- promocja
Era Agile. O tym, jak sprytne firmy kształtują swoją efektywność - ebook
Era Agile. O tym, jak sprytne firmy kształtują swoją efektywność - ebook
Sukces firmy wcale nie zależy od dostępu do technologii lub danych. W skrajnych przypadkach nawet wynalezienie rewolucyjnej technologii nie chroni przedsiębiorstwa przed porażką, jeśli nie jest ono w stanie odpowiednio jej wykorzystać. Oznacza to, że różnica między wielkimi zwycięzcami a wielkimi przegranymi tkwi w metodzie prowadzenia organizacji. Jeśli firma chce dobrze prosperować, musi bardzo sprawnie wprowadzać nowe technologie i dane. Powoli staje się jasne, że w epoce Agile tradycyjne metody zarządzania zawodzą. Trzeba zacząć stosować radykalnie odmienne sposoby zarządzania, mimo że tego rodzaju transformacja często wydaje się trudna do przeprowadzenia.
W tej książce zaprezentowano przełomowe idee, które zmieniają podstawy funkcjonowania firm. Zobrazowano to inspirującymi przykładami wielu słynnych organizacji na różnych etapach rozwoju. Wykazano, jak ważna dla sukcesu zespołu jest wierność nowym celom, zasadom i wartościom, a przede wszystkim permanentna innowacyjność. Oprócz omówienia praktyki Agile w kontekście prowadzenia projektów programistycznych znakomicie ujęto tu istotę tego paradygmatu zarządzania, a w szczególności najlepsze metody kierowania pracą. Można je zastosować wszędzie: w małych i wielkich firmach z praktycznie każdej branży, zarówno produkcyjnych, jak i usługowych.
W tej książce między innymi:
- Agile jako metodyka zarządzania
- prawidła nowego paradygmatu zarządzania
- przejście od zwinności operacyjnej do zwinności strategicznej
- ograniczenia metodologii Agile
Agile: zarządzania ucz się od najlepszych!
Spis treści
Przedmowa 11
Wprowadzenie 13
CZĘŚĆ 1. ZWINNE ZARZĄDZANIE 23
1. Więcej wartości, mniej pracy 25
- Ramka 1.1. Manifest programowania zwinnego 45
- Ramka 1.2. Słowniczek: definicje pojęć Agile, Scrum, DevOps, Kanban, Lean 46
2. Prawo małego zespołu 49
3. Prawo klienta 71
- Ramka 3.1. Zmiany paradygmatów w nauce 89
- Ramka 3.2. Klienci ostateczni, wewnętrzni i końcowi 90
- Ramka 3.3. Praktyki prawa klienta 92
- Ramka 3.4. Dostosowanie zarządzania ludźmi do wymagań zarządzania zwinnego 94
4. Prawo sieci 103
- Ramka 4.1. Zwinność jako efekt rozwiązań bazujących na rynku 116
- Ramka 4.2. Uzyskiwanie działań na wielką skalę za pomocą platform 118
- Ramka 4.3. Zmiana w stylu "wielkiego wybuchu": sześć błędów, których nie popełniła firma Salesforce 119
5. Wprowadzanie Agile na wielką skalę - Microsoft 123
- Uzyskanie odpowiedniej równowagi między autonomią i dostosowaniem 127
- Opanowanie roli zwinnego menedżera 128
- Obsługa zależności na poziomie zespołu 128
- Korzystanie z ciągłej integracji 129
- Ograniczaj dług technologiczny 130
- Korzystaj z DevOps i ciągłego dostarczania 131
- Ciągle monitoruj postępy 132
- Słuchaj, czego chcą klienci, dawaj im to, czego potrzebują 133
- Korzystaj ze wskazówek płynących z góry 133
- Wykorzystaj samoformujące się zespoły, żeby zwiększyć ich zaangażowanie 134
- Zauważ, że to zespół jest produktem 134
- Od początku pracuj nad jakością 135
- Ostrożnie stosuj szkolenia 135
- Zapewnij sobie wsparcie na najwyższym poziomie 136
- Ramka 5.1. Spłaszczenie hierarchii nie jest rozwiązaniem 137
6. Od zwinności operacyjnej do zwinności strategicznej 139
- Zasady zwinności strategicznej 142
- Cztery składowe propozycji wartości otwierających nowe rynki 148
- Ramka 6.1. Zacieranie się granic między sektorami 154
- Ramka 6.2. Ścieżka od zwinności operacyjnej do zwinności strategicznej 155
7. Zmienianie kultury organizacji 159
- Ramka 7.1. "Propozycja wartości NABC" dla Siri w firmie SRI 175
CZĘŚĆ 2. PUŁAPKI 177
8. Pułapka wartości dla udziałowców 183
- Ramka 8.1. Niejasna sytuacja prawna wartości dla udziałowców 202
- Ramka 8.2. Czym jest prawdziwa wartość dla udziałowców? 202
- Ramka 8.3. Adam Smith i filozoficzne początki wartości dla udziałowców 204
- Ramka 8.4. Nieprzewidziane ryzyko związane z wartościami dla udziałowców 206
9. Pułapka odkupywania akcji 211
- Wyzwanie dla publicznych regulatorów 217
- Wyzwanie dla liderów Agile podczas pracy z giełdą papierów wartościowych 218
- Wyzwanie dla zwinnych menedżerów w korporacji 220
- Ramka 9.1. Obrona operacji odkupywania akcji 221
10. Pułapka redukcji kosztów 223
- Przypadek firmy Dell Inc. 224
- Pęd do przenoszenia za granicę 227
- Trwała utrata wiedzy i doświadczenia 229
- Wyjaśnianie zwinnego zarządzania dyrektorowi finansowemu 231
- Księgowość przepustowości 232
- Ramka 10.1. Dług techniczny, dług prawny i dług marki 234
- Ramka 10.2. Produkcja w USA i w Niemczech 236
11. Pułapka strategii analizy przeszłości 239
- Ramka 11.1. Strategia "robienia więcej tego samego" 251
- Ramka 11.2. Argumenty za opcjami i zarządzanie portfolio 252
EPILOG 255
12. Nuklearne zimy i złote czasy 257
- Ramka 12.1. Historia złotych er i nuklearnych zim 268
- Ramka 12.2. Jak wprowadzić zmiany - plan działania 272
Podziękowania 279
Kim jest Steve Denning 283
Przypisy 285
Skorowidz 313
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-5615-3 |
Rozmiar pliku: | 4,2 MB |