Fotografia obnażona. Mistrzowskie sesje aktu - ebook
Fotografia obnażona. Mistrzowskie sesje aktu - ebook
Akt nie jest zwykłym przedstawieniem ciała, lecz odnosząc je przez analogie do wszystkich struktur, jakie stały się częścią naszego doświadczenia wyobrażeniowego, uświadamia nam istnienie uniwersalnego porządkuTomasz Lewicki
Piękna kompozycja ciała:
- Modelowanie bryły ludzkiego ciała
- Mistrzowskie manipulacje światłem i cieniem
- Tworzenie atmosfery zaufania na sesji zdjęciowej
- Wykorzystywanie kreatywnych zabiegów fotograficznych
Dowiedz się, jak stworzyć profesjonalne studio fotograficzne. Opanuj światło, wykorzystaj opcje, które daje Ci Twój sprzęt, i osiągaj zamierzone efekty.
Akt to nie tylko golizna. To zaklęte w obrazie za pomocą techniki fotograficznej najgłębsze ludzkie emocje. A brak ubrania jest jedynie dosadnym narzędziem wyrazu. Ludzka fizyczność od zawsze fascynowała, inspirowała i niepokoiła artystów, rozwijała ich warsztat i wzbogacała dziedzictwo historii sztuki. Nie ma drugiego tak wdzięcznego i kontrowersyjnego tematu jak nagie ciało. Odrzucane w średniowieczu, gloryfikowane przez renesans, w końcu na stałe rozgościło się w malarstwie i rzeźbie, by wreszcie w 1840 roku zawędrować na kliszę fotograficzną.
Akt jest swoistym hołdem dla piękna ludzkiego (najczęściej kobiecego) ciała. Dzięki solidnemu warsztatowi fotografika, właściwemu sprzętowi, umiejętnemu operowaniu światłem i cieniem oraz zaufaniu między artystą a modelką powstają zachwycające dzieła. Delikatne, subtelne, eteryczne... lub też prowokujące, wyrafinowane i drapieżne. Zdjęcia mówiące więcej niż tysiąc słów. Obrazy przedstawiające żywe emocje, pragnienia, oddanie, erotyczną pasję. Kuszące seksem, kokietujące zmysły i wyobraźnię, zapraszające do intymnego świata. Albo wykorzystujące nagość i bryłę ludzkiego ciała jedynie jako instrumenty tworzące niebanalny obraz.
Odczaruj zaklęty świat studia
- Przygotowanie sesji: dbałość o odpowiednie warunki i aspekty techniczne oraz współpraca z modelką.
- Sprzęt: statyw, teleobiektyw, blenda, sprzęt oświetleniowy, tła, meble, kosmetyki i dodatki.
- Światło i możliwości manipulowania cieniem: praca z jedną lub kilkoma lampami i końcówkami modelującymi światło.
- Efekty specjalne: zmiana kontrastu, korekty, konwersja do obrazu czarno-białego, tonowanie i wyostrzanie zdjęcia.
Spis treści
Wstęp - do kogo adresowana jest ta książka (7)
1. Kilka mitów (11)
- Aby wykonywać dobre fotografie, potrzebujemy aparatu wysokiej klasy (12)
- Aby robić dobre fotografie studyjne, potrzebujemy w pełni wyposażonego studia i kosztownych lamp (14)
- Modelki i modele niechętnie pozują do aktu (15)
- Fotografia aktu jest szczególnie trudna (15)
- Mój partner (partnerka) będzie miał (miała) powody do zazdrości (16)
2. Współpraca z modelką (19)
- Dobre rady (20)
- Czego bezwzględnie nie należy robić (22)
3. Przygotowanie do sesji aktu (25)
- Co naprawdę warto przygotować przed sesją (26)
4. Nauka fotografii aktu (29)
- Jak się uczyć (30)
- Jak nauczyć się fotografii studyjnej bez studia (33)
5. Podstawowy sprzęt oświetleniowy i jego działanie (37)
- Rozwiązania amatorskie (38)
- Rozwiązanie półprofesjonalne (44)
- Studio (47)
6. Wyposażenie studia (51)
- Lampy błyskowe (52)
- Końcówki modelujące światło (52)
- Statywy, pantografy itp. (68)
- Systemy mocowania teł (70)
- Tła (70)
- Użycie światła do zmiany charakterystyki tła (73)
- Światłomierz (80)
- Synchronizacja błysku (80)
- Inne (82)
- Zasilanie (83)
7. Charakterystyka światła studyjnego (87)
8. Praca z jedną lampą (99)
- Całe tło na zdjęciu jednolicie czarne (100)
- Rejestrowanie fragmentu ciała modelki (102)
- Rejestrowanie większego obszaru ciała modelki (104)
- Oświetlanie sylwetki z dwóch stron (105)
- Rejestrowanie zarysu postaci (106)
- Rejestrowanie wielu szczegółów postaci (108)
- Rejestrowanie ciemnej sylwetki na jasnym tle (109)
- Uwidacznianie tła (110)
9. Praca z dwiema lampami (117)
- Jedna lampa oświetlająca tło, druga modelkę (118)
- Dwie lampy oświetlające krawędzie ciała modelki (120)
- Dwie lampy oświetlające tło (122)
- Dwie lampy oświetlające modelkę miękkim światłem (124)
- Dwie lampy oświetlające modelkę twardym światłem (126)
10. Praca z trzema lampami (137)
- Dwie lampy oświetlające modelkę, trzecia - tło (138)
11. Praca z czterema lampami i większą ich liczbą (149)
- Zdjęcia w wysokim kluczu (ang. high key) i na białym tle (150)
- Zdjęcia z tłem oświetlonym dynamicznie (152)
- Zdjęcia z silnymi refleksami we włosach (156)
- Zdjęcia większej liczby osób (157)
- Warto pamiętać (157)
A Najczęstsze edycje stosowane w fotografii aktu (161)
- Zmiana kontrastu zdjęcia (162)
- Korekcja tła (166)
- Korekcja skóry i usuwanie śladów po bieliźnie (172)
- Konwersja na obraz czarno-biały (175)
- Tonowanie zdjęcia (176)
- Wyostrzanie i wyostrzanie selektywne (177)
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-7810-5 |
Rozmiar pliku: | 15 MB |