Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Fotografia i propaganda. Polski fotoreportaż prasowy w dwudziestoleciu międzywojennym - ebook

Wydawnictwo:
Format:
PDF
Data wydania:
1 stycznia 2013
20,00
2000 pkt
punktów Virtualo

Fotografia i propaganda. Polski fotoreportaż prasowy w dwudziestoleciu międzywojennym - ebook

Fotografia jest genialnym źródłem do poznania historii, ale jednocześnie potrafi być źródłem niesamowicie zwodniczym, zwłaszcza, jeśli zapomni się o tym, jak bardzo jej wierzymy i jak bardzo potrafimy być uzależnieni od jej przekazu. Zróbmy szybki test: czy wiecie Państwo jak wygląda Statua Wolności? Zapewne tak. Ale jaka by była odpowiedź, gdyby pytanie brzmiało: czy widziałeś Statuę Wolności na własne oczy? Podobnie, jak my, czytelnicy tygodników ilustrowanych okresu międzywojennego oglądali szereg wydarzeń oczami fotografów i osób, dobierających zdjęcia do kolejnego wydania. Dla sobie współczesnych, ujęcia te tworzyły mniejszy lub większy fragment ich świata. My, przez ich pryzmat patrzymy na historię. Czy nie jest jednak tak, że wszyscy ulegliśmy pewnemu złudzeniu, że patrzymy na rzeczywistość, a tak naprawdę patrzymy na starannie dobrany jej fragment, który i w przodkach i w nas tworzy zaledwie odbicie tego co było – nierzadko odbicie niczym z krzywego zwierciadła.

Marcin Krzanicki, absolwent Uniwersytetu Rzeszowskiego (historia) i Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie (Public Relations). Fotografię traktuje jako fragment komunikacji społecznej, w jej wizualnym aspekcie. Autor artykułów i prac popularnonaukowych podejmujących tematykę kreowania wizerunki Polski w amerykańskiej prasie dwudziestolecia międzywojennego, fotografii na usługach niemieckiej i sowieckiej propagandy we wrześniu 1939 r. i komiksu w okresie PRL-u.

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Obraz świata

1.1. Zanim fotografia trafiła do prasy

1.2. Fotografia po polsku

1.3. Zawód: fotoreporter

1.4. Istota fotografii

1.5. Fotograf i jego dzieło

1.6. Czytanie fotografii

1.7. Fotografia jako źródło poznania

1.8. Kłamstwo fotografii

Rozdział 2. Przychylność mas

2.1. Propagare

2.2. Cliché

2.3. Od słów do obrazów

2.4. Obraz i tekst

2.5. Wpłynąć na odbiorcę

2.6. Na swój obraz i podobieństwo

2.7. Propagowanie w mediach

2.8. Polskie doświadczenia

Rozdział 3. Rodzące się państwo

Rozdział 4. Mnogość przekazu?

Rozdział 5. Człowiek u steru

Rozdział 6. Spadkobierca

Zakończenie. Rzeczywistość czy kreacja?

Bibliografia

Spis ilustracji

Indeks nazwisk

Kategoria: Politologia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 97883-242-1996-4
Rozmiar pliku: 31 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij