Facebook - konwersja
Pobierz fragment

GIMP. Poznaj świat grafiki komputerowej. Wydanie 2 - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
21 marca 2023
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
77,00

GIMP. Poznaj świat grafiki komputerowej. Wydanie 2 - ebook

Pierwsze kroki w świecie grafiki komputerowej

 

Najlepiej stawiać je z GIMP-em ... darmowym, otwartoźródłowym programem do edycji grafiki rastrowej. Dla kogoś, kto chce zacząć samodzielnie pracować nad obróbką zdjęć i tworzeniem rysunków, największe znaczenie ma oczywiście to, co GIMP potrafi. A potrafi naprawdę dużo. Dokonasz w nim retuszu pliku graficznego, zajmiesz się jego skalowaniem, to i owo dorysujesz, dopiszesz itd. I wszystko to zrobisz z łatwością, o ile opanujesz zasady działania programu i nauczysz się korzystać z jego szerokich możliwości.

Z nowym wydaniem podręcznika GIMP. Poznaj świat grafiki komputerowej szybko poznasz tajniki programu i przygotujesz się do samodzielnej pracy z użyciem oferowanych przez niego narzędzi. W rozwijaniu umiejętności ich obsługi pomogą Ci przejrzysty układ treści, a także czytelne ilustracje i przykłady, dzięki którym zdobytą wiedzę możesz od razu przećwiczyć w praktyce. Jeśli zatem chcesz sprawnie opanować interfejs GIMP-a, nauczyć się operować na plikach, retuszować fotografie, wreszcie ... realizować własne projekty graficzne, tej książki nie może zabraknąć w Twojej biblioteczce!

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Interfejs

  • Informacje o programie
  • Pobranie programu
  • Dostosowanie okien
  • Dostosowanie interfejsu
  • Otwieranie plików
  • Pasek narzędziowy

Rozdział 2. Niezbędne operacje

  • Zapis
  • Tworzenie nowego dokumentu
  • Skalowanie obrazów
  • Wycofywanie zmian

Rozdział 3. Zarządzanie i nawigacja

  • Praca z użyciem kart
  • Powiększanie widoku
  • Przesuwanie
  • Prowadnice

Rozdział 4. Podstawowe zabiegi

  • Kadrowanie
  • Prostowanie skośnego zdjęcia
  • Zmiany w perspektywie
  • Inne informacje

Rozdział 5. Warstwy

  • Warstwy - podstawy
  • Ustawianie warstw
  • Organizowanie i grupowanie warstw
  • Przydatne techniki pracy
  • Rasteryzacja i łączenie warstw
  • Tryby i krycie warstw
  • Korekcja tonów trybami

Rozdział 6. Maski i zaznaczenia

  • Zaznaczenia - podstawy
  • Usuwanie tła
  • Zaznaczanie danego zakresu koloru
  • Maski warstw
  • Subtelne przejście

Rozdział 7. Przydatne narzędzia

  • Lupa
  • Miarka
  • Siatka
  • Pobranie koloru

Rozdział 8. Wprowadzanie filtrów

  • Podstawy
  • Filtry rozmycia
  • Szumy
  • Usuwanie szumu
  • Wyostrzanie zdjęć
  • Nakładanie cienia
  • Filtry światła i cienia
  • Tło bezszwowe

Rozdział 9. Filtry upiększające

  • Efekt farby olejnej
  • Obraz na płótnie
  • Slajd
  • Fotokopia
  • Efekt filmu rysunkowego
  • Efekt starej fotografii

Rozdział 10. Tekst i jego edycja

  • Dodawanie tekstu
  • Obramowanie tekstu
  • Tekst z obrazu

Rozdział 11. Edycja kolorów i tonów

  • Zmiana barwy i nasycenia
  • Modyfikacja jasności i kontrastu
  • Progowanie
  • Poziomy
  • Krzywe
  • Inwersja
  • Redukcja
  • Zmiana głównego koloru
  • Desaturacja
  • Kolorowanie obrazu
  • Zmiana barwy na alfę
  • Color Splash

Rozdział 12. Retusz

  • Usuwanie niedoskonałości
  • Poprawianie skóry
  • Zmiana koloru oczu

Rozdział 13. Inne narzędzia pracy

  • Kolorowanie gradientem
  • Korzystanie z pędzli
  • Przekształcanie klatki
  • Rozmywanie i wyostrzanie
  • Rozjaśnianie i przyciemnianie
  • Deformacja
  • Malowanie symetryczne

Podsumowanie

Kategoria: Grafika komputerowa
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-0094-3
Rozmiar pliku: 20 MB

BESTSELLERY

Kategorie: