Facebook - konwersja
  • promocja

Flutter. Podstawy - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
17 października 2023
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Flutter. Podstawy - ebook

Witaj w świecie (projektowania) aplikacji mobilnych

Jesteś początkującym programistą, poszukujesz swojej ścieżki i zastanawiasz się właśnie nad tym, czy nie skierować uwagi w stronę aplikacji mobilnych? To książka dla Ciebie. Zawarty w niej materiał jest odpowiedni dla osoby dysponującej podstawami któregoś z języków programowania i bazowym doświadczeniem w pracy z platformą Android lub iOS. Ten przystępny przewodnik pozwoli Ci napisać własną aplikację, a następnie wydać ją w sklepie Google Play czy App Store. Jeśli poświęcisz trochę więcej czasu, umożliwi Ci także stworzenie aplikacji internetowej. A wszystko to z wykorzystaniem jednej bazy kodu. Brzmi zachęcająco?

Poznaj Fluttera - narzędzie do tworzenia natywnych, wieloplatformowych aplikacji mobilnych, komputerowych i internetowych. Dzięki pracy z poświęconym mu poradnikiem opanujesz podstawy języka Dart, na którym bazuje framework Flutter. Uzbrojony w niezbędną wiedzę teoretyczną, przejdziesz do części praktycznej. Przygotujesz cztery aplikacje o różnym stopniu komplikacji - od demo po aplikację służącą do rozliczania czasu spędzonego na danym zadaniu. To pozwoli Ci poznać pełnię możliwości frameworka. Zrozumiesz też zastosowanie wzorca projektowego MVVM i sposoby pracy z logiką aplikacji. Co więcej, prześledzisz dobre praktyki w zakresie działania z widokami Flutter i architekturą oprogramowania. Wszystko po to, by stworzyć własną aplikację, która podbije serca użytkowników smartfonów na całym świecie!

 

Spis treści

Podziękowania

Przedmowa

Wstęp

Część I. Wprowadzenie

  • Rozdział 1. O Flutterze i cross-platform słów kilka
    • Moje dawne prognozy
  • Rozdział 2. Konfiguracja środowiska
    • Instalacja Flutter SDK
      • Jak dodać folder bin do zmiennej środowiskowej PATH?
    • Instalacja środowiska programistycznego
      • Visual Studio Code
      • IntelliJ IDEA
      • Android Studio
      • Xcode
    • Urządzenia, symulatory i emulatory
      • Konfiguracja urządzenia z systemem Android
      • Konfiguracja emulatora systemu Android
      • Konfiguracja urządzenia z systemem iOS
      • Konfiguracja symulatora systemu iOS
  • Rozdział 3. Podstawy języka Dart
    • Zmienne i typy danych
    • Stałe
    • Operatory
    • Sterowanie przepływem i pętle
    • Język Dart jest null safety
    • Funkcje
      • Parametry nazwane i wartości domyślne
      • Funkcje anonimowe
    • Elementy obiektowości
      • Klasy
      • Dziedziczenie i klasy abstrakcyjne
      • Przesłanianie
    • Wyliczenia

Część II. Zaczynamy kodzić!

  • Rozdział 4. Aplikacja Demo
    • Zanim dotkniemy kodu.
    • Plik pubspec.yaml
    • Pierwszy kontener
    • Animacja zmiany koloru
    • Układy widoków, czyli layouty
    • Pokażmy trochę tekstu!
    • Warunkowe tworzenie widoku
      • Czytelny kod to rzecz święta
    • Przyciski
      • FilledButton
      • FloatingActionButton
    • Myśl deklaratywnie
    • Podsumowanie
  • Rozdział 5. Gra wisielec
    • Pierwsze kroki
    • Interfejs użytkownika
      • Widok wisielca
      • Tytuł gry
      • Widżet hasła
      • Klawiatura
    • Architektura
      • Wzorzec projektowy MVVM
    • Model widoku ekranu gry
    • Ekran ładowanie nowej gry
      • Nasłuchiwanie zmian stanu
    • Modele danych
    • Hasło
    • Wisielec
    • Interakcja z klawiaturą
    • Problem z aktualizacją widżetu hasła
    • Stan przycisków klawiatury
    • Repozytorium haseł
    • Zmiany w modelu widoku
    • Biblioteka get_it - zarządzanie zależnościami
    • Ekran przegranej
      • Widżet GameFailedState
      • Widżet GameResultView
    • Ekran ukończenia poziomu
    • Ekran ukończenia gry
      • Nawigacja
    • Podsumowanie
    • Zadania do samodzielnego wykonania
  • Rozdział 6. Rakiety SpaceX
    • Pierwsze kroki
    • Dzień dobry, panie cubit
    • Komunikacja pomiędzy widokiem a cubitem
    • Model rakiety
    • Lista rakiet
    • Wybór rakiety
    • Nadawanie stylu
    • Pobieranie danych z serwera API
    • Repozytorium rakiet i mapowanie
    • Zmiana źródła danych dla rakiet
    • Rozbudowa interfejsu użytkownika
    • Widżet RocketDetails
    • Tytuł na liście rakiet
    • Logo SpaceX
    • Widżet nazwy rakiety
    • Podstawowe informacje o rakiecie
    • Obsługa wielu języków
      • Pliki tłumaczeń
      • Jak to praktycznie wprowadzić?
    • Więcej informacji o rakiecie!
    • Widżet opisu rakiety
    • Galeria zdjęć
    • Podsumowanie
    • Zadania do samodzielnego wykonania
  • Rozdział 7. Task Timer
    • Konfiguracja projektu
    • Repozytorium
    • Model prezentacji zadania i cubit
    • Lista zadań
    • Dodawanie nowego zadania
      • Widżet dodawania zadania
    • Wybór aktualnego zadania
    • Podsumowanie zadania
      • Użycie widżetu podsumowania
    • Ekran pracy nad zadaniem
      • TaskTimerCubit
      • TaskTimerPage
    • Przechodzenie do nowego ekranu
    • Dalsze prace nad nowym ekranem
    • Zakończenie pracy nad zadaniem i pauza
      • Akcje i widżet stanu
      • Widżet TimerView
    • Lottie
    • Brakująca logika w cubicie
    • Dodawanie nowego zadania
      • Tchnijmy życie
    • Podsumowanie
    • Zadania do samodzielnego wykonania

Część III. Dodatki

  • Rozdział 8. Mechanizm Hot Restart oraz Hot Reload
  • Rozdział 9. Przygotowanie wersji produkcyjnej aplikacji mobilnej
    • iOS
      • Apple Connect
      • Konfiguracja projektu iOS
      • Przygotowanie wersji release
      • Przetestowanie aplikacji w Test Flight
    • Android
      • Przygotowanie klucza Keystore
      • Automatyczne podpisywanie aplikacji w trybie release
      • Przygotowanie wersji release
  • Rozdział 10. Uruchamianie aplikacji na różnych platformach
    • Dodawanie wsparcia dla wielu pla
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-0840-6
Rozmiar pliku: 5,4 MB

BESTSELLERY

Kategorie: