Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę. Wydanie 2 - ebook
Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę. Wydanie 2 - ebook
Krótko, zwięźle i (przede wszystkim) na temat
Zagłębiwszy się w otchłań internetu, można by dojść do wniosku, że sztuka pisania powoli zanika. Coraz więcej obrazów, coraz mniej słów, a te, które się tam znajdują... cóż, niekoniecznie są pisane pięknie, do rytmu i zgodnie z regułami gramatyki.
Obraz jest ważny, bo przemawia bezpośrednio do ludzkiego mózgu, nawet bez użycia wyobraźni. Jednak to tekst, dobrze skonstruowany, nadal pozostaje królem przekazu. Oczywiście tylko pod warunkiem, że jest dobrze przemyślany, odpowiednio zbudowany i... krótki. Dzisiejszy odbiorca mediów (zwłaszcza społecznościowych) nie jest gotowy na przyswajanie dłuższych treści. Za to świetne hasło reklamowe, ciekawy tytuł artykułu, celną ripostę w dyskusji na czacie chętnie przyjmie. Przyjmie, zapamięta i przekaże dalej.
Od czasu pierwszego wydania tej książki urządzenia mobilne jeszcze bardziej się upowszechniły. Na małych ekranach sprawdzą się mikrotreści, czyli krótkie teksty zilustrowane obrazkiem czy wideo. Nie wymagają dłuższej koncentracji i są zrozumiałe w oderwaniu od kontekstu. Gdy rozmiary ekranu maleją, a oczekiwania czytelnika rosną, liczy się każde słowo. Zapnij pasy i ruszamy w podróż drogą szybkiego ruchu!
Spis treści
Wstęp 5
Krótko, czyli na temat 7
Krótko, czyli przyciągająco 11
Krótko, czyli prosto 17
Warsztat 1. Uprość i skróć 25
Obrazowe rzeczowniki 29
Dynamiczne czasowniki 35
Inspirujące przymiotniki 39
Wyraziste zdania 43
Warsztat 2. Frazy kluczowe 55
Krótka opowieść 63
Słowne czarodziejstwo 77
Życiodajna moc 91
Zmysłowe słowa 97
Warsztat 3. Znaczniki SEO 105
Sens wyolbrzymiania 111
Mistrzyni zwięzłości 121
Tajemnica harmonii 127
Siła kontrastu 131
Warsztat 4. Tytuł poradnikowy 137
Gra słów 147
Sztuka pomijania 153
Kto rymuje, ten przekonuje 157
Warsztat 5. Podpis pod obrazkiem 161
Przedsionek tekstu 165
Pętla i luka 173
Bogactwo pytań 185
Zalety cytowania 195
Warsztat 6. Wezwanie do działania 201
Ty i ja 205
Dowody liczbowe 213
Trzy, dwa, jeden... 219
Warsztat 7. Krótkie bio 227
Zakończenie 231
Bibliografia 233
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-7821-6 |
Rozmiar pliku: | 3,6 MB |