- W empik go
Far Cry 5 - poradnik do gry - ebook
Far Cry 5 - poradnik do gry - ebook
Nieoficjalny poradnik do Far Cry 5 zawiera komplet informacji pomocnych w zapoznaniu się z jej najważniejszymi elementami oraz w jej ukończeniu. Niniejszy poradnik podzielono na kilka dużych części. Pierwsza część poradnika to przewodnik po grze, w którym znalazły się wskazówki i podpowiedzi na temat jej najważniejszych mechanik. Część tę otwiera rozdział z przydatnymi poradami na start, w którym omówione zostały nietypowe rozwiązania czy potencjalne problemy, które można napotkać w początkowych godzinach spędzonych z Far Cry 5. Na kolejnych stronach poruszone zostały takie tematy jak dobór uzbrojenia i wyposażenia bohatera, wytwarzanie przedmiotów, polowanie na dzikie zwierzęta, rekrutowanie specjalistów (towarzyszy), rozwijanie postaci czy łowienie ryb.
Sporo miejsca w naszym poradniku do gry Far Cry 5 zajmuje rozdział FAQ z odpowiedziami na często zadawane pytania. Kolejne strony oferują wsparcie między innymi w tym jak szybko wzbogacić się, jak łatwo zdobyć lepsze bronie i pojazdy, jak łatwo odblokowywać punkty talentów i na co je wydawać, jak zwiększyć inwentarz bohatera, jak przejmować posterunki kultu czy jak montować ulepszenia broni. Kolejny bardzo ważny rozdział to poradnik do osiągnięć. Można w nim odnaleźć pełną listę trofeów gry Far Cry 5. Każde osiągnięcie ma dokładny opis o wymaganiach do jego odblokowania oraz komentarz podpowiadający jak najłatwiej tego dokonać.
W naszym poradniku do gry Far Cry 5 nie mogło zabraknąć kompletnej solucji. Opis przejścia gry podzielony został regionami. W każdym z trzech głównych obszarów świata gry znajdują się opisy przejścia misji fabularnych (głównego wątku fabularnego gry) oraz opisy przejścia misji pobocznych. Całość uzupełniają wysokiej jakości mapy wszystkich regionów świata. Zaznaczone na nich zostały posterunki kultu, własności kultu do zniszczenia oraz skrytki prepperskie. Wspomniane skrytki mają również swoje odrębne opisy z obrazkami pomagającymi w ich odnalezieniu.
Far Cry 5 to kolejna część bardzo popularnej serii gier akcji. Tym razem przenosimy się do fikcyjnego hrabstwa Hope w Montanie w Stanach Zjednoczonych. Motywem przewodnim gry jest powstrzymanie działalności fanatycznego kultu religijnego, na czele którego stoi szaleniec Joseph Seed. Sterowana przez nas postać musi pomagać lokalnemu ruchowi oporu, by stopniowo osłabiać kult. Far Cry 5 oferuje jak zwykle bardzo duży otwarty świat oraz masę dodatkowych atrakcji, którymi możemy zajmować się w przerwach pomiędzy zaliczaniem misji fabularnych.
Spis treści
-Far Cry 5 - poradnik do gry
-Poradnik do gry
-Przewodnik po grze
-Porady na start w Far Cry 5
-Specjaliści, towarzysze w Far Cry 5
-Polowanie na dzikie zwierzęta w Far Cry 5
-Przejmowanie posterunków kultystów w Far Cry 5
-Łowienie ryb w Far Cry 5
-FAQ
-Jak szybko zdobywać punkty talentów w Far Cry 5?
-Jak zarabiać pieniądze w Far Cry 5?
-Jak powiększyć inwentarz w Far Cry 5?
-Ukryte zakończenie w Far Cry 5
-Jakie talenty na początek w Far Cry 5?
-Pojmanie przez kultystów w Far Cry 5
-Otwieranie sejfów i drzwi w Far Cry 5
-Jak montować ulepszenia broni w Far Cry 5?
-Jak zdobyć granatnik w Far Cry 5?
-John Seed - pojedynek z bossem w Far Cry 5
-Faith Seed - pojedynek z bossem w Far Cry 5
-Jacoba Seed - pojedynek z bossem w Far Cry 5
-Kim są porucznicy w Far Cry 5?
-Jak się zachowywać podczas losowych spotkań z kultystami w Far Cry 5?
-Jak zdobyć i używać kotwiczki w Far Cry 5?
-Jak zabić indyka w Far Cry 5?
-Jak upolować zająca w Far Cry 5?
-Jak dostać się do Nawiedzonego Domu w Far Cry 5?
-Czy Far Cry 5 ma różne główne zakończenia?
-Jak dostać się do bunkra w Rezydencji Armstrongów w Far Cry 5?
-Jak dostać się do hangaru na Lądowisku Lansdowne w Far Cry 5?
-Jak zdobyć lepsze bronie w Far Cry 5?
-Jak zdobyć magnopulser w Far Cry 5?
-Jak zdobyć lepsze pojazdy w Far Cry 5?
-Mapy
-Mapa polowań w Far Cry 5
-Wszystkie skrytki prepperskie w Far Cry 5
-Mapa silosów w Dolinie Holland w Far Cry 5
-Mapa ołtarzy w Rzeka Henbane w Far Cry 5
-Mapa Wabików na wilki w Górach Whitetail w Far Cry 5
-Ryby i łowiska
-Łowiska i ryby w Dolinie Holland - Mapa
-Łowiska i ryby w Rzeka Henbane - Mapa
-Łowiska i ryby w Górach Whitetail - Mapa
-Opis przejścia
-Prolog i Wyspa Dutcha
-Far Cry 5 - Nakaz, Bez Wyjścia
-Far Cry 5 - Promyk nadziei, Ruch oporu, Spluwy do wynajęcia
-Lokacje kultu i skrytki prepperskie na Wyspie Dutcha
-Dolina Holland
-Far Cry 5 - Najlepszy przyjaciel człowieka
-Skrzydłowy - nowy towarzysz | Dolina Holland
-Grace pod ostrzałem - nowy towarzysz | Dolina Holland
-Życzenie Śmierci | Dolina Holland
-Fall's End | Dolina Holland
-Oczyszczenie | Dolina Holand
-Spowiedź | Dolina Holland
-Owdawiacz | Dolina Holland
-Gaz do dechy | Dolina Holland
-Objawiciel | Dolina Holland
-Dobry samarytanin | Dolina Holland
-Ubijanie steków | Dolina Holland
-Odrobina rozrywki | Dolina Holland
-Pokuta | Dolina Holland
-Gniew | Dolina Holland
-Jakość zbawienia | Dolina Holland
-Nalot | Dolina Holland
-Skok w bok | Dolina Holland
-Misje Poboczne | Dolina Holland
-Poboczne misje Larry'ego Parkera | Dolina Holland
-Lokacje kultu i skrytki prepperskie | Dolina Holland
-Rzeka Henbane
-Kici, kici - nowy towarzysz | Rzeka Henbane
-Przyjazne niebo - nowy towarzysz | Rzeka Henbane
-Płonące anioły - nowy towarzysz | Rzeka Henbane
-Skok Wiary, W niewiedzy błogość | Rzeka Henbane
-Areszt w Hope County | Rzeka Henbane
-Wojna narkotykowa | Rzeka Henbane
-Fałszywy prorok | Rzeka Henbane
-Ustawa o czystej wodzie | Rzeka Henbane
-Ojcowskie rozkazy | Rzeka Henbane
-Zbawienie | Rzeka Henbane
-Ekowojownicy | Rzeka Henbane
-Polecenie lekarza | Rzeka Henbane
-Nauka (pierwsza misja z przejęcia Rzeki Henbane) | Rzeka Henbane
-Raj utracony (druga misja z przejęcia Rzeki Henbane) | Rzeka Henbane
-Wkrocz na Drogę (trzecia misja z przejęcia Rzeki Henbane) | Rzeka Henbane
-Badania kliniczne | Rzeka Henbane
-Misje poboczne | Rzeka Henbane
-Lokacje kultu i skrytki prepperskie na Rzece Henbane | Rzeka Henbane
-Góry Whitetail
-Tartak Baronów | Góry Whitetail
-Najlepiej smakuje na zimno (nowy towarzysz Jess Black) | Góry Whitetail
-Osobisty miś bojowy (nowy towarzysz Cheeseburger) | Góry Whitetail
-Syn marnotrawny (nowy towarzysz Hurk Drubman Jr) | Góry Whitetail
-Świat jest słaby (misja z porwania przez kult) | Góry Whitetail
-Zaginieni w akcji | Góry Whitetail
-Akcja ratunkowa | Góry Whitetail
-Musimy być silni; Poświęć słabych | Góry Whitetail
-Cisza radiowa | Góry Whitetail
-Nakaz eksmisji | Góry Whitetail
-Uwolnienie | Góry Whitetail
-Przygotowania | Góry Whitetail
-Lepsza zmiana | Góry Whitetail
-Tylko ty | Góry Whitetail
-Ofiary wojny | Góry Whitetail
-Czas na obiad | Góry Whitetail
-Misje poboczne | Góry Whitetail
-Lokacje kultu i skrytki prepperskie w Górach Whitetail | Góry Whitetail
-Finał
-Gdzie wszystko się zaczęło - główne zakończenia Far Cry 5 | Finał
-Osiągnięcia i trofea
-Lista trofeów w Far Cry 5
-Gdzie mój stek - Jak zabić byka bez użycia broni?
-Haniebne bestie - Jak zabić bizona bronią białą?
-Śmierć z przestworzy - jak zbombardować 4 pojazdy ?
-Konfiguracja
-Sterowanie w Far Cry 5
-Wymagania sprzętowe dla Far Cry 5
Kategoria: | Akcja i strzelanki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8112-511-6 |
Rozmiar pliku: | 40 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stronie
www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1876
[email protected] treści
Far Cry 5 - poradnik do gry
Poradnik do gry
Przewodnik po grze
Porady na start w Far Cry 5
Specjaliści, towarzysze w Far Cry 5
Polowanie na dzikie zwierzęta w Far Cry 5
Przejmowanie posterunków kultystów w Far Cry 5
Łowienie ryb w Far Cry 5
FAQ
Jak szybko zdobywać punkty talentów w Far Cry 5?
Jak zarabiać pieniądze w Far Cry 5?
Jak powiększyć inwentarz w Far Cry 5?
Ukryte zakończenie w Far Cry 5
Jakie talenty na początek w Far Cry 5?
Pojmanie przez kultystów w Far Cry 5
Otwieranie sejfów i drzwi w Far Cry 5
Jak montować ulepszenia broni w Far Cry 5?
Jak zdobyć granatnik w Far Cry 5?
John Seed - pojedynek z bossem w Far Cry 5
Faith Seed - pojedynek z bossem w Far Cry 5
W PEŁNEJ WERSJI DOSTĘPNE RÓWNIEŻ:
Jacoba Seed - pojedynek z bossem w Far Cry 5
Kim są porucznicy w Far Cry 5?
Jak się zachowywać podczas losowych spotkań z kultystami w Far Cry 5?
Jak zdobyć i używać kotwiczki w Far Cry 5?
Jak zabić indyka w Far Cry 5?
Jak upolować zająca w Far Cry 5?
Jak dostać się do Nawiedzonego Domu w Far Cry 5?
Czy Far Cry 5 ma różne główne zakończenia?
Jak dostać się do bunkra w Rezydencji Armstrongów w Far Cry 5?
Jak dostać się do hangaru na Lądowisku Lansdowne w Far Cry 5?
Jak zdobyć lepsze bronie w Far Cry 5?
Jak zdobyć magnopulser w Far Cry 5?
Jak zdobyć lepsze pojazdy w Far Cry 5?
Mapy
Mapa polowań w Far Cry 5
Wszystkie skrytki prepperskie w Far Cry 5
Mapa silosów w Dolinie Holland w Far Cry 5
Mapa ołtarzy w Rzeka Henbane w Far Cry 5
Mapa Wabików na wilki w Górach Whitetail w Far Cry 5
Ryby i łowiska
Łowiska i ryby w Dolinie Holland - Mapa
Łowiska i ryby w Rzeka Henbane - Mapa
Łowiska i ryby w Górach Whitetail - Mapa
Opis przejścia
Prolog i Wyspa Dutcha
Far Cry 5 - Nakaz, Bez Wyjścia
Far Cry 5 - Promyk nadziei, Ruch oporu, Spluwy do wynajęcia
Lokacje kultu i skrytki prepperskie na Wyspie Dutcha
Dolina Holland
Far Cry 5 - Najlepszy przyjaciel człowieka
Skrzydłowy - nowy towarzysz | Dolina Holland
Grace pod ostrzałem - nowy towarzysz | Dolina Holland
Życzenie Śmierci | Dolina Holland
Fall's End | Dolina Holland
Oczyszczenie | Dolina Holand
Spowiedź | Dolina Holland
Owdawiacz | Dolina Holland
Gaz do dechy | Dolina Holland
Objawiciel | Dolina Holland
Dobry samarytanin | Dolina Holland
Ubijanie steków | Dolina Holland
Odrobina rozrywki | Dolina Holland
Pokuta | Dolina Holland
Gniew | Dolina Holland
Jakość zbawienia | Dolina Holland
Nalot | Dolina Holland
Skok w bok | Dolina Holland
Misje Poboczne | Dolina Holland
Poboczne misje Larry'ego Parkera | Dolina Holland
Lokacje kultu i skrytki prepperskie | Dolina Holland
Rzeka Henbane
Kici, kici - nowy towarzysz | Rzeka Henbane
Przyjazne niebo - nowy towarzysz | Rzeka Henbane
Płonące anioły - nowy towarzysz | Rzeka Henbane
Skok Wiary, W niewiedzy błogość | Rzeka Henbane
Areszt w Hope County | Rzeka Henbane
Wojna narkotykowa | Rzeka Henbane
Fałszywy prorok | Rzeka Henbane
Ustawa o czystej wodzie | Rzeka Henbane
Ojcowskie rozkazy | Rzeka Henbane
Zbawienie | Rzeka Henbane
Ekowojownicy | Rzeka Henbane
Polecenie lekarza | Rzeka Henbane
Nauka (pierwsza misja z przejęcia Rzeki Henbane) | Rzeka Henbane
Raj utracony (druga misja z przejęcia Rzeki Henbane) | Rzeka Henbane
Wkrocz na Drogę (trzecia misja z przejęcia Rzeki Henbane) | Rzeka Henbane
Badania kliniczne | Rzeka Henbane
Misje poboczne | Rzeka Henbane
Lokacje kultu i skrytki prepperskie na Rzece Henbane | Rzeka Henbane
Góry Whitetail
Tartak Baronów | Góry Whitetail
Najlepiej smakuje na zimno (nowy towarzysz Jess Black) | Góry Whitetail
Osobisty miś bojowy (nowy towarzysz Cheeseburger) | Góry Whitetail
Syn marnotrawny (nowy towarzysz Hurk Drubman Jr) | Góry Whitetail
Świat jest słaby (misja z porwania przez kult) | Góry Whitetail
Zaginieni w akcji | Góry Whitetail
Akcja ratunkowa | Góry Whitetail
Musimy być silni; Poświęć słabych | Góry Whitetail
Cisza radiowa | Góry Whitetail
Nakaz eksmisji | Góry Whitetail
Uwolnienie | Góry Whitetail
Przygotowania | Góry Whitetail
Lepsza zmiana | Góry Whitetail
Tylko ty | Góry Whitetail
Ofiary wojny | Góry Whitetail
Czas na obiad | Góry Whitetail
Misje poboczne | Góry Whitetail
Lokacje kultu i skrytki prepperskie w Górach Whitetail | Góry Whitetail
Finał
Gdzie wszystko się zaczęło - główne zakończenia Far Cry 5 | Finał
Osiągnięcia i trofea
Lista trofeów w Far Cry 5
Gdzie mój stek - Jak zabić byka bez użycia broni?
Haniebne bestie - Jak zabić bizona bronią białą?
Śmierć z przestworzy - jak zbombardować 4 pojazdy ?
Konfiguracja
Sterowanie w Far Cry 5
Wymagania sprzętowe dla Far Cry 5Far Cry 5 - poradnik do gry
Poradnik do Far Cry 5 to rozbudowany opis przejścia i porady, które pomogą zdobyć wszystkie skrzynki prepperskie oraz odblokować wszystkich towarzyszy (tzw. specjalistów). Niniejszy poradnik podzielono na kilka dużych części. Pierwsza część poradnika to przewodnik po grze, w którym znalazły się wskazówki i podpowiedzi na temat jej najważniejszych mechanik, takich jak rozwój bohatera czy talenty na start.
- Porady na start Far Cry 5
- Pytania i odpowiedzi
- Solucja Far Cry 5
- Finał
- Mapy
- Trofea i osiągnięcia
- Konfiguracja
Porady na start Far Cry 5
Część tę otwiera rozdział z przydatnymi poradami na start, w którym omówione zostały nietypowe rozwiązania czy potencjalne problemy, które można napotkać w początkowych godzinach spędzonych z Far Cry 5. Na kolejnych stronach poruszone zostały takie tematy jak dobór uzbrojenia i wyposażenia bohatera, wytwarzanie przedmiotów, polowanie na dzikie zwierzęta, rekrutowanie specjalistów (towarzyszy), rozwijanie postaci czy łowienie ryb.
1. Porady na start - czyli mnóstwo tipsów, które pomogą w eksploracji, wyborze misji głównych, zdobywaniu broni czy pozyskiwaniu towarzyszy.
2. Specjaliści i towarzysze - w Far Cry 5 możesz zwerbować towarzyszy do pomocy, których tutaj nazywamy specjalistami. Na tej stronie poznasz wszystkich specjalistów w Far Cry 5, m.in. Boomera, Nicka Rye'a, Grace'a Armstronga czy Hurka Drubmana (i wielu, wielu innych).
3. Polowanie na dzikie zwierzęta - Far Cry 5 daje ci możliwość polowań na dziką zwierzynę. Nie jest to obowiązkowe, natomiast uzyskane dobra posłużą do rozbudowy inwentarza oraz na handel.
4. Przejmowanie posterunków kultystów - odbijanie posterunków głosicieli dobrej nowiny w Far Cry 5 jest jednym z kluczowych zajęć, które otworzą drogę do kolejnych dodatkowych misji i co równie ważne osłabią wpływy kultu.
5. Łowienie ryb - możesz robić to z własnej inicjatywy, jeśli chcesz zarobić. Czasem jest to również krok obowiązkowy, no chyba, że nie chcesz misia Cheesburgera?
Pytania i odpowiedzi
Sporo miejsca w naszym poradniku do gry Far Cry 5 zajmuje rozdział FAQ z odpowiedziami na często zadawane pytania. Kolejne strony oferują wsparcie między innymi w tym jak szybko wzbogacić się, jak łatwo zdobyć lepsze bronie i pojazdy, jak łatwo odblokowywać punkty talentów i na co je wydawać, jak zwiększyć inwentarz bohatera, jak przejmować posterunki kultu czy jak montować ulepszenia broni. Kolejny bardzo ważny rozdział to poradnik do osiągnięć. Można w nim odnaleźć pełną listę trofeów gry Far Cry 5. Każde osiągnięcie ma dokładny opis o wymaganiach do jego odblokowania oraz komentarz podpowiadający jak najłatwiej tego dokonać.
1. Jak odblokować ukryte zakończenie w Far Cry 5?
2. Jak zdobywać punkty talentów?
3. Jakie talenty wybrać na początek?
4. Porwanie przez kultystów - czyli co zrobić, gdy kultyści postanowią cię pojmać?
5. Otwieranie sejfów i drzwi;
6. Jak zarabiać pieniądze - czyli kochajmy się jak bracia...a liczmy jak w Far Cry 5
7. Jak powiększyć swój inwentarz?
8. Jak ulepszać broń? - w Far Cry 5 możesz zamontować modyfikacje broni.
9. Jak zdobyć granatnik?
10. John Seed - jak pokonać bossa?
11. Faith Seed - jak pokonać ślicznego bossa?
12. Jacob Seed - jak pokonać bossa, starszego brata Josepha Seeda?
13. Zakończenia - odpowiadamy na pytanie: ile zakończeń ma Far Cry 5?
14. Bunkier w rezydencji Armstrongów - trudno się tam dostać, jednak kto nie lubi ukrytych skarbów?
15. Jak się dostać do hangaru na Lądowisku Lansdowne? - chcesz pofruwać, to się zainteresuj oblokowaniem hangaru!
16. Jak zdobyć lepsze bronie? - na początku gry w Far Cry 5 dysponujesz pistoletem, tutaj podpowiemy ci jak zdobyć dobre gnaty!
17. Jak zdobywać lepsze pojazdy? - możesz iść z laczka, natomiast pojazdy są bardzo pomocne w eliminowaniu kultystów. W tym opisie znajdziesz wskazówki co zrobić, by nie marnować nóg, ani polegać na docelowym transporcie
18. Jak zabić indyka? - indyki są niepozorne i wredne, przez co nasz bohater może skończyć jak Hanka w kartonach - dzięki naszej solucji poradzisz sobie z tym uciążliwym ptactwem.
19. Jak upolować zająca? nie tyle upolować, co oskórować. Z tym zadaniem jest powiązanie trofeum Veni, Vidi, Vici.
20. Kim są porucznicy? - John, Jacob i Faith Seed to zarządcy konkretnych części świata Far Cry 5 i rodzina Josepha Seed'a.
21. Jak się zachowywać podczas losowych spotkań z kultystami? - chcesz wyjść w jednym kawałku podczas spotkania z kultystami? Koniecznie sprawdź naszą solucję.
22. Jak zdobyć i używać kotwiczki? Kotwiczki dają możliwość docierania w niedostępne rejony. Nasz opis pozwoli ci w łatwy sposób je zdobyć.
23. Jak dostać się do Nawiedzonego Domu - opcjonalna misja, możesz ją ukończyć lub nie. Tylko kto nie lubi skarbów?
24. Magnopulser - jak zdobyć broń obcych? - tutaj dowiesz się co zrobić, aby twoi przeciwnicy użyźniali glebę, gdy wcześniej wysadzą ich mikrofale.
Solucja Far Cry 5
W naszym poradniku do gry Far Cry 5 nie mogło zabraknąć kompletnej solucji. Opis przejścia gry podzielony został regionami. W każdym z trzech głównych obszarów świata gry znajdują się opisy przejścia misji fabularnych (głównego wątku fabularnego gry) oraz opisy przejścia misji pobocznych. Całość uzupełniają wysokiej jakości mapy wszystkich regionów świata. Zaznaczone na nich zostały posterunki kultu, własności kultu do zniszczenia oraz skrytki prepperskie. Wspomniane skrytki mają również swoje odrębne opisy z obrazkami pomagającymi w ich odnalezieniu. Solucja została podzielona na regiony w grze:
- Prolog i Wyspa Dutcha
- Dolina Holland
- Rzeka Henbane
- Góry Whitetail
Prolog i Wyspa Dutcha
Na Wyspie Dutcha znajdziesz 5 zadań głównych oraz wiele skrytek prepperskich oraz lokacji kultu.
Zadania główne na Wyspie Dutcha:
1. Nakaz, Bez wyjścia;
2. Promyk nadziei, Ruch oporu, Spluwy do wynajęcia;
Sekrety i znajdźki na Wyspie Dutcha:
1. Lokacje kultu i skrytki prepperskie na Wyspie Dutcha.
Dolina Holland
W Dolinie Holland wykonasz 6 zadań głównych, wiele misji pobocznych oraz lokacje kultu i skrytki prepperskie.
Zadania główne w Dolinie Holland:
1. Najlepszy przyjaciel człowieka - czyli jak odblokować psa Boomer'a jako towarzysza?
2. Skrzydłowy - kolejne zadanie, w którym odblokujesz towarzysza, pilota Nicka Rye'a.
3. Grace pod ostrzałem - zadanie główne, w którym zrekrutujesz nowego towarzysza, Grace Armstrong.
4. Życzenie śmierci to zadanie Far Cry 5, w którym uratujesz Merla Briggs'a.
5. Fall's End - dzięki temu zadaniu odblokujesz handlarzy w miasteczku Fall's End.
6. Oczyszczenie - zadanie w Dolinie Holland, które uaktywnia się, gdy osłabisz kult w regionie. Główny bohater zostanie porwany.
7. Spowiedź - tak jak poprzednio zadanie to uaktywni się automatycznie po dostatecznym osłabieniu kultu w regionie. Nie możesz powstrzymać ataku kultystów, gdyż jest to misja fabularna.
8. Owdawiacz - chcesz opancerzoną ciężarówkę, to zainteresuj się tym zadaniem na początku kampanii.
9. Gaz do dechy - kradniesz cysterny kultystów i następnie dostarczasz do Fall's End.
10. Objawiciel - jedno z głównych zadań, które polega na zniszczeniu tytułowej ciężarówki.
11. Dobry samarytanin - to zadanie fabularne, gdzie będziesz musiał pomóc mieszkańcom farmy świń.
12. Ubijanie steków - musisz zabić zwierzęta zarażone narkotykiem Błogość (Bliss).
13. Odrobina rozrywki - celem tego questu jest zniszczenie kopalni złota, która opanowali kultyści.
14. Pokuta - uwolnij przyjaciół, zdobądź towarzyszy i wyeliminuj kultystów.
15. Gniew - unicestwij Johna Seed'a i zdobądź dostęp do bunkra.
16. Jakość zbawienia - czeka cię infiltracja bunkra kultystów, aby uratować zastępcę Hudson.
17. Nalot - atakuj kultystów i ich bazy wypadowe na życzenie Kim Rye. Możesz liczyć na szeroką pomoc specjalistów.
18. Skok w bok - wbrew pozorom to nie to o czym myślisz - musisz ochraniać ex-kultystę przed zemstą jego dawnych kamratów
Misje poboczne w Dolinie Holland:
1. Misie na wypasie, Chrzest ognia, Odsiecz, Uzbrojony konwój w dolinie, Exodus, Festiwal Jąder, Żniwa Perłowej Ostrygi, Z dymem, Łoś sędzia, Przesyłka specjalna, Nostalgia za złotą erą, Krowi marsz, Co mieli przy sobie, Hydraulika, Ustawa antyterrorystyczna
2. Poboczne misje Larry'ego Parkera - te unikatowe skupiają się wokół podejrzeń Larry'ego o obecności obcych. Wykonaj je, a zdobędziesz cenną broń.
Sekrety i znajdźki w Dolinie Holland:
1. Lokacje kultu i skrytki prepperskie w Dolinie Holland - oprócz opisu znajdziesz również mapę, która ułatwi ci odnalezienie wszelkich skrytek i schowków.
Rzeka Henbane
Rzeka Henbane to kolejny region w Far Cry 5, w którym przede wszystkim odblokujesz wielu nowych towarzyszy, czyli tzw. specjalistów.
Zadanie główne nad Rzeką Henbane:
1. Kici, kici - rekrutacja nowego specjalisty, Peaches.
2. Przyjazne niebo - czyli zadanie główne, w którym odblokujesz nowego towarzysza, pilota śmigłowca Adelaide Drubman.
3. Płonące anioły - zadanie w regionie Rzeki Henbane, w którym odblokujesz nowego specjalistę, Sharky'ego Boshaw.
4. Skok Wiary - zadanie, które odblokuje się automatycznie, gdy osłabisz dostatecznie kult w regionie Rzeka Henbane. Zostaniesz porwany przez kult.
5. Areszt w Hope County - wykonanie tego zadania odblokuje handlarzy w areszcie Hope County.
6. Wojna narkotykowa - walcz z dragami, niszcz transporty przewożące narkotyki.
7. Fałszywy prorok - zburz statuę Johna Seed'a, tylko zrób to jak najbardziej widowiskowo.
8. Ustawa o czystej wodzie - uzdatnij wodę odcinając pompowanie w nią narkotyku Błogość (Bliss)
9. Ojcowskie rozkazy - w tej misji będziesz mieć za zadanie zniszczyć uprawy kwiatów i skasować ważnego kultystę.
10. Zbawienie - uwolnij zakładników i spraw by kapłanka kultystów gryzła kwiatki od spodu.
11. Ekowojownicy - poczuj się prawdziwym ekoterrorystą i odnajdź łodzie do transportu narkotyku i zniszcz ładunek w kopalni.
12. Polecenie lekarza - to zadanie wiąże się z polowaniem na widłorogi i niedźwiedzie.
13. Nauka - pierwsza z trzech misji fabularnych i zarazem pojedynek Faith Seed.
14. Raj utracony - druga z trzech misji fabularnych. Po uwolnieniu zakładników stoczysz walkę z Faith.
15. Wkrocz na Drogę - ostatnia z trzech misji fabularnych. Po rozprawieniu się z Faith skup się na uwolnieniu szeryfa Whitehorse'a, jak i ostatecznego sabotażu produkcji Błogości (Bliss).
16. Badania kliniczne -
Misje poboczne na Rzece Henbane:
1. Uzbrojony konwój na rzece
Opisy kolejnych zadań i misji w budowie
Sekrety i znajdźki:
1. Lokacje kultu i skrytki prepperskie nad Rzeką Henbane.
Góry Whitetail
Góry Whitetail to miejsce, w którym czeka na ciebie kolejna porcja misji oraz zdobywanie nowych przyjaciół.
Zadania główne w Górach Whitetail:
1. Tartak baronów - w teh misji czeka na ciebie przejęcie tartaku i zdobycie potencjalnych nowych towarzyszy (Jess Black)
2. Najlepiej smakuje na zimno - musisz dokonać morderstwa na "Kucharzu", w tym zadaniu właśnie pomoże Jess Black.
3. Osobisty miś bojowy - zainteresuj się tym zadaniem na samym początku, a zyskasz nowego specjalistę. Cheesburger to sympatyczny i bardzo wytrzymały niedźwiadek, który nie raz uratuje ci tyłek.
4. Syn marnotrawny - Hurk Drubman Junior to specjalista, który po dołączeniu do ciebie doskonale sprawdzi się w bezpośrednich starciach.
5. Świat jest za słaby - nie broń się, tylko daj potulnie porwać kultystom.
6. Zaginieni w akcji - musisz uwolnić dwie grupy zakładników, po tym gdy sam uwolniłeś się z pułapki Jacoba Seed'a.
7. Akcja ratunkowa - nie posiada ściśle określonych wytycznych działania. Wypełniaj jej założenia, bo to z pewnością się opłaci.
8. Musimy być silni; Poświęcić słabych - osiągnij 2 z 3 poziomów osłabiania kultystów w tym regionie. Nie próbuj tylko powstrzymać ataku, bo ten jest nieunikniony.
9. Cisza radiowa - poczuj się jak leśne bandy, sabotuj każdą wieżę radiową.
10. Nakaz eksmisji - zrównaj z ziemią centrum szkoleniowe kultystów.
11. Uwolnienie - dotrzyj do zakładnika kultystów, a następnie puść taśmę, która odwróci efekt prania mózgu nowego rekruta.
12. Przygotowania - podczas pobytu w Górach Whitetail pomóż Wheaty'emy odnaleźć skrytki preppersów.
13. Lepsza zmiana - pomóż Hurkowi Drubman'owi Seniorowi wysłać na tamten świat grupkę, która nie chce zagłosować na niego w wyborach.
14. Tylko ty - pierwsza misja fabularna w Far Cry 5 z przejęcia kontroli w Górach Whitetail.
15. Ofiary wojny - ostatnia, druga misja fabularna z przejęcia Gór Whitetail. Rozpocznie się po wyeliminowaniu Jacoba Seed'a.
16. Czas na obiad - doprowadź do uwięzienia unikalnej odmiany wilka, będącego pod wpływem narkotyku Błogość (Bliss).
Misje poboczne w Górach Whitetail:
1. Uzbrojony konwój w górach
Opisy kolejnych zadań i misji w budowie
Sekrety i znajdźki:
1. Lokacje kultu i skrytki prepperskie w Górach Whitetail.
Finał
1. Gdzie to wszystko się zaczęło? - opis finałowej misji fabularnej w Far Cry 5 i dotarcie do jednego z dwóch zakończeń gry.
Mapy
1. Mapa polowań
2. Mapa silosów
3. Mapa ołtarzy
4. Mapa wabików na wilki
Trofea i osiągnięcia
Nasz poradnik zawiera również rozbudowany poradnik trofeowy, dzięki któremu zdobędziesz nie tylko platynę w Far Cry 5, ale również wszystkie osiągnięcia STEAM.
1. Lista trofeów.
2. Gdzie mój stek? - trofeum do odblokowania, które zdobędziesz po zabiciu byka.
3. Haniebne bestie - Jak zabić bizona bronią białą?
4. Śmierć z przestworzy - to trofeum zdobędziesz jeśli pojedyncza bomba zrzucona z samolotu zniszczy 4 pojazdy jednocześnie.
Konfiguracja
1. Sterowanie
2. Wymagania sprzętowe
Far Cry 5 to kolejna część bardzo popularnej serii gier akcji. Tym razem przenosimy się do fikcyjnego hrabstwa Hope w Montanie w Stanach Zjednoczonych. Motywem przewodnim gry jest powstrzymanie działalności fanatycznego kultu religijnego, na czele którego stoi szaleniec Joseph Seed. Sterowana przez nas postać musi pomagać lokalnemu ruchowi oporu, by stopniowo osłabiać kult. Far Cry 5 oferuje jak zwykle bardzo duży otwarty świat oraz masę dodatkowych atrakcji, którymi możemy zajmować się w przerwach pomiędzy zaliczaniem misji fabularnych.
Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)Poradnik do gry
Przewodnik po grze
Porady na start w Far Cry 5
Poniżej zamieściliśmy szereg wskazówek i podpowiedzi do gry Far Cry 5. Porady na start mają w założeniach ułatwić zapoznanie się z mniej oczywistymi elementami rozgrywki oraz pomóc w rozwiązaniu typowych problemów, które mogą pojawić się w trakcie pierwszych godzin spędzonych z grą. Wiele z poniższych tematów szerzej opisanych zostało na kolejnych stronach przewodnika oraz bezpośrednio w naszym opisie przejścia gry Far Cry 5.
- Eksploracja świata - podstawowe informacje o podróżowaniu po hrabstwie Hope
- Postępy w kampanii fabularnej - jak awansować w głównej fabule?
- Aktywności i losowe wydarzenia - co czeka na gracza w świecie gry?
- Zdobywanie broni i pojazdów - jak łatwo lepiej się wyposażyć?
- Kolejne sloty na bronie - dlaczego warto mieć przy sobie różne pukawki?
- Przyłączanie specjalistów do drużyny - zalety rekrutowania towarzyszy
- Odblokowywanie talentów - zmieniony system rozwoju postaci
- Skradanie się - jak i po co działać z ukrycia?
- Konfrontacje z dziką zwierzyną - jak nie dać się zabić zwierzętom?
- Leczenie i śmierć bohatera - co się stanie jeśli zginę?
- Zapisywanie stanu gry - kiedy zachowywane są postępy w grze?
Eksploracja świata - podstawowe informacje o podróżowaniu po hrabstwie Hope
Far Cry 5 to gra z ogromnym otwartym światem i badaniem go możesz zająć się tuż po zaliczeniu wszystkich zadań wchodzących w skład prologu. Mowa tu mianowicie o wprowadzeniu do gry (pierwsze spotkanie z kultystami) oraz o kilku krótkich questach rozgrywających się na wyspie Dutcha. Od tego momentu możesz:
1. Przemierzać region o nazwie Dolina Holland - jest to obszar kontrolowany przez Johna Seeda
2. Przemierzać region o nazwie Rzeka Henbane - jest to obszar kontrolowany przez Faith Seed
3. Przemierzać region o nazwie Góry Whitetail - jest to obszar kontrolowany przez Jacoba Seeda
Ważna uwaga - Nie musisz skupić się na eksploracji i przejęciu tylko jednego z wymienionych regionów. Możesz swobodnie podróżować pomiędzy tymi obszarami w zależności od chęci i potrzeb (np. szybsze zrekrutowanie nowych towarzyszy).
Gra posiada mechanizm szybkiej podróży i jest on bardzo prosty w obsłudze. W miarę eksploracji mapy świata pojawiają się na niej nowe niebieskie ikony i są to punkty szybkiej podróży. Możesz za darmo korzystać z szybkiej podróży, ale jest ona dostepna tylko jeśli bohatera aktualnie nikt nie atakuje.
Prawie cała mapa świata jest niestety początkowo zakryta przez "mgłę wojny". W celu odkrywania jej kolejnych fragmentów musisz do nich osobiście docierać, ALE gra uwzględnia podróżowanie po mapie wyłącznie pieszo lub z użyciem pojazdów naziemnych (samochody, ciężarówki, quady, łodzie itp.). Nie możesz odsłaniać mapy podczas korzystania z samolotów czy śmigłowców. Najlepiej jest objechać wszystkie główne drogi w danym regionie dowolnym samochodem i następnie użyć quada do odkrycia obszarów w trudniej dostępnych miejscach, np. w terenach zagórzonych czy w lasach.
Postępy w kampanii fabularnej - jak awansować w głównej fabule?
Wraz z ukończeniem prologu możesz na poważnie przystąpić do działań mających na celu doprowadzenie do wyeliminowania kultu Josepha Seeda. Możesz tego dokonać wyłącznie powoli osłabiając wpływy kulty w poszczególnych rejonach hrabstwa Hope poprzez pomaganie lokalnemu ruchowi oporu. Każdy z trzech głównych regionów należy do innego członka rodziny Seedów i kult osłabia się z osobna dla każdego z tych obszarów. Wraz z osłabianiem kultu:
1. Odblokowywane są nowe misje fabularne.
2. Intensyfikowane są działania mające na celu powstrzymanie głównego bohatera. Licz się z tym, że w miarę atakowania kultystów przeciwnicy zaczną korzystać z coraz lepszego sprzętu, np. uzbrojonych konwojów czy myśliwców patrolujących niebo w poszukiwaniu sterowanej postaci. Dodatkowo bohater zostanie kilka razy pojmany przez kultystów w trakcie gry. Nie przejmuj się tym, bo jest to odgórnie zaplanowane i służy możliwości rozegrania misji fabularnych powiązanych z członkami rodziny Seedów.
Dzięki atakowaniu kultystów i niszczeniu ich struktur bohater zdobywa punkty oporu (oddzielnie dla każdego regionu). Celem gromadzenia tych punktów jest doprowadzenie do konfrontacji z przywódcą każdego z głównych obszarów:
1. Do konfrontacji z Johnem Seedem dochodzi po tym jak uzbierasz 13000 punktów oporu w Dolinie Holland.
2. Do konfrontacji z Faith Seed dochodzi po tym jak uzbierasz 13000 punktów oporu w Rzece Henbane.
3. Do konfontacji z Jacobem Seedem dochodzi po tym jak uzbierasz 10000 punktów oporu w Górach Whitetail.
Dopiero po rozprawieniu się z Johnem, Faith i Jacobem możesz przeciwstawić się Josephowi Seedowi.
Punkty oporu otrzymuje się przede wszystkim z tytułu wykonywania misji, ale są one też przyznawane za wiele pomniejszych aktywności, np. za uratowanie transportowanych furgonetką więźniów czy za odbicie posterunku należącego do kultystów.
Aktywności i losowe wydarzenia - co czeka na gracza w świecie gry?
W trakcie przechodzenia gry Far Cry 5 nie musisz skupiać się jedynie na odblokowywaniu i zaliczaniu misji fabularnych. Na bohatera czeka mnóstwo dodatkowych atrakcji, dzięki którym możesz kontynuować osłabianie kultu czy przyczynić się do wyposażenia postaci w lepszy sprzęt. Oto zestawienie najważniejszych opcjonalnych aktywności:
1. Losowe wydarzenia - Do losowych spotkań dochodzi bardzo często i niemal zawsze mają one na celu osłabianie kultystów. W zależności od regionu może pojawić się okazja np. do zniszczenia przewożonego przez wrogów ładunku, uwolnienia transportowanych więźniów czy oswobodzenia pojmanych niewinnych osób. Nie musisz przystępować do wszystkich tego typu wydarzeń, zwłaszcza że są one wielokrotnie generowane. Możesz jednak dzięki temu zdobywać punkty oporu czy dowiadywać się od uratowanych osób o zleceniodawcach zadań, posterunkach czy skrytkach.
2. Posterunki kultystów - Posterunki w Far Cry 5 funkcjonują na zbliżonych zasadach do poprzednich części serii. Musisz pozbyć się wszystkich przebywających w danej lokacji kultystów. Otrzymasz dodatkowe pieniądze jeśli pozostaniesz do samego końca niewykryty. Doprowadzenie do alarmu wiąże się z kolei z ryzykiem pojawienia się posiłków. Gra nagradza odbicie posterunku dużą liczbą punktów oporu oraz możliwością spotykania się z nowymi NPC-ami w wyzwolonej lokacji.
3. Misje poboczne - Znaczniki misji pobocznych pojawiają się w trakcie eksploracji świata gry. Niektóre mogą stać się dostępne dopiero po przejęciu posterunków kultystów. Są one zazwyczaj prostsze i oferują skromniejsze nagrody, ale w wyjątkowych przypadkach możesz pozyskać np. unikalny pojazd (gra informuje zawsze o nagrodach w dzienniku).
4. Własność kultu - Są to konstrukcje należące do kultystów, które również możesz odnajdywać dzięki przemierzaniu świata gry. Są to np. silosy i cechą wspólną wszystkich tych konstrukcji jest to, że można je niszczyć. W zamian zdobędziesz punkty oporu.
5. Miejsca rekrutacji specjalistów - Specjaliści oraz wojownicy to potencjalni towarzysze - więcej o nich w dalszej części tego rozdziału.
6. Skrytki prepperskie - Z każdą skrytką powiązana jest krótka misja i zaliczenie jej pozwoli ci dotrzeć do składziku bardzo cennych przedmiotów (np. duża ilość gotówki i amunicji albo magazyny dodające punkty talentów). Miejsca poszukiwań skarbów możesz lokalizować samemu lub dowiadywać się od nich od przyjaznych NPC-ów.
7. Obszary do polowań i łowienia ryb - W Far Cry 5 możesz polować na dzikie zwierzęta oraz łowić ryby. Pozwala to przede wszystkim na pozyskiwanie skór i mięsa z przeznaczeniem na sprzedaż. Możesz też w ten sposób przybliżać się do zaliczania niektórych wyzwań.
8. Mniejsze lokacje - W świecie gry są też lokacje niepowiązane z questami (przy każdej z nich jest punkt szybkiej podróży). Ich eksploracja może ci pozwolić natrafić na jakieś wartościowe przedmioty, np. gotówkę, amunicję czy znajdźki.
Zdobywanie broni i pojazdów - jak łatwo lepiej się wyposażyć?
Po ukończeniu prologu gry Far Cry 5 powinieneś już dysponować dwoma modelami broni (choćby tymi otrzymanymi od Dutcha). Kolejne bronie możesz:
1. Odnajdywać w świecie gry oraz przy ciałach pokonanych przeciwników - Jest to najlepsza metoda ich pozyskiwania, bo nie musisz za nie płacić. Co więcej na wypadek zgubienia jakiejś broni możesz powrócić do dowolnego handlarza i za darmo ponownie dodać tę broń do inwentarza bohatera
2. Kupować u handlarzy bronią - Nie kupuj zwykłych broni od handlarzy, bo to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Pukawki te możesz łatwo odebrać przeciwnikom czy otrzymać w trakcie zaliczania niektórych misji. Zainteresuj się wyłącznie unikalnymi rodzajami broni oraz ulepszeniami broni (lunety, tłumiki, większe magazynki itp.).
Nowe pojazdy również możesz zdobywać na dwa główne sposoby:
1. Otrzymywać w prezencie za zaliczanie niektórych zadań - Zainteresuj się tu np. misją fabularną Owdawiacz z Doliny Holland, która pozwala na wejście w posiadanie ciężarówki wyposażonej w działka maszynowe. W razie utraty lub zgubienia posiadanego auta możesz go za darmo ponownie przywołać do jednego z garaży (uwaga - nie dotyczy to odnajdywanych porzuconych aut w świecie gry czy tych odebranych wrogom!).
2. Kupować w punktach sprzedaży pojazdów - Nie marnuj pieniędzy na najsłabsze wehikuły. Wyjątkiem jest sytuacja gdy zależy ci na odblokowaniu osiągnięcia Big Spender. Lepiej odkładać gotówkę na elitarne maszyny, które mogą realnie pomóc w zaliczaniu misji i pozbywaniu się kultystów.
Uwaga - Jeśli potrzebujesz nagłego zastrzyku gotówki w celu zakupienia broni, ulepszenia lub pojazdu to zalicz jakąś poboczną misję, sprzedaj niepotrzebny loot, zbadaj jakąś skrytkę prepperską albo rozejrzyj się po wnętrzach budynków (także tych zamieszkałych przez sojuszników) za sejfami - zawsze skrywają one gotówkę.
Kolejne sloty na bronie - dlaczego warto mieć przy sobie różne pukawki?
Główny bohater domyślnie może domyślnie nosić ze sobą tylko dwie odmiany broni palnej - jedną podręczną broń (np. pistolet) i jedną główną broń (np. karabin czy strzelbę). Nie jest to komfortowa sytuacja, bo możesz znaleźć się w kłopotach jeśli nagle konieczne okaże się dysponowanie zupełnie inną odmianą broni. Dobrym rozwiązaniem tego problemu jest zakupienie talentów odblokowujących dodatkowe sloty na broń. Są to mianowicie umiejętności Dodatkowy futerał oraz Kolekcjoner broni.
Postaraj się dość wcześnie odblokować pierwszy z wymienionych wyżej talentów (kosztuje on 8 punktów), dzięki czemu zwiększysz limit broni z dwóch do trzech sztuk. Zapewni ci to znacznie większą swobodę i wszechstronność. Od tego momentu możesz przenosić jednocześnie broń dobrą do eliminowania wrogów na odległość (np. karabin snajperski czy kuszę) i broń do bezpośrednich walk (np. strzelbę czy karabin szturmowy). Będziesz dzięki temu lepiej przygotowany na wypadek wykrycia w trakcie cichego zaliczania misji czy jeśli przebieg etapu w pewnym drastycznie się zmieni.
Talent odblokowujący ostatni czwarty slot możesz zakupić nieco później, dopiero po tym jak zdobędziesz inne ważniejsze talenty. Warto go wykorzystywać na potrzeby przenoszenia np. wyrzutni rakiet, granatników czy ciężkich karabinów maszynowych. Wszystkie te odmiany broni (paradoksalnie najbardziej CKM) przydadzą ci się w sytuacji gdy zostaniesz zaatakowany przez wrogie śmigłowce i samoloty.
Przyłączanie specjalistów do drużyny - zalety rekrutowania towarzyszy
Bardzo dużym ułatwieniem w Far Cry 5 jest to, że nawet w przypadku prowadzenia gry bez udziału innych graczy nie musisz przemierzać świata w pojedynkę. Bohater może zrekrutować:
1. Wojowników - Są to słabsi towarzysze dobierani spośród napotykanych w świecie gry postaci niezależnych. Przydają się oni jedynie na początku gry.
2. Specjalistów - To towarzysze obdarzeni unikalnymi umiejętnościami (np. możliwość wykrywania pozycji przeciwników, cichych ataków czy przeprowadzania nalotów z powietrza). W grze dostępnych jest 9 tego typu sojuszników i warto jak najszybciej przyłączyć jakiegoś specjalistę. Ich zestawienie jest w rozdziale Specjaliści w naszym poradniku. Jeśli nie chcesz daleko rozglądać się to po ukończeniu prologu odwiedź np. Dyniową Farmę Rae-Rae w Dolinie Holland gdzie łatwo można "zrekrtutować" psa Boomera.
Uwaga - Domyślnie bohaterowi może towarzyszyć tylko jedna osoba, ale możesz łatwo rozwiązać ten problem. Staraj się od samego początku gry gromadzić punkty talentów i wydać je na zakup umiejętności Zdolności przywódcze (kosztuje 6 punktów). Pozwala ona na podróżowanie z dwoma towarzyszami.
Uwaga#2 - Warto pamiętać o tym, że aktywnych towarzyszy możesz do woli zmieniać. Jeśli któryś z nich odniesie poważne obrażenia to na czas jego powrotu do pełni zdrowia możesz wybrać innego. Na zmianę możesz też zdecydować się z uwagi na specyfikę misji i np. do zadania kładającego nacisk na działania z ukrycia dobrać tych specjalistów, którzy doskonale radzą sobie w tym temacie.
Odblokowywanie talentów - zmieniony system rozwoju postaci
System rozwoju postaci w Far Cry 5 dość znacząco różni się od poprzednich części serii. W grze nie awansuje się dzięki punktom doświadczenia z tytułu zaliczania misji. Zamiast tego musisz zdobywać punkty talentów (umiejętności) i dokonuje się tego na inne sposoby. Oto najważniejsze metody:
1. Zaliczanie wyzwań - Możesz przeglądać je z poziomu jednej z zakładek menu bohatera. Ukończenie każdego wyzwania nagradzane jest 1-3 punktami talentów. Są one bardzo różnorodne i dotyczą np. zabijania wrogów na określone sposoby czy polowania na określoną zwierzynę. Postaraj się już na początku gry zaliczyć najłatwiejsze wyzwania, a będziesz mógł pozwolić sobie na zakup co najmniej kilku ważnych umiejętności.
2. Odnajdywanie książek talentów - Są one m.in. w niektórych skrytkach prepperskich. Każda odnaleziona książka gwarantuje jeden punkt rozwoju.
3. Specjalne nagrody w wybranych questach - Za zaliczanie niektórych misji również możesz otrzymać od jednego do kilku punktów talentów.
Uwaga - Nie marnuj zdobytych punktów rozwoju na odblokowywanie talentów po kolei. Wybieraj te najbardziej pomocne. Podpowiedzi odnośnie kolejności kupowania talentów zamieściliśmy na stronie Jakie talenty najpierw odblokować?.
Skradanie się - jak i po co działać z ukrycia?
Far Cry 5 pozwala na uczestniczenie w bezpośrednich wymianach ognia (niekiedy jest to zresztą wymagane do ukończenia misji), ale wzorem poprzednich odsłon cyklu zachęca też do prowadzenia działań z ukrycia. Wybierając taki styl gry możesz niekiedy łatwiej pozbyć się wrogów czy zagwarantować sobie lepszą nagrodę za ukończenie misji. Co więcej niektóre zadania mogą zakończyć się niepowodzeniem w przypadku wykrycia. Oto kilka najważniejszych podpowiedzi związanych ze skradaniem się w Far Cry 5:
1. Zdobądź łuk - Pierwszy łuk możesz odnaleźć już podczas rozgrywania prologu na wyspie Dutcha. Jeśli przegapisz ten moment to zaczekaj aż w trakcie jednej z kolejnych misji zostaniesz obdarowany tą bronią. Nie warto wydawać pieniędzy na zakup łuku. To doskonała broń do cichego pozbywania się wrogów. Pamiętaj jednak, że w przypadku spudłowania nie możesz tak szybko oddać kolejnego strzału jak w przypadku broni palnej.
2. Zamontuj tłumiki na głównych broniach - Większość broni w grze możesz wyposażyć w tłumik (nawet strzelbę!). Odwiedź handlarza bronią i zakup jeden z oferowanych tłumików. Są one niestety dość drogie, ale zakupienie ich może ci znacząco ułatwić ciche pozbywanie się wrogów.
3. Nie wkraczaj do wrogiej lokacji bez wykonania rekonesansu - Przed zbliżeniem się do każdego posterunku czy innej lokacji z przeciwnikami warto skorzystać z lornetki. Każdy zauważony przeciwnik zostanie automatycznie oznaczony. W szczególności sprawdzaj podczas zwiadu dachy budynków i wyższe kładki, bo mogą tam czaić się snajperzy. W lokalizowaniu wrogów może ci też pomóc pies Boomer.
4. Polegaj na eliminacjach - Eliminacje (Takedown) w Far Cry 5 są niemal identyczne jak w poprzednich częściach. Możesz po cichu pozbywać się pojedynczych wrogów lub zabijać ich grupami po odblokowaniu talentu Mistrzostwo eliminacji. W przypadku "niewygodnie" rozstawionych wrogów możesz też polegać na kamykach do odwracania ich uwagi i odciągania ich od siebie.
5. Nie daj się wykryć podczas odbijania posterunków. To kolejny element znany fanom serii. Jeśli zdołasz zabezpieczyć posterunek nie dając się zauważyć wrogom to otrzymasz premię pieniężną. Więcej informacji znajdziesz na stronie Jak przejmować posterunki kultu?.
6. Odblokuj dodatkowe talenty. W skutecznym skradaniu się oprócz wspomnianego wyżej Mistrzostwa eliminacji mogą ci też pomóc inne talenty. Zakup mianowicie Kotwiczkę (łatwe docieranie na niektóre wyższe skalne półki), Cichy sprint (sprawniejsze ciche przemieszczanie się), Duch (generowanie mniejszej ilości hałasu) oraz Pierwotne instynkty (usprawnione korzystanie z łuku i procy).
7. Wybieraj dobrych specjalistów do skradania się. Ich obecność może ci znacząco pomóc w pozbyciu się wrogów bez alarmowania ich o położeniu bohatera. Dobrzy sojusznicy do prowadzenia działań z ukrycia to łowczyni Jess Black (korzysta z łuku) oraz puma Peaches (może po cichu wskakiwać na wrogów i zabijać ich).
Konfrontacje z dziką zwierzyną - jak nie dać się zabić zwierzętom?
W Far Cry 5 nadal możesz wybierać się na polowania, ale mają one mniejsze znaczenie niż w poprzednich częściach serii. Spotkania z dziką zwierzyną mogą ci jednak mimo wszystko sprawić sporo kłopotów podczas wykonywania misji czy swobodnego przemierzania świata gry. Oto kilka ważnych informacji na ten temat:
1. Bohatera może łatwo zostać zabity przez zwierzęta - Problem ten nie dotyczy wyłącznie pum czy niedźwiedzi, gdyż w tych przypadkach dość oczywiste jest to, że ich ataki mogą zadać bardzo poważne obrażenia. Równie dobrze możesz też jednak zginąć podczas spotkania ze skunksem czy nawet indykiem, choć wtedy do zgonu dochodzi dopiero po kilku udanych atakach. Wiedz też, że do ataku dzikiej zwierzyny może dojść również wtedy gdy nie bierzesz udziału w polowaniu. W szczególności pilnuj się podczas podróżowania po mapie czy zakradania się do wrogich lokacji. Jeśli zostałeś zaatakowany to możesz podjąć walkę lub uciec. W tym pierwszym przypadku staraj się unikać korzystania z ciężkiego sprzętu (np. wysadzania zwierząt w powietrze ładunkami wybuchowymi), bo możesz stracić w ten sposób szanse na pozyskanie wartościowych skór. Gra najbardziej premiuje atakowanie zwierząt łukiem i bronią białą, ale jest to bardzo ryzykowne. Próbuj zabijać w ten sposób tylko słabsze/wolniejsze zwierzęta.
2. Polegaj na towarzyszach. Warto jest podróżować po świecie gry z jednym lub kilkoma towarzyszami. W przypadku ataku dzikiej zwierzyny istnieje wtedy duża szansa na to, że to sojusznicy znajdą się w centrum zainteresowania dzikich zwierząt. Mogą ci też oni pomagać w polowaniach.
3. Warto korzystać z przynęty - Przynęta w Far Cry 5 działa w identyczny sposób, jak w poprzednich grach. Możesz polegać na niej np. wtedy gdy zależy ci na pozbyciu się wrogów z obozowiska. Po podrzuceniu przynęty zazwyczaj w okolicy pojawia się silniejszy zwierzak i może on wywołać spore zamieszanie lub nawet zabić kilku wrogów. Zapasy przynęty najłatwiej możesz odnawiać dzieki przeszukiwaniu zwłok zabitych zwierząt.
Leczenie i śmierć bohatera - co się stanie jeśli zginę?
Far Cry 5 to nie hardkorowy surwiwal, ale niezachowanie należytych środków ostrożności może doprowadzić do nagłej śmierci bohatera. Poniżej zestawiliśmy kilka podpowiedzi, jak tego unikać.
1. Możesz regenerować pasek zdrowia i korzystać z apteczek. Zdrowie może samoczynnie odnawiać się tylko jeśli nie jesteś aktualnie atakowany. Apteczki zużywaj gdy znalazłeś się na skraju śmierci i gdy nie możesz czekać na automatyczną regenerację. Warto zakupić talent Worek podróżny, który zwiększa limit apteczek. Za apteczkami najlepiej rozglądać się w świecie gry, kupuj je u handlarzy jedynie w ostateczności.
2. Zaopatrz się w kamizelkę. Kamizelka zapewnia dobrą dodatkową ochronę przed nagłą utratą zdrowia. Możesz otrzymywać kamizelki w niektórych misjach. Samemu je kupuj tylko jeśli masz zamiar przystąpić do wyjątkowo trudnej misji.
3. Zakup talenty wydłużające pasek zdrowia. Talenty z grupy Wzmocnienie zdrowia pozwalają na wydłużenia paska sił życiowych. Postaraj się odblokować pierwszą umiejętność z tej kategorii już w początkowej części gry (kosztuje 6 punktów), kolejne odblokuj dopiero po tym jak wejdziesz w posiadanie wszystkich najważniejszych podstawowych umiejętności.
4. Unikaj częstego podróżowania quadem. Jest to dobry środek transportu na potrzeby odkrywania mapy, gdyż quadem możesz o wiele łatwiej dotrzeć w trudno dostępne miejsca. Niestety podczas jazdy bohater jest kompletnie odsłonięty i w sytuacji napotkania np. wrogiego patrolu występuje duże ryzyko zgonu. Podróżuj większymi ("zabudowanymi") pojazdami i w miarę awansowania w grze przesiadaj się stopniowo na lepiej opancerzone i uzbrojone wehikuły.
5. Możesz uratować siebie lub innych przed śmiercią. Opcja ta staje się możliwa tylko jeśli obrażenia nie były krytyczne. Jeśli poległ któryś z Twoich sojuszników to możesz do niego dotrzeć i przywrócić go do życia. Niestety nie zawsze poprawnie działa to w drugą stronę. Jeśli grasz w kooperacji to musisz liczyć na to, że zechce Cię wskrzesić inny gracz. Towarzysze sterowani przez sztuczną inteligencję zazwyczaj mają problemy z dotarciem do umierającego bohatera i uratowaniem go.
Uwaga - Zignorowanie umierającego towarzysza sprawi, że będziesz musiał długo odczekać aż stanie się ponownie dostępny. Warto im pomagać o ile nie znajdują się w bardzo niebezpiecznym miejscu.
Uwaga#2 - Jeśli pomimo starań zginąłeś to zostaniesz przywrócony do ostatniego punktu kontrolnego. Podobnie jak w poprzednich grach z serii nie utracisz w wyniku zgonu ani zebranej gotówki ani zgromadzonych punktów oporu.
Zapisywanie stanu gry - kiedy zachowywane są postępy w grze?
W trakcie prowadzenia gry w Far Cry 5 generalnie nie musisz przejmować się zachowywaniem swoich postępów, bo gra automatycznie i dość często wykonuje nowe zapisy. Moment tworzenia nowego automatycznego sejwa rozpoznasz po trzech kropkach pojawiających się w prawym górnym rogu ekranu.
Możesz też jednak manualnie zapisywać stan gry i w tym przypadku wywołaj menu pauzy i wybierz drugą opcję od dołu (powyższy obrazek). Gra nie wyświetli żadnego komunikatu, ale w narożniku ekranu ponownie pojawią się białe kropki sygnalizujące zapis. Na manualne zapisy decyduj się tylko wtedy gdy chcesz wyjść z gry i nie masz pewności, że gra w ostatnim czasie utworzyła automatyczny zapis.
Dodatkowa uwaga - Far Cry 5 nie pozwala na powtarzanie rozegranych już misji, ale po ukończeniu gry możesz wybrać z menu pauzy opcję Outpost Master, która "reaktywuje" posterunki kultystów. Jest to pomocne jeśli np. zależy ci na zdobyciu brakujących wyzwań czy trofeów powiązanych z atakowaniem posterunków.Przejmowanie posterunków kultystów w Far Cry 5
Przejmowanie posterunków należących do kultystów to jedno z ważniejszych dodatkowych zajęć gry Far Cry 5. Odbijanie tych lokacji odgrywa kluczową rolę, gdyż osłabia ono wpływy kultu w poszczególnych regionach świata gry oraz odblokowuje dostęp do nowych zadań. W dalszej części opisu zamieściliśmy najważniejsze informacje o posterunkach w Far Cry 5.
- Gdzie szukać posterunków?
- Jak przejąć posterunek?
- Jakie korzyści daje przejęcie kontroli nad posterunkiem?
Gdzie szukać posterunków?
Posterunki kultystów domyślnie nie są widoczne na mapie świata, ale nie jest to duży kłopot. Nowe posterunki możesz odnajdywać na kilka sposobów:
1. W trakcie swobodnej eksploracji świata gry.
2. Dowiadując się o nich od napotkanych lub uratowanych postaci niezależnych. Przepytuj osoby, nad głowami których widoczna jest ikona rozmowy.
3. Dowiadując się o nich z odnajdywanych map. Leżą one często na stołach w lokacjach, w których przebywają sojusznicy.
W grze Far Cry 5 do odnalezienia i przejęcia jest w sumie 20 posterunków kultystów:
1. 1 posterunek na Wyspie Dutcha (odbicie go jest częścią prologu gry)
2. 7 posterunków w Dolinie Holland
3. 8 posterunków w Rzece Henbane
4. 4 posterunki w Górach Whitetail
Posterunki możesz oczywiście atakować w dowolnej kolejności, choć poprawne przejęcie niektórych może okazać się trudniejsze z uwagi na ich położenie czy występowanie silniejszych przeciwników.
Jak przejąć posterunek?
Przejmowanie posterunków w Far Cry 5 przebiega bardzo podobnie do poprzednich odsłon cyklu. W celu zdobycia posterunku musisz zabić wszystkich przebywających na terenie posterunku kultystów. Oto dodatkowe ważne informacje na ten temat:
1. Wskazane jest prowadzenie działań z ukrycia podczas próby przejęcia posterunku. Przed rozpoczęciem działań mających na celu jego odbicie wykonaj rekonesans lornetką i pozaznaczaj jak najwięcej wrogów. W szczególności rozglądaj się za snajperami mogącymi ukrywać się na dachach, wysokich kładkach czy przy okiennicach. Zaopatrz się w kuszę lub w broń palną (pistolet, karabin) z tłumikiem. Dodatkowo dobierz specjalistę (lub specjalistów) skutecznego w eliminowaniu po cichu przeciwników. Doskonale sprawdzą się tu puma Peaches lub łowczyni Jess Black.
2. Jeśli dasz się zauważyć przeciwnikom to mogą wszcząć alarm i wezwane zostaną posiłki. Niepotrzebnie skomplikuje to przejęcie posterunku. Unikaj tego i nie daj się nikomu wykryć. Co ciekawe zależność ta nie dotyczy towarzyszy. Nawet jeśli zostaną zauważeni i zaatakowani przez kultystów to nie doprowadzi to do wszczęcia alarmu (obniżona zostanie jedynie premia pieniężna za odbicie posterunku). Przed wezwaniem posiłków możesz też wcześniej zabezpieczyć się i sabotować alarmy na terenie posterunku (w zależności od jego rozmiarów do odnalezienia jest od 1 do 3 alarmów).
3. Podczas atakowania posterunków możesz pomagać sobie na dodatkowe sposoby. Rozglądaj się za zbiornikami z gazem, butlami czy wybuchowymi beczkami - trafianie w nie zabije wszystkie osoby z okolicy. Jeśli posiadas umiejętnośćz Sabotaż to możesz też sprytnie wysadzać zaparkowane auta. Ponadto z pomocą może ci przyjść dzika zwierzyna. Niszcz bramki klatek, w których więzione są dzikie zwierzęta, oraz rozrzucaj przynęty żeby doprowadzać do pojawienia się drapieżników.
4. Za przejęcie posterunku otrzymasz kilkaset punktów ruchu oporu. Zachętą do wspomnianego wyżej skradania się jest to, że odbicie posterunku nie dając się nikomu zauważyć i bez wszczynania alarmu oznacza premię w wysokości aż 1000 dolarów! Jeśli wrogowie zauważyli, że są atakowani, ale nie został wszczęty alarm, to premia będzie niższa - 400 dolarów.
5. Przejęty posterunek pozostanie już na zawsze "własnością" zaprzyjaźnionego ruchu oporu. W lokacjach tych nadal mogą okazjonalnie pojawiać się niewielkie grupki kultystów czy drapieżniki, ale nie stracisz już nigdy nad nimi kontroli.
Jakie korzyści daje przejęcie kontroli nad posterunkiem?
Dzięki przejęciu jakiegoś posterunku oprócz zdobycia punktów ruchu oporu oraz gotówki możesz także:
1. Rozpoczynać nowe misje - fabularne, poboczne lub poszukiwań skarbów
2. Rekrutować nowych towarzyszy - dotyczy to wojowników oraz specjalistów, którzy mogli być więzieni w danym posterunku
3. Korzystać z oferty nowo odblokowanych sklepów
4. Korzystać z nowo odblokowanych punktów szybkiej podróży
5. Odnajdywać nowe wartościowe przedmioty - można do nich też dotrzeć jeszcze podczas zabezpieczania posterunku, ale jest to wtedy bardziej ryzykowneUkryte zakończenie w Far Cry 5
Tak, Far Cry 5 posiada ukryte zakończenie, które możesz obejrzeć jeszcze podczas rozgrywania prologu. Podobny patent zaoferowała już wcześniej gra Far Cry 4, w której również mogliśmy obejrzeć ukryte zakończenie zanim jeszcze główna kampania na dobre się rozpoczęła. Poniżej zamieściliśmy informację jak odblokować sekretne zakończenie w Far Cry 5.
Okazja do odblokowania ukrytego zakończenia pojawia się podczas przechodzenia pierwszej misji fabularnej Nakaz (The Warrant), czyli tej, w której wraz z szeryfem i kilkoma innymi postaciami dociera się po raz pierwszy do obozowiska kultystów z zamiarem aresztowania Josepha Seeda.
Podążaj liniową ścieżką za sojusznikami i wejdź do kościoła, w którym przebywa Joseph Seed. Po obejrzeniu jednej z cut-scenek otrzymasz polecenie aresztowania Josepha Seeda i moment ten pokazuje dołączony obrazek. Nie aresztuj Josepha, a więc NIE WCISKAJ widocznego na ekranie przycisku. Ignoruj ponaglenia ze strony towarzyszy i nie wykonuj jakichkolwiek czynności. Po upływie około 2 minut załączy się automatycznie ukryte zakończenie gry.