Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Ghost of Tsushima - poradnik do gry - ebook

Wydawnictwo:
Rok wydania:
2020
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Ghost of Tsushima - poradnik do gry - ebook

Poradnik i solucja do gry Ghost of Tsushima jest wielkim kompendium wiedzy na temat najnowszej produkcji studia Sucker Punch. Zapoznanie się z informacjami oraz poradami zawartymi w niniejszym poradniku pozwoli ci ukończyć wszystkie główne i poboczne misje oraz zbadać wielki świat Ghost of Tsushima w 100%. Twoje wysiłki powinny zostać nagrodzone odnalezieniem 100% sekretów gry oraz zdobyciem platynowego trofeum.

Nasz poradnik do gry Ghost of Tsushima otwiera rozdział będący przewodnikiem po grze, którego nadrzędnymi założeniami są omówienie najważniejszych mechanik rozgrywki i ułatwienie rozpoczęcia przygody z grą. Jedną z najistotniejszych stron w przewodniku są porady na start, które oferują wskazówki dla początkujących graczy oraz informacje pomocne w utrzymaniu postaci przy życiu. Kolejne strony przewodnika to między innymi porady na temat skradania się (styl Ducha), staczania bezpośrednich walk (styl Samuraja), rozwijania postaci, craftingu, eksploracji świata gry, jazdy konnej, zaliczania zadań, czy korzystania z najlepszych broni i gadżetów. W naszym przewodniku znalazło się miejsce dla poradnika trofeowego, w którym bardzo dokładnie omówiliśmy wszystkie dostępne trofea oraz sposoby ich pozyskania. Przewodnik uzupełniają strony m.in. na temat sterowania, wymagań sprzętowych, dostępnych edycji gry oraz informacji ile czasu zajmuje przejście Ghost of Tsushima. Odpowiadamy również na najczęściej zadawane pytania w rozdziale FAQ.

W naszym poradniku znajdziesz oczywiście szczegółowy opis przejścia gry Ghost of Tsushima. Nasza solucja podzielona została na opisy wszystkich głównych questów oraz opisy opcjonalnych pobocznych zadań, których ukończenie nie jest wymagane do zaliczenia głównej fabuły. W opisach przejścia poszczególnych zadań znajdziesz wskazówki jak zaliczać cele misji, jak zakradać się do wrogich lokacji, jak wygrywać bezpośrednie starcia oraz jak pokonywać bossów, którzy mogą stanowić większe wyzwanie. W omówienia wybranych misji uwzględniliśmy także ważne wybory oraz przedstawiliśmy konsekwencje podjętych decyzji. Oprócz tego możesz dowiedzieć się o tym czy Ghost of Tsushima ma różne zakończenia.

Jednym z większym rozdziałów naszego poradnika do Ghost of Tsushima jest atlas świata, w którym skupiliśmy się na omówieniu wszystkich możliwych do odwiedzenia lokacji oraz wszystkich atrakcji skrywanych na tytułowej wyspie Cuszima. Skorzystanie z przygotowanych przez nas informacji pozwoli ci odnaleźć wszystkie sekrety gry, do których zaliczają się między innymi kapliczki.

Spis treści

-Ghost of Tsushima - poradnik do gry
-Poradnik do gry
-Podstawy
-Ghost of Tsushima: Porady na start
-Ghost of Tsushima: Najlepsze pancerze na start
-Ghost of Tsushima: Najlepsze umiejętności na start
-Ghost of Tsushima: Najlepsze bronie, miecze, gadżety
-Ghost of Tsushima: Rozwój postaci
-Ghost of Tsushima: Rodzaje sekretów
-Ghost of Tsushima: Leczenie, hart ducha
-Ghost of Tsushima: Najlepsze talizmany
-Ghost of Tsushima: Crafting
-Ghost of Tsushima: Poziomy trudności
-Ghost of Tsushima: Eksploracja świata gry
-Ghost of Tsushima: Handlarze, kupcy
-Ghost of Tsushima: Mityczne techniki
-Ghost of Tsushima: Walka bezpośrednia - styl Samuraja
-Ghost of Tsushima: Skradanie się - styl Ducha
-Ghost of Tsushima: Ciekawostki, easter eggi
-Bossowie
-Ghost of Tsushima: Lista wszystkich bossów
-Misje główne
-Ghost of Tsushima: Ryuzo - boss, jak pokonać
-Ghost of Tsushima: Generał Temuge - boss, jak pokonać
-Ghost of Tsushima: Ryuzo (drugie starcie) - boss, jak pokonać
-Ghost of Tsushima: Chan - boss, jak pokonać
-Ghost of Tsushima: Pan Shimura - boss, jak pokonać
-Misje poboczne
-Ghost of Tsushima: Kaede - boss, jak pokonać
-Ghost of Tsushima: Yasuhira Koga - boss, jak pokonać
-Ghost of Tsushima: Tengu Demon - boss, jak pokonać
-Ghost of Tsushima: The Spirit of Yarikawa - boss, jak pokonać
-Ghost of Tsushima: Kojiro - boss, jak pokonać
-Ghost of Tsushima: Altan - boss, jak pokonać
-Ghost of Tsushima: Bettomaru - boss, jak pokonać
-Poradnik trofeowy
-Ghost of Tsushima: Lista trofeów
-Ghost of Tsushima: No to strzała - trofeum, jak zdobyć
-Ghost of Tsushima: To kwestia nadgarstka - trofeum, jak zdobyć
-Ghost of Tsushima: Mistrz miecza - trofeum, jak zdobyć
-Ghost of Tsushima: Mistrz talizmanów - trofeum, jak zdobyć
-Ghost of Tsushima: Mistrzowie czerni i bieli - trofeum, jak zdobyć
-Ghost of Tsushima: Lament upadłej kuźni - trofeum, jak zdobyć
-Ghost of Tsushima: Cosplayer klanu Cooper - trofeum, jak zdobyć
-FAQ
-Rozwój postaci i jej wyposażenie
-Ghost of Tsushima: Wygląd bohatera - jak zmienić?
-Ghost of Tsushima: Lina z hakiem - jak zdobyć?
-Ghost of Tsushima: Strój wojownika ninja - czy występuje w grze?
-Ghost of Tsushima: Dmuchawka - jak zdobyć?
-Ghost of Tsushima: Siodło - jak zmienić?
-Ghost of Tsushima: Łuk - jak zdobyć
-Eksploracja świata gry
-Ghost of Tsushima: Wychłodzenie organizmu - jak zwalczać?
-Ghost of Tsushima: Sekrety i przewodni wiatr - jak łatwiej odnajdywać znajdźki?
-Ghost of Tsushima: Tryb fotograficzny - jak aktywować?
-Ghost of Tsushima: Wyspa Cuszima - czy gra ma duży świat?
-Ghost of Tsushima: Zapisywanie gry - czy są manualne sejwy?
-Ghost of Tsushima: Szybka podróż - jak z niej korzystać?
-Ghost of Tsushima: Podarunki - jak odbierać?
-Ghost of Tsushima: Gra na flecie - jakie ma zastosowania?
-Ghost of Tsushima: Koń - jak zdobyć?
-Walka
-Ghost of Tsushima: Amunicja i gadżety - jak odnawiać zapasy?
-Ghost of Tsushima: Postawy - jak odblokować i kiedy ich używać?
-Aneks
-Ghost of Tsushima: Sterowanie PS4
-Ghost of Tsushima: Wersje gry
-Ghost of Tsushima: Wymagania sprzętowe PS4
-Ghost of Tsushima: Polska wersja, dubbing
-Ghost of Tsushima: Długość gry - ile zajmie jej przejście?
-Ghost of Tsushima: Sekiro - czy to podobna gra?
-Opis przejścia
-Solucja - wątek główny
-Ghost of Tsushima: Lista wszystkich zadań, misji i questów głównych
-Ghost of Tsushima: Prolog solucja, opis przejścia
-Akt 1
-Ghost of Tsushima: Kodeks wojownika (The Warrior's Code) solucja, opis przejścia
-Ghost of Tsushima: Opowieść Senseia Ishikawy (The Tale of Sensei) solucja
-Ghost of Tsushima: Opowieść Pani Masako (The Tale of Lady Masako) solucja
-Ghost of Tsushima: Krew na trawie (Blood on the Grass) solucja, opis przejścia
-Ghost of Tsushima: Pokonany kowal (The Broken Blacksmith) solucja
-Ghost of Tsushima: Młot i kuźnia (Hammer and Forge) solucja, opis przejścia
-Ghost of Tsushima: Opowieść Ryuza (The Tale of Ryuzo) solucja, opis przejścia
-Ghost of Tsushima: Żelazny hak (The Iron Hook) solucja, opis przejścia
-Ghost of Tsushima: Cień samuraja (Shadow of the Samurai) solucja, opis przejścia
-Akt 2
-Ghost of Tsushima: Nowy horyzont (A New Horizon) solucja, opis przejścia
-Ghost of Tsushima: Wiadomość w płomieniach (A Message in Fire) solucja
-Ghost of Tsushima: Mury Yarikawy (The Walls of Yarikawa) solucja, opis przejścia
-Ghost of Tsushima: Tchórz Yarikawy (The Coward of Yarikawa) solucja
-Ghost of Tsushima: Duchy przeszłości (Ghosts from the Past) solucja
-Ghost of Tsushima: Duch Yarikawy (The Ghost of Yarikawa) solucja, opis przejścia
-Ghost of Tsushima: Krwawy sąd (A Reckoning in Blood) solucja, opis przejścia
-Ghost of Tsushima: Losy Cuszimy (The Fate of Tsushima) solucja, opis przejścia
-Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia
-Akt 3
-Ghost of Tsushima: Honor i popiół (Honor and Ash) solucja, opis przejścia
-Ghost of Tsushima: Wilki u bram (Wolves at the Gates) solucja, opis przejścia
-Ghost of Tsushima: Nadciągająca burza (A Gathering Storm) solucja
-Ghost of Tsushima: Serce Jito (Heart of the Jito) solucja, opis przejścia
-Ghost of Tsushima: Wiecznie błękitne niebo (Eternal Blue Sky) solucja
-Ghost of Tsushima: Opowieść Pana Shimury (The Tale of Lord Shimura) solucja
-Ghost of Tsushima: Zakończenia gry
-Solucja - Opowieści Cuszimy
-Ghost of Tsushima: Lista wszystkich Opowieści Cuszimy i zadań pobocznych
-Opowieść Ishikawy
-Ghost of Tsushima: Sensei i uczeń (The Sensei and the Student) solucja
-Ghost of Tsushima: Przeszłość nigdy nie mija (The Past Never Passes) solucja
-Ghost of Tsushima: Droga łuku (The Way of the Bow) solucja
-Ghost of Tsushima: Sen o Podboju solucja
-Ghost of Tsushima: Duch i Demoniczny Sensei solucja
-Ghost of Tsushima: Postrach Otsuny solucja
-Ghost of Tsushima: Przyjaciel mimo woli solucja
-Ghost of Tsushima: Wieczny spoczynek solucja
-Opowieść Masako
-Ghost of Tsushima: Przywódca (The Headman) solucja
-Ghost of Tsushima: Mąż (The Husband) solucja
-Ghost of Tsushima: Zdrada (The Traitor) solucja
-Ghost of Tsushima: Matczyny spokój (A Mother's Peace) solucja
-Ghost of Tsushima: Głupiec solucja
-Ghost of Tsushima: Głowa rodziny solucja
-Ghost of Tsushima: Złodziejka solucja
-Ghost of Tsushima: Spiskowiec solucja
-Ghost of Tsushima: Zdradzona siostra solucja
-Opowieść Kenjiego
-Ghost of Tsushima: Sługa ludu (Servant of the People) solucja
-Ghost of Tsushima: Nattou i sprzedawca Sake solucja
-Ghost of Tsushima: Subtelna sztuka negocjacji solucja
-Opowieść Noria
-Ghost of Tsushima: Ostatni Wojowniczy Mnich solucja
-Ghost of Tsushima: Trzy działania, trzy iluzje solucja
-Ghost of Tsushima: Duchy we mgle solucja
-Ghost of Tsushima: Źródło cierpienia solucja
-Ghost of Tsushima: Krwawa Sutra solucja
-Ghost of Tsushima: Przyczyna cierpienia solucja
-Ghost of Tsushima: Kres cierpienia solucja
-Ghost of Tsushima: Strażnik Cuszimy solucja
-Ghost of Tsushima: Ten trojaki świat solucja
-Opowieść Yuny
-Ghost of Tsushima: Opowieść Yuny solucja
-Ghost of Tsushima: Cicha śmierć solucja
-Ghost of Tsushima: Czarny wilk solucja
-Ghost of Tsushima: Krwawa wiadomość solucja
-Opowieść Yuriko
-Ghost of Tsushima: Duma Przemija solucja
-Ghost of Tsushima: Sztuka Dostrzegania solucja
-Pozostałe opowieści
-Ghost of Tsushima: Incydent w Wąwozie Hiyoshi (Incident at Hiyoshi Pass) solucja
-Ghost of Tsushima: Drugie oblicze honoru (The Other Side of Honour) solucja
-Ghost of Tsushima: Cena żelaza (The Cost of Iron) solucja
-Ghost of Tsushima: Miejsce zwane domem (A Place to Call Home) solucja
-Ghost of Tsushima: Za Cuszimę (For Tsushima) solucja
-Ghost of Tsushima: Wartość Sake (The Value of Sake) solucja
-Ghost of Tsushima: Uzdrowicielski dotyk (A Healer's Touch) solucja
-Ghost of Tsushima: Niedokończone porachunki (Unfinished Business) solucja
-Ghost of Tsushima: Pogrzebany honor (Honour Buried Deep) solucja
-Ghost of Tsushima: Zaginiona na morzu (Lost at Sea) solucja
-Ghost of Tsushima: Szepty pośród lasu (Whispers in the Woods) solucja
-Ghost of Tsushima: Puste kosze (Empty Basket) solucja
-Ghost of Tsushima: Śmiech bandytów (The Laughing Bandits) solucja
-Ghost of Tsushima: Brzemię kradzieży (The Burden of Theft) solucja
-Ghost of Tsushima: Rzeczne Dzieci (The River Children) solucja
-Ghost of Tsushima: Złodziejka Niewinności (A Thief of Innocence) solucja
-Ghost of Tsushima: Ostatnia Prośba (A Final Request) solucja
-Ghost of Tsushima: Bogaczom niczego nie brakuje (A Wealthy Man Has All He Needs)
-Ghost of Tsushima: Szczodrość Pani Sanjo (The Generosity of Lady Sanjo) solucja
-Ghost of Tsushima: Ciało i kamień (Flesh and Stone) solucja
-Ghost of Tsushima: Boskie zadośćuczynienie (Peace for the Divine) solucja
-Ghost of Tsushima: Godna Chana (Fit for the Khan) solucja
-Ghost of Tsushima: Cena strachu (The Cost of Fear) solucja
-Ghost of Tsushima: Wybór Ojca (A Father's Choice) solucja
-Ghost of Tsushima: Ukryte w śniegu (Hidden in Snow) solucja
-Ghost of Tsushima: Spłacony dług (A Debt Repaid) solucja
-Solucja - mityczne opowieści
-Ghost of Tsushima: Lista wszystkich Mitycznych opowieści
-Ghost of Tsushima: Legenda Tadayoriego (The Legend of Tadayori) solucja
-Ghost of Tsushima: Niebiański cios (The Heavenlhy Strike) solucja
-Ghost of Tsushima: Klątwa Uchitsunego (The Curse of Uchitsune) solucja
-Ghost of Tsushima: Niezwyciężony Gosaku solucja
-Ghost of Tsushima: Duch Zemsty Yarikawy solucja
-Ghost of Tsushima: Sześć Ostrzy Kojira solucja
-Ghost of Tsushima: Niegasnący płomień solucja
-Sekrety i znajdźki
-Informacje ogólne
-Ghost of Tsushima: Lista sekretów, znajdźiek
-Ghost of Tsushima: Zapiski
-Ghost of Tsushima: Mongolskie artefakty
-Ghost of Tsushima: Ukryte ołtarze
-Atlas świata gry
-Region Izuhara
-Ghost of Tsushima: Izuhara - mapa regionu, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Izuhara - stojaki bambusowe, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Izuhara - kapliczki Shinoto, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Izuhara - gorące źródła, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Izuhara - Haiku, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Izuhara - kapliczki Inari, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Izuhara - Filary honoru, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Izuhara - Latarnie morskie, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Izuhara - obozy Mongołów
-Region Toyotama
-Ghost of Tsushima: Toyotama - mapa regionu, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Toyotama - stojaki bambusowe, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Toyotama - kapliczki Shinoto, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Toyotama - gorące źródła, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Toyotama - Haiku, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Toyotama - kapliczki Inari, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Toyotama - filary honoru, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Toyotama - latarnie morskie, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Toyotama - pojedynki, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Toyotama - obozy Mongołów, sekrety, znajdźki
-Region Kamiagata
-Ghost of Tsushima: Kamiagata - mapa regionu, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Kamiagata - stojaki bambusowe, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Kamiagata - kapliczki Shinoto, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Kamiagata - gorące źródła, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Kamiagata - Haiku, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Kamiagata - kapliczki Inari, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Kamiagata - filary honoru, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Kamiagata - latarnie morskie, sekrety, znajdźki
-Ghost of Tsushima: Kamiagata - obozy Mongołów, sekrety, znajdźki

Kategoria: Akcja i strzelanki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8112-705-9

FRAGMENT KSIĄŻKI

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stronie
www.gry-online.pl/S024.asp?ID=2056

[email protected] treści

Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Poradnik do gry

Podstawy

Ghost of Tsushima: Porady na start

Ghost of Tsushima: Najlepsze pancerze na start

Ghost of Tsushima: Najlepsze umiejętności na start

Ghost of Tsushima: Najlepsze bronie, miecze, gadżety

Ghost of Tsushima: Rozwój postaci

Ghost of Tsushima: Rodzaje sekretów

Ghost of Tsushima: Leczenie, hart ducha

Ghost of Tsushima: Najlepsze talizmany

Ghost of Tsushima: Crafting

Ghost of Tsushima: Poziomy trudności

Ghost of Tsushima: Eksploracja świata gry

Ghost of Tsushima: Handlarze, kupcy

Ghost of Tsushima: Mityczne techniki

Ghost of Tsushima: Walka bezpośrednia - styl Samuraja

Ghost of Tsushima: Skradanie się - styl Ducha

Ghost of Tsushima: Ciekawostki, easter eggi

Bossowie

Ghost of Tsushima: Lista wszystkich bossów

Misje główne

Ghost of Tsushima: Ryuzo - boss, jak pokonać

Ghost of Tsushima: Generał Temuge - boss, jak pokonać

Ghost of Tsushima: Ryuzo (drugie starcie) - boss, jak pokonać

Ghost of Tsushima: Chan - boss, jak pokonać

Ghost of Tsushima: Pan Shimura - boss, jak pokonać

Misje poboczne

Ghost of Tsushima: Kaede - boss, jak pokonać

Ghost of Tsushima: Yasuhira Koga - boss, jak pokonać

Ghost of Tsushima: Tengu Demon - boss, jak pokonać

Ghost of Tsushima: The Spirit of Yarikawa - boss, jak pokonać

Ghost of Tsushima: Kojiro - boss, jak pokonać

Ghost of Tsushima: Altan - boss, jak pokonać

Ghost of Tsushima: Bettomaru - boss, jak pokonać

Poradnik trofeowy

Ghost of Tsushima: Lista trofeów

Ghost of Tsushima: No to strzała - trofeum, jak zdobyć

Ghost of Tsushima: To kwestia nadgarstka - trofeum, jak zdobyć

W PEŁNEJ WERSJI DOSTĘPNE RÓWNIEŻ:

Ghost of Tsushima: Mistrz miecza - trofeum, jak zdobyć

Ghost of Tsushima: Mistrz talizmanów - trofeum, jak zdobyć

Ghost of Tsushima: Mistrzowie czerni i bieli - trofeum, jak zdobyć

Ghost of Tsushima: Lament upadłej kuźni - trofeum, jak zdobyć

Ghost of Tsushima: Cosplayer klanu Cooper - trofeum, jak zdobyć

FAQ

Rozwój postaci i jej wyposażenie

Ghost of Tsushima: Wygląd bohatera - jak zmienić?

Ghost of Tsushima: Lina z hakiem - jak zdobyć?

Ghost of Tsushima: Strój wojownika ninja - czy występuje w grze?

Ghost of Tsushima: Dmuchawka - jak zdobyć?

Ghost of Tsushima: Siodło - jak zmienić?

Ghost of Tsushima: Łuk - jak zdobyć

Eksploracja świata gry

Ghost of Tsushima: Wychłodzenie organizmu - jak zwalczać?

Ghost of Tsushima: Sekrety i przewodni wiatr - jak łatwiej odnajdywać znajdźki?

Ghost of Tsushima: Tryb fotograficzny - jak aktywować?

Ghost of Tsushima: Wyspa Cuszima - czy gra ma duży świat?

Ghost of Tsushima: Zapisywanie gry - czy są manualne sejwy?

Ghost of Tsushima: Szybka podróż - jak z niej korzystać?

Ghost of Tsushima: Podarunki - jak odbierać?

Ghost of Tsushima: Gra na flecie - jakie ma zastosowania?

Ghost of Tsushima: Koń - jak zdobyć?

Walka

Ghost of Tsushima: Amunicja i gadżety - jak odnawiać zapasy?

Ghost of Tsushima: Postawy - jak odblokować i kiedy ich używać?

Aneks

Ghost of Tsushima: Sterowanie PS4

Ghost of Tsushima: Wersje gry

Ghost of Tsushima: Wymagania sprzętowe PS4

Ghost of Tsushima: Polska wersja, dubbing

Ghost of Tsushima: Długość gry - ile zajmie jej przejście?

Ghost of Tsushima: Sekiro - czy to podobna gra?

Opis przejścia

Solucja - wątek główny

Ghost of Tsushima: Lista wszystkich zadań, misji i questów głównych

Ghost of Tsushima: Prolog solucja, opis przejścia

Akt 1

Ghost of Tsushima: Kodeks wojownika (The Warrior's Code) solucja, opis przejścia

Ghost of Tsushima: Opowieść Senseia Ishikawy (The Tale of Sensei) solucja

Ghost of Tsushima: Opowieść Pani Masako (The Tale of Lady Masako) solucja

Ghost of Tsushima: Krew na trawie (Blood on the Grass) solucja, opis przejścia

Ghost of Tsushima: Pokonany kowal (The Broken Blacksmith) solucja

Ghost of Tsushima: Młot i kuźnia (Hammer and Forge) solucja, opis przejścia

Ghost of Tsushima: Opowieść Ryuza (The Tale of Ryuzo) solucja, opis przejścia

Ghost of Tsushima: Żelazny hak (The Iron Hook) solucja, opis przejścia

Ghost of Tsushima: Cień samuraja (Shadow of the Samurai) solucja, opis przejścia

Akt 2

Ghost of Tsushima: Nowy horyzont (A New Horizon) solucja, opis przejścia

Ghost of Tsushima: Wiadomość w płomieniach (A Message in Fire) solucja

Ghost of Tsushima: Mury Yarikawy (The Walls of Yarikawa) solucja, opis przejścia

Ghost of Tsushima: Tchórz Yarikawy (The Coward of Yarikawa) solucja

Ghost of Tsushima: Duchy przeszłości (Ghosts from the Past) solucja

Ghost of Tsushima: Duch Yarikawy (The Ghost of Yarikawa) solucja, opis przejścia

Ghost of Tsushima: Krwawy sąd (A Reckoning in Blood) solucja, opis przejścia

Ghost of Tsushima: Losy Cuszimy (The Fate of Tsushima) solucja, opis przejścia

Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia

Akt 3

Ghost of Tsushima: Honor i popiół (Honor and Ash) solucja, opis przejścia

Ghost of Tsushima: Wilki u bram (Wolves at the Gates) solucja, opis przejścia

Ghost of Tsushima: Nadciągająca burza (A Gathering Storm) solucja

Ghost of Tsushima: Serce Jito (Heart of the Jito) solucja, opis przejścia

Ghost of Tsushima: Wiecznie błękitne niebo (Eternal Blue Sky) solucja

Ghost of Tsushima: Opowieść Pana Shimury (The Tale of Lord Shimura) solucja

Ghost of Tsushima: Zakończenia gry

Solucja - Opowieści Cuszimy

Ghost of Tsushima: Lista wszystkich Opowieści Cuszimy i zadań pobocznych

Opowieść Ishikawy

Ghost of Tsushima: Sensei i uczeń (The Sensei and the Student) solucja

Ghost of Tsushima: Przeszłość nigdy nie mija (The Past Never Passes) solucja

Ghost of Tsushima: Droga łuku (The Way of the Bow) solucja

Ghost of Tsushima: Sen o Podboju solucja

Ghost of Tsushima: Duch i Demoniczny Sensei solucja

Ghost of Tsushima: Postrach Otsuny solucja

Ghost of Tsushima: Przyjaciel mimo woli solucja

Ghost of Tsushima: Wieczny spoczynek solucja

Opowieść Masako

Ghost of Tsushima: Przywódca (The Headman) solucja

Ghost of Tsushima: Mąż (The Husband) solucja

Ghost of Tsushima: Zdrada (The Traitor) solucja

Ghost of Tsushima: Matczyny spokój (A Mother's Peace) solucja

Ghost of Tsushima: Głupiec solucja

Ghost of Tsushima: Głowa rodziny solucja

Ghost of Tsushima: Złodziejka solucja

Ghost of Tsushima: Spiskowiec solucja

Ghost of Tsushima: Zdradzona siostra solucja

Opowieść Kenjiego

Ghost of Tsushima: Sługa ludu (Servant of the People) solucja

Ghost of Tsushima: Nattou i sprzedawca Sake solucja

Ghost of Tsushima: Subtelna sztuka negocjacji solucja

Opowieść Noria

Ghost of Tsushima: Ostatni Wojowniczy Mnich solucja

Ghost of Tsushima: Trzy działania, trzy iluzje solucja

Ghost of Tsushima: Duchy we mgle solucja

Ghost of Tsushima: Źródło cierpienia solucja

Ghost of Tsushima: Krwawa Sutra solucja

Ghost of Tsushima: Przyczyna cierpienia solucja

Ghost of Tsushima: Kres cierpienia solucja

Ghost of Tsushima: Strażnik Cuszimy solucja

Ghost of Tsushima: Ten trojaki świat solucja

Opowieść Yuny

Ghost of Tsushima: Opowieść Yuny solucja

Ghost of Tsushima: Cicha śmierć solucja

Ghost of Tsushima: Czarny wilk solucja

Ghost of Tsushima: Krwawa wiadomość solucja

Opowieść Yuriko

Ghost of Tsushima: Duma Przemija solucja

Ghost of Tsushima: Sztuka Dostrzegania solucja

Pozostałe opowieści

Ghost of Tsushima: Incydent w Wąwozie Hiyoshi (Incident at Hiyoshi Pass) solucja

Ghost of Tsushima: Drugie oblicze honoru (The Other Side of Honour) solucja

Ghost of Tsushima: Cena żelaza (The Cost of Iron) solucja

Ghost of Tsushima: Miejsce zwane domem (A Place to Call Home) solucja

Ghost of Tsushima: Za Cuszimę (For Tsushima) solucja

Ghost of Tsushima: Wartość Sake (The Value of Sake) solucja

Ghost of Tsushima: Uzdrowicielski dotyk (A Healer's Touch) solucja

Ghost of Tsushima: Niedokończone porachunki (Unfinished Business) solucja

Ghost of Tsushima: Pogrzebany honor (Honour Buried Deep) solucja

Ghost of Tsushima: Zaginiona na morzu (Lost at Sea) solucja

Ghost of Tsushima: Szepty pośród lasu (Whispers in the Woods) solucja

Ghost of Tsushima: Puste kosze (Empty Basket) solucja

Ghost of Tsushima: Śmiech bandytów (The Laughing Bandits) solucja

Ghost of Tsushima: Brzemię kradzieży (The Burden of Theft) solucja

Ghost of Tsushima: Rzeczne Dzieci (The River Children) solucja

Ghost of Tsushima: Złodziejka Niewinności (A Thief of Innocence) solucja

Ghost of Tsushima: Ostatnia Prośba (A Final Request) solucja

Ghost of Tsushima: Bogaczom niczego nie brakuje (A Wealthy Man Has All He Needs)

Ghost of Tsushima: Szczodrość Pani Sanjo (The Generosity of Lady Sanjo) solucja

Ghost of Tsushima: Ciało i kamień (Flesh and Stone) solucja

Ghost of Tsushima: Boskie zadośćuczynienie (Peace for the Divine) solucja

Ghost of Tsushima: Godna Chana (Fit for the Khan) solucja

Ghost of Tsushima: Cena strachu (The Cost of Fear) solucja

Ghost of Tsushima: Wybór Ojca (A Father's Choice) solucja

Ghost of Tsushima: Ukryte w śniegu (Hidden in Snow) solucja

Ghost of Tsushima: Spłacony dług (A Debt Repaid) solucja

Solucja - mityczne opowieści

Ghost of Tsushima: Lista wszystkich Mitycznych opowieści

Ghost of Tsushima: Legenda Tadayoriego (The Legend of Tadayori) solucja

Ghost of Tsushima: Niebiański cios (The Heavenlhy Strike) solucja

Ghost of Tsushima: Klątwa Uchitsunego (The Curse of Uchitsune) solucja

Ghost of Tsushima: Niezwyciężony Gosaku solucja

Ghost of Tsushima: Duch Zemsty Yarikawy solucja

Ghost of Tsushima: Sześć Ostrzy Kojira solucja

Ghost of Tsushima: Niegasnący płomień solucja

Sekrety i znajdźki

Informacje ogólne

Ghost of Tsushima: Lista sekretów, znajdźiek

Ghost of Tsushima: Zapiski

Ghost of Tsushima: Mongolskie artefakty

Ghost of Tsushima: Ukryte ołtarze

Atlas świata gry

Region Izuhara

Ghost of Tsushima: Izuhara - mapa regionu, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Izuhara - stojaki bambusowe, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Izuhara - kapliczki Shinoto, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Izuhara - gorące źródła, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Izuhara - Haiku, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Izuhara - kapliczki Inari, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Izuhara - Filary honoru, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Izuhara - Latarnie morskie, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Izuhara - obozy Mongołów

Region Toyotama

Ghost of Tsushima: Toyotama - mapa regionu, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Toyotama - stojaki bambusowe, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Toyotama - kapliczki Shinoto, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Toyotama - gorące źródła, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Toyotama - Haiku, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Toyotama - kapliczki Inari, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Toyotama - filary honoru, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Toyotama - latarnie morskie, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Toyotama - pojedynki, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Toyotama - obozy Mongołów, sekrety, znajdźki

Region Kamiagata

Ghost of Tsushima: Kamiagata - mapa regionu, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Kamiagata - stojaki bambusowe, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Kamiagata - kapliczki Shinoto, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Kamiagata - gorące źródła, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Kamiagata - Haiku, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Kamiagata - kapliczki Inari, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Kamiagata - filary honoru, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Kamiagata - latarnie morskie, sekrety, znajdźki

Ghost of Tsushima: Kamiagata - obozy Mongołów, sekrety, znajdźkiGhost of Tsushima - poradnik do gry

Poradnik i solucja do gry Ghost of Tsushima jest wielkim kompendium wiedzy na temat najnowszej produkcji studia Sucker Punch. Zapoznanie się z informacjami oraz poradami zawartymi w niniejszym poradniku pozwoli ci ukończyć wszystkie główne i poboczne misje oraz zbadać wielki świat Ghost of Tsushima w 100%. Twoje wysiłki powinny zostać nagrodzone odnalezieniem 100% sekretów gry oraz zdobyciem platynowego trofeum.

Nasz poradnik do gry Ghost of Tsushima otwiera rozdział będący przewodnikiem po grze, którego nadrzędnymi założeniami są omówienie najważniejszych mechanik rozgrywki i ułatwienie rozpoczęcia przygody z grą. Jedną z najistotniejszych stron w przewodniku są porady na start, które oferują wskazówki dla początkujących graczy oraz informacje pomocne w utrzymaniu postaci przy życiu. Kolejne strony przewodnika to między innymi porady na temat skradania się (styl Ducha), staczania bezpośrednich walk (styl Samuraja), rozwijania postaci, craftingu, eksploracji świata gry, jazdy konnej, zaliczania zadań, czy korzystania z najlepszych broni i gadżetów. W naszym przewodniku znalazło się miejsce dla poradnika trofeowego, w którym bardzo dokładnie omówiliśmy wszystkie dostępne trofea oraz sposoby ich pozyskania. Przewodnik uzupełniają strony m.in. na temat sterowania, wymagań sprzętowych, dostępnych edycji gry oraz informacji ile czasu zajmuje przejście Ghost of Tsushima. Odpowiadamy również na najczęściej zadawane pytania w rozdziale FAQ.

W naszym poradniku znajdziesz oczywiście szczegółowy opis przejścia gry Ghost of Tsushima. Nasza solucja podzielona została na opisy wszystkich głównych questów oraz opisy opcjonalnych pobocznych zadań, których ukończenie nie jest wymagane do zaliczenia głównej fabuły. W opisach przejścia poszczególnych zadań znajdziesz wskazówki jak zaliczać cele misji, jak zakradać się do wrogich lokacji, jak wygrywać bezpośrednie starcia oraz jak pokonywać bossów, którzy mogą stanowić większe wyzwanie. W omówienia wybranych misji uwzględniliśmy także ważne wybory oraz przedstawiliśmy konsekwencje podjętych decyzji. Oprócz tego możesz dowiedzieć się o tym czy Ghost of Tsushima ma różne zakończenia.

Jednym z większym rozdziałów naszego poradnika do Ghost of Tsushima jest atlas świata, w którym skupiliśmy się na omówieniu wszystkich możliwych do odwiedzenia lokacji oraz wszystkich atrakcji skrywanych na tytułowej wyspie Cuszima. Skorzystanie z przygotowanych przez nas informacji pozwoli ci odnaleźć wszystkie sekrety gry, do których zaliczają się między innymi kapliczki.

- Wszystkie questy główne w Ghost of Tsushima
- Wszystkie poboczne questy Ghost of Tsushima
- Bossowie w Ghost of Tsushima
- Sekrety Ghost of Tsushima
- Trofea i platyna - poradnik
- Długość gry
- Sterowanie PS4

Wszystkie questy główne w Ghost of Tsushima

Poniżej znajdziesz zestawienie wszystkich głównych i pobocznych zadań gry Ghost of Tsushima. Opisy przejścia wszystkich questów / opowieści znajdują się w naszej solucji.

Prolog i Akt 1

1. Prolog
2. Kodeks wojownika
3. Opowieść Senseia Ishikawy
4. Opowieść Pani Masako
5. Krew na trawie
6. Pokonany kowal
7. Młot i kuźnia
8. Opowieść Ryuza
9. Żelazny hak
10. Cień samuraja

Akt 2

1. Nowy horyzont
2. Wiadomość w płomieniach
3. Mury Yarikawy
4. Tchórz Yarikawy
5. Duchy przeszłości
6. Duch Yarikawy
7. Krwawy sąd
8. Losy Cuszimy
9. Z ciemności

Akt 3 i Zakończenia

1. Honor i popiół
2. Wilki u bram
3. Nadciągająca burza
4. Serce Jito
5. Wiecznie błękitne niebo
6. Opowieść Pana Shimury
7. Zakończenia

Wszystkie poboczne questy Ghost of Tsushima

Opowieść Ishikawy

1. Sensei i uczeń
2. Przeszłość nigdy nie mija
3. Droga łuku
4. Sen o podboju
5. Duch i Demoniczny Sensei
6. Postrach Otsuny
7. Przyjaciel mimo woli
8. Wieczny spoczynek

Opowieść Pani Masako

1. Przywódca
2. Mąż
3. Zdrada
4. Matczyny spokój
5. Głupiec
6. Głowa rodziny
7. Złodziejka
8. Spiskowiec
9. Zdradzona siostra

Opowieść Kenjiego

1. Sługa ludu
2. Nattou i sprzedawca Sake
3. Subtelna sztuka negocjacji

Opowieść Noria

1. Ostatni Wojowniczy Mnich
2. Trzy działania, trzy iluzje
3. Duchy we mgle
4. Źródło cierpienia
5. Krwawa Sutra
6. Przyczyna cierpienia
7. Kres cierpienia
8. Strażnik Cuszimy
9. Ten trojaki świat

Opowieść Yuny

1. Opowieść Yuny
2. Cicha śmierć
3. Czarny wilk
4. Krwawa wiadomość

Opowieść Yuriko

1. Duma przemija
2. Sztuka dostrzegania

Pozostałe

1. Incydent w Wąwozie Hiyoshi
2. Drugie oblicze honoru
3. Cena żelaza
4. Miejsce zwane domem
5. Za Cuszimę
6. Wartość Sake
7. Uzdrowicielski dotyk
8. Niedokończone porachunki
9. Pogrzebany honor
10. Zaginiona na morzu
11. Szepty pośród lasu
12. Puste kosze
13. Śmiech bandytów
14. Brzemię kradzieży
15. Rzeczne Dzieci
16. Złodziejka niewinności
17. Ostatnia prośba
18. Bogaczom niczego nie brakuje
19. Szczodrość Pani Sanjo
20. Ciało i kamień
21. Boskie zadośćuczynienie
22. Godna Chana
23. Cena strachu
24. Wybór ojca
25. Ukryte w śniegu

Mityczne opowieści

1. Legenda Tadayoriego - nagroda za zaliczenie misji to Zbroja Tadayoriego
2. Niebiański cios - nagroda za zaliczenie misji to umiejętność Niebiański cios
3. Klątwa Uchitsunego - nagrody za zaliczenie misji to Długi łuk i Wybuchowa strzała
4. Niezwyciężony Gosaku - nagroda za zaliczenie misji to Zbroja Gosaku
5. Duch Zemsty Yarikawy - nagroda za zaliczenie misji to umiejętność Taniec gniewu
6. Sześć Ostrzy Kojira - nagroda za zaliczenie misji to Zbroja Kenseia
7. Niegasnący płomień - nagroda za zaliczenie misji to umiejętność Droga ognia

Bossowie w Ghost of Tsushima

Poniżej znajdziesz listę wszystkich bossów Ghost of Tsushima, z którymi walczy się w głównych oraz pobocznych questach gry. Dokładne opisy przejścia walk z poszczególnymi bossami znajdziesz w rozdziale Bossowie.

Bossowie - główne zadania

1. Ryuzo - pierwsze starcie
2. Generał Temuge
3. Ryuzo - drugie starcie
4. Chan
5. Pan Shimura (finałowy boss gry)

Bossowie - poboczne zadania i mityczne opowieści

1. Kaede
2. Yasuhira Koga
3. Demon Tengu
4. Spirit of Yarikawa
5. Kojiro
6. Altan
7. Bettomaru

Sekrety Ghost of Tsushima

Poniżej znajduje się zestawienie stron poradnika na temat sekretów gry Ghost of Tsushima. Znajdźki zostały podzielone zostały według kategorii lub lokacji, w których się znajdują. Komplet informacji o ich odnajdywaniu znajdziesz w osobnym rozdziale Sekrety i znajdźki naszego poradnika.

Znajdźki w Ghost of Tsushima - zapiski, artefakty i ukryte ołtarze

1. Zapiski
2. Mongolskie artefakty
3. Ukryte ołtarze

Mapy atlasu świata - wyspa Cuszima

1. Mapa regionu Izuhara
2. Mapa regionu Toyotama
3. Mapa regionu Kamiagata

Sekrety Ghost of Tsushima - Region Izuhara

1. 24 obozy
2. Filary Honoru
3. Gorące Źródła
4. Kapliczki Inari
5. Bambusy
6. Haiku
7. Kapliczki Shinto
8. Latarnie

Sekrety Ghost of Tsushima - Region Toyotama

1. 17 obozów
2. 5 pojedynków
3. Filary Honoru
4. Gorące Źródła
5. Kapliczki Inari
6. Bambusy
7. Haiku
8. Kapliczki Shinto
9. Latarnie

Sekrety Ghost of Tsushima - Region Kamiagata

1. 15 obozów
2. Filary Honoru
3. Gorące Źródła
4. Kapliczki Inari
5. Bambusy
6. Haiku
7. Kapliczki Shinto
8. Latarnie

Trofea i platyna - poradnik

Ghost of Tsushima nie posiada trudnego platynowego trofeum, ale jest ono czasochłonne. To jedna z większych produkcji z otwartym światem wydanych przez Sony. Zdobycie "platyny" powinno ci zająć około 50 godzin, przy czym możesz skrócić czas potrzebny do odblokowania 100% trofeów wybierając niższy poziom trudności. Dzieje się tak dlatego, że żadne z trofeów nie dotyczy ustawień trudności. Możesz więc np. przejść całą grę na niskim poziomie trudności.

Nasz poradnik trofeowy znajdziesz tutaj.

Długość gry

Ukończenie gry Ghost of Tsushima po raz pierwszy powinno ci zająć około 30-40 godzin. Ukończenie wszystkich pobocznych questów i "zaliczenie" wszystkich pytajników na mapie wydłuży całkowity czas gry do około 50 godzin.

Więcej o długości rozgrywki znajdziesz w oddzielnym rozdziale naszego poradnika.

Sterowanie PS4

+----------------------------------------------------------------------------------------+------------------------------------------------+
| | Skupione słyszenie / Gesty |
+----------------------------------------------------------------------------------------+------------------------------------------------+
| | Celowanie / Wybór broni dystansowej i amunicji |
+----------------------------------------------------------------------------------------+------------------------------------------------+
| | Blokada |
+----------------------------------------------------------------------------------------+------------------------------------------------+
| | Prowokacja |
+----------------------------------------------------------------------------------------+------------------------------------------------+
| | Przywołanie konia |
+----------------------------------------------------------------------------------------+------------------------------------------------+
| | Leczenie |
+----------------------------------------------------------------------------------------+------------------------------------------------+
| | Tryb fotograficzny |
+----------------------------------------------------------------------------------------+------------------------------------------------+
| | Ruch |
+----------------------------------------------------------------------------------------+------------------------------------------------+
| | Ruch kamery |
+----------------------------------------------------------------------------------------+------------------------------------------------+
| | Szybki atak / Skrytobójstwo |
+----------------------------------------------------------------------------------------+------------------------------------------------+
| | Skok |
+----------------------------------------------------------------------------------------+------------------------------------------------+
| | Unik |
+----------------------------------------------------------------------------------------+------------------------------------------------+
| | Mocny atak |
+----------------------------------------------------------------------------------------+------------------------------------------------+
| | Broń podręczna |
+----------------------------------------------------------------------------------------+------------------------------------------------+
| | Strzał / Wybór podstawy bądź broni |
+----------------------------------------------------------------------------------------+------------------------------------------------+
| | Menu |
+----------------------------------------------------------------------------------------+------------------------------------------------+Poradnik do gry

Podstawy

Ghost of Tsushima: Porady na start

Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima znajdziesz zestaw porad na start. Ich lektura powinna ci ułatwić rozpoczęcie swojej przygody z grą oraz zmniejszyć ryzyko napotkania jakiejś problematycznej sytuacji. Niektóre z poruszonych tematów dokładniej omówiliśmy w osobnych rozdziałach naszego przewodnika.

- Polecamy wybrać normalny lub wysoki poziom trudności
- Naucz się jak najwcześniej parowania ataków
- Wykonuj uniki dla wrogich ataków niemożliwych do zablokowania
- Odnawiaj na bieżąco pasek zdrowia bohatera
- Nożyki kunai mogą łatwo ogłuszać wrogów
- Obserwuj liderów i osłabiaj ich atakami z zaskoczenia
- Przełączaj postawy w zależności od potrzeb
- Reaguj na okrzyki wrogich łuczników unikami
- Zakładaj odpowiedni strój do aktualnej sytuacji
- Ulepszaj regularnie używane bronie i stroje
- Odkrywaj wszystkie pytajniki na mapie świata
- Unikaj upadków z dużych wysokości
- Zajmij się najpierw questami z unikalnymi nagrodami
- W lokacjach z zakładnikami unikaj wszczynania alarmu
- Rozglądaj się jak najwięcej za lootem i znajdźkami

Polecamy wybrać normalny lub wysoki poziom trudności

Ghost of Tsushima to gra o wiele łatwiejsza np. od Sekiro: Shadows Die Twice. Nie musisz obawiać się częstych zgonów bohatera nawet podczas intensywnych walk w zwarciu z elitarnymi odmianami przeciwników.

Normalny poziom trudności wydaje się najlepszym wyborem jeśli nie chcesz zbytnio stresować się w trakcie walk. Ustawienie wysokiego poziomu trudności może zmusić cię do nabycia dużej wprawy w parowaniu lub unikaniu wrogich ataków, jak również zachęcić do opcjonalnych rzeczy na potrzeby rozwinięcia bohatera i odblokowania nowych umiejętności. Dobrą wiadomością jest to, że poziom trudności możesz swobodnie zmieniać w opcjach gry. Obniżenie stopnia trudności nie pozbawi cię szansy zdobycia platynowego trofeum, gdyż żadne z trofeów gry nie dotyczy prowadzenia rozgrywki na konkretnym poziomie trudności.

Naucz się jak najwcześniej parowania ataków

Parowanie ataków działa w zbliżony sposób do wspomnianej wcześniej gry Sekiro - musisz wcisnąć przycisk L1 tuż przed tym jak wrogi atak dosięgnie Jina. Jest to alternatywa do podjęcia próby całkowitego zablokowania wrogiego ciosu poprzez przytrzymanie L1.

Główną zaletą parowania jest to, że jest ono w stanie wybić wroga na krótką chwilę z rytmu i umożliwić ci przejście do kontrataku. Radzimy potrenować parowanie jeszcze w trakcie samouczka z prologu, jak również w początkowych questach i lokacjach z wrogami z pierwszego regionu. Cenną informacją jest to, że możesz zakupić umiejętność Perfekcyjne parowanie. Wymusza ona wciśnięcie L1 dosłownie w ostatnim momencie. Jeśli akcja ta powiedzie się, to kontratak Jina będzie o wiele silniejszy. Pozwoli on zabić słabszych wrogów lub ciężko zranić silniejszych oponentów.

Więcej porad na temat staczania walk znajdziesz na stronie Otwarta walka.

Wykonuj uniki dla wrogich ataków niemożliwych do zablokowania

Atakami, których nie można sparować, są przede wszystkim te sygnalizowane na czerwono. Mogą one być odpalane przez różnych napotykanych przeciwników, przy czym zazwyczaj są to ci wrogowie, którzy używają włóczni oraz innych dużych broni. Z czerwonych ataków bardzo często "korzystają" także napotykane wrogie psy obronne oraz niedźwiedzie. W dalszej fazie gry dochodzą również niebieskie ataki wykonywane mongolskimi mieczami. W tym przypadku warto rozważyć zakup umiejętności Nieustępliwe parowanie miecza (Unyielding Sword Parry), która umożliwi ich parowanie.

Niezależnie od rodzaju czerwonego ataku polegaj na wciskaniu Kółka do wykonywania uników. Po tym jak trochę awansujesz w grze radzimy zaopatrzyć się w umiejętności Toczenie się (Roll), która umożliwia wykonanie przewrotki po dwukrotnym wciśnięciu Kółka. Jest to dobry sposób do unikania "większych" czerwonych ataków. Po każdym uniku lub uskoku warto oczywiście szukać okazji do tego żeby zaatakować wroga. Nie przesadzaj jednak z liczbą ataków, bo może on zdążyć odpalić kolejny czerwony atak.

Odnawiaj na bieżąco pasek zdrowia bohatera

W Ghost of Tsushima pasek zdrowia Jina domyślnie nie jest w stanie samoczynnie się zregenerować (ten stan rzeczy można później zmienić np. zdobywając i aktywując specjalny talizman). Musisz sam o to dbać i wciskać dolny kierunek na krzyżaku żeby zregenerować trochę sił życiowych.

Odzyskiwanie straconych punktów zdrowia nie jest oczywiście darmowe. Musisz dysponować hartem ducha (resolve) reprezentowanym przez żółte okręgi nad paskiem zdrowia. Staraj się równocześnie wykonywać czynności pozwalające na odnawianie hartu ducha - chodzi tu przede wszystkim o eliminowanie przeciwników, przy czym dokonywanie tego w efektowny sposób pozwala zdobywać więcej hartu ducha. Miej go zawsze jak najwięcej w zapasie, zwłaszcza że hart ducha mogą też zużywać niektóre specjalne umiejętności.

Więcej informacji o regenerowaniu sił życiowych zamieściliśmy na osobnej stronie Leczenie i hart ducha.

Nożyki kunai mogą łatwo ogłuszać wrogów

Nożyki kunai to jeden z pięciu głównych gadżetów w grze. Kolejne gadżety możesz odblokowywać dzięki zwiększaniu poziomu legendy bohatera (Your Legend Grows), tzn. raz na kilka "poziomów doświadczenia". Zdecydowanie polecamy wybrać kunai jako pierwszy gadżet z listy dostępnych przedmiotów.

Główne zastosowanie dla nożyków kunai to bardzo skuteczne ogłuszanie przeciwników. Możesz w ten sposób zaatakować więcej niż jednego wroga. Przeciwnicy, którzy zostaną trafieni nożykami, przez krótki czas stają się praktycznie bezbronni i możesz ich dzięki temu bezproblemowo atakować. Nożyki kunai "działają" także na większych wrogów. Nie musisz też obawiać się częstego wyczerpywania ich zapasu. Kolejne kunai możesz na bieżąco odnajdywać w świecie gry oraz przy zwłokach pokonanych przeciwników.

Więcej informacji o nożykach kunai i innych ciekawych przedmiotach jednorazowego użytku znajdziesz na stronie Najlepsze bronie i gadżety.

Obserwuj liderów i osłabiaj ich atakami z zaskoczenia

W większości dużych bitew i lokacji okupowanych przez dużą liczbę wrogów pojawiają się liderzy, czyli więksi i silniejsi przeciwnicy. Mają oni dłuższe paski zdrowia i są w stanie wyprowadzać silniejsze oraz trudniejsze do uniknięcia ataki.

Eliminowanie liderów może przybliżać cię do odblokowywania nowych postaw (więcej o nich m.in. w kolejnym podpunkcie tego rozdziału). Gra oddzielnie traktuje obserwowanie ćwiczących liderów i zabijanie ich. Obserwacja jest możliwa tylko w wybranych lokacjach i tylko jeśli zakradniesz się do miejsca, z którego można przyjrzeć się liderowi. Jeśli poprawnie ją wykonasz to spotkanie z pojedynczym liderem może cię nagrodzić 2 punktami postępów (jednym za obserwację i jednym za zabicie lidera).

Przełączaj postawy w zależności od potrzeb

Nowe postawy (Stances) możesz odblokowywać dzięki obserwowaniu oraz eliminowaniu mongolskich liderów. Jest to ważna cecha gry, która może ułatwić ci wygrywanie walk. W Ghost of Tsushima możesz odblokować 4 główne postawy i każda z nich jest bardziej pomocna w eliminowaniu określonych rodzajów przeciwników:

1. Postawa kamienia jest najlepsza do atakowania wrogów używających mieczy i katan.
2. Postawa wody jest najlepsza do atakowania wrogów używających tarcz.
3. Postawa wiatru jest najlepsza do atakowania wrogów używających włóczni.
4. Postawa księżyca jest najlepsza do atakowania silnych, większych wrogów (Brutes).

Bardzo ważną cechą systemu walki, że możesz na bieżąco przełączać się pomiędzy różnymi postawami (stylami walki) - wystarczy przytrzymać R2 i wcisnąć 1 z 4 dodatkowych przycisków. To bardzo pomocne, jeśli w danej bitwie biorą udział wrogowie z różnych "kategorii". Możesz zmieniać postawę w zależności od tego kogo aktualnie atakujesz.

Więcej informacji na temat mechaniki wybierania różnych postaw w ramach toczonych walk znajdziesz na osobnej stronie Postawy. Dowiesz się tam też o dodatkowej piątej postawie ducha, która różni się założeniami i używaniem od czterech głównych postaw.

Reaguj na okrzyki wrogich łuczników unikami

Łucznicy w grze Ghost of Tsushima potrafią być bardzo irytujący. Lubią się oni ustawiać w dużej odległości od postaci walczących w zwarciu i szukać okazji do atakowania Jina oraz jego sojuszników. O zbliżającym się ataku łucznika poinformuje cię jego okrzyk - masz wtedy około 1 sekundy na to żeby wcisnąć Kółko i wykonać unik, który pozwoli uchronić cię przed trafieniem strzałą. Uwaga - Niektórzy łucznicy napotykani w dalszej fazie gry mogą wypuszczać serie 2-3 strzał. Bądź na gotowy żeby po udanym uniknięciu pierwszej strzały nie zostać trafiony przez jedną z kolejnych.

Radzimy zajmować się łucznikami na samym początku każdej bitwy po to żeby później móc już "w spokoju" zajmować się innymi przeciwnikami. Możesz szybko podbiegać do łuczników lub trafiać w nich z użyciem jednego z własnych łuków. W dalszej części gry możesz zakupić umiejętność Odbijanie strzał (Deflect Arrows). Wciśnięcie przycisku L1 w momencie ataku łucznika pozwoli na odbicie pocisku, przy czym tak samo jak w przypadku parowania w walce wręcz musisz idealnie zgrać tę czynność w czasie.

Po więcej informacji i wskazówek na temat walk z łucznikami zajrzyj do rozdziału Otwarta walka w naszym poradniku.

Zakładaj odpowiedni strój do aktualnej sytuacji

Strój Jina możesz swobodnie zmieniać nie tylko w przerwach między walkami, ale również podczas starć. Podobnie jak w przypadku wspomnianych wcześniej postaw możesz na bieżąco dostosowywać ubiór w zależności od aktualnych potrzeb. Radzimy w szczególności zainteresować się następującymi strojami:

1. Zbroja samurajskiego klanu (Samurai Clan Armor) przydaje się do staczania bezpośrednich walk. Pozwala ona wydłużyć pasek zdrowia i zmniejszyć otrzymywane obrażenia. Szybciej ładuje się też hart ducha.
2. Ubranie ronina (Ronin Attire) przydaje się do skradania się. Pozwala ono utrudniać przeciwnikom dostrzeganie Jina i zwiększa obrażenia zadawane przez broń białą (także przez tanto używane do ataków z zaskoczenia).

Oba wymienione pancerze możesz zdobyć zaliczając początkowe główne questy gry. W dalszej części gry odblokujesz też oczywiście inne stroje o innych zastosowaniach.

Ulepszaj regularnie używane bronie i stroje

Ulepszanie broni oraz pancerzy ma na celu zwiększanie ich statystyk i w rezultacie jest to bardzo istotny proces, bo możesz w ten sposób łatwiej rozprawiać się z przeciwnikami oraz zwiększać swoje szanse utrzymania głównego bohatera przy życiu.

Broń białą możesz ulepszać odwiedzając zbrojmistrzów (Swordsmith), łuki możesz ulepszać odwiedzając łuczarzy (Bowyer), zaś stroje możesz ulepszać odwiedzając płatnerzy (Armourer). Staraj się w pierwszej kolejności ulepszać najczęściej używane elementy wyposażenia, a to dlatego, że każde ulepszenie wymaga poświęcenia dużej ilości materiałów do craftingu. Nie możesz więc pozwolić sobie na zbyt częste upgrade'y.

Odkrywaj wszystkie pytajniki na mapie świata

Pytajniki pojawiają się na mapie Cuszimy w miarę eksploracji świata gry i żeby dowiedzieć się czego one dotyczą musisz dotrzeć do lokacji, które wskazują. Nigdy nie powinieneś ich ignorować, gdyż z pytajnikami powiązane są ważne lokacje. Mogą to być np. legowiska wilków, gorące źródła czy kapliczki. Odwiedzanie i "zaliczanie" tego typu miejsc w różny sposób może zwiększać statystyki bohatera lub ułatwiać jego rozwój. Możesz też odnajdywać w nich gotowy sprzęt, np. nowe pancerze czy nowe zestawy mieczy.

Oprócz pytajników korzystaj też z okazji do odbijania lokacji zajmowanych przez Mongołów. Przejęcie każdej tego typu miejscówki może pozwolić ci na zwiększenie reputacji bohatera, jak również np. na otrzymanie wartościowego talizmanu albo rzadkich materiałów do craftingu.

Więcej podpowiedzi i informacji na temat przemierzania świata gry znajdziesz w osobnym rozdziale Eksploracja.

Unikaj upadków z dużych wysokości

W grze bardzo łatwo można odnieść obrażenia lub nawet zginąć w wyniku zeskoczenia ze zbyt dużej wysokości. Pilnuj się szczególnie w tych miejscach gdzie trzeba zejść z dachu wyższego budynku czy dotrzeć do jakiejś niższej skalnej półki.

Jeśli jest to możliwe rozglądaj się za drabinami oraz interaktywnymi krawędziami, przy których pojawia się ikona wciśnięcia R2. Pozwoli ci to bezpiecznie dotrzeć na niższy poziom. Ryzyko otrzymania obrażeń zmniejsza podróżowanie na koniu - nawet jeśli zaliczysz duży upadek i spadniesz z konia, to nie powinieneś odnieść obrażeń. Możesz też odblokować umiejętność Bezpieczne lądowanie (Safe Landing) z drzewka Skrytobójstwo (Assassination). Pozwala ona na wciśnięciu Kółka tuż przed kontaktem z podłożem po to żeby wykonać przewrót. Technika ta "zadziała" tylko przy mniejszych zeskokach.

Zajmij się najpierw questami z unikalnymi nagrodami

W momencie otrzymania każdego nowego zadania możesz przejść do dziennika Jina i dowiedzieć się na temat nagród przewidzianych za ukończenie go. W pierwszych godzinach gry zajmij się questami z najlepszymi unikalnymi nagrodami, tzn. przedmiotami oraz umiejętnościami, które najbardziej pomogą ci w grze. Są to przede wszystkim następujące questy:

1. główny quest Kodeks wojownika - odblokowane zostaną techniki skrytobójcze oraz skupione słyszenie
2. główny quest Opowieść Senseia Ishikawy - odblokowany zostanie krótki łuk
3. główny quest Opowieść Pani Masako - odblokowana zostanie zbroja samurajskiego klanu
4. główny quest Krew na trawie - odblokowane zostanie ubranie ronina
5. główny quest Żelazny hak - odblokowana zostanie lina z hakiem
6. mityczny quest Niebiański cios - odblokowana zostanie silna umiejętność o tej samej nazwie
7. mityczny quest Klątwa Uchitsunego - odblokowane zostaną długi łuk oraz wybuchowe strzały

Solucję do każdego z wymienionych questów znajdziesz w naszym opisie przejścia gry.

W lokacjach z zakładnikami unikaj wszczynania alarmu

Ghost of Tsushima przez większość czasu nie wymusza skradania się. Największym wyjątkiem od tej reguły są questy, w których doprowadzenie do wykrycia Jina jest równoznaczne z przegraną, ale gra zawsze o tym wcześniej ostrzega.

Trudniejsze do zabezpieczenia są też lokacje z zakładnikami, którzy mogą zginąć. Powinieneś otrzymać ostrzeżenie o tym, że w danej lokacji przebywają zakładnicy, w momencie wkraczania do niej. Po wszczęciu alarmu wrogowie mogą zapragnąć zabić niewinne osoby. Jeśli doszło do takiej sytuacji, to szybko przestaw się na agresywny styl gry i kieruj się w stronę ikony czaszki żeby jak najszybciej pozbyć się danego przeciwnika lub grupy przeciwników. Śmierć zakładników w zależności od okoliczności może oznaczać przegraną lub pozbawić cię premii za "zaliczenie" danej lokacji w 100 procentach.

Rozglądaj się jak najwięcej za lootem i znajdźkami

W grze Ghost of Tsushima większość zapasów pozyskuje się dzięki starannej eksploracji okolicy i tylko część lootu będziesz zdobywał np. z tytułu nagród za wykonywanie questów czy odbijanie lokacji spod kontroli mongolskich wojowników.

Postaraj się przejść dokładnie po każdej odwiedzanej lokacji żeby pozbierać z niej jak najwięcej skarbów. Będą to przede wszystkim przedmioty jednorazowego użytku, strzały do łuku, zapasy i inne materiały do craftingu, a także znajdźki. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że Jin możesz przenosić bardzo ograniczoną ilość gadżetów i strzał, aczkolwiek w miarę przechodzenia gry możesz stopniowo zwiększać limity inwentarza dla obu tych kategorii. Gra pozwala na szczęście przenosić znacznie więcej materiałów do crafingu. Przykładowo w przypadku bambusa limit wynosi aż 500 sztuk.Ghost of Tsushima: Najlepsze pancerze na start

Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima znajdziesz zestawienie najlepszych pancerzy na start. Przygotowaliśmy informacje o trzech strojach do odblokowania na wczesnym stadium gry oraz o dwóch świetnych pancerzach z dalszej części kampanii. Każdy z nich ma inne praktyczne zastosowanie.

- Strój wędrowca
- Zbroja samurajskiego klanu
- Ubranie ronina
- Świetne zbroje z dalszej części kampanii
- Ulepszanie pancerzy
- Zmiana pancerza

Strój wędrowca

Strój wędrowca jest jednym "startowym" ubraniem z naszego zestawienia, który może ci się przydać przez całą grę, a nie tylko głównie w początkowych godzinach kampanii. Idealne zastosowanie dla tego stroju to eksploracja świata gry - korzystaj z niego podczas podróżowania po nieznanych terenach oraz zakładaj go po każdej wygranej bitwie we wrogiej lokacji.

Najważniejsze cechy tego stroju to:

1. Używanie przewodniego wiatru (Guiding Wind) do śledzenia artefaktów.
2. Odkrywanie większych obszarów mapy podczas podróżowania. Pozwoli ci to sprawniej odnajdywać pytajniki będące unikalnymi lokacjami na mapie.
3. Wibrowanie kontrolera w pobliżu sekretów. Możesz dzięki tej funkcji znacznie łatwiej odnajdywać zapiski, mongolskie artefakty, sztandary i inne znajdźki.

Strój wędrowca możesz otrzymać w prezencie od pierwszego kupca (Merchant) napotkanego w świecie gry. Przykładową lokacją, w której przebywa kupiec, jest wioska Hiyoshi odwiedzana na początkowym stadium gry.

Zbroja samurajskiego klanu

Zbroja samurajskiego klanu przydaje się w wygrywaniu bezpośrednich walk. Odbywa się to przede wszystkim poprzez zmniejszenie ryzyka nagłego odniesienia poważnych, potencjalnie śmiertelnych obrażeń. Dobrym pomysłem jest zakładanie tej zbroi przed rozpoczęciem walk lub już po ich rozpoczęciu (jeśli np. Jin został nagle wykryty przez przeciwników).

Najważniejsze cechy tego stroju to:

1. Otrzymywanie mniejszych obrażeń w wyniku pomyślnych ataków ze strony przeciwników. Warto zaznaczyć, że cecha ta dotyczy też ataków dystansowych.
2. Wydłużenie paska zdrowia bohatera. Jest to dość oczywisty sposób na zmniejszenia ryzyka nagłego zgonu.
3. Odzyskiwanie hartu ducha podczas otrzymywania obrażeń. Jest to pomocna premia, gdyż hart ducha jest używany m.in. do leczenia Jina.

Zbroję samurajskiego klanu możesz otrzymać podczas zaliczania głównego zadania Opowieść Pani Masako. To jeden z początkowych głównych questów z pierwszego regionu Cuszimy. Jinowi zbroję podaruje płatnerz ze Złotej Świątyni.

Ubranie ronina

Ubranie ronina jest idealnym wyborem na potrzeby skradania się w lokacjach, w których przebywają Mongołowie. Wrogom trudniej będzie wykryć Jina, a on sam będzie mógł wyprowadzać silniejsze ataki z zaskoczenia. Dobrym pomysłem jest zakradania tego ubrania przed wkroczeniem do wrogiej lokacji oraz podczas rozgrywania każdej misji premiującej lub wymuszającej skradanie się.

Najważniejsze cechy tego stroju to:

1. Wrogowie wolniej wykrywają Jina. Nie musisz się dzięki tak bardzo śpieszyć ze znalezieniem kolejnego miejsca do ukrycia.
2. Zwiększają się zadawane obrażenia w walce wręcz. Możesz to wykorzystywać w atakach z zaskoczenia, ale też już po wykryciu.
3. Wolniej dochodzi do wykrycia Jina po wyjściu z wysokiej trawy. Jest to podobna cecha do pierwszej i również ułatwia skradanie się.

Ubranie ronina możesz otrzymać w końcowej części głównego zadania Krew na trawie. To jeden z początkowych głównych questów z pierwszego regionu Cuszimy. Otrzymasz je od Ryuzo po dotarciu do obozowiska Słomianych Kapeluszy.

Świetne zbroje z dalszej części kampanii

Poniżej znajdziesz dwa przykładowe bardzo dobre stroje z dalszej części gry. Nie musisz z nich oczywiście korzystać i możesz też znaleźć swoich faworytów. Nowe zbroje w grze zdobywa się m.in. dzięki zaliczaniu pobocznych i mistycznych opowieści.

Pierwszą doskonałą zbroją z dalszej części gry jest zbroja Ducha. Zdobywa się ją w drugim regionie Cuszimy (Toyotama). Nie możesz tego przegapić, bo przekaże ci ją Yuna w ramach zaliczania głównego questu Z ciemności.

Najważniejsze cechy zbroi Ducha to:

1. Znaczne opóźnienie wykrycia Jina. Efekt jest silniejszy, niż w przypadku ubrania ronina.
2. Zmniejszenie o 1 liczby czynności zabójstw do aktywacji postawy ducha. Dla przypomnienia postawa ducha jest potężnym atakiem pozwalającym na błyskawiczne pozbywanie się do 3 przeciwników na raz bez ryzyka kontrataku z ich strony.
3. Szansa na wywoływanie efektu przerażenia wśród przeciwników. Jest to przydatna premia, gdyż przerażony oponent zaprzestanie chwilowo atakowania Jina.

Drugą doskonałą zbroją, tym razem z trzeciego regionu mapy (Kamiagata), jest zbroja mongolskiego dowódcy. Przedmiot ten jest nagrodą za ukończenie pobocznego questu Godna Chana, który można rozpocząć przy świątyni Jogaku. Zadanie to zakłada pozyskanie fragmentów pancerza z kilku lokacji okupowanych przez Mongołów.

Najważniejsze cechy zbroi mongolskiego dowódcy to:

1. Duża premia do paska zdrowia. Znacznie poprawia się żywotność głównego bohatera.
2. Otrzymywanie znacznie mniejszych obrażeń. To kolejna premia, która pozwoli ci pozostać przy życiu. Dotyczy ona także ataków dystansowych.
3. Działanie w przebraniu, które przekłada się na opóźnione wykrywanie Jina przez napotykanych przeciwników. Może to być bardzo pomocna premia jeśli nie lubisz zbyt często walczyć oraz nie lubisz non stop przełączać się pomiędzy pancerzami do skradania się i walki.

Ulepszanie pancerzy

Wymienione przez nas "startowe" zbroje możesz ulepszać odwiedzając płatnerzy i zdecydowanie nie powinieneś pomijać tego kroku. Wszystkie wymienione ich cechy ulegną poprawie i przykładowo Jin będzie miał jeszcze większą premię do zdrowia albo przeciwnikom jeszcze trudniej będzie go wykrywać. Staraj się w pierwszej kolejności ulepszać te stroje, których najczęściej używasz, bo każdy upgrade zużywa sporo materiałów do craftingu.

Wymieniona na samym końcu naszego zestawienia zbroja mongolskiego dowódcy jest jedyną z rekomendowanych przez nas zbroi, której nie można dalej ulepszać. Jej "startowe" statystyki są na szczęście bardzo dobre i brak opcji ulepszeń nie należy więc traktować jako poważnej jej wady.

Zmiana pancerza

Ghost of Tsushima pozwala na zmianę stroju w każdym momencie rozgrywki i zdecydowanie radzimy polegać na tej opcji po to żeby dopasowywać pasywne premie danego pancerza do aktualnych potrzeb. Strój możesz zmienić nawet w trakcie rozgrywania walk. Zamiana jest ponadto dokonywana w menu pauzy, tak więc nie zostaniesz zaatakowany podczas wybierania innego stroju z listy.Ghost of Tsushima: Poziomy trudności

Na tej stronie naszego poradnika do gry Ghost of Tsushima znajdziesz informacje o poziomach trudności. Dowiesz się jakie występują w grze, jak wpływają na rozgrywkę oraz czy można je zmienić w trakcie rozgrywki.

- Poziomy trudności
- Poziom trudności, a ilość zdrowia przeciwników
- Zmiana poziomu trudności

Poziomy trudności

W grze Ghost of Tsushima występują trzy poziomy trudności:

1. Łatwy - dla tych, którzy chcą skupić się głównie na historii;
2. Średni - dla graczy pragnących zrównoważonej rozgrywki;
3. Trudny - dla tych, który wiedzą, że urodzili się z kataną w dłoniach.

Poziom trudności, a ilość zdrowia przeciwników

Twórcy zapewniają, że poziom zdrowia przeciwników nie jest zależy od poziomu trudności. Według ich słów wrogowie będą mieć tyle samo zdrowia na trudnym poziomie jak i na łatwym. Zmieniać jedynie będzie się technika walki. Im wyższy poziom tym przeciwnik będzie używał ciekawszych technik i umiejętności.

Zmiana poziomu trudności

Poziom trudności w grze możesz zmienić w dowolnym momencie gry. W ten sposób twórcy chcą zapewnić balans rozgrywki.Ghost of Tsushima: Yasuhira Koga - boss, jak pokonać

Na tej stronie naszego poradnika do gry Ghost of Tsushima znajdziesz opis walki z bossem Yasuhira Koga - pojawia się ona w misji pobocznej Niebiański cios (The Heavenlhy Strike).

Yasuhira Koga zaatakuje Cię, gdy pokonasz wszelkich innych przeciwników. Opis solucji całego zadanie znajdziesz na oddzielnej stronie naszego poradnika.

Yasuhira Koga nie jest trudnym przeciwnikiem. Wystarczy, że będziesz uważał na jego szybkie ciosy, a nie powinieneś mieć żadnego problemu.

Postaraj się uderzać przeciwnika tak, aby wytrącić go z równowagi. W ten sposób dasz sobie szansę na zadanie mu kilku mocnych ciosów.

Dobrym pomysłem jest również nie dawanie mu żadnej chwili na odpoczynek. Po prostu stale uderzaj w niego, aby pozbawić go sił i możliwie jak najszybciej pozbawić go życia.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: