Facebook - konwersja
  • promocja

Flash CS3/CS3 PL Professional. Nieoficjalny podręcznik - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
5 grudnia 2012
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Flash CS3/CS3 PL Professional. Nieoficjalny podręcznik - ebook

Programu Flash nie trzeba chyba już nikomu przedstawiać. Znana od wielu lat aplikacja do tworzenia wektorowych animacji ewoluowała do postaci prawdziwego multimedialnego kombajnu wykorzystywanego do budowania witryn i aplikacji internetowych oraz prezentacji. Możliwości Flasha pozwalają nie tylko na tworzenie elementów graficznych i animacji, ale także na obróbkę cyfrowego dźwięku i wideo, a wbudowany obiektowy język programowania ActionScript daje twórcy niemal nieograniczoną kontrolę nad wszystkimi elementami prezentacji. Efekty pracy projektantów korzystających z Flasha wzbudzają podziw i wyznaczają nowe standardy na rynku interaktywnych witryn WWW.

Książka "Flash CS3/CS3 PL Professional" to podręcznik, który wprowadzi Cię w arkana tej niesamowitej aplikacji. Czytając go poznasz możliwości Flasha - nie tylko te już opisywane, ale także te, których omówienia ciężko znaleźć w jakichkolwiek źródłach. Dowiesz się, jak tworzyć elementy graficzne, modyfikować ich atrybuty i animować je różnymi sposobami. Nauczysz się korzystać z języka ActionScript i komponentów, testować prezentacje oraz wykrywać i usuwać błędy. Przeczytasz także o publikowaniu gotowych filmów na stronach WWW oraz eksportowaniu ich do plików w innych formatach.

  • Interfejs użytkownika, menu i palety
  • Praca z plikami
  • Tworzenie prostych obiektów graficznych
  • Modyfikowanie atrybutów obiektów
  • Klatki i warstwy
  • Korzystanie z symboli i szablonów
  • Elementy interaktywne
  • Stosowanie komponentów
  • Testowanie prezentacji
  • Optymalizacja i publikowanie filmów

Poznaj Flasha i zrealizuj swoje pomysły na fantastyczną animowaną witrynę WWW.

Spis treści

Nieoficjalna czołówka (9)

Wprowadzenie (13)

Część I Tworzenie animacji Flasha (27)

Rozdział 1. Poruszanie się we Flashu (29)

  • Uruchamianie Flasha (30)
  • Pulpit Flasha (32)
    • Pasek menu (33)
    • Stół montażowy (34)
  • Paski narzędzi (35)
  • Panele (37)
    • Panel Narzędzia (Tools) (39)
    • Panel Dostępność (Accessibility) (41)
    • Panele Operacje (Actions) oraz Debuger ActionScript (ActionScript Debugger) (41)
    • Panel Wyrównaj (Align) (42)
    • Panel Zachowania (Behaviors) (42)
    • Panele Kolor (Color Mixer) oraz Próbki (Color Swatches) (44)
    • Wspólne biblioteki (Common Libraries) (44)
    • Panele Komponenty (Components) oraz Inspektor komponentów (Component Inspector) (45)
    • Panel Historia (History) (45)
    • Panel Informacje (Info) (46)
    • Panel Biblioteka (Library) (47)
    • Panel Eksplorator filmu (Movie Explorer) (47)
    • Panel Wyjście (Output) (48)
    • Panele Właściwości (Properties), Filtry (Filters) oraz Parametry (Parameters) (49)
    • Panel Scena (Scene) (50)
    • Panel Przekształć (Transform) (51)
  • Oś czasu (51)
  • Jazda próbna z Flashem CS3 (52)
  • Otwieranie pliku Flasha (52)
    • Zapoznanie się z Inspektorem właściwości (Property inspector) (53)
    • Zmienianie wymiarów stołu montażowego (54)
    • Powiększanie i zmniejszanie widoku (54)
    • Odtwarzanie animacji (56)
    • Zapisywanie pliku (56)

Rozdział 2. Tworzenie prostych rysunków (61)

  • Opłaca się planować (61)
    • Tworzenie scenariusza (62)
    • Pięć pytań - lepsze wyniki (62)
  • Przygotowanie do rysowania (64)
    • Dostosowywanie stołu montażowego (65)
    • Zmiana trybu rysowania (71)
    • Zaznaczanie obiektów na stole montażowym (74)
    • Najważniejsze pojęcia związane z rysunkami (77)
  • Tworzenie wyjątkowych prac (78)
    • Rysowanie i malowanie za pomocą narzędzi cyfrowych (78)
    • Wyrównywanie obiektów za pomocą narzędzi wyrównania (89)
    • Wymazywanie pomyłek za pomocą narzędzia Gumka (Eraser) (91)
  • Kopiowanie i wklejanie narysowanych obiektów (95)
  • Dodawanie kolorów (96)
    • Zmiana koloru obrysu (97)
    • Zmiana koloru wypełnienia (101)

Rozdział 3. Animowanie rysunków (105)

  • Animacje poklatkowe (106)
    • Klatki i klatki kluczowe (106)
    • Tworzenie animacji poklatkowej (107)
    • Testowanie animacji poklatkowych (111)
    • Edytowanie animacji poklatkowej (112)
  • Dodawanie warstw do animacji (116)
    • Tworzenie warstw (116)
  • Animowanie automatyczne (animowanie klatek pośrednich) (117)
    • Automatyczne animacje kształtu (płynne przechodzenie kształtów) (118)
    • Opcja Punkty zmiany kształtu (Shape Hints) (122)
    • Automatyczne animacje ruchu (125)

Część II Zaawansowane techniki rysunku i animacji (137)

Rozdział 4. Organizowanie klatek i warstw (139)

  • Praca z klatkami (139)
    • Kopiowanie i wklejanie klatek (139)
    • Przesuwanie klatek (klatek kluczowych) (142)
    • Edytowanie wielu klatek (143)
  • Dodawanie zawartości do wielu warstw (146)
  • Wyświetlanie warstw (152)
    • Pokazywanie i ukrywanie warstw (152)
  • Praca z warstwami (154)
    • Zmiana nazwy warstw (154)
    • Kopiowanie i wklejanie warstwy (158)
    • Zmiana kolejności ułożenia warstw (przesuwanie warstw) (158)
    • Usuwanie warstw (158)
    • Blokowanie i odblokowanie warstw (160)
  • Organizowanie warstw (161)
    • Tryb widoku konturów (161)
    • Organizowanie warstw za pomocą folderów warstw (163)

Rozdział 5. Zaawansowane techniki rysowania i nadawania kolorów (165)

  • Zaznaczanie elementów graficznych (165)
    • Narzędzie Zaznaczanie (Selection) (167)
    • Narzędzie Podzaznaczanie (Subselection) (173)
    • Narzędzie Lasso (175)
  • Modyfikowanie elementów graficznych (180)
    • Modyfikowanie właściwości obiektów (180)
    • Przesuwanie, wycinanie, wklejanie i kopiowanie (181)
    • Przekształcanie obiektów (skalowanie, obracanie, pochylanie i zniekształcanie) (183)
    • Układanie obiektów w pionie (190)
    • Konwertowanie linii na wypełnienia (194)
    • Wyrównywanie obiektów (196)
  • Dodawanie tekstu do rysunku (200)
  • Zaawansowane kolory i wypełnienia (204)
    • Podstawy teorii kolorów (204)
    • RGB i HSB (205)
  • Tworzenie własnych kolorów (206)
  • Zapisywanie próbek kolorów (209)
    • Użycie obrazu jako "koloru" wypełnienia (210)
    • Stosowanie gradientów (212)
  • Importowanie własnej palety kolorów (216)
  • Kopiowanie koloru za pomocą narzędzia Kroplomierz (Eyedropper) (218)

Rozdział 6. Dodawanie efektów specjalnych (223)

  • Wbudowane efekty osi czasu (224)
    • Duplikat rozmieszczony (Distributed Duplicate) (224)
    • Rozmycie (Blur) (228)
    • Rozszerz (Expand) (231)
    • Eksplozja (Explode) (233)
    • Przekształć (Transform) - automatyczna animacja kształtu (236)
    • Przejście (Transition) - Zanik/Zetrzyj (Fade/Wipe) (239)
    • Modyfikowanie efektu osi czasu (241)
    • Usuwanie efektu osi czasu (241)
  • Efekt reflektora utworzony za pomocą warstw maskujących (242)
    • Dodawanie ścieżki ruchu do maski (246)

Rozdział 7. Symbole i szablony (251)

  • Symbole i instancje (252)
    • Symbole graficzne (253)
    • Wieloklatkowe symbole graficzne (265)
    • Symbole klipów filmowych (269)
    • Symbole przycisków (274)
  • Szablony (284)
    • Wykorzystanie gotowych szablonów (284)
    • Tworzenie i wykorzystanie własnych szablonów (290)

Rozdział 8. Importowanie plików mediów (293)

  • Dodawanie grafik (293)
    • Importowanie plików graficznych Illustratora (296)
    • Importowanie plików graficznych programu Photoshop (301)
    • Edytowanie bitmap (304)
    • Importowanie serii plików graficznych (307)
  • Dodawanie dźwięku (308)
    • Importowanie plików dźwiękowych (309)
    • Dodawanie zaimportowanego dźwięku do klatki (lub serii klatek) (311)
    • Edytowanie klipów dźwiękowych we Flashu (316)
  • Dodawanie wideo (318)
    • Przygotowanie do importu plików wideo (320)
    • Importowanie plików wideo (321)
    • Edytowanie osadzonego wideo (332)

Część III Dodawanie elementów interaktywnych (343)

Rozdział 9. Automatyzowanie Flasha za pomocą języka ActionScript (345)

  • Jak działa ActionScript? (346)
  • Dodawanie operacji (348)
  • Dodawanie gotowego zachowania (351)

Rozdział 10. Kontrolowanie animacji (359)

  • Spowalnianie (lub przyspieszanie) animacji (359)
    • Ustawianie szybkości odtwarzania (361)
  • Organizowanie animacji (362)
    • Praca ze scenami (363)
    • Praca z etykietami klatek (372)
  • Odtwarzanie serii klatek w pętli (378)
  • Odtwarzanie serii klatek w odwrotnej kolejności (380)
    • Użycie polecenia Modyfikuj/Oś czasu/Odwróć klatki (Modify/Timeline/Reverse Frames) (381)
    • Odtwarzanie klatek w odwrotnej kolejności za pomocą ActionScript (381)

Rozdział 11. Tworzenie elementów interaktywnych (385)

  • Tekst dynamiczny (385)
  • Tekst wejściowy (390)
  • Łączenie operacji ze zdarzeniami (394)
    • Wywoływanie zdarzenia, kiedy oglądający kliknie przycisk (394)
    • Tworzenie obszarów aktywnych i efektów rollover (399)
    • Łączenie zdarzenia z komponentem (405)

Rozdział 12. Interaktywność uzyskiwana za pomocą komponentów (411)

  • Wbudowane grupy komponentów (412)
    • Komponenty danych (413)
    • Komponenty mediów i wideo (414)
    • Komponenty interfejsu użytkownika (417)
  • Dodawanie komponentów (425)
  • Dostosowywanie komponentów (427)
    • Dostosowywanie komponentów za pomocą paneli Właściwości (Properties) oraz Parametry (Parameters) (427)
    • Dostosowywanie komponentów za pomocą panelu Inspektor komponentów (Component Inspector) (429)
    • Dostosowywanie komponentów za pomocą panelu Operacje (Actions) (435)
  • Pozyskiwanie dodatkowych komponentów (437)

Część IV Udostępnianie animacji oglądającemu (439)

Rozdział 13. Testowanie i wykrywanie błędów (441)

  • Strategie testowania (441)
    • Planowanie (442)
    • Techniki ułatwiające testowanie (443)
  • Testowanie na stole montażowym (444)
  • Testowanie w odtwarzaczu Flash Player (446)
  • Testowanie na stronie WWW (448)
  • Testowanie czasu pobierania (451)
    • Symulowanie pobierania (451)
  • Sztuka wykrywania błędów (456)
    • Użycie instrukcji trace() (458)
    • Wyświetlanie nazw i wartości właściwości (464)
    • Dodawanie i używanie punktów przerwania (466)

Rozdział 14. Publikowanie i eksportowanie (471)

  • Optymalizowanie dokumentów Flasha (471)
    • Dziesięć strategii optymalizacji (474)
  • Publikowanie animacji (479)
    • Publikowanie w formie skompilowanego pliku Flasha (.swf) (481)
    • Publikowanie w formie strony WWW (487)
    • Publikowanie klatki w formie statycznego pliku obrazu (493)
    • Publikowanie w formie animowanego pliku GIF (501)
    • Publikowanie w formie samodzielnego pliku projektora (503)
  • Eksportowanie animacji Flasha do innych formatów (504)
    • Eksportowanie zawartości pojedynczej klatki (504)
    • Eksportowanie całej animacji (507)

Dodatki (509)

Dodatek A Instalacja i pomoc (511)

Dodatek B Flash CS3 - menu (517)

Skorowidz (559)

Kategoria: Grafika komputerowa
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-6040-7
Rozmiar pliku: 23 MB

BESTSELLERY

Kategorie: