Facebook - konwersja

Empatia. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Format:
EPUB
Data wydania:
9 czerwca 2018
39,90
3990 pkt
punktów Virtualo

Empatia. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review - ebook

Spójrz na problem oczami innych ludzi!

Empatia oznacza zdolność odczuwania stanów psychicznych innych osób. Jest to również umiejętność spojrzenia na rzeczywistość z ich perspektywy. Empatia nie świadczy o słabości czy szczególnej wrażliwości, wynika raczej ze społecznego charakteru naszego gatunku. Co więcej, wysoki jej poziom okazuje się atutem menedżera, ponieważ ułatwia kierowanie ludźmi, pozwala też na skuteczniejszą współpracę z klientami. Niemniej zbyt silne współodczuwanie jest niszczące dla psychiki człowieka. Innymi słowy, warto być empatycznym, doskonalić w sobie tę cechę, ale i kontrolować ją.

Autorami artykułów prezentowanych w tej książce są między innymi Daniel Goleman, Annie McKee, Adam Waytz i Emma Seppala - autorytety w dziedzinie inteligencji emocjonalnej. Przedstawiają oni kilka ciekawych aspektów empatii. Współodczuwanie zostało tu potraktowane jako jedna z ważniejszych cech człowieka kształtujących rzeczywistość biznesową: styl kierowania, prowadzenia spotkań, a nawet projektowania produktów i ich sprzedaży. Przekonasz się, że empatii można się nauczyć, można też ją kształtować, a umiejętności te przydadzą się nie tylko w pracy, ale również w prywatnych relacjach.

  • Rozumienie empatii
  • Empatia w pracy lidera
  • Władza a empatia
  • Empatia w projektowaniu produktów
  • Problem zbyt silnej empatii

Trzymasz w ręku wybór najciekawszych artykułów opublikowanych oryginalnie w "Harward Business Review" -prestiżowym miesięczniku wydawanym przez jeden z najznakomitszych uniwersytetów na świecie. Ten magazyn jest uważany za jeden z najbardziej opiniotwórczych w takich dziedzinach jak rozwój przedsiębiorstw, zarządzanie, ekonomia. W zbiorze znajdziesz garść inspirujących wiadomości o empatii, które ułatwią Ci budowanie swojej osobowości jako dobrego szefa, a także jako człowieka żyjącego wśród innych ludzi.

Empatia. Dzięki niej zrozumiesz, czym kierują się inni!

Spis treści

  • Spis treści
  • 1 Czym jest empatia?
    • Triada empatii
  • 2 Dlaczego współczucie jest lepszą taktyką menedżerską niż bezwzględność?
  • 3 Co tak naprawdę robią wspaniali słuchacze?
  • 4 Empatia jest kluczem do przeprowadzenia doskonałego zebrania
  • 5 Trudniej jest okazywać empatię innym, jeśli przeżyłeś to, co oni
  • 6 Im większą masz władzę, tym mniejsze masz pokłady empatii
  • 7 Proces empatycznego projektowania produktów
  • 8 Jak Facebook wykorzystuje empatię do zabezpieczania danych użytkowników?
  • 9 Granice empatii
    • Problem 1. Jest wyczerpująca
    • Problem 2. Wygrywa tylko jedna strona
    • Problem 3. Może zagrażać etyce
    • Jak stłumić zbyt silną empatię?
      • Podzielenie pracy
      • Nie utożsamiaj jej z poświęceniem
      • Dawaj ludziom wolne
  • 10 Czego Dalajlama nauczył Daniela Golemana na temat inteligencji emocjonalnej?
  • Notki końcowe
Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-4126-5
Rozmiar pliku: 2,8 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij