Facebook - konwersja

Gimp 2.8. Praktyczne wprowadzenie - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Format:
EPUB
Data wydania:
22 lipca 2015
59,00
5900 pkt
punktów Virtualo

Gimp 2.8. Praktyczne wprowadzenie - ebook

Poznaj możliwości darmowego programu graficznego!

Gimp to darmowy program do obróbki grafiki rastrowej, którego pierwsza wersja ujrzała światło dzienne w 1995 roku. Od tego momentu to świetne narzędzie jest bez przerwy rozwijane, a najnowsza edycja ma numer 2.8. Dwadzieścia lat rozwoju tego niesamowitego programu sprawiło, że w wielu obszarach nie ustępuje on innym, zaawansowanym i drogim narzędziom dla grafików. Wykorzystaj potencjał Gimpa!

Sięgnij po tę książkę i przekonaj się, jak korzystać z możliwości tego narzędzia. Na samym początku dowiesz się, jak zainstalować je na swoim komputerze, oraz zaznajomisz się z interfejsem użytkownika. Po tym wstępie przejdziesz do poznawania poszczególnych narzędzi i technik korygowania zdjęć. Ponadto nauczysz się pracować na warstwach, stosować efekty oraz pracować z filtrami. Na sam koniec zobaczysz, jak umieścić tekst na swojej grafice i nadać mu oczekiwany wygląd. Książka ta jest doskonałą lekturą dla wszystkich osób szukających bezpłatnej alternatywy dla drogich programów graficznych. Przekonaj się, jakie możliwości drzemią w Gimpie!

Dzięki tej książce:
  • zdobędziesz Gimpa i zainstalujesz go na swoim komputerze
  • zaznajomisz się z jego interfejsem
  • poznasz dostępne narzędzia i ich zastosowanie
  • dokonasz prostych i złożonych korekt
  • wykorzystasz warstwy, filtry i efekty
  • w pełni wykorzystasz możliwości Gimpa

Przekonaj się, jaki potencjał kryje Gimp!

Spis treści

Wstęp (6)

Rozdział 1. Oto Gimp (7)

  • Instalowanie GIMP-a (8)
  • Uruchamianie GIMP-a (10)
  • Interfejs programu (12)
  • Opcje widoku (33)

Rozdział 2. Przenoszenie obrazów na komputer (35)

  • Zdjęcia na nośniku danych (36)
  • Ładowanie obrazów do GIMP-a (37)
  • Skanowanie obrazów (40)
  • Zarządzanie obrazami w programie XnView (45)

Rozdział 3. Ułatwienia pracy i ustawienia domyślne (47)

  • Cofanie operacji (48)
  • Dostosowywanie ustawień domyślnych (50)
  • Przypisywanie kombinacji klawiszowych (53)
  • Instalowanie programu UFRaw (55)
  • Instalowanie programu Script-Fu (60)
  • Instalowanie programu FX-Foundry (63)
  • Instalowanie dodatkowych pędzli (65)

Rozdział 4. Szybkie korekty (67)

  • Otwieranie i ocena obrazów (68)
  • Pierwsze korekty obrazów (70)
  • Optymalizowanie kolorów (72)
  • Kadrowanie zdjęć (75)
  • Dostosowywanie wielkości obrazu (77)
  • Poprawianie ostrości obrazu (80)
  • Zapisywanie wyników prac (82)

Rozdział 5. Złożone korekty (85)

  • Umiejętne kadrowanie obrazów (86)
  • Poprawianie perspektywy (93)
  • Wyrównywanie obrazów (96)
  • Optymalizowanie obrazów (99)
  • Doskonałe wyostrzanie (104)
  • Usuwanie efektu mory (109)
  • Poprawianie części obrazu (113)
  • Redukowanie szumów (122)

Rozdział 6. Wybieranie części obrazu (125)

  • Narzędzia zaznaczania (126)
  • Zaznaczanie dowolne (133)
  • Stosowanie różdżki (138)
  • Zachowywanie i stosowanie obszarów zaznaczania (146)
  • Zaznaczanie pierwszego planu (150)
  • Zamalowywanie zaznaczonego obszaru (153)
  • Inne opcje zaznaczania (156)
  • Wykorzystywanie obramowań (159)

Rozdział 7. Praca z warstwami (161)

  • Jak pracować z warstwami? (162)
  • Różne rodzaje warstw (165)
  • Efektowne składanie warstw (173)
  • Praca z warstwami (181)
  • Dzielenie obrazów (189)
  • Stosowanie masek warstw (197)
  • Tworzenie kolażu z wykorzystaniem warstw (201)

Rozdział 8. Stosowanie efektów (209)

  • Efekt wyjścia poza obramowanie (210)
  • Miękkie obramowanie (218)
  • Tworzenie slajdu (223)
  • Podwójne obramowanie (226)
  • Symulowanie starych zdjęć (229)
  • Obrazy czarno-białe (232)
  • Operacja c2g (237)
  • Zdjęcia w technice High-Key (241)

Rozdział 9. Praca z filtrami (243)

  • Praca z filtrami efektów (244)
  • Wyostrzanie lub rozmywanie obrazów (249)
  • Zniekształcanie obrazów (251)
  • Efekty świetlne (257)
  • Nakładanie szumów (260)
  • Uwydatnianie krawędzi (261)
  • "Malowanie" obrazów (266)
  • Filtry odwzorowań (272)
  • Filtry renderujące (277)
  • Stosowanie filtrów animacji (285)

Rozdział 10. Praca z tekstami (289)

  • Definiowanie atrybutów tekstu (290)
  • Wprowadzanie i wyrównywanie tekstu (291)
  • Późniejsze formatowanie warstw tekstowych (295)
  • Zniekształcanie tekstu (298)
  • Stosowanie przekształceń klatki (300)
  • Złożone efekty tekstowe (302)
  • Tworzenie nowych plików z efektami tekstowymi (309)
  • Tekst wypełniany obrazem (311)
  • Zniekształcanie tekstu z wykorzystaniem ścieżki (316)

Rozdział 11. Prezentowanie wyników prac (321)

  • Drukowanie obrazów (322)
  • Przygotowywanie obrazów dla internetu (323)
  • Dodawanie znaków wodnych (326)
  • Pokaz slajdów w programie XnView (328)

Słowniczek (331)

Skorowidz (339)

Kategoria: Grafika komputerowa
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-0560-1
Rozmiar pliku: 59 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij