- W empik go
Final Fantasy VII Remake - poradnik do gry - ebook
Final Fantasy VII Remake - poradnik do gry - ebook
Poniższy poradnik do Final Fantasy VII Remake zawiera kompletny zbiór informacji o odświeżonej wersji kultowej produkcji od Square Enix. Znajdziesz tutaj podstawowe informacje, które pomogą ci pomyślnie ukończyć tytuł i poznać sekrety planety Gaia. To kompleksowy poradnik, który przeprowadzi cię po wszystkich najważniejszych aspektach związanych z grą. Odnajdziesz tutaj porady, jak rozwijać Clouda i resztę drużyny. Opisaliśmy głównego bohatera oraz resztę drużyny - Tifę, Barreta i Aerith. Każda z postaci ma unikalne umiejętności i rolę do odegrania w drużynie.
Przygotowaliśmy opis walki w FF7 Remake, jak skutecznie używać umiejętności bohaterów i przedstawiliśmy różnicę między trybem walki aktywnym i z pauzą. W poradniku znajdziesz opis sterowania, porady na start, uwagi na temat yboru poziomu trudności, opisaliśmy system magii (materia). Przedstawiliśmy również różnicę między klasycznym systemem walki i jak wygląda rozgrywka na poszczególnych poziomach trudności.
Przygotowaliśmy obszerną solucję w naszym poradniku, która przeprowadzi cię przez pierwszą część odświeżonej odsłony FF7 Remake. Skupiliśmy się na opisie wszystkich misji głównych, jak również i pobocznych zadań. Na kolejnych stronach przeczytasz o trudnych walkach, starciach z bossami i innych najważniejszych aspektach kampanii fabularnej. Przygotowaliśmy listę wszystkich misji pobocznych i wyzwań, które możesz ukończyć w tle, robiąc na chwilę przerwę od ratowania świata.
W naszym tekście odnajdziesz również sekrety i easter egg-i, które zostały ukryte w produkcji. Przygotowaliśmy obszerny poradnik, jak zdobyć platynowe trofeum i ukończyć grę w 100%. Opisaliśmy występujące w grze minigry (Darts, Squats, Dancing, Shinra Combat Simulator, Hojo's Battle Simulator). Finalnie, przygotowaliśmy również obszerny dział FAQ, który odpowiada na najważniejsze pytania związane z grą. Dowiesz się jak odkryć wszystkie summoning materia (Ifrit, Shiva).
Final Fantasy VII Remake to wydana na PlayStation 4 odświeżona wersja jednego z najpopularniejszych jRPG-ów w historii. Projekt opracowała firma Square Enix. Twórcy Final Fantasy VII Remake starali się jak najwierniej oddać koncept oryginału. Otrzymujemy zatem klasycznego japońskiego RPG-a, w którym zajmujemy się eksplorowaniem lokacji, prowadzeniem rozmów, rozwijaniem statystyk oraz walką. Pewne elementy dostosowano jednak do współczesnych założeń projektowania gier - chociażby walka ma znacznie dynamiczniejszy charakter. Przy całkowitej przebudowie strony graficznej postawiono na lepszy balans realizmu i stylizacji. By uniknąć pominięcia czegokolwiek z oryginalnej produkcji zdecydowano się na wydanie gry w kilku częściach
Kategoria: | RPG |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8112-693-9 |
Rozmiar pliku: | 22 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stronie
www.gry-online.pl/S024.asp?ID=2032
[email protected] treści
Final Fantasy VII Remake - poradnik do gry
Poradnik do gry
Podstawy
Final Fantasy VII Remake: Porady na start, tipy, wskazówki
Final Fantasy VII Remake: Atrybuty postaci
Final Fantasy VII Remake: Akcesoria i bonusy, skąd wziąć, porady
Final Fantasy VII Remake: Summoning Materia
Final Fantasy VII Remake: Bronie i ulepszenia
Final Fantasy VII Remake: Minigry - lista, porady
Final Fantasy VII Remake: Zdobywanie poziomów - porady, wskazówki
Final Fantasy VII Remake: Walka - tryb aktywnej pauzy, ATB
Final Fantasy VII Remake: Limit Break, czym jest, jak naładować, jak wykonać
Final Fantasy VII Remake: Limit Break - ataki i efekty, spis
Final Fantasy VII Remake: Materie i Summons, czym są
Final Fantasy VII Remake: Status Effects i Elements - żywioły, efekt
Final Fantasy VII Remake: Status Ailments - czym są, rodzaje, jak zniwelować
Final Fantasy VII Remake: Guarding i Evading, czym jest?
Final Fantasy VII Remake: Battle System - klasyczny i zwykły, różnice
FAQ
Final Fantasy VII Remake: Wersja 1997 - czy porównywalna?
Final Fantasy VII Remake: Ukończenie w 100% - jak? Warunki
Final Fantasy VII Remake: Poziom doświadczenia - jak szybko zdobywać? Porady
Final Fantasy VII Remake: Gile - jak zdobywać dużo waluty?
Final Fantasy VII Remake: Pominięte zadania, znajdźki - czy można wrócić?
Final Fantasy VII Remake: New Game +, jak odblokować NG+? Ukończenie gry
W PEŁNEJ WERSJI DOSTĘPNE RÓWNIEŻ:
Final Fantasy VII Remake: HP i MP, jak regenerować? Eliksiry, skrzynie, zaklęcia
Final Fantasy VII Remake: Poziom trudności - jaki wybrać? zmiana poziomu
Final Fantasy VII Remake: Poziom hard - jak odblokować i co on zmienia?
Final Fantasy VII Remake: System turowy - czy występuje? Classic Mode
Final Fantasy VII Remake: Skróty w walce - jak ustawić ataki?
Final Fantasy VII Remake: Walka - jak uciec? Pominięcie walki
Final Fantasy VII Remake: Staggerowanie wrogów - jak? Słabości, umiejętności
Final Fantasy VII Remake: Suknie - jak odblokować? Tifa, Aerith, Cloud
Final Fantasy VII Remake: Midgar - co mogę tam znaleźć?
Final Fantasy VII Remake: Romans z Tifą, Aerith lub Jessie - czy można?
Final Fantasy VII Remake: Bomba - jaki czas ustawić?
Final Fantasy VII Remake: Mystery Drink - czy pić?
Final Fantasy VII Remake: Magnify Materia - jak zdobyć, jak działa?
Final Fantasy VII Remake: Heads or Tails - co wybrać?
Final Fantasy VII Remake: Schody czy winda - co wybrać?
Materia
Final Fantasy VII Remake: Materia - system, porady
Final Fantasy VII Remake: Materia - jak ulepszać? Czym jest, osiągnięcia
Final Fantasy VII Remake: Najlepsze Materie - jakie?
Final Fantasy VII Remake: Zielone Materie - gdzie i jak zdobyć wszystkie?
Final Fantasy VII Remake: Niebieskie Materie, gdzie i jak zdobyć wszystkie?
Final Fantasy VII Remake: Żółte Materie - Gdzie i jak zdobyć wszystkie?
Final Fantasy VII Remake: Purpurowe Materie - Gdzie i jak zdobyć wszystkie
Final Fantasy VII Remake: Czerwone Materie - gdzie i jak zdobyć wszystkie?
Drużyna
Final Fantasy VII Remake: Grywalne postacie, wszystkie
Final Fantasy VII Remake: Najlepsze umiejętności - jakie? Bronie
Final Fantasy VII Remake: Cloud Strife - umiejętności, magia, Operator, Punisher
Final Fantasy VII Remake: Cloud - najlepszy build, rozwój postaci
Final Fantasy VII Remake: Barret Wallace - umiejętności, ataki, tank
Final Fantasy VII Remake: Barret - najlepszy build, rozwój postaci
Final Fantasy VII Remake: Tifa - umiejętności, ataki, Unbridled Strength
Final Fantasy VII Remake: Tifa - najlepszy build, rozwój postaci
Final Fantasy VII Remake: Aerith - umiejętności, leczenie, zaklęcia
Final Fantasy VII Remake: Aerith - najlepszy build, rozwój postaci
Ekwipunek
Final Fantasy VII Remake: Wszystkie bronie, spis
Final Fantasy VII Remake: Umiejętności broni - zdobywanie; SP, jak wybrać
Final Fantasy VII Remake: Umiejętności broni - resetowanie; koszt
Final Fantasy VII Remake: Cloud - ulepszenia i umiejętności broni
Final Fantasy VII Remake: Barret - Ulepszenia i umiejętności broni
Final Fantasy VII Remake: Tifa - Ulepszenia i umiejętności broni
Final Fantasy VII Remake: Aerith - Ulepszenia i umiejętności broni
Bossowie
Final Fantasy VII Remake: Bossowie - wszyscy, spis
Final Fantasy VII Remake: Poboczni bossowie - spis
Final Fantasy VII Remake: Scorpion Sentinel - boss, walka
Final Fantasy VII Remake: Roche - boss, walka
Final Fantasy VII Remake: Crab Warden - boss, walka
Final Fantasy VII Remake: Airbuster - boss, walka
Final Fantasy VII Remake: Reno - boss, walka
Final Fantasy VII Remake: Rude - boss, walka
Final Fantasy VII Remake: Hell House - boss, walka
Final Fantasy VII Remake: Abzu - boss, walka
Final Fantasy VII Remake: Ghoul - boss, walka
Final Fantasy VII Remake: Eligor - boss, walka
Final Fantasy VII Remake: Reno i Rude - bossowie, walka
Final Fantasy VII Remake: Failed Experiment - boss, walka
Final Fantasy VII Remake: Valkyrie - boss, walka
Final Fantasy VII Remake: Specimen H0512 - boss, walka
Final Fantasy VII Remake: Jenova Dreamweaver - boss, walka
Final Fantasy VII Remake: Rufus i Darkstar - bossowie, walka
Final Fantasy VII Remake: Arsenal - boss, walka
Final Fantasy VII Remake: Sephiroth - boss, walka
Aneks
Final Fantasy VII Remake: Kiedy można zagrać w grę?
Final Fantasy VII Remake: Ile czasu zajmuje przejście gry?
Final Fantasy VII Remake: Kiedy można preloadować grę?
Final Fantasy VII Remake: Trofea - lista, wszystkie
Final Fantasy VII Remake: Sterowanie na PS4
Opis przejścia
Misje główne
Final Fantasy VII Remake: Wszystkie rozdziały - lista
Final Fantasy VII Remake: The Destruction of Mako Reactor 1 - solucja
Final Fantasy VII Remake: Fateful Encounters - solucja
Final Fantasy VII Remake: Home Sweet Slum - solucja
Final Fantasy VII Remake: Mad Dash - solucja
Final Fantasy VII Remake: Dogged Pursuit - solucja
Final Fantasy VII Remake: Light the Way - solucja
Final Fantasy VII Remake: A Trap is Sprung - solucja
Final Fantasy VII Remake: Budding Bodyguard - solucja
Final Fantasy VII Remake: The Town That Never Sleeps - solucja
Final Fantasy VII Remake: Rough Waters - solucja
Final Fantasy VII Remake: Haunted - solucja
Final Fantasy VII Remake: Fight for the Survival - solucja
Final Fantasy VII Remake: A Broken World - solucja
Final Fantasy VII Remake: In Search of Hope - solucja
Final Fantasy VII Remake: The Day Midgar Stood Still - solucja
Final Fantasy VII Remake: The Belly of the Beast - solucja
Final Fantasy VII Remake: Deliverance from Chaos - solucja
Final Fantasy VII Remake: Destiny's Crossroads - solucja
Misje poboczne
Final Fantasy VII Remake: Misje poboczne - wszystkie, lista
Chapter 3, Home Sweet Slum
Final Fantasy VII Remake: Chadley's Report, solucja, quests
Final Fantasy VII Remake: Rat Problem, solucja, quests
Final Fantasy VII Remake: Nuisance in the Factory, solucja, quest
Final Fantasy VII Remake: Lost Friends, solucja, quest
Final Fantasy VII Remake: On the Prowl, solucja, quest
Final Fantasy VII Remake: Just Flew In from the Graveyard, solucja, quest
Chapter 8, Budding Bodyguard
Final Fantasy VII Remake: The Mysterious Moogle Merchant, solucja, quest
Final Fantasy VII Remake: Kids on Patrol, solucja, quest
Final Fantasy VII Remake: Weapons on a Rampage, solucja, quest
Final Fantasy VII Remake: A Verified Hero, solucja, quest
Final Fantasy VII Remake: The Angel of the Slums, solucja, quest
Final Fantasy VII Remake: Paying Respects, solucja, quest
Chapter 9, The Town That Never Sleeps
Final Fantasy VII Remake: Burning Thighs, solucja, quest
Final Fantasy VII Remake: The Party Never Stops, solucja, quest
Final Fantasy VII Remake: A Dynamite Body, solucja, quest
Chapter 14, In Search of Hope
Final Fantasy VII Remake: Missing Children, solucja, quest
Final Fantasy VII Remake: Chocobo Search, solucja, quest
Final Fantasy VII Remake: Tomboy Bandit, solucja, quest
Final Fantasy VII Remake: Corneo's Secret Stash, solucja, quest
Final Fantasy VII Remake: Malicious Goons, solucja, quest
Final Fantasy VII Remake: Wavering Heart, solucja, quest
Final Fantasy VII Remake: The Power of Music, solucja, quest
Final Fantasy VII Remake: Secret Medicine, solucja, quest
Final Fantasy VII Remake: Subterranean Menace, solucja, quest
Discoveries
Final Fantasy VII Remake: Discoveries - lista, czym są?
Final Fantasy VII Remake: Alone at Last - discoveries, solucja
Final Fantasy VII Remake: Collapsed Passageway - discoveries, solucja
Final Fantasy VII Remake: Inside the Ventilation Fan - discoveries, solucja
Final Fantasy VII Remake: Waste Recovery - discoveries, solucja
Final Fantasy VII Remake: The Gate Won't Open - discoveries, solucja
Final Fantasy VII Remake: The Language of Flowers - discoveries, solucja
Final Fantasy VII Remake: Vagabond Johnny - discoveries, solucja
Final Fantasy VII Remake: Johnny's Stolen Wallet - discoveries, solucja
Sekrety, znajdźki, dodatkowe wyzwania
Final Fantasy VII Remake: Battle Intel Chadleya - Battle Report, spis, porady
Final Fantasy VII Remake: Music Collection - płyty, spis, jak znaleźć wszystkie
Final Fantasy VII Remake: Corneo Colosseum, wszystkie walki, pojedynki
Final Fantasy VII Remake: Shinra VR Combat Simulator, wszystkie walki, pojedynki
Final Fantasy VII Remake: Moogle Emporium, przedmioty
Final Fantasy VII Remake: Manuscripts
...w budowie...Final Fantasy VII Remake - poradnik do gry
Poniższy poradnik do Final Fantasy VII Remake zawiera kompletny zbiór informacji o odświeżonej wersji kultowej produkcji od Square Enix. Znajdziesz tutaj podstawowe informacje, które pomogą ci pomyślnie ukończyć tytuł i poznać sekrety planety Gaia. To kompleksowy poradnik, który przeprowadzi cię po wszystkich najważniejszych aspektach związanych z grą. Odnajdziesz tutaj porady, jak rozwijać Clouda i resztę drużyny. Opisaliśmy głównego bohatera - Clouda, oraz resztę drużyny - Tifę, Barreta, Aerith. Każda z postaci ma unikalne umiejętności i rolę do odegrania w drużynie.
Przygotowaliśmy opis walki w FF7 Remake, jak skutecznie używać umiejętności bohaterów i przedstawiliśmy różnicę między trybem walki aktywnym i z pauzą. W poradniku znajdziesz opis sterowania, porady na start, uwagi na temat wyboru poziomu trudności, opisaliśmy system magii (materia). Przedstawiliśmy również różnicę między klasycznym systemem walki (classic mode) i jak wygląda rozgrywka na poszczególnych poziomach trudności.
Przygotowaliśmy obszerną solucję w naszym poradniku, która przeprowadzi cię przez pierwszą część odświeżonej odsłony FF7 Remake. Skupiliśmy się na opisie wszystkich misji głównych, jak również i pobocznych zadań. Na kolejnych stronach przeczytasz o trudnych walkach, starciach z bossami i innych najważniejszych aspektach kampanii fabularnej. Przygotowaliśmy listę wszystkich misji pobocznych i wyzwań, które możesz ukończyć w tle, robiąc na chwilę przerwę od ratowania świata.
W naszym tekście odnajdziesz również sekrety i easter egg-i, które zostały ukryte w produkcji. Przygotowaliśmy obszerny poradnik, jak zdobyć platynowe trofeum i ukończyć grę w 100%. Opisaliśmy występujące w grze minigry (Darts, Squats, Dancing, Shinra Combat Simulator, Hojo's Battle Simulator). Finalnie, przygotowaliśmy również obszerny dział FAQ, który odpowiada na najważniejsze pytania związane z grą. Dowiesz się jak odkryć wszystkie summoning materia (Ifrit, Shiva).
Final Fantasy VII Remake to wydana na PlayStation 4 odświeżona wersja jednego z najpopularniejszych jRPG-ów w historii. Projekt opracowała firma Square Enix. Twórcy Final Fantasy VII Remake starali się jak najwierniej oddać koncept oryginału. Otrzymujemy zatem klasycznego japońskiego RPG-a, w którym zajmujemy się eksplorowaniem lokacji, prowadzeniem rozmów, rozwijaniem statystyk oraz walką. Pewne elementy dostosowano jednak do współczesnych założeń projektowania gier - chociażby walka ma znacznie dynamiczniejszy charakter. Przy całkowitej przebudowie strony graficznej postawiono na lepszy balans realizmu i stylizacji. By uniknąć pominięcia czegokolwiek z oryginalnej produkcji zdecydowano się na wydanie gry w kilku częściach
- Fabuła w Final Fantasy 7 Remake
- Na czym polega epizodyczny charakter produkcji?
- Czy Final Fantasy 7 Remake trafi na PC?
- Final Fantasy 7 Remake - edycje
- Słowniczek pojęć
- Porady na Start
- Podstawy
- FAQ
- Spis Materii w grze
- Build i drużyna
- Bossowie
- Opis przejścia i misje poboczne
- Sekrety, znajdźki, dodatkowe wyzwania, Discoveries
Fabuła w Final Fantasy 7 Remake
Akacja Final Fantasy 7 Remake osadzona jest świecie łączącym elementy sicence-fiction i fantasy znanym jako Gaia. Energia życiowa tej planety jest eksploatowana przez firmę Shrina. Sytuacja ta sprawia, że kraina może zostać doszczętnie zniszczona. Głównym bohaterem jest Cloud Strife - były żołnierz i najemnik. Dołącza on do ruchu oporu Avalanche, by walczyć przeciwko korporacji.
Cała fabuła została podzielona na części, a pierwsza z nich skupia się w mieście Midgar - głównej siedziby korporacji Shinra.
Na czym polega epizodyczny charakter produkcji?
Final Fantasy 7 Remake, w przeciwieństwie to pierwowzoru ma charakter epizodyczny. Oznacza, to że w dniu premiery nie dostaniesz całej historii znanej z oryginału, a jedynie jej fragment.
Odświeżona wersja Final Fantasy 7 podzielona została na szereg mniejszych części, które będą sprzedawane jako osobne produkcje. Każda z nich zawiera fragment opowieści zawartej w pierwowzorze. Dzięki temu twórcy mogą rozbudować historię, poprzez dodanie nowych postaci.
W tym momencie znana jest tylko data premiery pierwszej części. Widomo także, że prace nad drugą zostały już rozpoczęte. Nadal nie wiadomo jednak na ile epizodów podzielona została oryginalna produkcja.
Czy Final Fantasy 7 Remake trafi na PC?
Final Fantasy 7 Remake zostało zapowiedziane na jedynie na PlayStation 4. Zdarzało się jednak w przeszłości, że produkcje od Square Enix trafiały na komputery osobiste z opóźnieniem. Taka sytuacja miała miejsce między innymi w przypadku wydanego w zeszłym roku Dragon Quest Builders 2. Istnieje więc szansa, że i tym przypadku powtórzy się taka sytuacja.
Final Fantasy 7 Remake - edycje
Oprócz zwykłego wydania, twórcy przygotowali także dwie edycje, w których znaleźć można dodatkową zawartość.
- Edycja Deluxe
- Edycja 1st Class
- Misje poboczne:
- Sekrety i opcjonalne wyzwania w FF7 Remake:
Edycja Deluxe
Deluxe Edition zawiera steelbook, artbook, płytę CD z muzyką z gry oraz Cactuara z DLC Summon Materia.
Edycja 1st Class
Edycja 1st Class zawiera artbook, płytę CD z muzyką z gry, steelbook, wysoką figurkę Clouda Strife'a wraz z modelem jego motocykla - Hardy Daytona.
Słowniczek pojęć
1. Ancients - mityczna rasa ludzi, która wierzyła w balans i wieź z planetą. Przeciwnicy rozwoju i eksploatacji esencji ziemi.
2. Avalanche - grupa rebeliantów do której należy Tifa i Barret.
3. Jenova - kosmita, który rozbił się na planecie 2000 lat temu.
4. Shinra - korporacja, która wysysa esencję ziemi. Tyrani, przeciwnicy, z którymi zmierzymy się w grze.
5. Midgar - główna lokacja w FF7 Remake. Kwatera główna dla Shinry.
6. Mako - esencja ziemi, pozyskiwana przez Shinrę i napędzająca miasto Midgar.
7. Plates - osiem dzielnic w Midgar, wysoko ponad sektorem slumsów.
8. Soldier - jednostka specjalna Shinry.
9. Elixir - przedmiot w pełni leczący cały zapas HP i MP postaci.
10. Ether - przedmiot odnawiający określony zapas MP postaci.
11. Materia - orby, które obdarzają magiczną mocą, gdy umieszone w ekwipunku.
12. Moogel Medal - specjalne medale, które można wydawać na rzadkie przedmioty w Sectorze 5.
13. Phoenix Down - przedmiot, który pozwala wskrzesić poległego towarzysza w walce.
14. Potion - przedmiot leczniczy, leczący określoną ilość HP.
15. ATB - Active Time Battle. specjalny pasek, po którym napełnieniu postać może użyć specjalnego umiejętności/ataku.
16. GIL - waluta używana w świecie Final Fantasy 7 Remake.
17. Limit Break - potężne, spektakularne ataki specjalne postaci. Możesz używać je po naładowaniu i wyborze opcji Command.
