Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5 - ebook
Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5 - ebook
Błyskawiczne tworzenie animacji w HTML5!
Projektowanie zgodnych ze standardami animacji na potrzeby WWW jest dziś o wiele łatwiejsze niż kiedyś. Dzięki swym możliwościom HTML5 może być dobrą alternatywą dla Flasha - technologii opracowanej przez firmę Adobe. Zauważył to zresztą sam producent, wydając narzędzie Wallaby, pozwalające na konwersję animacji z formatu Flash do HTML5. Dzięki temu urządzenia nieobsługujące formatu Flash, takie jak iPad i iPhone, bez problemu mogą wyświetlać animacje.
Zakodowanie animacji w HTML5 jest czasochłonne, a we Flashu - szybkie i przyjemne. Dzięki tej książce połączysz przyjemność i wydajność z dostępnością. Nawet jeżeli nie miałeś wcześniej styczności z omawianymi technologiami, błyskawicznie stworzysz pierwszą animację Flash, a następnie skonwertujesz ją do formatu HTML5. Ponadto poznasz potencjał biblioteki jQuery i wzbogacisz swoją pracę o funkcje interaktywne. W tej książce znajdziesz także wiele cennych wskazówek, które pozwolą Ci uniknąć typowych problemów. Wykorzystaj więc eksperymentalne narzędzie Wallaby i twórz zachwycające animacje!
Po lekturze tej książki:
- bez problemu przygotujesz animację Flash
- skonwertujesz ją do formatu HTML5
- wzbogacisz animację o proste interakcje
- unikniesz typowych problemów
- będziesz niezależny od platformy sprzętowej
Wykorzystaj możliwości Flasha i Wallaby oraz potencjał HTML5!
Spis treści
Przedmowa (7)
1. Flash Professional - podstawy (15)
- Platforma Flash (16)
- Rzut okiem na program Flash Professional (18)
- Importowanie składników (22)
- Rysowanie kształtów (22)
- Obsługa obrazów (23)
- Przekształcanie składników projektu na symbole (26)
- Klatki kluczowe (28)
2. Tworzenie prostej animacji HTML5 (31)
- Tworzenie nowego projektu (31)
- Tworzenie napisu (32)
- Animowanie napisu (34)
- Eksportowanie animacji HTML5 przy użyciu Wallaby (38)
3. Tworzenie zaawansowanych animacji (41)
- Projektowanie pod kątem wydajności (43)
- Wskazówki dotyczące wydajności Wallaby (46)
4. Obsługa programu Wallaby (47)
- Konwertowanie animacji (47)
5. Zastosowanie animacji Wallaby (53)
- Umieszczanie animacji (53)
- Wzbogacanie projektu o prostą interakcję (58)
Skorowidz (61)
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-3941-0 |
Rozmiar pliku: | 1,1 MB |