Facebook - konwersja
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Encyklopedia mediolingwistyki - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
18 grudnia 2023
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment

Encyklopedia mediolingwistyki - ebook

Tom 1 z serii Przewodniki naukowe pod redakcją Waldemara Czachura, Iwony Loewe, Artura Rejtera, Marty Wójcickiej

Przez prawie 70 lat polscy językoznawcy prowadzili efektywne badania nad komunikacją za pośrednictwem mediów masowych. Mija dekada od ukazania się na rynku wydawniczym monografii Bogusława Skowronka Mediolingwistyka. Wprowadzenie (Kraków 2013), która dała tym badaniom nominację. Należy się zatem Czytelnikom przewodnik naukowy po mediolingwistyce jako nazwanej już subdyscyplinie w postaci encyklopedii. Zawiera ona wiedzę o najczęściej podejmowanych przedmiotach badań ujętą w dziewięć zasadniczych części: METODOLOGIE I METODY, MEDIA MASOWE, MEDIALNY AKT KOMUNIKACJI, TEKST MEDIALNY, GATUNEK MEDIALNY, DYSKURS MEDIALNY, ZNAK, NADAWCA, ODBIORCA. Rodzajem uznania jest część encyklopedii przeznaczona na zwartą charakterystykę badań mediolingwistycznych prowadzonych w krajach niemieckojęzycznych, w Czechach i Rosji, na Słowacji, Ukrainie oraz Białorusi.

 

Spis treści

Wprowadzenie

Beata grochala

Metodologie i metody

1.         Mediolingwistyka (lingwistyka mediów)

2.         Przedmiot i obiekt mediolingwistyki

2.1. Analiza dyskursu

2.2. Analiza semiotyczna (semiologiczna)

2.3. Analiza tekstu

2.4. Analiza treści

2.5. Analiza zawartości mediów (prasy)

2.6. Badania odbioru mediów

2.7. Krytyczna analiza dyskursu

2.8. Medialny obraz świata

2.9. Słowa sztandarowe, symbole kolektywne

2.10. Telemetria

3. Genologia dziennikarska

3.1. Analiza genologiczna

4. Teoria porządku dnia (agenda setting)

5. Teoria użytkowania i korzyści (uses and gratifications)

Alina naruszewicz-duchlińska

Media masowe

1. Prawo prasowe,prawo o radiofonii i telewizji .

2. Zawartość mediów masowych (prasy, radia, telewizji)

3. Kanał (kanał informacji, pasmo)

4. Prasa

4.1. Typologia prasy (wytworów drukowych)

4.2. Prasa bulwarowa (brukowiec, tabloid)

5. Radio

5.1. Radiofonia publiczna

5.2. Neoradio

6. Telewizja

6.1. Neotelewizja

6.2. Oferta programowa (program dnia, ramówka telewizyjna, prime time)

7.         Nowe media

8. Internet jako medium

8.1. Hipermedia

8.2. Intranet

9. Funkcje mediów

Marta noińska

Medialny akt komunikacji

1. Akty mowy i ich funkcje

2. Strategie komunikacyjne

3. Dialog

4. Polilog

5. Narracja

6. Akty komunikacji niewerbalnej

Kaja rostkowska

Tekst medialny

1. Wypowiedź

2. Tekst prasowy

3. Tekst radiowy

4. Tekst telewizyjny

5. Tekst internetowy

6. Multimodalność (polikodowość, multimedialność)

7. Język w mediach (w prasie, w radiu, w telewizji)

7.1. Język w prasie

7.2. Język w radiu

7.3. Język w telewizji

7.4. Język w internecie

7.5. Język reklamy

Aleksandra kalisz, ewa szkudlarek-śmiechowicz, agnieszka walecka-rynduch

Gatunek medialny

1. Reguły wzorca gatunkowego

2. Konwencje gatunkowe (wzorzec kanoniczny, wzorzec alternacyjny, wzorzec

Adaptacyjny)

2.1. Hybryda gatunkowa

2.2. Gatunki w formie kolekcji

3. Typologia gatunków

3.1. Gatunek dziennikarski

3.2. Gatunek prasowy

3.3. Gatunek radiowy

3.4. Gatunek telewizyjny

3.5. Gatunek internetowy (gatunek sieciowy)

3.6. Gatunek w reklamie

3.7. Gatunek ludyczny

3.8. Gatunek grzecznościowy

3.9. Ankieta prasowa

3.10. Artykuł publicystyczny

3.11. Artykuł wstępny (wstępniak, edytorial)

3.12. Audycja radiowa

3.13. Baner (pasek informacyjny, pasek autopromocyjny, wzmianka)

3.14. Biuletyn (biuletyn elektroniczny, biuletyn informacyjny, newsletter)

3.15. Blog (weblog)

3.16. Czat (pogawędka internetowa, rozmowa internetowa)

3.17. Debata (debata publiczna)

3.18. Dokunowela (paradokument, docusoap, dokumentalna opera mydlana)

3.19. Dyskusja (dyskusja publiczna)

3.20. E-mail (mejl, list elektroniczny)

3.21. Fake news

3.22. Felieton

3.23. Format

3.24. Fotoreportaż

3.25. Główka (lid)

3.26. Hiperłącze (link, łącze)

3.27. Hipertekst

3.28. Infografika

3.29. Kabaret telewizyjny

3.30. Komentarz

3.31. Komunikat

3.32. Layout

3.33. List do redakcji

3.34. Logo (logoptyp)

3.35. Magazyn (magazyn ilustrowany, pismo ilustrowane)

3.36. Mem internetowy

3.37. Nagłówek

3.38. Notatka (notatka prasowa, depesza, wiadomość)

3.39. Odpowiedzi redakcji

3.40. Paratekst

3.41. Porada

3.42. Portal internetowy

3.43. Powieść w odcinkach

3.44. Pożegnanie

3.45. Reality show

3.46. Recenzja filmowa

3.47. Serial telewizyjny

3.48. Slogan-slogo

3.49. Sms

3.50. Sprawozdanie

3.51. Strona internetowa (witryna)

3.52. Sylwetka

3.53. Talk-show

3.54. Teatr telewizji

3.55. Telenowela

3.56. Teleturniej

3.57. Tytuł (śródtytuł)

3.58. Wideoblog

3.59. Wortal

3.60. Wydarzenie medialne

3.61. Wywiad

3.62. Wzmianka

3.63. Zajawka

3.64. Zapowiedź

Marta noińska

Dyskurs medialny

1. Dyskurs prasowy

2. Dyskurs telewizyjny

3. Dyskurs elektroniczny

4. Praktyki dyskursywne

Marta śleziak

Znak

1. Semiosfera

2. Kod

3. Konwergencja

4. Papier

5. Pismo

6. Obraz

7. Dźwięk

8. Digitalność

Magdalena ślawska

Nadawca w mediach

1. Typy podmiotów nadawczych

2. Cele nadawcy medialnego

3. Nadawca instytucjonalny

4. Autopromocja nadawcy

5. Układ ról nadawczych w telewizji

5.1. Zespół redakcyjny (prowadzący, prezenter, spiker)

5.2. Nadawca – autor

5.3. Nadawca – dziennikarz

6. Kompetencje nadawcy

6.1. Gatekeeper

6.2. Gospodarz (przeprowadzający wywiad, reporter)

7. Nadawca – perspektywa interakcyjna

8. Nadawca w nowych mediach

Iwona loewe, teresa uchman

Odbiorca mediów

1. Audytorium (odbiorca masowy, publiczność, widownia, grupa docelowa, target)

2. Typy odbiorców/typologia audytoriów

3. Aktywność audytorium

3.1. Surfing internetowy (żeglowanie po internecie)

3.2. Kompetencja (językowa, komunikacyjna, medialna, interaktywna)

3.3. Uwaga odbiorcy

3.4. Recepcja (oglądalność, słuchalność, sprzężenie zwrotne)

4. Zapping

Anna hanus, agnieszka mac

Mediolingwistyka zakotwiczona w niemieckiej tradycji badawczej

Petr mareš

Mediolingwistyka w czechach

Pavol adamka

Mediolingwistyka na słowacji

Eleonora szestakowa

Mediolingwistyka na ukrainie

Maria koniuszkiewicz

Mediolingwistyka na białorusi

Lilia duskajewa, ludmiła gromowa

Mediolingwistyka w rosji

Ewelina tyc

Polska bibliografia mediolingwistyczna

Wydawnictwa leksykograficzne

Wydawnictwa naukowe – monografie

Wydawnictwa naukowe – artykuły i rozdziały

Wydawnictwa naukowe pod redakcją

Źródła – wydawnictwa leksykograficzne

Źródła – monografie

Literatura cytowana

 

Kategoria: Socjologia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-242-6747-7
Rozmiar pliku: 3,0 MB

BESTSELLERY

Kategorie: