Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Facebook w szkolnej ławce. Media społecznościowe a edukacja polonistyczna - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2017
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
18,00

Facebook w szkolnej ławce. Media społecznościowe a edukacja polonistyczna - ebook

Niniejsza książka stanowi próbę rozpoznania oraz interdyscyplinarnego, wolnego od stereotypów opisania dydaktycznego potencjału mediów społecznościowych. Znalazły się tu głosy zarówno cenionych badaczy polskich i zagranicznych (dydaktyków literatury, językoznawców, psychologów, socjologów, medioznawców, kulturoznawców), jak i nauczycieli praktyków, studentów, wreszcie – samych uczniów, które stanowiły podstawę do namysłu nad obecnością nowych mediów w edukacji polonistycznej. Publikacja oprócz teoretycznego opisu zagadnienia prezentuje sposoby wykorzystywania mediów społecznościowych na lekcjach literackich (m.in. metoda dramy online) oraz omawiania najnowszej literatury dla dzieci i młodzieży, w której nowoczesne technologie odgrywają znaczącą rolę.

Czytelnicy dowiedzą się z książki Agnieszki Kulig, jak w sposób autentycznie kształcący, przy tym zaś atrakcyjny i angażujący uczniów, wykorzystać w procesie dydaktycznym platformy edukacyjne, rozmaite witryny internetowe, w końcu portale społecznościowe. Autorka nie poprzestaje na przekonywaniu polonistów do korzystania z multimediów czy na ogólnych wskazówkach, lecz przede wszystkim prezentuje konkretne propozycje działań dydaktycznych z wykorzystaniem technologii cyfrowej. Atutem publikacji jest świeże, ciekawe ujęcie zjawisk pozornie znanych, jednak traktowanych przez rzesze polonistów w sposób lekceważący czy wręcz wrogi.

Witold Bobiński

 

Spis treści

• Wstęp
POTRZEBA EDUKACJI MEDIALNEJ W PERSPEKTYWIE KSZTAŁCENIA POLONISTYCZNEGO
• „O mediach, przez media, do mediów” – założenia edukacji medialnej
• Edukacja medialna w zapisach podstawy programowej
MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE JAKO NARZĘDZIE EDUKACYJNE
• Historia – definicje – typologia
• Polonista podłączony do sieci czy polonista pod napięciem? – media społecznościowe według nauczycieli
[Internet i narzędzia elektroniczne w opinii nauczycieli; Media społecznościowe oczami polonistów]
• Dydaktyczny potencjał mediów społecznościowych
[„E-learning”, „blended learning” i SAMR – modele funkcjonowania nowoczesnych technologii na lekcjach języka polskiego; Kurs na edukację? Portale społecznościowe a organizacja procesu
kształcenia]
• Efektywność komunikacji wirtualnej w relacji nauczyciel – uczeń
[Stosunek polonistów do komunikacji zapośredniczonej przez media; Przepis na dobry kontakt w sieci]
WSPÓŁCZESNY NASTOLATEK WIELOEKRANOWY A MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
• Od C do Z – alfabet nowych pokoleń
• Mozaikowa tożsamość „globalnych nastolatków”
• Doświadczenia medialne młodych ludzi
• Idealna lekcja z wykorzystaniem internetu według uczniów
EDUKACYJNY POTENCJAŁ MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH A DYDAKTYKA LITERATURY
• Drama online jako sposób na aktywne poznawanie lektur w świecie cyfrowym
[Polska odsłona dramy online; Gimnazjaliści, licealiści i studenci w roli bohaterów literackich; Metodyczny klucz do dramy online; Aneks: Lektura w świecie piktogramów]
• Media społecznościowe w klasie: analogowo czy cyfrowo?
[Uczeń googlujący informacje (wyszukiwarka internetowa); Uczeń allegrowicz (portal aukcyjny); Uczeń SMS-ujący (telefon komórkowy); Uczeń facebookowicz (portal społecznościowy); Uczeń tworzący do kwadratu (Instagram)]
LEKTURY NOWOMEDIALNE
• Media społecznościowe oraz urządzenia przenośne w najnowszej literaturze dla dzieci i młodzieży
[Lektura nowomedialna – próba defi nicji; Polonista jako znawca literatury dla młodych odbiorców?; Bohater literacki z telefonem w ręce; Bohater literacki przy komputerze; Bohater literacki w sieci
społecznościowej]
• Teksty nowomedialne na trzech etapach edukacyjnych – propozycje dydaktyczne
[Nowoczesna lekcja na podstawie „Wielkiego wybuchu, czyli K kontra K” Grzegorza Kasdepkego; Przeszłość w cyfrowym lustrze przyszłości – o czym (i dla kogo) są „Wszystkie lajki Marczuka”
Pawła Beręsewicza?; „Nowe wiersze sławnych poetów” – facebookowy tomik Grzegorza Uzdańskiego dla licealistów]
• Zamiast zakończenia
• Podziękowania
• Bibliografia i omawiane pozycje literackie
• Indeks nazwisk

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 97883-242-3245-1
Rozmiar pliku: 3,4 MB

BESTSELLERY

Kategorie: