Facebook Graph API. Tworzenie rozbudowanych rozwiązań we Flashu - ebook
Facebook Graph API. Tworzenie rozbudowanych rozwiązań we Flashu - ebook
Graph API - Lubię to!
- Jak wykorzystać potencjał 500 milionów użytkowników?
- Jak zarejestrować własną aplikację na Facebooku?
- Jakie możliwości kryje ActionScript 3SDK for Facebook Platform?
Ponad 500 milionów użytkowników, spędzających 700 000 000 000 minut miesięcznie na jednej witrynie. O czym mowa? O serwisie Facebook! Jego potencjał doceniła niejedna firma. Zastanawiasz się, jak dołączyć do tego grona? Jak zdobyć popularność, fanów i być może zarobić? Uwierz, że to nic trudnego! Facebook udostępnia bogate API, dzięki któremu bez problemu zintegrujesz się z witryną facebook.com.
W tej książce wiedza jest na wyciągnięcie ręki. W trakcie lektury nauczysz się korzystać z dostarczonych funkcji przy użyciu ActionScript 3 SDK for Facebook Platform. Dowiesz się, jak zarejestrować swoją aplikację, uwierzytelniać użytkowników oraz żądać uprawnień rozszerzonych. Ponadto zobaczysz, jak korzystać z wyszukiwarki, wykrywać błędy oraz publikować wiadomości na tym portalu społecznościowym. Książka ta jest idealną pozycją dla każdego fana Facebooka posiadającego zacięcie programistyczne. Sprawdzi się także doskonale w rękach profesjonalistów chcących stworzyć nowe narzędzia lub gry dla portalu Facebook. Polub to!
- Zalety i wady Facebooka
- Wybór hostingu WWW
- Dostęp do Graph API poprzez przeglądarkę
- Pobieranie informacji ze strony za pomocą ActionScript 3
- Rejestracja aplikacji na Facebooku
- Uwierzytelnianie za pomocą ActionScript 3
- Uzyskiwanie rozszerzonych uprawnień
- Pobieranie i stronicowanie wyników
- Wykorzystanie wyszukiwarki
- Pisanie w feedzie użytkownika
- Publikowanie sformatowanych postów
- Dodawanie i usuwanie oznaczenia "Lubię to!"
- Obsługa notatek i wydarzeń
- Tworzenie stron, grup, aplikacji i wideo
- Język FQL
Dotrzyj do milionów użytkowników serwisu Facebook!
Spis treści
O autorze (9)
O recenzencie (11)
Wstęp (13)
Rozdział 1. Wprowadzenie (17)
- Dlaczego Facebook jest taki dobry? (17)
- Facebook jest popularny (18)
- Liczby (19)
- Facebook jest wszędzie (19)
- Programowanie dla Facebooka jest ciekawe (21)
- Facebook jest popularny (18)
- Hosting WWW (21)
- Co to jest host WWW? (21)
- Dlaczego potrzebny jest host WWW? (22)
- Jak wybrać host? (22)
- Przydatne oprogramowanie (23)
- A co z nazwami domen? (23)
- Jaka znajomość AS3 jest wymagana? (24)
- Kod źródłowy (25)
- Napędzany przez... (27)
- Wykrywanie błędów (27)
- Uważaj na przechowywanie w pamięci podręcznej (28)
- Uwaga końcowa (30)
Rozdział 2. Witaj w Graphie (31)
- Dostęp do Graph API poprzez przeglądarkę (31)
- Czas zacząć działać - ładowanie strony (32)
- Korzystanie z Graph API za pomocą AS3 (34)
- Czas zacząć działać - pobieranie informacji ze strony za pomocą AS3 (35)
- Czas zacząć działać - deserializowanie obiektu JSON (38)
- Czas zacząć działać - wizualizowanie informacji (40)
- Połączenia (42)
- Czas zacząć działać - wyszukiwanie połączeń w przeglądarce (42)
- Renderowanie list (46)
- Czas zacząć działać - renderowanie list postów (46)
- Renderowanie połączeń (50)
- Czas zacząć działać - wyświetlanie połączeń obiektu Graph (51)
- Obiekty żądające (53)
- Czas zacząć działać - tworzenie obiektu żądającego HTTP (53)
- Połączenia połączeń (59)
- Czas zacząć działać - ładowanie zdjęć z albumu (60)
- Wszystko razem (65)
- Czas zacząć działać - przemieszczanie się w Graph (65)
- Podsumowanie (67)
Rozdział 3. Wpuść mnie! (69)
- Co można zobaczyć? (69)
- Czas zacząć działać - rozglądanie się po kontach innych ludzi (70)
- Co to ma wspólnego z Graph API? (73)
- Tokeny dostępu są dowodem autoryzacji (74)
- Autoryzacja użytkownika i aplikacji (74)
- Czas zacząć działać - rejestracja aplikacji na Facebooku (75)
- ID aplikacji + zalogowany użytkownik = token dostępu (78)
- Czas zacząć działać - żądanie tokenu dostępu przy użyciu przeglądarki (78)
- Rejestrowanie URI przekierowania dla naszej aplikacji (78)
- Używanie tokenu dostępu (81)
- Ja, ja, ja (83)
- Zachowanie tajemnicy (83)
- Co dał nam Facebook? (84)
- Uwierzytelnianie za pomocą AS3 (85)
- Czas zacząć działać - używanie tokenu dostępu w aplikacji Visualizer (85)
- To oszustwo! (90)
- Czas zacząć działać - uwierzytelnianie w aplikacji (90)
- Inne podejście (92)
- Czas zacząć działać - uwierzytelnianie za pomocą JavaScriptu (92)
- Tworzenie strony zwrotnej (94)
- Odbieranie tokenu dostępu (96)
- Co z użytkownikami, którzy nie używali wcześniej tej aplikacji? (99)
- Uprawnienia rozszerzone (101)
- Czas zacząć działać - uzyskiwanie uprawnień rozszerzonych (101)
- Czas zacząć działać - żądanie uprawnień rozszerzonych (102)
- Chcę wszystkiego i chcę tego teraz (105)
- Korzystanie z Adobe ActionScript 3 SDK for Facebook Platform (106)
- Czas zacząć działać - implementacja SDK (106)
- Podsumowanie (114)
Rozdział 4. Dalej w Graph (117)
- Pobieranie większej liczby wyników ze stronicowaniem (117)
- Czas zacząć działać - wyświetlanie liczby obiektów na liście (118)
- Czas zacząć działać - żądanie większej liczby obiektów (121)
- Czas zacząć działać - żądanie jeszcze większej liczby obiektów (123)
- Stronicowanie (124)
- Czas zacząć działać - uzyskiwanie danych podzielonych na strony (125)
- Czas zacząć działać - dodawanie parametrów limit i offset do instancji GraphRequest (127)
- Czas zacząć działać - żądanie danych na podstawie daty (129)
- Czas zacząć działać - dodawanie parametrów since i until do instancji GraphRequest (131)
- Czas zacząć działać - filtrowanie według daty za pomocą UI (133)
- Partycjonowanie z okazji Twoich urodzin (136)
- Czas zacząć działać - używanie parametru ids w Graph URL (139)
- Podsumowanie (141)
Rozdział 5. Wyszukaj mnie (143)
- Używanie funkcji Search (szukaj) na stronie głównej (143)
- Czas zacząć działać - badanie wyników szybkiego wyszukiwania (144)
- Czas zacząć działać - korzystanie z pełnego wyszukiwania (146)
- Wyszukiwanie za pomocą Graph API (149)
- Czas zacząć działać - wyszukiwanie bez autoryzacji (149)
- Czas zacząć działać - wyszukiwanie po dokonaniu autoryzacji (153)
- Różnice (156)
- Ograniczenia (156)
- Czas zacząć działać - implementowanie okna Search (szukaj) w projekcie Visualizer (158)
- Czas zacząć działać - wyszukiwanie za pomocą SDK (162)
- Czas zacząć działać - wyszukiwanie w Twoich aktualnościach (165)
- Czas zacząć działać - wyszukiwanie wśród postów na tablicy znajomego (167)
- Czas zacząć działać - przeszukiwanie aktualności za pomocą aplikacji Visualizer (169)
- Podsumowanie (174)
Rozdział 6. Dodawanie do Graphu (177)
- Witaj, Facebooku! (177)
- Czas zacząć działać - publikowanie na tablicy użytkownika (178)
- Metody żądań (181)
- Co to jest metoda żądania? (181)
- Metody żądań (181)
- Czas zacząć działać - używanie metody POST (182)
- Czas zacząć działać - wykrywanie błędów (184)
- Czas zacząć działać - przyznawanie potrzebnych uprawnień (186)
- Czas zacząć działać - publikowanie posta za pomocą SDK (188)
- Dalsza praca z postami na tablicy (190)
- Czas zacząć działać - publikowanie postów sformatowanych (191)
- Pisanie na innych tablicach (196)
- Czas zacząć działać - pisanie za pomocą aplikacji Visualizer na innej tablicy (197)
- Parametry actions, privacy i source (198)
- Parametr actions (198)
- Parametry actions, privacy i source (198)
- Czas zacząć działać - dodawanie operacji za pomocą parametru actions (199)
- Parametr privacy (200)
- Czas zacząć działać - modyfikowanie ustawień prywatności posta (201)
- Parametr source (203)
- Usuwanie obiektów Graph (203)
- Czas zacząć działać - usuwanie posta (204)
- Czas zacząć działać - usuwanie postów za pomocą aplikacji Visualizer (204)
- Publikowanie innych obiektów Graph (210)
- Komentarze (210)
- Oznaczenie "Lubię to!" (211)
- Usuwanie oznaczeń "Lubię to!" (212)
- Notatki (212)
- Wydarzenia (213)
- RSVP wydarzeń (214)
- Albumy (215)
- Zdjęcia (216)
- Zameldowania (217)
- A co z...? (218)
- Wysyłanie wiadomości do skrzynki (218)
- Tworzenie stron, grup, aplikacji i wideo (218)
- Modyfikowanie informacji biograficznych (219)
- Tworzenie znajomych (219)
- Zapraszanie znajomych na wydarzenia (219)
- Podsumowanie (219)
Rozdział 7. FQL ma znaczenie! (223)
- Co to jest FQL? (224)
- Interfejs FQL (224)
- Modele danych (225)
- Reprezentacje danych (226)
- Pobieranie informacji (226)
- Czas zacząć działać - pobieranie informacji z tabeli page (227)
- Co z połączeniami? (230)
- Zdjęcia, albumy i ich właściciele (232)
- Klucze podstawowe (234)
- Kurze łapki (235)
- Tabele łącza (236)
- Czas zacząć działać - pobieranie listy nazw znajomych użytkownika za pomocą AS3 (238)
- Czas zacząć działać - łatwiejszy sposób (239)
- Czas zacząć działać - ograniczanie liczby wywołań API do jednego (239)
- Graph jako warstwa (240)
- Uprawnienia (241)
- Sprawdzanie istniejących uprawnień (241)
- Uzyskiwanie dalszych informacji (242)
- Sprawdzanie istniejących uprawnień (241)
- Ograniczenia (243)
- Wyszukiwania muszą wykorzystywać pole indeksowane (243)
- Czy to ma znaczenie praktyczne? (244)
- Wyszukiwania muszą wykorzystywać pole indeksowane (243)
- Zaawansowany FQL (244)
- Operatory (245)
- Operatory porównania (245)
- Operatory logiczne (245)
- Sortowanie (246)
- Stronicowanie (246)
- Dodatkowe funkcje (247)
- Wywoływanie kilku zapytań jednocześnie (248)
- Operatory (245)
- Podsumowanie (248)
Rozdział 8. Zakończenie (251)
- Umieszczanie aplikacji online (251)
- Na Facebooku (252)
- IFrame (252)
- Na Facebooku (252)
- Czas zacząć działać - przygotowanie IFrame aplikacji (253)
- Zakładki na stronie (256)
- Czas zacząć działać - dodawanie aplikacji do zakładki strony (256)
- Poza Facebookiem (258)
- Własna witryna (259)
- Portale gier Flash (260)
- Jako aplikacja desktopowa AIR (261)
- Poza Facebookiem (258)
- Czas zacząć działać - autoryzacja za pomocą AIR i HTTP (261)
- Czas zacząć działać - autoryzacja za pomocą AIR i SDK (263)
- Jako aplikacja AIR dla systemu Android (265)
- Czas zacząć działać - autoryzacja w systemie Android (265)
- Konfigurowanie ustawień aplikacji na Facebooku (267)
- Udostępnianie aplikacji (268)
- Edytowanie strony profilu aplikacji (269)
- Katalog aplikacji Facebooka (272)
- Uwaga na przestrzeganie zasad! (273)
- Co dalej? (274)
- Oficjalny AS3 Facebook SDK (274)
- Inne API dla Facebooka (274)
- JavaScript SDK (274)
- Insights API (275)
- Facebook Chat API (275)
- Internationalization API (275)
- Usługa Adobe Social (275)
- Technologie powiązane (276)
- PHP (276)
- Protokół Open Graph (276)
- Aktualizacje w czasie rzeczywistym (276)
- Zupełnie nowe i dostępne wkrótce (277)
- Facebook Credits (277)
- Użytkownicy testowi (277)
- Nowe wiadomości (277)
- Zasoby dla programistów Facebooka (277)
- Oficjalne zasoby Facebooka (277)
- Inne dobre witryny (278)
- Ja, ja, ja! (279)
- Nadążyć za Zuckerbergami (279)
- Radzenie sobie ze zmianami (280)
- Podsumowanie (280)
Dodatek A Odpowiedzi na pytania do quizów (281)
- Rozdział 2. (281)
- Rozdział 3. (281)
- Rozdział 4. (282)
- Rozdział 5. (282)
- Rozdział 6. (282)
- Rozdział 7. (282)
Skorowidz (283)
Kategoria: | Branża IT |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-3958-8 |
Rozmiar pliku: | 5,5 MB |