GIMP. Poznaj świat grafiki komputerowej - ebook
GIMP. Poznaj świat grafiki komputerowej - ebook
Pierwsze kroki w świecie grafiki komputerowej.
Najlepiej stawiać je z GIMP-em ... darmowym, otwarto-źródłowym programem do edycji grafiki rastrowej. Dla kogoś, kto chce zacząć samodzielnie pracować nad obróbką zdjęć i tworzeniem rysunków, największe znaczenie ma oczywiście to, co GIMP potrafi. A potrafi naprawdę dużo. Dokonasz w nim retuszu pliku graficznego, zajmiesz się jego skalowaniem, to i owo dorysujesz, dopiszesz itd. I wszystko to zrobisz z łatwością, o ile opanujesz zasady działania programu i nauczysz się korzystać z jego szerokich możliwości.
Z nowym wydaniem podręcznika GIMP. Poznaj świat grafiki komputerowej szybko poznasz tajniki programu i przygotujesz się do samodzielnej pracy z użyciem oferowanych przez niego narzędzi. W rozwijaniu umiejętności ich obsługi pomogą Ci przejrzysty układ treści, a także czytelne ilustracje i przykłady, dzięki którym zdobytą wiedzę możesz od razu przećwiczyć w praktyce. Jeśli zatem chcesz sprawnie opanować interfejs GIMP-a, nauczyć się operować na plikach, retuszować fotografie, wreszcie ... realizować własne projekty graficzne, tej książki nie może zabraknąć w Twojej biblioteczce!
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Interfejs
- Informacje o programie
- Pobranie programu
- Dostosowanie okien
- Dostosowanie interfejsu
- Otwieranie plików
- Pasek narzędziowy
Rozdział 2. Niezbędne operacje
- Zapis
- Tworzenie nowego dokumentu
- Skalowanie obrazów
- Wycofywanie zmian
Rozdział 3. Zarządzanie i nawigacja
- Praca z użyciem kart
- Powiększanie widoku
- Przesuwanie
- Prowadnice
Rozdział 4. Podstawowe zabiegi
- Kadrowanie
- Prostowanie skośnego zdjęcia
- Zmiany w perspektywie
- Inne informacje
Rozdział 5. Warstwy
- Warstwy - podstawy
- Ustawianie warstw
- Organizowanie i grupowanie warstw
- Przydatne techniki pracy
- Rasteryzacja i łączenie warstw
- Tryby i krycie warstw
- Korekcja tonów trybami
Rozdział 6. Maski i zaznaczenia
- Zaznaczenia - podstawy
- Usuwanie tła
- Zaznaczanie danego zakresu koloru
- Maski warstw
- Subtelne przejście
Rozdział 7. Przydatne narzędzia
- Lupa
- Miarka
- Siatka
- Pobranie koloru
Rozdział 8. Wprowadzanie filtrów
- Podstawy
- Filtry rozmycia
- Szumy
- Usuwanie szumu
- Wyostrzanie zdjęć
- Nakładanie cienia
- Filtry światła i cienia
- Tło bezszwowe
Rozdział 9. Filtry upiększające
- Efekt farby olejnej
- Obraz na płótnie
- Slajd
- Fotokopia
- Efekt filmu rysunkowego
- Efekt starej fotografii
Rozdział 10. Tekst i jego edycja
- Dodawanie tekstu
- Obramowanie tekstu
- Tekst z obrazu
Rozdział 11. Edycja kolorów i tonów
- Zmiana barwy i nasycenia
- Modyfikacja jasności i kontrastu
- Progowanie
- Poziomy
- Krzywe
- Inwersja
- Redukcja
- Zmiana głównego koloru
- Desaturacja
- Kolorowanie obrazu
- Zmiana barwy na alfę
- Color Splash
Rozdział 12. Retusz
- Usuwanie niedoskonałości
- Poprawianie skóry
- Zmiana koloru oczu
Rozdział 13. Inne narzędzia pracy
- Kolorowanie gradientem
- Korzystanie z pędzli
- Przekształcanie klatki
- Rozmywanie i wyostrzanie
- Rozjaśnianie i przyciemnianie
- Deformacja
- Malowanie symetryczne
Podsumowanie
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-289-0094-3 |
Rozmiar pliku: | 58 MB |