Funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw. Nowe trendy w zarządzaniu i marketingu. Tom 45 - ebook
Funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw. Nowe trendy w zarządzaniu i marketingu. Tom 45 - ebook
Czym jest obecnie innowacyjność? Czy jest to zdolność przedsiębiorstw do dostarczania nowych rozwiązań technologicznych i usługowych? Czy może kompetencja wyrażana przede wszystkim w umiejętności i chęci przedsiębiorców do podejmowania działań oraz gotowości i umiejętności wykorzystania istniejących innowacyjnych warunków biznesowych stwarzanych przez otoczenie? Czy informacja jest czwartym, a zarazem najważniejszym z podstawowych czynników produkcji gospodarki? W jaki sposób mechanizmy marketingowe pozwalają wykreować oraz utrzymać potrzeby i pragnienia konsumentów zapewniając tym samym przetrwanie przedsiębiorcom w warunkach agresywnej konkurencji rynkowej?
Próba odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące problematyki funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw w otoczeniu nowoczesnych technologii, rozwoju innowacyjności oraz agresywnych mechanizmów marketingowych podjęta została w niniejszym zbiorze artykułów. Autorzy zebranych w tym tomie publikacji w zajmujący sposób omawiają aktualne determinanty współczesnego rynku, poszukując odpowiedzi na aktualne pytania dotyczące warunków konkurencyjności małych, średnich oraz dużych przedsiębiorców.
Oddaję Państwu do rąk niniejszą publikację, wierząc, że poruszone w niej zagadnienia stanowić będą ciekawą lekturę i przyczynią się do poszerzenia wiedzy na temat bieżących wyzwań funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw na rynku polskim, jak i na rynku globalnym.
Spis treści
Wprowadzenie 7
Część I. Technologie i innowacje
1. Nowe wyzwania zarządzania - Internet rzeczy - Dariusz Kralewski 11
1.1. Przemysł 4.0 12
1.2. Rozwój Internetu rzeczy 13
1.3. Obszary zmian zarządzania wywołane Internetem rzeczy 15
1.4. Problemy związane z implementacją Internetu rzeczy 18
1.4.1. Bezpieczeństwo 18
1.4.2. Prywatność 19
Streszczenie/Summary 20
Bibliografia 21
2. Informacje wykorzystywane przez przedsiębiorstwa Pomorza i Kujaw w rozwijaniu proinnowacyjnych technologii - Mirosław Haffer 23
2.1. Dostępność informacji o nowych technologiach w opinii przedsiębiorstw 24
2.2. Źródła pozyskiwanych przez przedsiębiorstwa informacji o nowych technologiach 25
2.3. Skala i zakres korzystania przez przedsiębiorstwa z usług doradczych dotyczących nowych technologii 30
Streszczenie/Summary 35
Bibliografia 35
3. Innovations in SME Economics Development - Zoia Kaira 37
3.1. Current issues 38
3.1.1. The concept of entrepreneurship and innovations 38
3.1.2. SMEs' share in the total industrial output 39
3.1.3. The performance of EU national innovation system 39
3.2. Support tools to boost innovation among SMEs and entrepreneurs 40
3.2.1. The SME Performance Review 40
3.2.2. Instruments to direct support to SMEs 43
3.2.3. Institutions supporting the development of innovation in Poland 44
Summary/Streszczenie 47
Bibliography 48
4. The Scientific Capacity as an Innovation Determinant of the Polish Regions - Adrian Lis, Anna Maria Lis 49
4.1 The national and regional innovation capacity (innovation level) 50
4.2. The scientific capacity of the Polish regions as a determinant of innovation at the regional level 52
4.2.1. The number and characteristics of students 53
4.2.2. The number and characteristics of scientific units 54
4.2.3. The number and characteristics of the employees working in scientific units 56
4.2.4. The number of patent applications and granted patents 58
Summary/Streszczenie 64
Bibliography 65
Część II. Marketing
5. Rola służb marketingowych w redukcji kosztów transakcyjnych - Stanisław Rudolf 69
5.1 Specyficzne aktywa ludzkie 70
5.2. Analiza służb marketingowych w kontekście specyficznych aktywów ludzkich 73
5.2.1. Rekrutacja specjalistów ds. marketingu 74
5.2.2. Zawieranie kontraktów ze specjalistami ds. marketingu 75
Streszczenie/Summary 79
Bibliografia 79
6. Edukacja klienta w kontekście marketingu relacji - Edyta Tabaszewska-Zajbert 81
6.1. Edukacja klienta i marketing relacji - podstawowe definicje 81
6.2. Edukacja klienta a kształtowanie relacji z firmą 84
6.3. Edukacja klienta a granice organizacji 87
6.4. Korzyści i zagrożenia zastosowania edukacji klienta 91
Streszczenie/Summary 92
Bibliografia 93
7. Zwiększenie prawdopodobieństwa pozyskiwania klientów - Janusz Dworak 95
7.1. Prawdopodobieństwo pozyskania klientów - β 96
7.2. Zjawisko emergencji 98
7.3. Emergencja w opracowaniu nowych koncepcji promocji 100
7.4. Model promocji wykorzystującej zjawisko emergencji 103
Streszczenie/Summary 104
Bibliografia 105
8. Korzyści dla rozwoju turystyki w regionie płynące ze współpracy podmiotów kreujących produkt turystyczny obszaru - Beata Wierzbicka 107
8.1. Produkt turystyczny jako nośnik wartości dla turysty 108
8.2. Oferta turystyczna jako nośnik korzyści dla podmiotów świadczących usługi turystyczne i całego obszaru recepcji turystycznej 110
8.3. Współpraca w zarządzaniu procesem świadczenia usług turystycznych jako źródło wartości dla turystów i partnerów 114
Streszczenie/Summary 120
Bibliografia 120
9. Nowa era product placement na portalach video - Natalia Cichoń 123
9.1. Defi nicja product placement 123
9.2. Product placement w Internecie 125
9.3. Wpływ vlogerów na zachowania konsumenckie 128
Streszczenie/Summary 132
Bibliografia 133
10. Komunikacja marketingowa jako instrument realizacji rynkowych wyzwań współczesnych przedsiębiorstw lotniczych - Danuta Rucińska 135
10.1. Strukturalne determinanty funkcjonowania przedsiębiorstw lotniczych 135
10.2. Rynkowe determinanty funkcjonowania przedsiębiorstw lotniczych 137
10.3. Podstawowe modele komunikacji marketingowej współczesnych przedsiębiorstw lotniczych 140
10.4. Komunikacja marketingowa a rynkowe wyzwania współczesnych przedsiębiorstw lotniczych 142
Streszczenie/Summary 148
Bibliografia 149
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-7941-340-9 |
Rozmiar pliku: | 2,7 MB |