- promocja
Gamifikacja w edukacji - ebook
Gamifikacja w edukacji - ebook
Niniejsza książka to kompendium wiedzy o gamifikacji w edukacji. To poradnik, który pomaga samodzielnie projektować i wdrażać systemy motywacyjne do procesów edukacyjnych.
Gamifikacja jest potężnym narzędziem, ma moc zmieniania „muszę” na „chcę” dzięki zastosowaniu elementów znanych z gier i dodaniu frajdy do czynności, które postrzegane są jako nudne, trudne albo męczące. Służy budowaniu zaangażowania i wpływa na zmianę sposobu myślenia. Potencjał drzemiący w graczach jest ogromny – zupełnie dobrowolnie inwestują niezliczone godziny w rozwijanie swoich umiejętności, które pomagają im przechodzić kolejne poziomy w grze. Wchodzą w stan pełnego zanurzenia (imersji) w środowisko gry. To psychologiczny stan, w którym praca łączy się z zabawą. Podróż, przygoda, odczuwanie emocji, budowanie relacji, odkrywanie tajemnicy i możliwość rozwoju to zestaw fundamentów, na których powinien opierać się proces projektowania ekosystemów uczenia się.
W procesie dydaktycznym nie chodzi o przekazywanie wiedzy, ale o sprawienie, aby osoba ucząca się chciała i mogła się uczyć. By za każdym razem, gdy włoży wysiłek, była z siebie dumna. By czuła, że się rozwija i buduje poczucie własnej wartości. By trudności postrzegała jako wyzwania, a nie przeszkody nie do pokonania. I wreszcie, by ten proces zachodził w bezpiecznym i przyjaznym środowisku, w partnerskiej relacji, gdzie nikt nie działa z pozycji władzy. W środowisku, w którym można się dzielić z innymi, wzrastać we własnym tempie i zgodnie z własnymi zainteresowaniami, by móc wyrażać siebie.
Gamifikacja to zbiór elementów growych działających motywująco. Zadaniem nauczyciela jest zbudowanie unikatowego systemu, który będzie odpowiedzią na brak motywacji osób uczących się, na ich potrzeby edukacyjne i który pomoże zrealizować cel dydaktyczny. Refleksyjne powiązanie wybranych mechanizmów może dać efekt motywujący, bo określone elementy gier wywołują określone skutki psychologiczne. To za każdym razem jest system „uszyty na miarę”. Dlatego gamifikacja jest narzędziem uniwersalnym i pozwala uwzględnić każdą potrzebę każdego ucznia lub studenta w kontekście procesu uczenia się.
Kategoria: | Pedagogika |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-971909-5-5 |
Rozmiar pliku: | 27 MB |
BESTSELLERY
- Wydawnictwo: Stageman PolskaFormat: PDFZabezpieczenie: Watermark VirtualoKategoria: PedagogikaJest to pierwszy e-book w Polsce, który jest gotowym zbiorem scenariuszy animacyjnych, gier i zabaw dla dzieci, młodzieży i dorosłych, pomysłów na show wieczorne w hotelach oraz form animacyjnych na plaży czy przy basenie.12,81 złEBOOK12,81 zł
- Wydawnictwo: Bukowy LasFormat: EPUB MOBIZabezpieczenie: Watermark VirtualoKategoria: Pedagogika„Mam nadzieję, że dzięki tej inspirującej, praktycznej i pięknej książce nauki mojej prababci trafią do domów na całym świecie” Carolina Montessori Wyjątkowy poradnik, który pomoże każdemu stać się bardziej ...36,90 złEBOOK36,90 zł
- Wydawnictwo: Media RodzinaFormat: EPUB MOBIZabezpieczenie: Watermark VirtualoKategoria: PedagogikaPoadnik Jak wychować dziecko dwujęzyczne napisany jest z myślą o rodzicach, przyszłych rodzicach, ich krewnych i znajomych. Dostarcza informacji pomocnych w podjęciu decyzji o dwujęzycznym wychowaniu dzieci. Ta książka jest dla ciebie, ...40,00 zł40,00 zł
- 12,81 zł
- EBOOK33,98 zł