Flash CS3 PL. Multimedialny trener - ebook
Flash CS3 PL. Multimedialny trener - ebook
Trening czyni mistrza -- poznaj możliwości programu Flash CS3 z pomocą swojego osobistego instruktora
- Jak tworzyć i przekształcać grafikę, aby wykorzystać ją do animacji?
- Jak rozmieścić animacje na wielu warstwach?
- Jak dodawać dźwięk do filmu?
Flash CS3 Professional jest najbardziej zaawansowanym środowiskiem do tworzenia rozbudowanych i interaktywnych filmów na potrzeby stron WWW. Jeśli kiedykolwiek pomyślałeś o stworzeniu choćby najprostszej animacji, teraz nadszedł właściwy moment. Flash CS3 oferuje Ci bowiem przemyślany zestaw narzędzi rysowniczych, a w nim zaprojektowane od nowa narzędzie Pióro, teraz łatwiejsze w obsłudze i bardziej elastyczne. Dzięki tej zmianie praca w programie stała się znacznie prostsza, a przy tym bardziej profesjonalna. Ponadto masz teraz do dyspozycji swojego osobistego multimedialnego trenera, z którym nauka tego programu będzie przyjemna i naprawdę szybka!
Oto Twój indywidualny kurs -- "Flash CS3 PL. Multimedialny trener". Dzięki jego pomocy naukę możesz dostosować do swoich wymagań i możliwości. Twój osobisty instruktor poprowadzi Cię przez kolejne lekcje, a Ty z łatwością zdobędziesz nowe umiejętności i opanujesz fascynujące możliwości Flasha. Szczegółowe instrukcje, przygotowane przez profesjonalistów, pozwolą Ci bez trudu wykonywać wszystkie ćwiczenia. Korzystając z książki oraz dołączonych do niej materiałów wideo, nauczysz się m.in. posługiwać narzędziami rysowniczymi, tworzyć i modyfikować grafikę, przygotowywać pliki dźwiękowe i -- co najważniejsze -- wykorzystać to wszystko do stworzenia własnej, profesjonalnej animacji.
- Nowości w programie Adobe Flash CS3
- Praca z narzędziami rysowniczymi
- Modyfikowanie i przekształcanie grafiki
- Symbole i biblioteka
- Tworzenie animacji
- Personalizowanie Flasha
- Praca z importowanymi plikami
- Podstawy języka ActionScript
- Tworzenie symboli przycisków
- Dodawanie dźwięku do filmów
- Publikowanie filmu Flasha
Ujarzmij fascynujące możliwości Flasha CS3, trenując u boku osobistego, multimedialnego trenera!
Spis treści
Wstęp
- Seria "Multimedialny trener" (15)
- Warunki wstępne (15)
- Wymagania systemowe (15)
- Wymagania systemowe dla programu Adobe Flash CS3 Professional (15)
- Uruchamianie programu Adobe Flash CS3 Professional (16)
- Czcionki (17)
- Przywracanie domyślnej przestrzeni roboczej Flasha (17)
- Kopiowanie plików z lekcjami (17)
- Filmy instruktażowe (18)
- Przygotowania do oglądania filmów (18)
- Odtwarzanie filmów instruktażowych (19)
- Dodatkowe źródła wiedzy (20)
- Obrazy i animacje wykorzystane w książce (20)
Lekcja 1. Co nowego w programie Adobe Flash CS3?
- Przygotowania do lekcji (21)
- Usprawnione narzędzia rysownicze (22)
- Kopiowanie i wklejanie ruchu (23)
- Kopiowanie i wklejanie ruchu jako skryptu ActionScript 3.0 (24)
- Nowe możliwości importowania z programów Illustrator i Photoshop (25)
- Większe możliwości importowania i eksportowania filmów wideo (26)
- Język ActionScript 3.0 i Flash Player 9 (27)
- Program Adobe Device Central (29)
- Wspólny interfejs pakietu Adobe Creative Suite 3 (29)
- Do dzieła! (30)
Lekcja 2. Szybki start we Flashu CS3
- Przygotowania do lekcji (31)
- Czym jest Flash? (32)
- Odtwarzacz Flash Player (34)
- Typy plików Flasha (35)
- Tworzenie nowego dokumentu (36)
- Ustawianie właściwości nowego dokumentu (37)
- Zapisywanie dokumentu Flasha (38)
- Otwieranie dokumentów (40)
- Przestrzeń robocza Flasha (41)
- Stół montażowy i obszar roboczy (41)
- Panel Narzędzia (42)
- Panel Inspektor właściwości (44)
- Panele i grupy paneli (47)
- Oś czasu (49)
- Posługiwanie się narzędziami Flasha (52)
- Korzystanie z narzędzi zaznaczania i rysowniczych (52)
- Korzystanie z narzędzi związanych z kolorami i gradientami (56)
- Tworzenie animacji (58)
- Kopiowanie i wklejanie ruchu (60)
- Korzystanie z pomocy (62)
- Fora internetowe (62)
- Co dalej? (63)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (63)
- Sprawdzian (63)
Lekcja 3. Praca z narzędziami rysowniczymi
- Przygotowania do lekcji (65)
- Rysowanie we Flashu (66)
- Korzystanie z trybu scalania (66)
- Otwieranie gotowego pliku (66)
- Rysowanie kształtów (67)
- Usuwanie zbędnych obrysów (69)
- Korzystanie z narzędzia Owal pierwotny (71)
- Klonowanie kształtu (74)
- Zamiana rysunku na symbol (74)
- Tworzenie automatycznej animacji ruchu (75)
- Korzystanie z trybu rysowania obiektów (77)
- Narzędzie Gwiazda-Wielokąt (77)
- Rysowanie prostokątnych kształtów (78)
- Zmiana kolejności wyświetlania obiektów (81)
- Edytowanie obiektu rysunkowego (81)
- Umieszczanie tekstu (83)
- Dodawanie obrysu do tekstu (85)
- Różnice między grafiką wektorową a rastrową (88)
- Tworzenie grafiki na bazie zaimportowanego obrazu (88)
- Importowanie grafiki rastrowej (88)
- Rysowanie za pomocą narzędzi Ołówek, Linia i Pióro (90)
- Korzystanie z narzędzia Ołówek (90)
- Dostosowywanie ustawień rysowania (92)
- Korzystanie z narzędzia Linia (95)
- Korzystanie z narzędzia Pióro (97)
- Ćwiczenia z krzywymi (98)
- Tworzenie krzywych za pomocą narzędzia Pióro (99)
- Tworzenie krzywych z wierzchołkami (100)
- Rysowanie żaglówki (102)
- Tworzenie kształtów żagla (105)
- Definiowanie własnych kolorów (105)
- Wypełnianie kształtów kolorem (107)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (107)
- Sprawdzian (108)
Lekcja 4. Modyfikowanie i przekształcanie grafiki
- Przygotowania do lekcji (109)
- Projekt (110)
- Grupowanie i układanie elementów graficznych (110)
- Grupowanie i rozdzielanie grup (110)
- Układanie zgrupowanych elementów (112)
- Przekształcanie grafiki (114)
- Narzędzie Przekształcenie swobodne (114)
- Podmenu Przekształć (116)
- Panel Przekształć (118)
- Modyfikowanie koloru wypełnienia i obrysu (120)
- Praca z gradientami (120)
- Przekształcanie gradientów (123)
- Tworzenie złożonych gradientów (125)
- Modyfikowanie kolorów gradientu (126)
- Dodawanie i modyfikowanie stylów oraz kolorów obrysu (129)
- Pobieranie kolorów i stylów za pomocą narzędzia Kroplomierz (130)
- Ujednolicanie kolorów i stylów grafiki oraz tekstu (130)
- Zaawansowane zaznaczanie (131)
- Narzędzie Lasso (131)
- Ostatnie poprawki (132)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (135)
- Sprawdzian (135)
Lekcja 5. Symbole i biblioteka
- Przygotowania do lekcji (137)
- Projekt (138)
- Czym są symbole? (138)
- Rzut oka na panel Biblioteka (139)
- Tworzenie symboli (140)
- Konwertowanie grafiki na symbol (140)
- Tworzenie pustych symboli (145)
- Tworzenie ilustracji z wykorzystaniem instancji (147)
- Rozmieszczanie i przyciąganie instancji symboli (147)
- Edytowanie i powielanie symboli (150)
- Edytowanie symboli w panelu Biblioteka (150)
- Edytowanie symboli bezpośrednio na stole montażowym (152)
- Modyfikowanie pojedynczych instancji symbolu (153)
- Modyfikowanie koloru instancji (154)
- Urozmaicanie tła (155)
- Powielanie symboli (156)
- Dodawanie do banera grafiki i tekstu (158)
- Zamiana symboli (161)
- Zarządzanie biblioteką (163)
- Umieszczanie symboli w folderach (165)
- Polecenie Przenieś do nowego folderu (166)
- Usuwanie elementów z biblioteki (168)
- Wybór widoku biblioteki (169)
- Podsumowanie (170)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (170)
- Sprawdzian (170)
Lekcja 6. Tworzenie prostych animacji
- Przygotowania do lekcji (171)
- Projekt (172)
- Rzut oka na oś czasu (172)
- Importowanie biblioteki (174)
- Tworzenie animacji poklatkowej (175)
- Dostosowywanie panelu Oś czasu (175)
- Pierwszy krok animacji - umieszczanie elementów (176)
- Zwykłe klatki i klatki kluczowe (177)
- Klatki kluczowe (179)
- Zmiana dynamiki i obrót (180)
- Polecenie Testuj film (182)
- Animacja poklatkowa kontra automatyczna (183)
- Synchronizacja i tryb przenikania (183)
- Łączenie automatycznej animacji z animacją poklatkową (185)
- Przekształcanie grafiki (187)
- Usprawnianie pracy (188)
- Linie prowadzące ruch (190)
- Ostatnie etapy animacji (193)
- Kończenie animacji ludzika (194)
- Logo dogania ludzika (195)
- Animowanie koloru (197)
- Animowanie tekstu (198)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (200)
- Sprawdzian (200)
Lekcja 7. Zaawansowane animacje
- Przygotowania do lekcji (201)
- Projekt (202)
- Tworzenie automatycznych animacji kształtu (202)
- Poprawianie animacji za pomocą punktów zmiany kształtu (206)
- Umieszczanie punktów zmiany kształtu (206)
- Rozmieszczanie animacji na wielu warstwach (210)
- Wiele warstw dla wielu ryb (211)
- Dodawanie rysunku oczu (213)
- Zmiana kolejności warstw (215)
- Wyświetlanie warstw jako konturów (216)
- Porządkowanie warstw za pomocą folderów (217)
- Edytowanie wielu klatek na raz (219)
- Tworzenie masek (221)
- Tworzenie animowanych masek (224)
- Kopiowanie i wklejanie animacji (225)
- Polecenie Wklej ruch specjalnie (228)
- Przemieszczanie, rozszerzanie i odwracanie animacji (230)
- Zwiększanie długości animacji (230)
- Kopiowanie i odwracanie animacji (231)
- Podsumowanie (233)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (234)
- Sprawdzian (234)
Lekcja 8. Personalizowanie Flasha
- Przygotowania do lekcji (235)
- Personalizowanie układu przestrzeni roboczej (236)
- Otwieranie ukończonego pliku (236)
- Praca z panelami (237)
- Układanie na stosie, zwijanie i zapisywanie paneli (240)
- Zarządzanie przestrzeniami roboczymi (243)
- Ustawianie preferencji (245)
- Skróty klawiaturowe (248)
- Wizualne narzędzia pomocnicze (252)
- Linijki i linie pomocnicze (252)
- Warstwy pomocnicze (257)
- Zaawansowane wyrównywanie (261)
- Poprawianie wyrównanych obiektów (265)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (267)
- Sprawdzian (267)
Lekcja 9. Praca z importowanymi plikami
- Przygotowania do lekcji (269)
- Projekt (270)
- Formaty importowanych plików (270)
- Importowanie nieruchomych obrazów (272)
- Ukończony projekt (272)
- Importowanie obrazów bitmapowych (272)
- Dodawanie tekstu (276)
- Zamiana importowanych plików (278)
- Modyfikowanie zaimportowanych obrazów (279)
- Uaktualnianie zaimportowanych plików (282)
- Importowanie plików Photoshopa (283)
- Importowanie pliku Photoshopa złożonego z warstw (283)
- Importowanie rysunków z Illustratora (288)
- Animowanie nietoperza (291)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (293)
- Sprawdzian (293)
Lekcja 10. Podstawy języka ActionScript
- Przygotowania do lekcji (295)
- Projekt (296)
- Plik dołączony do lekcji (296)
- Czym jest ActionScript? (297)
- Którą wersję wybrać - ActionScript 2.0 czy 3.0? (297)
- Ważna uwaga dotycząca ustawień publikowania (298)
- Korzystanie z panelu Operacje (299)
- Standardowy tryb wprowadzania skryptów (299)
- Korzystanie z kreatora skryptu (300)
- Dodawanie i usuwanie operacji (300)
- Dodawanie operacji do klatek (301)
- Wykorzystanie operacji stop() (301)
- Wykorzystanie operacji goto do przemieszczania się po osi czasu (303)
- Przechodzenie do etykiet klatek (308)
- Etykiety klatek kontra numery klatek (308)
- Podsumowanie (311)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (312)
- Sprawdzian (312)
Lekcja 11. Tworzenie symboli przycisków
- Przygotowania do lekcji (313)
- Projekt (314)
- Praca z symbolami przycisków (314)
- Tworzenie przycisków (315)
- Dodawanie tekstu do przycisków (318)
- Powielanie i modyfikowanie przycisków (320)
- Rozmieszczanie przycisków na stole montażowym (321)
- Testowanie przycisków (322)
- Tworzenie przycisków tekstowych (323)
- Nawigowanie we Flashu (326)
- Planowanie nawigacji (326)
- Przygotowanie docelowych miejsc (327)
- Porządkowanie osi czasu (329)
- Przygotowanie miejsca na nową zawartość (329)
- Dodawanie zawartości do klatek (331)
- Tworzenie sekcji Usługi (332)
- Tworzenie etykiet klatek na potrzeby skryptów (333)
- Skrypty ActionScript: detektory zdarzeń i funkcje (335)
- Dodawanie skryptów do przycisków (335)
- Zdarzenia (335)
- Dodawanie operacji stop() (336)
- Łączenie przycisków z odpowiednimi klatkami (338)
- Łączenie przycisków ze stroną internetową (341)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (343)
- Sprawdzian (343)
Lekcja 12. Dodawanie dźwięku do filmów
- Przygotowania do lekcji (345)
- Projekt (346)
- Przygotowywanie plików dźwiękowych na potrzeby Flasha (346)
- Częstotliwość próbkowania i głębia bitowa (347)
- Edytowanie plików audio (348)
- Mono czy stereo (349)
- Formaty plików audio (349)
- Importowanie dźwięków (350)
- Umieszczanie dźwięków na osi czasu (352)
- Dodawanie dźwięku do pokazu slajdów (352)
- Dodawanie pozostałych ścieżek dźwiękowych (353)
- Dodawanie efektów dźwiękowych do przycisków (355)
- Umieszczanie dźwięków typu Zdarzenie w klatkach przycisku (355)
- Sterowanie dźwiękami (357)
- Wprowadzanie operacji stopAllSounds() (357)
- Edytowanie dźwięków (359)
- Przycinanie dźwięku (361)
- Powtarzanie i zapętlanie dźwięków (363)
- Zapętlanie dźwięków (363)
- Dodatkowe metody synchronizacji - Uruchom i Zatrzymaj (364)
- Uruchamianie dźwięków (364)
- Zatrzymywanie dźwięków (365)
- Ustawienia publikowania dźwięku (367)
- Podsumowanie (368)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (369)
- Sprawdzian (369)
Lekcja 13. Podstawy klipów filmowych
- Przygotowania do lekcji (371)
- Projekt (372)
- Klipy filmowe (372)
- Tworzenie klipów filmowych (373)
- Kładzenie fundamentów - pierwszy klip filmowy (373)
- Wyświetlanie podglądu klipu filmowego z poziomu głównej osi czasu (375)
- Tworzenie kół samolotu (377)
- Łączenie klipów filmowych z animacją na głównej osi czasu (379)
- Zagnieżdżanie klipów filmowych (381)
- Dodawanie do osi czasu klipów filmowych skryptów ActionScript (383)
- Sterowanie odtwarzaniem klipu filmowego (383)
- Drobne modyfikacje animacji śmigieł (385)
- Animowanie klipów filmowych (387)
- Dodawanie drugiej animacji (388)
- Łączenie klipów filmowych w złożoną animację (389)
- Dodawanie filtrów do klipów filmowych (391)
- Korzystanie z panelu Filtry (392)
- Tworzenie filtrów (393)
- Podsumowanie (395)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (395)
- Sprawdzian (395)
Lekcja 14. Praca z wideo
- Przygotowania do lekcji (397)
- Projekt (398)
- Wideo we Flashu - formaty i podstawy (398)
- Wideo wewnętrzne kontra zewnętrzne (399)
- Praca z osadzanym wideo (399)
- Importowanie za pomocą kreatora importowania wideo (400)
- Umieszczanie osadzanego wideo na osi czasu (406)
- Tworzenie kontrolek dla osadzanego wideo (408)
- Uaktualnianie i eksportowanie wideo (411)
- Program profilujący przepustowość (412)
- Praca z dołączanym wideo (413)
- Importowanie dołączanego wideo (414)
- Komponent FLVPlayback (418)
- Program Flash Video Encoder (419)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (421)
- Sprawdzian (421)
Lekcja 15. Publikowanie filmu Flasha
- Przygotowania do lekcji (423)
- Projekt (424)
- Proces publikowania (424)
- Publikowanie na potrzeby stron internetowych (424)
- Personalizowanie ustawień publikowania (425)
- Publikowanie na potrzeby multimedialnych płyt (429)
- Tworzenie projektora (429)
- Tworzenie pełnoekranowego projektora (430)
- Eksportowanie filmów (433)
- Protokół FTP (435)
- Program Adobe Device Central (435)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (438)
- Sprawdzian (438)
Skorowidz (439)
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-6018-6 |
Rozmiar pliku: | 23 MB |