współodczuwanie jest niszczące dla psychiki człowieka. Innymi słowy, warto być empatycznym, doskonalić w sobie tę cechę, ale i kontrolować ją.
Autorami artykułów prezentowanych w tej książce są między innymi Daniel Goleman, Annie McKee, Adam Waytz i Emma Seppala - autorytety w dziedzinie inteligencji emocjonalnej. Przedstawiają oni kilka ciekawych aspektów empatii. Współodczuwanie zostało tu potraktowane jako jedna z ważniejszych cech człowieka kształtujących rzeczywistość biznesową: styl kierowania, prowadzenia spotkań, a nawet projektowania produktów i ich sprzedaży. Przekonasz się, że empatii można się nauczyć, można też ją kształtować, a umiejętności te przydadzą się nie tylko w pracy, ale również w prywatnych relacjach.
- Rozumienie empatii
- Empatia w pracy lidera
- Władza a empatia
- Empatia w projektowaniu produktów
- Problem zbyt silnej empatii
Trzymasz w ręku wybór najciekawszych artykułów opublikowanych oryginalnie w "Harward Business Review" -prestiżowym miesięczniku wydawanym przez jeden z najznakomitszych uniwersytetów na świecie. Ten magazyn jest uważany za jeden z najbardziej opiniotwórczych w takich dziedzinach jak rozwój przedsiębiorstw, zarządzanie, ekonomia. W zbiorze znajdziesz garść inspirujących wiadomości o empatii, które ułatwią Ci budowanie swojej osobowości jako dobrego szefa, a także jako człowieka żyjącego wśród innych ludzi.
Empatia. Dzięki niej zrozumiesz, czym kierują się inni!
Spis treści
- Spis treści
- 1 Czym jest empatia?
- Triada empatii
- 2 Dlaczego współczucie jest lepszą taktyką menedżerską niż bezwzględność?
- 3 Co tak naprawdę robią wspaniali słuchacze?
- 4 Empatia jest kluczem do przeprowadzenia doskonałego zebrania
- 5 Trudniej jest okazywać empatię innym, jeśli przeżyłeś to, co oni
- 6 Im większą masz władzę, tym mniejsze masz pokłady empatii
- 7 Proces empatycznego projektowania produktów
- 8 Jak Facebook wykorzystuje empatię do zabezpieczania danych użytkowników?
- 9 Granice empatii
- Problem 1. Jest wyczerpująca
- Problem 2. Wygrywa tylko jedna strona
- Problem 3. Może zagrażać etyce
- Jak stłumić zbyt silną empatię?
- Podzielenie pracy
- Nie utożsamiaj jej z poświęceniem
- Dawaj ludziom wolne
- 10 Czego Dalajlama nauczył Daniela Golemana na temat inteligencji emocjonalnej?
- Notki końcowe
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-4126-5 |
Rozmiar pliku: | 2,8 MB |