- W empik go
Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji - ebook
Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji - ebook
* Wydanie drugie, poprawione i uzupełnione *
„W biznesie nie ma mężczyzn i kobiet. Są partnerzy, którzy powinni grać według tych samych zasad. Książka Ireny Kamińskiej-Radomskiej Etykieta biznesu jest instrukcją do równej gry”.
Małgorzata Rozenek-Majdan
„Dr Irena Kamińska-Radomska od wielu lat jest dla mnie nieocenionym wsparciem w dziedzinie szeroko rozumianej etykiety. Niejeden raz telefonowałem do niej z pytaniami, jak się zachować w rozmaitych egzotycznych okolicznościach. Książka, którą trzymasz w ręku, stanowi fundament wiedzy na temat etykiety. Dobrze zrobisz, kupując to dzieło, szczególnie jeśli nie masz jeszcze numeru telefonu do Autorki”.
Piotr Zielonka, profesor SGGW, kierownik studiów podyplomowych Psychologia Biznesu dla Menedżerów na Akademii Leona Koźmińskiego
„Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji to doskonały przewodnik dla wszystkich, którzy pragną w świadomy sposób funkcjonować w swoim otoczeniu zawodowym, zachowując spójność przekazu na każdym poziomie komunikacji”.
Agata Tanter, redaktor naczelna LaMode.info
„Irena Kamińska-Radomska od ponad dwudziestu lat zmienia świat biznesu, w którym można grać fair, ale trzeba znać zasady. Etykieta biznesu jest nieocenionym kompendium tej wiedzy”.
Filip Chajzer
***
Kiedy weszłam do studia radiowego, prowadzący audycję zapytał mnie, o czym dzisiaj będziemy rozmawiali. Odpowiedziałam: „O zupie”. Dziennikarz zdziwił się i dopytał: „Przez pół godziny?”.
Odpowiedziałam: jak zwykle nie zdążymy wyczerpać tematu.
Prowadzący jeszcze bardziej się zdziwił, ale było, jak przypuszczałam.
Nie dało się odpowiedzieć na wszystkie pytania słuchaczy związane z zupą. I oczywiście nie rozmawialiśmy o różnych przepisach kulinarnych, tylko o zasadach etykiety.
Przecież inaczej się je zupę czystą i zawiesistą. Inaczej krem z jarzyn i zwykłą jarzynową.
Potem trzeba było rozwikłać dylematy związane z łyżką – gdzie ją odłożyć w trakcie jedzenia i po zjedzeniu zupy, a jak ją wkładać do buzi: czy przodem, czy może bokiem.
Trzeba było też wspomnieć o zupie już wyporcjowanej i o takiej, którą podaje się w wazie.
Ktoś mógłby powiedzieć, że życie przed audycją wydawało się takie proste.
Drodzy Czytelnicy, i po audycji, i po lekturze tej książki będzie dopiero łatwe. I w dodatku przyjemne.
O autorce:
Dr Irena Kamińska-Radomska – wykładowca i trener; założycielka firmy szkoleniowej The Protocol School of Poland. Wiedzę z zakresu międzynarodowego protokołu i etykiety biznesu oraz wystąpień publicznych zdobywała w Waszyngtonie pod okiem uznanych ekspertów, m.in. u Jonathana Mollera – szefa protokołu Białego Domu, uzyskując certyfikat i międzynarodową licencję. Przeszkoliła kilkadziesiąt tysięcy osób z zakresu komunikacji międzyludzkiej, etykiety biznesu, dress code’u, międzykulturowego protokołu oraz wystąpień publicznych. Autorka i współautorka kilkuset artykułów oraz pięciu książek.
Gość/ekspert TVN, TVN24, TVN24 BiS, TVP1, TVP2, TVP INFO, Polsat News, RMF FM, radiowej Trójki, Radia RDC, Programu I Polskiego Radia, Polskiego Radia 24, Polskiego Radia 1030 Chicago. Mentorka w cyklicznym programie TVN Projekt Lady. Prowadzi zajęcia z komunikacji międzykulturowej oraz protokołu dyplomatycznego dla studentów z całego świata.
Spis treści
Etykieta biznesu – quiz
Wstęp
Rozdział I: KOMUNIKACJA W BIZNESIE
1. Przedstawianie się – jak zrobić dobre pierwsze wrażenie
2. Uścisk dłoni i inne formy powitania
3. Kontakt wzrokowy
4. Formy przedstawiania osób
5. Jak zapamiętywać imiona i nazwiska
6. Wizytówki
7. Mowa ciała
8. Intonacja
9. Aktywne słuchanie
10. Rozmowy telefoniczne
11. Komunikacja elektroniczna – mejl
12. Kultura na drodze
Rozdział II: PRECEDENCJA
1. Zasady precedencji, czyli pierwszeństwa
2. Zajmowanie miejsc na przyjęciu
3. Zajmowanie miejsc w samochodzie
4. Precedencja w windzie
Rozdział III: WIZERUNEK BIZNESMENA
1. Ubiór służbowy
2. Dostosowanie ubioru do typu urody i osobowości
3. Ubiór odpowiedni do okazji
Rozdział IV: SPOTKANIA
1. Przyjęcia na stojąco
2. Przyjęcia przy stole
3. Zaproszenie gościa do restauracji
4. Seminaria, konferencje i inne spotkania
5. Negocjacje – „brudne chwyty” i jak się przed nimi bronić
Odpowiedzi do quizu
Bibliografia
Słowo od Autorki
Przypisy
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-66142-77-0 |
Rozmiar pliku: | 9,2 MB |