18. Pressured - gdy atakujesz wroga i jesteś w tym efektywny (np. atakujesz go żywiołem, na który wróg jest podatny) staje się on podatny na ataki (pressured). Atakuj go w taki sposób cały czas, a stanie się Staggered.
19. Staggered - gdy wykorzystuje słabości wrogów i atakujesz ich nieustannie, dochodzą do momentu złamania (pressured), przez pewien czas są ogłuszeni i możesz zadawać im gigantyczne obrażenia.
20. Summons - potężne istoty do przywołania, które do odblokowania są w różnych momentach rozgrywki. Możesz ekwipować summony u innych (działa jak materia).
21. Vending Machine - możesz kupować tutaj przedmioty.
Porady na Start
1. Kupuj nowe materia w sklepach i Vending Machine.
2. Zawsze niszcz skrzynie Shinry.
3. Eksploruj mapę i otwieraj skrzynie.
4. Przerzucaj ważne materie między postaciami.
5. Korzystaj z Healing Materia, szczególnie w połączeniu z Magnify Materia.
6. Blokuj ataki i używaj tryb Punisher Clouda.
7. Zbieraj bronie dla każdej postaci i ucz się ich specjalnych ataków.
8. Na każdym nowym wrogu używaj assess, by poznać ich słabości.
9. Wyoknuj Battle Intel Chadleya, da ci to dostęp do unikatowych materii.
10. Warto wykonywać misje poboczną, dają cenne przedmioty i czasami nawet nowe bronie dla towarzyszy.
Podstawy
W dziale podstaw przygotowaliśmy opis naważniejszych mechanik związanych z grą. Przeczytasz tu rozbudowane porady na start, informacje o minigrach i wiele, wiele podobnych.
1. Porady na start
2. Atrybuty postaci
3. Akcesoria i bonusy
4. Summoning Materia
5. Bronie i ulepszenia
6. Minigry
7. Zdobywanie poziomów
8. Walka - tryb aktywnej pauzy, ATB
9. Limit Break Limit Break - spis ataków i efektów
10. Materie i Summony
11. Status Effects i Elements
12. Status Ailments
13. Guarding i Evading
14. Battle System - klasyczny i zwykły
FAQ
Odnajdziesz tutaj odpowiedź na kluczowe pytania związane z grą.
1. Wersja 1997 - czy porównywalna?
2. Ukończenie w 100% - jak?
3. Doświadczenie - jak szybko zdobywać?
4. Gile - jak zdobywać dużo waluty?
5. Pominięte zadania - czy można wrócić?
6. New Game +, jak odblokować?
7. HP i MP - jak regenerować?
8. Poziom trudności - jaki wybrać?
9. Poziom hard - jak odblokować?
10. System turowy - czy wciąż występuje?
11. Walka - jak ustawić skróty ataków?
12. Walka - jak uciec? Wrogowie - jak staggerować?
13. Suknie - jak odblokować?
14. Midgar - co mogę tam znaleźć?
15. Romans z Tifą, Aerith lub Jessie?
16. Bomba - jaki czas ustawić?
Spis Materii w grze
W tym dziale odnajdziesz spis i opis dostępnych materii w grze.
1. Materia - system
2. Materia - jak ulepszać?
3. Najlepsze Materie
4. Zielone Materie
5. Niebieskie Materie
6. Żółte Materie
7. Purpurowe Materie
8. Czerwone Materie
Build i drużyna
Tutaj zapoznasz się z informacjami, jaki build jest najlepszy dla Clouda, Aerith, Tify i Barreta. Dodatkwo, przeczytasz o dostępnych w grze broniach dla drużyny.
1. Najlepsze umiejętności
2. Cloud - najlepszy build, rozwój
3. Barret - najlepszy build, rozwój
4. Tifa - najlepszy build, rozwój
5. Aerith - najlepszy build, rozwój
6. Wszystkie bronie, lista
7. Cloud, ulepszenia i umiejętności broni
8. Barret, ulepszenia, umiejętności broni
9. Tifa, ulepszenia i umiejętności broni
10. Aerith, ulepszenia, umiejętności broni
Bossowie
W tym dziale przeczytasz solucję, jak pokonać wszystkich bossów w grze.
1. Chapter 1, Scorpion Sentinel
2. Chapter 4, Roche
3. Chapter 5, Crab Warden
4. Chapter 7, Airbuster
5. Chapter 8, Reno
6. Chapter 8.1, Rude
7. Chapter 9, Hell House
8. Chapter 10, Abzu
9. Chapter 11, Ghoul
10. Chapter 11.1, Eligor
11. Chapter 12, Reno i Rude
12. Chapter 13, Failed Experiment
13. Chapter 15, Valkyrie
14. Chapter 16, Specimen H0512
15. Chapter 17, Jenova Dreamweaver
16. Chapter 17.1, Rufus i Darkstar
17. Chapter 17.2, Arsenal
18. Chapter 18, Sephiroth
Opis przejścia i misje poboczne
Przygotowaliśmy obszerny opis przejścia z wszystkimi misjami głównymi w grze.
1. Chapter 1 - The Destruction of Mako Reactor 1
2. Chapter 2 - The Fateful Encounters
3. Chapter 3 - Home Sweet Slum
4. Chapter 4 - Mad Dash
5. Chapter 5 - Dogged Pursuit
6. Chapter 6 - Light the Way
7. Chapter 7 - A Trap is Sprung
8. Chapter 8 - Building Bodyguard
9. Chapter 9 - The Town That Never Sleeps
10. Chapter 10 - Rough Waters
11. Chapter 11 - Haunted
12. Chapter 12 - Fight for Survival
13. Chapter 13 - A Broken World
14. Chapter 14 - In Search of Hope
15. Chapter 15 - The Day Midgar Stood Still
16. Chapter 16 - The Belly of the Beast
17. Chapter 17 - Deliverance from Chaos
18. Chapter 18 - Destiny's Crossroads
Misje poboczne:
Chapter 3 Home Sweet Slum
1. Chadley's Report
2. Rat Problem
3. Nuisance in the Factory
4. Lost Friends
5. On the Prowl
6. Just Flew In from the Graveyard
Chapter 8 Budding Bodyguard
1. The Mysterious Moogle Merchant
2. Kids on Patrol
3. Weapons on a Rampage
4. A Verified Hero
5. The Angel of the Slums
6. Paying Respects
Chapter 9 The Town That Never Sleeps
1. Burning Thighs
2. The Party Never Stops
3. A Dynamite Body
Chapter 14 In Search of Hope
1. Missing Childern
2. Chocobo Search
3. Tomboy Bandit
4. Corneo's Secret Stash
5. Malicious Goons
6. Wavering Heart
7. The Power of Music
8. Secret Medicine
9. Subterranean Menace
Sekrety, znajdźki, dodatkowe wyzwania, Discoveries
1. Chapter 3 - Home Sweet Slum - Alone at Last,
2. Chapter 6 - Light the Way - Collapsed Passageway,
3. Chapter 6 - Light the Way - Inside the Ventilation Fan,
4. Chapter 7 - A Trap is Sprung - Waste Recovery,
5. Chapter 8 - Budding Bodyguard - The Gate Won't Open,
6. Chapter 8 - Budding Bodyguard - The Language of Flowers,
7. Chapter 9 - The Town That Never Sleeps - Vagabond Johnny
8. Chapter 14 - In Search of Hope - Johnny's Stolen Wallet
Sekrety i opcjonalne wyzwania w FF7 Remake:
1. Battle Intel Chadleya
2. Music Collection
3. Corneo Colosseum
4. Shinra VR Combat Simulator
5. Moogle Emporium
6. ManuscriptsPoradnik do gry
Podstawy
Final Fantasy VII Remake: Porady na start, tipy, wskazówki
Final Fantasy VII Remake to gra rozbita na 18 rozdziałów. Ukończenie gry zajmuje ok. 35h i tytuł oferuje wiele wyzwań. Przygotowaliśmy porady na start, które ułatwią rozgrywkę i pozwolą wam łatwiej przeżyć wspólną przygodę z Cloudem, Barretem, Tifą i Aerith.
Kupuj nowe materie w sklepach i Vening Machines
Niektóre materie są do kupienia w określonych miejscach (głównie Vending Machines) i lepiej kupić je na zapas, bo następnej okazji możemy już nie mieć. Dodatkowo, nie sprzedawaj zdobytych materii - nigdy nie wiesz, kiedy ci się one przydadzą.
Zawsze niszcz skrzynie
W czasie gry będziesz znajdywał charakterystyczne skrzynie (Shinra Boxes). Staraj się zawsze je niszczyć, bo zawierają cenne przedmioty, przywracają hp/mp i wśród znaleźć możesz m.in. moogle medals.
Eksploruj mapy i otwieraj skrzynie
Choć etapy są przeważnie mocno linowe, to czasami oferują pewne rozgałęzienia lub ukryte miejsca. Warto poświęcić chwilkę czasu, by zbadać wszystkie odnogi - często znajdziemy nowe, cenne przedmioty w tym materie.
Przerzucaj materie między postaciami
Co jakiś czas postacie odchodzą/dochodzą z drużyny. Jeśli potrzebujesz jakąś materie, śmiało ściągnij ją z nieaktywnej postaci i przerzuć na kogoś innego.
Korzystaj z Healing Materia
To jedna z najlepszych Materii w grze. Warto ją maksować od najwcześniejszych momentów gry i w późniejszych etapach dać ją Aerith, by leczyła drużynę.
Blokuj ataki!
Dodge nie jest tak dobry jak może się wydawać, gdyż m.in. nie zapewnia okienka nieśmiertelności podczas uniku i wciąż możesz zostać trafiony itp. Musisz bardzo wiele blokować w walce, szczególnie Cloudem i jego Punisher Modem, który kontruje ataki wrogów.
Możesz masowo używać przedmioty
Gdy używasz przedmiot, przytrzymaj L1, by używać przedmiot jeden za drugim. Jest to bardzo przydatne, gdy chcesz podleczyć się np. kilkoma potionami pod rząd.
Każda broń dla towarzyszy jest dobra
W przeciwieństwie do pierwowzoru, nie mamy broni, które stopniowo są lepsze od pozostałych. Mamy natomiast tutaj mniejszą ilość broni, za to każda z nich jest przydatna i ma inne drzewo rozwoju. Buster Sword jest czysto ofensywny, za to np. Iron Blade jest świetne dla Clouda jeśli planujesz go zrobić bardziej pod materie i magię. Szukaj różnych buildów i rozwiązań dla siebie.
Bronie dostają SP niezależnie od tego czy je używasz
Nie musisz ekwipować danych broni, by zdobywać dla nich SP. Jest to zależne od poziomu postaci, więc śmiało możesz przełączać się między broniami i ciągle eksperymentować.
Nowa broń = Nowa umiejętność
Każda broń ma unikatową umiejętność, którą możesz używać tylko wtedy, gdy masz broń wyposażoną. Jeśli jednak będziesz używał tej umiejętności w walce opanujesz ją (weapon efficiency) i będziesz mógł używać ów zdolność na innych broniach. Stąd, gdy tylko zdobędziesz nową broń dla towarzyszy, niech chociaż opanuje ich specjalną zdolność.
Używaj Assess
Assess zdobędziesz w rozdziale 3 od Chadleya. Z pomocą tej materii możesz sprawdzać hp wrogów ich słabość (weaknesses) i inne ciekawe informacje. Wystarczy, że raz przebadasz dowolnego wroga i ich informacje na stałe będą dostępne w twojej bazie.
Awansuj Materie na wyższe poziomy
Ulepszone Materie = łatwiejsza gra. Wystarczy, że Materie będą umieszczone w slotach twojej postaci, nie muszą być używane w walce, by zdobywały AP i awansowały z czasem na wyższe poziomy.
Wykonuj Battle Intel Chadleya
Battle Intel's Chadleya to wyzwania, które można wykonywać w tle. Staraj się zawsze je kompletować, bo przy kolejnych spotkaniach z chłopakiem będzie miał na sprzedaż więcej Materii itp.
Opuściłeś misje poboczną lub płytę muzyczną?
Nie wszystko stracone! Po zakończeniu gry będziesz mógł cofnąć się do stosownego rozdziału i wrócić po zgubę.Final Fantasy VII Remake: Atrybuty postaci
Każda z postaci w drużynie opisana jest szeregiem atrybutów. Poniższa strona opisuje, czym są owe atrybuty i co dokładnie określają w postaci.
1. Attack Power - określa poziom fizycznych obrażeń, jakie zadaje miecz, broń itp. współczynnik ten zmienia się pod wpływem wybranej broni i parametru strength.
2. Magic Attack Power - określa poziom magicznych obrażeń zadawanych przez umiejętności i zaklęcia. Na współczynnik ma wpływ broń i parametr Magic.
3. Defense - wpływa na otrzymywane obrażenia fizyczne. Na Defense składa się ubrany pancerz i parametr Vitality.
4. Magic Defense - wpływa na otrzymywane obrażenia magiczne. Ten parametr determinuje pancerz i parametr spirit.
5. Strength - im wyższa siła, tym mocniejsze ataki fizyczne.
6. Magic - im wyższa magia, tym silniejsze ataki magiczne.
7. Vitality - im wyższa żywotność, tym większe defense.
8. Spirit - im wyższy spirit, tym większe magic defense.
9. Speed - wyższy poziom speed zapewnia szybsze ładowanie paska ATB.
10. Luck - wyższy poziom szczęścia daje większą szansę na zadanie obrażeń krytycznych i udanej akcji kradzieży.Final Fantasy VII Remake: Akcesoria i bonusy, skąd wziąć, porady
Poniższa strona poradnika do gry FF 7 Remake zawiera opis akcesoriów i bonusów, które one oferują.
Akcesoria możesz odnaleźć w skrzyni, kupować je w sklepie i przy Vending Machines. Akcesoria zazwyczaj oferują potężne pasywne wzmocnienia dla postaci, więc warto je używać na bieżąco, a szczególnie podczas trudniejszych starć. Dla przykładu:
- The Bulletproof Vest wchłania damage z wieżyczek, więc jest idealne na walki, gdy wiesz, że będzie dużo stanowisk obronnych.
- Revival Earrings wskrzeszają od razu towarzysza, gdy ten zemdleje. Przedmiot przy tym zostanie zniszczony - idealne na bardzo trudne pojedynki.
Niektóre potężniejsze akcesoria są ukryte, dla przykładu - Champion Belt zwiększa maksymalne HP o 10% i siłę o 5%. By zdobyć przedmiot, będziesz musiał wymaksować minigry w Final Fantasy 7 Remake.Final Fantasy VII Remake: Summoning Materia
Poniższy rozdział poradnika do gry Final Fantasy 7 Remake skupia się na Summonig Materia. Ten typ Materii pozwala ci przywoływać potężne istoty, które bardzo pomagają w boju.
W grze znajdziesz trochę specjalnych typów Materii, które pozwolą ci przywołać arcypotężne istoty, które pomogą ci w walce. Możesz używać Summonig Materia w określonych momentach, podczas walk z bossami.
Podczas gry, otrzymasz jako pierwszy summon Ifrita. Ten potężny ognisty stwór wspomoże cię w walce ognistymi atakami. Pozostałe Materie są dużo lepiej ukryte i często będziesz musiał się nagimnastykować, by odkryć je wszystkie. W naszym poradniku znajdziesz opis wszystkich summonów, łącznie z lokacją i sposobem ich odnalezienia.Final Fantasy VII Remake: Bronie i ulepszenia
Poniższy rozdział poradnika do FF 7 Remake skupia się na broniach i ulepszeniach.
Każda z broni ma unikalną umiejętność, którą można przyzwać i użyć w walce. Po wymaksowaniu umiejętności władania danej broni podczas walk, umiejętność specjalna broni stanie się dostępna już zawsze - pomimo faktu, że używasz innej broni.
Umiejętności mogą być również ulepszone używając Skill Pointsów (SP), które otrzymasz po wygranej walce. Skill Points są używane do odblokowywania nowych umiejętności na siatce, która również jest przypisana do określonej broni. Niektóre umiejętności są wspólne dla różnych broni np. attack power, max HP/MP, Luck, itp., tak inne umiejętności są unikatowe dla poszczególnych broni.
Warto rozwijać postacie w myśl określonego planu w głowie. Dla przykładu, broń Barreta - Big Bertha, po ulepszeniach mocno zwiększa HP towarzysza, co pozwala mu wypełnić rolę tanka znacznie łatwiej w drużynie. U Clouda można z kolei skupić się m.in. na kontratakach itp.
Możesz spokojnie eksperymentować - nie ma co się obawiać, że zepsujesz build dla danej postaci. Później w grze trafisz na postać o imieniu Chadley - możesz zresetować u tej postaci ulepszenia w broni za darmo.
Jeśli masz problemy ze zdecydowaniem się jak ulepszać broń - zawsze możesz skorzystać z opcji Auto Upgrade. Będzie ona z góry rozwijana w określony sposób.Final Fantasy VII Remake: Minigry - lista, porady
Kolejna strona poradnika gry FF 7 Remake zawiera spis wszystkich minigier w grze, wraz z poradami jak je ukończyć.
1. Darts - czyli rzutki. Podczas celowania pamiętaj, że rzutki lądują ciut poniżej tam gdzie obecnie celujesz.
2. Squats - przysiady. Kluczem do wykonywania poprawnych ruchów jest obserwacja rąk Clouda. Zdradzają one które przyciski trzeba będzie użyć.
3. Dancing - taniec. Najlepiej zapamiętać kolory które współwystępują z kształtami. Musisz wytańczyć kilka minigier, by złapać rytm i przyzwyczaić się do sterowania.
4. Shinra Combat Simulator Beta Ver. 3.1.6 (Hojo's Battle Simulator) - ta minigra jest dostępna po ukończeniu gry i powrocie do symulatora w rozdziale 17. Czeka cię sporo wyzwań związanych z walką!Final Fantasy VII Remake: Zdobywanie poziomów - porady, wskazówki
Ta strona poradnika do Final Fantasy 7 Remake opisuje mechanikę zdobywania poziomów w grze.
Walka i pokonywanie wrogów w grze nagrodzi cię punktami EXP (Experience points). Punkty te pozwolą ci awansować na wyższe poziomy doświadczenia. Przy awansie na kolejny poziom, poprawie ulegną twoje statystyki, a postać stanie się odrobinę potężniejsza - zwiększy się twój maksymalny poziom HP, MP, siła ataków itp.
Nagrodą za walki jest:
1. Exp - Punkty doświadczenia, dzięki którym awansujesz na wyższy poziom.
2. Gil - Waluta w grze, dzięki której kupisz nowe przedmioty w sklepach.
3. Items - Przedmioty za potyczkę, mogą to być np. przedmioty lecznicze i inne akcesoria.
4. Weapons proficiency - specjalizacja broni. Im więcej używasz danej broni, tym mocniej rośnie jej poziom specjalizacji. Po osiągnięciu określonego poziomu odblokujesz m.in. nowe ataki dla broni i wybierzesz specjalne umiejętności dla swojego bohatera.
5. AP (Materia Exp) - Materia, specjalne kule w broniach również awansują na wyższy poziom. Dzięki temu możesz używać potężniejszych zdolności np. Fire - Fira - Firaga.Final Fantasy VII Remake: Walka - tryb aktywnej pauzy, ATB
W tym rozdziale poradnika do gry Final Fantasy 7 Remake, odnajdziesz opis mechaniki walki.
Walka w remake'u FF7 zdecydowanie się rożni w przeciwieństwie do klasycznej odsłony. W przeciwieństwie do walki turowej, mamy bowiem kilka opcji. Na samym początku gry wybieramy, czy chcemy grać w normalny sposób, czy skorzystać z tzw. classic mode. Normalny tryb gry sprawi, że będziesz walczył z wrogami w trybie aktywnym. Walka mocno przypomina serię Kingdom Hearts, choć przełączamy się m.in. między członkami drużyny, wykorzystujemy potężne umiejętności i korzystamy z systemu materia (magia).
Podczas walki napełniamy wskaźnik ATB (Active Time Battle). Ten pasek umożliwia rzucanie zaklęć i używanie potężnych umiejętności podczas walki. W czasie walki możesz korzystać z menu Commands, co uruchomi bardzo spowolniony przebieg akcji (coś na kształt pauzy, choć czas płynie bardzo powoli). Możesz wtedy użyć zaklęcia bohaterów, wybrać umiejętności, czy wykorzystać przedmioty, by się np. uleczyć.
W każdym momencie gry możesz również przełączyć się na Classic mode. W tym trybie, bohaterowie będą blokować ataki, sami atakować i unikać ciosów. Twoim zadaniem będzie tylko obsługa opcji ATB - rzucanie zaklęć, wybór umiejętności itp. ten tryb przeznaczony jest głównie dla fanów pierwotnej rozgrywki.Final Fantasy VII Remake: Limit Break, czym jest, jak naładować, jak wykonać
Na tej stronie naszego poradnika do gry Final Fantasy VII Remake dowiesz się czym jest Limit Break. To specjalna umiejętność, której możesz używać pokonując przeciwników w FF7 Remake.
- Czym jest Limit Break?
- Jak wykonać Limit Break?
- Jak naładować wskaźnik Limit Break?
- Czy mogę przyśpieszyć ładowanie Limit Break?
- Jak użyć innego Limit Break?
- Jak zdobyć inne Limit Break?
Czym jest Limit Break?
Limit Breaks to potężny atak, który zadaje największe obrażenia względem pozostałych ciosów bohaterów.
Każdy bohater rozpoczyna swoją historię z tylko jednym atakiem tego typu.
Jak wykonać Limit Break?
Wskaźnik Limit Break znajdziesz w prawym dolnym rogu ekranu. Użycie go jest banalnie proste. Musisz jedynie otworzyć menu komend i wybrać opcję "Limit Break" by wykonać wybrany atak.
Jak naładować wskaźnik Limit Break?
Wskaźnik odpowiadający za Limit Break znajduje się w prawym dolnym rogu ekranu - wyróżnia się ponieważ oznaczony jest żółtym kolorem.
Ładowanie wskaźnika opiera się głównie na ilość otrzymanych obrażeń oraz na wprowadzaniu przeciwników w stan oszołomienia.
Czy mogę przyśpieszyć ładowanie Limit Break?
Niektóre Akcesoria mogą pomóc w szybszym wypełnieniu wskaźnika.
Jak użyć innego Limit Break?
W menu ustawień walki możesz sprawdzić właściwości wszystkich ataków Limit Break, a także wybrać te, których chcesz używać. W ten sposób możesz zapoznać się ze wszystkimi atakami dostępnymi w grze.
Jak zdobyć inne Limit Break?
W rozdziale 9, po ukończeniu misji fabularnych, trafisz do Corneo Colosseum. Tam odblokują się dodatkowe wyzwania, osobne dla każdej z postaci. Po ich ukończeniu odblokowane zostaną nowe ataki Limit Break.Final Fantasy VII Remake: Limit Break - ataki i efekty, spis
Na tej stronie naszego poradnika do gry Final Fantasy 7 Remake dowiesz się czym jest Limit Break oraz znajdziesz opis wszystkich ataków. Pamiętaj, że część ataków odblokujesz dopiero po dotarciu do Corneo Colosseum.
- Czym jest Limit Break?
- Atak dostępny dla wszystkich
- Cloud
- Barret
- Tifa
- Aerith
Czym jest Limit Break?
Limit Breaks to potężny atak, który zadaje największe obrażenia względem pozostałych ciosów bohaterów. Przygotowaliśmy oddzielną stronę poradnika, na której znajdziesz informacje o ładowaniu wskaźnika Limit Break i zdobywaniu nowych ataków w FF7 Remake.
Atak dostępny dla wszystkich
1. Limit Break - Refocus
2. Efekt - Dzieli wskaźnik ATB na trzy części, pozwalając na szybsze naładowanie
3. Jak odblokować - odblokowując postać Aerith
Cloud
1. Limit Break - Cross Slash
2. Efekt - Atakuje przeciwników, tworząc symbol
3. Jak odblokować - startowy
4. Limit Break - Ascension
5. Efekt -
6. Jak odblokować - nagroda w Corneo Colosseum
Barret
1. Limit Break - Fire in the Hole
2. Efekt - Strzela kulą energii, która powoduje ogromne eksplozje
3. Jak odblokować - startowy
4. Limit Break - Catastrophe
5. Efekt -
6. Jak odblokować - nagroda w Corneo Colosseum
Tifa
1. Limit Break - Somersault
2. Efekt - Wystrzeliwuje przeciwników wysoko w powietrze
3. Jak odblokować - startowy
4. Limit Break - Dolphin Flurry
5. Efekt -
6. Jak odblokować - nagroda w Corneo Colosseum
Aerith
1. Limit Break - Healing Wind
2. Efekt - Przywraca zdrowie sojusznikom
3. Jak odblokować - startowy
4. Limit Break - Planet's Protection
5. Efekt -
6. Jak odblokować - nagroda w Corneo ColosseumFinal Fantasy VII Remake: Materie i Summons, czym są
Na tej stronie naszego poradnika do gry Final Fantasy 7 Remake znajdziesz informacje odnośnie materii i summonów. To specjalne mechaniki, które znajdziesz w FF7R i będą towarzyszyć Ci przez większość rozgrywki. Im szybciej nauczysz korzystać się z tych mechanik, tym łatwiej będzie poruszać się Ci po świecie gry.
- Czym są materie?
- Czym są Summony?
- Gdzie znajdę dokładne informacje?
Czym są materie?
Materia, to system magii występujący w FF7 Remake. Dzięki niej możesz rzucać zaklęcia bądź tworzyć specjalne umiejętności.
Materia to kryształowe kule, które można umieścić w broniach i ekwipunku, by zaczerpnąć ich mocy. W ten sposób znacznie wzmocnisz swojego bohatera i ułatwisz mu kolejne starcia z przeciwnikami.
W grze występują różne rodzaje materii, między innymi: czerwony, purpurowy, żółty i niebieski.
Czym są Summony?
W FF7 Remake znajdziesz Summony, są to specjalne materie, które pozwolą ci przywołać arcypotężne istoty. Mogą one stanąć u Twojego boku, podczas walki.
Summon Ifrita to pierwszy takowy sojusznik jakiego odblokujesz w grze. W walce wesprze Cię on strzelając ognistymi kulami.
Gdzie znajdę dokładne informacje?
W naszym poradniku znajdziesz wszystkie informacje o materiach.
1. Summony;
2. Zielone Materie;
3. Niebieskie Materie;
4. Żółte Materie;
5. Purpurowe Materie;
6. Czerwone Materie.Final Fantasy VII Remake: Status Effects i Elements - żywioły, efekt
Na tej stronie naszego poradnika do gry Final Fantasy 7 Remake znajdziesz informacje odnośnie Elements i Status Effects.
- Elements
- Status Effects
Elements
W FF7 Remake znajdziesz kilka umiejętności, w których występują elementy powiązane z żywiołami.
Każdy element działa inaczej na przeciwnika. Pamiętaj, że niektórzy wrogowie są uodpornieni na dany element, a dla innych to pięta Achillesa. Wykonanie określonego ataku na wroga, który jest słaby w stosunku do żywiołu, spowoduje ogromne obrażenia.
W FF7R występują cztery elementy:
1. Fire;
2. Ice;
3. Lightning;
4. Wind.
Status Effects
Podczas korzystania z zaklęć i przedmiotów możesz zauważyć, że oddziałują one na efekt statusu dla członków drużyny.
W grze występuję kilka Status Effects:
1. Regen - stopniowo przywraca HP;
2. Barrier - zmniejsza otrzymywane obrażenia fizyczne;
3. Manaward - zmniejsza otrzymywane obrażenia magiczne;
4. Shield - unieważnia otrzymane obrażenia fizyczne;
5. Reflect - odbija zaklęcia magiczne;
6. Haste - przyspiesza tempo wypełniania wskaźnika ATB;
7. Resist - zapobiega Status Ailments;
8. Auto-Life - ożywia cel z obezwładnienia raz podczas bitwy.Final Fantasy VII Remake: Status Ailments - czym są, rodzaje, jak zniwelować
Na tej stronie naszego poradnika do gry Final Fantasy VII Remake znajdziesz informacje odnośnie Status Ailments.
- Czym jest Status Ailments?
- Jak zniwelować efekt Status Ailments?
- Rodzaje Status Ailments
Czym jest Status Ailments?
Status Ailments to dolegliwości, które mogą spać na Twojego bohatera z rąk przeciwników. Nie możesz się przed nimi ochronić, zareagować możesz jedynie po czasie.
Musisz zwracać na nie szczególną uwagę, aby nie utrudniły Ci walk.
Jak zniwelować efekt Status Ailments?
Najszybszym sposobem na pozbycie się Status Ailments jest zażycie antidotum bądź zrzucenie zaklęcia Esuna.
Jeśli jednak wiesz, że Status Ailments nie zagraża Ci w walce i możesz sobie pozwolić na przeczekanie negatywnego efektu zrób to. Możesz po prostu poczekać, aż efekt wygaśnie. Stanie się po upływnie pewnego czasu bądź zakończeniu bitwy.
Rodzaje Status Ailments
W grze FF7 Remake występuje 9 Status Ailments:
1. Poison - zatruwa bohatera i stopniowo odbiera mi HP;
2. Silence - postać nie może rzucać czarów;
3. Sleep - postać nie może wykonać jakiegokolwiek ruchu;
4. Slow - zmniejsza szybkość uzupełniania wskaźnika ATB;
5. Stop - ponownie, postać nie może wykonać żadnego ruchu;
6. Toad - znacząco obniża siłę ataków;
7. Berserk - powoduje, że postać zdobywa znacznie więcej obrażeń;
8. Fury - powoduje, że postać zdobywa znacznie więcej obrażeń;
9. Sedate - spowalnia uzupełnianie Limit Break.Final Fantasy VII Remake: Guarding i Evading, czym jest?
Na tej stronie naszego poradnika do gry Final Fantasy 7 Remake dowiesz się czym jest Guarding and Evading. Jak używać tych mechanik oraz jak współgrają z nimi towarzysze.
- Czym jest Guarding i Evading?
- Czy warto z tego korzystać?
- Czy sojusznicy używają tych mechanik?
Czym jest Guarding i Evading?
W Final Fantasy VII Remake, podczas walki masz możliwość bronienia się przed atakami przeciwnika, poprzez wciśnięcie przycisku R1.
Pomyślna obrona zmniejsza liczbę otrzymanych obrażeń, a także napełnia wskaźnik ATB.
Szybkie przypomnienie, ATB (Active Time Battle) to pasek, który umożliwia rzucanie zaklęć i używanie potężnych umiejętności podczas walki.
Podczas blokowania można również wykonywać uniki, co znacznie ułatwia rozgrywkę i szybkość walki.
Czy warto z tego korzystać?
Tak. Jeśli będziesz korzystać z tej mechaniki znacznie sprawniej będziesz radził sobie w walce. Uzupełnianie ATB sprawi, że Twoja postać będzie mogła często rzucać zaklęcia oraz używać specjalne ataki. To wpływa na komfort rozgrywki oraz zwiększa twoje szanse na przetrwanie.
Czy sojusznicy używają tych mechanik?
Tak, twoi towarzysze automatycznie bronią się przed przeciwnikami. Używając Guarding i Evading napełniają wskaźnik ATB. Dzięki temu możesz wykorzystać ich umiejętności po przełączeniu się na nich, w trakcie walki.Final Fantasy VII Remake: Battle System - klasyczny i zwykły, różnice
Na tej stronie naszego poradnika do gry Final Fantasy 7 Remake znajdziesz informacje o systemie walki w trybie klasycznym i zwykłym. W grze możesz bowiem wybrać system, który bardziej Ci pasuje i dostosować do niego swój typ gry.
- Czym jest Classic Mode?
- Jak uruchomić Classic Mode?
- Jak wygląda gra w Classic Mode?
- Jak wygląda gra w trybie aktywnym?
Czym jest Classic Mode?
Classic Mode to hybryda dwóch sposobów prowadzenia walki, a nie klasyczny tryb turowy. Potyczki prowadzone w Classic Mode nadal opierają się na systemie Active Time Battle. Kierowane przez ciebie postaci walczą jednak automatycznie i nie masz wpływu na przebieg starcia. W tym czasie ładowany jest pasek ATB. Gdy tylko się on zapełni uruchomia się Wait Mode, podczas którego możesz użyć dostępne umiejętności.
Jak uruchomić Classic Mode?
Tryb ten możesz uruchomić rozpoczynając grę. W ten sposób już pierwsze starcia będziesz toczyć w ten konkretny sposób.
Jeśli jednak chcesz jedynie przetestować Classic Mode możesz uruchomić go z ustawień gry. W ten sposób możesz dowolnie żonglować trybami i wybierać odpowiedni dla siebie.
Jak wygląda gra w Classic Mode?
W FF7 Remake Classic Mode stanowczo upraszcza walkę, czyniąc ją praktycznie automatyczną. Wszelkie podstawowe interakcje, czyli unikanie, blokowanie, poruszanie się i wykonywanie normalnej walki w zwarciu, prowadzone są przez sztuczną inteligencję.
Twoim zadaniem będzie tylko obsługa opcji ATB - rzucanie zaklęć, wybór umiejętności itp. ten tryb przeznaczony jest głównie dla fanów pierwotnej rozgrywki.
Warto zaznaczyć, że poziom walk w trybie klasyczny ustawiony jest na najniższy. Nie możesz tego zmienić.
Jak wygląda gra w trybie aktywnym?
W trybie aktywny, w Final Fantasy VII Remake, walka odbywa się w czasie rzeczywistym. By zaatakować przeciwnika należy dany klawisz i ustalić sposób ataku - kółko na ps4.
Trójkąt to klawisz odpowiadający za zmienię postawę i odblokowujący dostęp do alternatywnych ataków.
W FF7R możesz wydawać polecenia członom drużyny bądź po prostu wejść w ich ciało i sterować dowolną postacią z drużyny. W ten sposób wykorzystać zdolności specjalne i umiejętności każdego sojusznika.
W grze możesz rzucać zaklęcia bądź używać specjalnych umiejętności. W tym celu postał wskaźnik ATB, który zapełnia się automatycznie w trakcie trwania walki.
W trakcie walki masz dostęp do potężnych ataków, zwanych Limit Break.
W czasie walki możesz korzystać z menu Commands, co uruchomi bardzo spowolniony przebieg akcji. Dzięki temu możesz wybrać umiejętność/zaklęcie, którego chcesz użyć.
Aby walka była jeszcze sprawniejsza możesz ustawić skróty, które wykorzystasz. Opisaliśmy to na oddzielnej stronie poradnika.FAQ
Final Fantasy VII Remake: Wersja 1997 - czy porównywalna?
Final Fantasy 7 Remake stanowi odświeżoną wersję kultowej produkcji z 1998 roku. Nie obyło się jednak bez zmian w rozgrywce. Z tej strony poradnika dowiesz się jakie są różnice między obiema grami.
Największą zmianą jaką zauważysz grając w odświeżoną wersję jest nowa mechanika walki. Starcia w Final Fantasy 7 Remake stawiają na dynamiczne starcia, które kojarzone są z gatunkiem action RPG. Przez większą część produkcji będziesz walczył w czasie rzeczywistym. Elementy taktyczne wprowadzone zostały do produkcji za pomocą wskaźnika Active Time Battle, którego wypełnienie pozwala skorzystać ze zdolności.
Fabuła oryginału została w większości zachowana, a najważniejsze elementy historii pozostaną niezmienione. Dodatkowo odświeżona wersja gry jest podzielona na szereg mniejszych części. Wiadomo także, że w produkcji oprócz głównego bohatera - Clouda - znajdziemy także towarzyszy, takich jak Tifa i Barrett. W produkcji nie zabraknie jednak nowych postaci i bossów, które rozbudują całą opowieść.