Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Europejskie kino gatunków - ebook

Data wydania:
1 października 2016
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
35,86

Europejskie kino gatunków - ebook

Książka zawiera pionierską na gruncie polskiego filmoznawstwa próbę opisu fenomenu europejskiego kina gatunkowego, tworzonego w obrębie najważniejszych kinematografii Starego Kontynentu. Odnajdziemy tu szkice poświęcone niemieckim, skandynawskim, włoskim, hiszpańskim i brytyjskim horrorom, reprezentantom lokalnej odmiany science fiction, sowieckiej komedii muzycznej, polskim kryminałom, jak też gatunkom charakterystycznym dla Europy: spaghetti westernom, giallo, filmom erotycznym czy jugosłowiańskim filmom partyzanckim.

Autorzy zamieszczonych w tomie tekstów przybliżają także sylwetki mistrzów kina klasycznego (Jean-Pierre Melville, Sergio Leone, Mario Bava, Tinto Brass, Jesús Franco), jak i twórców współczesnych (Jörg Buttgereit, Nicolas Winding Refn, Bruno Dumont). Publikacja ta wypełnia lukę w badaniach kina gatunkowego w Polsce, udowadniając, że europejskie kino gatunkowe nie świeci tylko światłem odbitym kinematografii hollywoodzkiej, lecz stanowi nierzadko oryginalną – zarówno w warstwie estetycznej, jak i intelektualnej – propozycję.

Spis treści

Piotr Kletowski, Europejskie kino gatunkowe – w stronę opisu zjawiska 13

Krzysztof Gonerski, Śmierć w sześciu odsłonach, czyli rzecz o niemieckim horrorze 27

Maciej Muszalski, Od Körkarlen do Frostbiten. Osiemdziesiąt trudnych lat w historii szwedzkiego horroru   75

Grzegorz Dryja, Dziwne losy wytwórni Hammer  93

Bartłomiej Paszylk, Nie grzebcie trupów! O narodzinach, śmierci i zmartwychwstaniu horroru hiszpańskiego  125

Grzegorz Fortuna Jr., Horror all’italiana. Krótka historia włoskiego kina grozy  137

Anita Bielańska, Pewnego razu w Europie… – różnorodne oblicza spaghetti westernu  155

Adam Horowski, Spaghetti post-apocalypse. Kino z odzysku  175

Dorota Machniewska, Uchwycić niemożliwe, czyli o europejskim kinie science fiction  187

Jan Trzupek, W krainie Golema i robota – uwagi o czechosłowackim filmie fantastycznym 209

Małgorzata Flig, Śmiejąca się ideologia – fenomen sowieckiej komedii muzycznej lat 30. XX wieku   225

Patrycjusz Pająk, Jugosłowiański film partyzancki – geneza i przemiany gatunku  239

Łukasz Maciejewski, Kogo kręci historia? Polskie kino historyczne  255

Katarzyna Wajda, PRL w kryminale, czyli zbrodnia (nie)doskonała. Peerelowskie filmy kryminalne   275

Rafał Chwała, Gangster alla polacca, czyli polski film gangsterski   295

Patrycja Włodek, Jean-Pierre Melville – auteur maudit i gatunki   309

Paweł Hapka, Franco – Sade  327

Diana Dąbrowska, Erotyczne kino Tinto Brassa, czyli ekranowa praktyka nieskrępowanego libido  341

Maciej Barwacz, Transcendencja w filmach Brunona Dumonta, czyli zwrot w stronę gatunku otwartego  357

Marek Sfugier, Podróż w ciemność czy ucieczka w stronę światła? Autorskie kino gatunków Nicolasa Windinga Refna  375

Piotr Kletowski, Amerykańskie kino gatunkowe jako „palimpsest” europejskiego kina arthouse’owego – O hipertekstualnej strategii twórców Nowego Hollywoodu  393

Bibliografia   413
Noty autorskie   427

Kategoria: Media i dziennikarstwo
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-233-9537-9
Rozmiar pliku: 5,4 MB

BESTSELLERY

Kategorie: