Gimp 2.8. Praktyczne wprowadzenie - ebook
Gimp 2.8. Praktyczne wprowadzenie - ebook
Poznaj możliwości darmowego programu graficznego!
Gimp to darmowy program do obróbki grafiki rastrowej, którego pierwsza wersja ujrzała światło dzienne w 1995 roku. Od tego momentu to świetne narzędzie jest bez przerwy rozwijane, a najnowsza edycja ma numer 2.8. Dwadzieścia lat rozwoju tego niesamowitego programu sprawiło, że w wielu obszarach nie ustępuje on innym, zaawansowanym i drogim narzędziom dla grafików. Wykorzystaj potencjał Gimpa!Sięgnij po tę książkę i przekonaj się, jak korzystać z możliwości tego narzędzia. Na samym początku dowiesz się, jak zainstalować je na swoim komputerze, oraz zaznajomisz się z interfejsem użytkownika. Po tym wstępie przejdziesz do poznawania poszczególnych narzędzi i technik korygowania zdjęć. Ponadto nauczysz się pracować na warstwach, stosować efekty oraz pracować z filtrami. Na sam koniec zobaczysz, jak umieścić tekst na swojej grafice i nadać mu oczekiwany wygląd. Książka ta jest doskonałą lekturą dla wszystkich osób szukających bezpłatnej alternatywy dla drogich programów graficznych. Przekonaj się, jakie możliwości drzemią w Gimpie!
Dzięki tej książce:
- zdobędziesz Gimpa i zainstalujesz go na swoim komputerze
- zaznajomisz się z jego interfejsem
- poznasz dostępne narzędzia i ich zastosowanie
- dokonasz prostych i złożonych korekt
- wykorzystasz warstwy, filtry i efekty
- w pełni wykorzystasz możliwości Gimpa
Przekonaj się, jaki potencjał kryje Gimp!
Spis treści
Wstęp (6)
Rozdział 1. Oto Gimp (7)
- Instalowanie GIMP-a (8)
- Uruchamianie GIMP-a (10)
- Interfejs programu (12)
- Opcje widoku (33)
Rozdział 2. Przenoszenie obrazów na komputer (35)
- Zdjęcia na nośniku danych (36)
- Ładowanie obrazów do GIMP-a (37)
- Skanowanie obrazów (40)
- Zarządzanie obrazami w programie XnView (45)
Rozdział 3. Ułatwienia pracy i ustawienia domyślne (47)
- Cofanie operacji (48)
- Dostosowywanie ustawień domyślnych (50)
- Przypisywanie kombinacji klawiszowych (53)
- Instalowanie programu UFRaw (55)
- Instalowanie programu Script-Fu (60)
- Instalowanie programu FX-Foundry (63)
- Instalowanie dodatkowych pędzli (65)
Rozdział 4. Szybkie korekty (67)
- Otwieranie i ocena obrazów (68)
- Pierwsze korekty obrazów (70)
- Optymalizowanie kolorów (72)
- Kadrowanie zdjęć (75)
- Dostosowywanie wielkości obrazu (77)
- Poprawianie ostrości obrazu (80)
- Zapisywanie wyników prac (82)
Rozdział 5. Złożone korekty (85)
- Umiejętne kadrowanie obrazów (86)
- Poprawianie perspektywy (93)
- Wyrównywanie obrazów (96)
- Optymalizowanie obrazów (99)
- Doskonałe wyostrzanie (104)
- Usuwanie efektu mory (109)
- Poprawianie części obrazu (113)
- Redukowanie szumów (122)
Rozdział 6. Wybieranie części obrazu (125)
- Narzędzia zaznaczania (126)
- Zaznaczanie dowolne (133)
- Stosowanie różdżki (138)
- Zachowywanie i stosowanie obszarów zaznaczania (146)
- Zaznaczanie pierwszego planu (150)
- Zamalowywanie zaznaczonego obszaru (153)
- Inne opcje zaznaczania (156)
- Wykorzystywanie obramowań (159)
Rozdział 7. Praca z warstwami (161)
- Jak pracować z warstwami? (162)
- Różne rodzaje warstw (165)
- Efektowne składanie warstw (173)
- Praca z warstwami (181)
- Dzielenie obrazów (189)
- Stosowanie masek warstw (197)
- Tworzenie kolażu z wykorzystaniem warstw (201)
Rozdział 8. Stosowanie efektów (209)
- Efekt wyjścia poza obramowanie (210)
- Miękkie obramowanie (218)
- Tworzenie slajdu (223)
- Podwójne obramowanie (226)
- Symulowanie starych zdjęć (229)
- Obrazy czarno-białe (232)
- Operacja c2g (237)
- Zdjęcia w technice High-Key (241)
Rozdział 9. Praca z filtrami (243)
- Praca z filtrami efektów (244)
- Wyostrzanie lub rozmywanie obrazów (249)
- Zniekształcanie obrazów (251)
- Efekty świetlne (257)
- Nakładanie szumów (260)
- Uwydatnianie krawędzi (261)
- "Malowanie" obrazów (266)
- Filtry odwzorowań (272)
- Filtry renderujące (277)
- Stosowanie filtrów animacji (285)
Rozdział 10. Praca z tekstami (289)
- Definiowanie atrybutów tekstu (290)
- Wprowadzanie i wyrównywanie tekstu (291)
- Późniejsze formatowanie warstw tekstowych (295)
- Zniekształcanie tekstu (298)
- Stosowanie przekształceń klatki (300)
- Złożone efekty tekstowe (302)
- Tworzenie nowych plików z efektami tekstowymi (309)
- Tekst wypełniany obrazem (311)
- Zniekształcanie tekstu z wykorzystaniem ścieżki (316)
Rozdział 11. Prezentowanie wyników prac (321)
- Drukowanie obrazów (322)
- Przygotowywanie obrazów dla internetu (323)
- Dodawanie znaków wodnych (326)
- Pokaz slajdów w programie XnView (328)
Słowniczek (331)
Skorowidz (339)
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-0560-1 |
Rozmiar pliku: | 59 MB |