Esencja sukcesji - ebook
Esencja sukcesji - ebook
Zapraszamy na stronę autora: www.sukcesjabiznesu.pl. Znajdziesz tu treści stanowiące rozszerzenie publikacji.
Firmę w dobre ręce przekażę
To nie przypadek, że średni wiek życia firmy na świecie waha się pomiędzy 25 a 30 lat, niewiele mniej niż okres biznesowej aktywności jednego pokolenia.
Andrzej Blikle w słowie wstępnym do niniejszej książki
Mija ćwierć wieku od transformacji ustrojowej, w wyniku której polska gospodarka socjalistyczna zmieniła się w rynkową. W tym czasie powstało i dojrzało wiele rodzimych firm. Dziś niejeden właściciel zadaje sobie pytanie — jak i komu przekazać swój biznes, by wciąż się rozwijał i przynosił zyski?
Tomasz Budziak nie daje gotowej odpowiedzi. Nie ma bowiem jednej, absolutnie słusznej metody przekazania firmy kolejnemu pokoleniu. Istnieją jednak problemy, z którymi boryka się większość rodzinnych przedsiębiorstw — autor, dzięki swojej długoletniej praktyce doradczej, umie je zidentyfikować. Omawia te problemy zwięźle i konkretnie, skupiając się na istocie analizowanych zagadnień — to pozwala błyskawicznie się zorientować, na co zwrócić uwagę, gdzie czyhają pułapki, w jakim kierunku podążać, nad czym się zastanowić. Podchodzi do tematu sukcesji biznesowej w ten właśnie sposób, ponieważ wie, że przedsiębiorcy nie mają zbyt wiele czasu na czytanie, za to powinni mieć go jak najwięcej na przemyślenie tego, czego się dowiedzą z tej książki. I na postawienie właściwych pytań, aby łatwiej znaleźć dobrą odpowiedź.
Spis treści
Słowo wstępne (8)
Na dobry początek (10)
Dobra sukcesja (13)
Marzenie (19)
Przemijanie (23)
Ja (29)
Rodzina (35)
Firma (43)
Porażki (49)
Małżonkowie / partnerzy (53)
Konflikty (59)
Młodsi (dzieci, wnuki, rodzeństwo) (65)
Wynagradzanie i korzyści rodziny (71)
Siły odśrodkowe (77)
Bogactwo a majątek (83)
Strategia rodziny (89)
Komunikacja (97)
Emocje (101)
Wychowanie (105)
Kompetencje, talenty i umiejętności (111)
Ostatnia wola i spadki (117)
Przekazywanie pałeczki (121)
Doradcy, przyjaciele i zausznicy (129)
Ład rodzinny (135)
Ład korporacyjny (145)
Od czego zacząć i na czym skończyć? (151)
Nota o autorze (158)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-0669-1 |
Rozmiar pliku: | 12 MB |