GIMP. Poznaj świat grafiki komputerowej - ebook
GIMP. Poznaj świat grafiki komputerowej - ebook
GIMP 2.10 - zaproszenie do graficznej zabawy!
Program graficzny GIMP od lat uważany jest za doskonałe narzędzie do obróbki zdjęć. Co więcej, jest to program darmowy. Jeśli nie chcesz płacić grubej forsy za Adobe Photoshopa, a zależy Ci na cyfrowym retuszu Twoich fotografii i tworzeniu własnych grafik rastrowych, nie znajdziesz nic lepszego. Wersja 2.10 zaspokoi wszystkie Twoje wymagania i pozwoli Ci osiągnąć efekty, o jakich nawet nie śniłeś. Wystarczy tylko opanować zasadę działania programu i poznać jego imponujące możliwości. Nie musisz mieć żadnego doświadczenia, ta książka pewnie poprowadzi Cię przez labirynt najważniejszych zagadnień.
Pierwszym z nich będzie proces instalacji GIMP-a i sprawne poruszanie się po jego interfejsie. Kolejnym - operacje na plikach i dostosowywanie widoku dokumentu. Krok po kroku nauczysz się kadrować, prostować, zmieniać rozmiary i perspektywę, a także tworzyć odbicia. Odkryjesz, jak efektywnie używać warstw i masek, lupy, miarki i siatki. Zobaczysz, do czego przydają się filtry i jak zmienić swoje zdjęcie w obraz na płótnie. Sprawdzisz, jak wprowadzić na zdjęcie tekst, jak poprawić mdły kolor czy skorygować tonację fotografii. Poznasz tajniki subtelnego retuszu i inne przydatne narzędzia. Pobierz GIMP-a i zacznij działać!
GIMP 2.10 = Graficznie Inspiruj, Maluj, Poprawiaj!
- Interfejs i niezbędne operacje
- Zarządzanie i nawigacja
- Podstawowe zabiegi
- Warstwy, maski i zaznaczenia
- Przydatne narzędzia
- Wprowadzanie filtrów i filtry upiększające
- Tekst i jego edycja
- Edycja kolorów i tonów
- Retusz i inne narzędzia pracy
Spis treści
Wstęp 9
Rozdział 1. Interfejs 11
- Informacje o programie 11
- Pobranie programu 12
- Dostosowanie okien 13
- Dostosowanie interfejsu 16
- Otwieranie plików 19
- Pasek narzędziowy 21
Rozdział 2. Niezbędne operacje 23
- Zapis 23
- Tworzenie nowego dokumentu 27
- Skalowanie obrazów 29
- Wycofywanie zmian 33
Rozdział 3. Zarządzanie i nawigacja 37
- Praca z użyciem kart 37
- Powiększanie widoku 39
- Przesuwanie 44
- Prowadnice 47
Rozdział 4. Podstawowe zabiegi 51
- Kadrowanie 51
- Prostowanie skośnego zdjęcia 56
- Zmiany w perspektywie 61
- Inne informacje 63
Rozdział 5. Warstwy 75
- Warstwy - podstawy 75
- Ustawianie warstw 78
- Organizowanie i grupowanie warstw 82
- Przydatne techniki pracy 87
- Rasteryzacja i łączenie warstw 92
- Tryby i krycie warstw 97
- Korekcja tonów trybami 107
Rozdział 6. Maski i zaznaczenia 111
- Zaznaczenia - podstawy 111
- Usuwanie tła 124
- Zaznaczanie danego zakresu koloru 130
- Maski warstw 132
- Subtelne przejście 138
Rozdział 7. Przydatne narzędzia 143
- Lupa 143
- Miarka 146
- Siatka 149
- Pobranie koloru 154
Rozdział 8. Wprowadzanie filtrów 159
- Podstawy 159
- Filtry rozmycia 166
- Szumy 174
- Usuwanie szumu 179
- Wyostrzanie zdjęć 182
- Nakładanie cienia 185
- Filtry światła i cienia 189
- Tło bezszwowe 198
Rozdział 9. Filtry upiększające 205
- Efekt farby olejnej 205
- Obraz na płótnie 207
- Slajd 210
- Fotokopia 213
- Efekt filmu rysunkowego 216
- Efekt starej fotografii 218
Rozdział 10. Tekst i jego edycja 221
- Dodawanie tekstu 221
- Obramowanie tekstu 227
- Tekst z obrazu 232
Rozdział 11. Edycja kolorów i tonów 239
- Zmiana barwy i nasycenia 239
- Modyfikacja jasności i kontrastu 246
- Progowanie 248
- Poziomy 250
- Krzywe 254
- Inwersja 257
- Redukcja 259
- Zmiana głównego koloru 261
- Desaturacja 264
- Kolorowanie obrazu 266
- Zmiana barwy na alfę 271
- Color Splash 274
Rozdział 12. Retusz 279
- Usuwanie niedoskonałości 279
- Poprawienie skóry 284
- Zmiana koloru oczu 288
Rozdział 13. Inne narzędzia pracy 293
- Kolorowanie gradientem 293
- Korzystanie z pędzli 299
- Przekształcanie klatki 306
- Rozmywanie i wyostrzanie 311
- Rozjaśnianie i przyciemnianie 317
- Deformacja 320
- Malowanie symetryczne 324
Podsumowanie 329
Skorowidz 331
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-5652-8 |
Rozmiar pliku: | 32 MB |