Facebook - konwersja
Pobierz fragment

GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie 2 - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
14 listopada 2013
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
69,00

GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie 2 - ebook

Poznaj darmowego konkurenta Photoshopa!

  • Interfejs, przybornik i okna dialogowe, czyli jak zacząć pracę z programem
  • Zmiana kolorów, skali i jasności fotografii, czyli co zrobić w pierwszej kolejności
  • Zaznaczenia, warstwy i maski, czyli jak radykalnie poprawić jakość zdjęcia

Program GIMP, służący do obróbki obrazów cyfrowych, nie jest tak popularny jak Photoshop, ponieważ wciąż niewiele osób wie, że jest równie potężny jak jego komercyjny odpowiednik. Jednak od niedawna z coraz większym impetem przebija się on do świadomości licznych miłośników poprawiania i przetwarzania zdjęć czy grafiki rastrowej. GIMP jest nie tylko znakomitej jakości, kompletną i bardzo użyteczną aplikacją, ale także poważnym zagrożeniem dla sztandarowego produktu firmy Adobe - ze względu na swoją dostępność oraz ogromne możliwości, obejmujące korekcję kolorów i jasności, pracę z warstwami, skalowanie, obracanie i mnóstwo filtrów. Jeśli szukasz programu, który nie obciąży Twojej kieszeni, a pozwoli na uzyskanie doskonałych rezultatów, GIMP będzie właściwym rozwiązaniem.

Książka "GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II" to zbiór ponad 100 ćwiczeń, które pomogą Ci zrozumieć działanie programu i opanować jego narzędzia. Podczas każdego z nich będziesz pracować nad przykładowymi fotografiami, które znajdują się na płycie DVD dołączonej do tej książki, i poznasz kilkadziesiąt sposobów na poprawienie ich jakości. Autor wytłumaczy Ci, jak wykorzystywać warstwy i gradienty, kadrować i skalować, pracować ze ścieżkami i zaznaczeniami, rozmywać i wyostrzać obraz oraz dodawać fantazyjne napisy. W dodatku dostaniesz do dyspozycji i dowolnego (w tym komercyjnego) wykorzystania bazę około 3 tysięcy znakomitych zdjęć.

  • Przybornik i okna dialogowe
  • Tekst i praca z warstwami
  • Modyfikacja kolorów i rozjaśnianie fotografii
  • Rozmycie i wyostrzanie
  • Kopiowanie i wklejanie całych obrazów
  • Obramowanie i maska warstwy
  • Obwiednia i poświata napisu
  • Filtry, gradienty i ścieżki
  • Selekcja i operacje na zaznaczeniach
  • Narzędzia do przekształcania warstw, ścieżek i zaznaczeń
  • Narzędzia rysowania, retusz zdjęć i wtyczki
  • Dostosowywanie GIMP-a do własnych potrzeb

GIMP - odkryj dla siebie ten świetny program!

Spis treści

Wstęp (11)

Rozdział 1. Tekst i warstwy (13)

  • Projekt 1.1. Żółta Turnia (14)
  • Przybornik i okna dialogowe (23)
  • Projekt 1.2. Księżyc (25)
  • Projekt 1.3. Orzeł przedni (28)
  • Projekt 1.4. Ważka (30)
  • Projekt 1.5. Magnolia (31)
  • Projekt 1.6. Słonecznik (33)
  • Projekt 1.7. Autoholowanie (35)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (37)

Rozdział 2. Modyfikacja kolorów fotografii (39)

  • Projekt 2.1. Kozi Wierch (39)
  • Projekt 2.2. Chmury (41)
  • Projekt 2.3. Zamość (43)
  • Projekt 2.4. Zima (46)
  • Projekt 2.5. Wypluwki (48)
  • Projekt 2.6. Czołg (50)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (53)

Rozdział 3. Rozjaśnianie fotografii (55)

  • Projekt 3.1. Autonaprawa (56)
  • Projekt 3.2. Pióro (59)
  • Projekt 3.3. Kamień (61)
  • Projekt 3.4. Transport samochodowy XXI wieku (64)
  • Projekt 3.5. Energetyka XXI wieku (67)
  • Projekt 3.6. Znak wodny (68)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (69)

Rozdział 4. Rozmycie i wyostrzanie (71)

  • Projekt 4.1. Czas siewu (71)
  • Projekt 4.2. Maszynopisanie (73)
  • Projekt 4.3. Automobil (75)
  • Projekt 4.4. Antyk (77)
  • Projekt 4.5. Kościelec (78)
  • Projekt 4.6. Czołg (80)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (82)

Rozdział 5. Kopiowanie i wklejanie całych obrazów (83)

  • Projekt 5.1. Lublin (83)
  • Projekt 5.2. Łabędzie (86)
  • Projekt 5.3. Mieszkańcy polskich lasów (90)
  • Projekt 5.4. Letnia szkoła rysunku (91)
  • Projekt 5.5. Misiek (93)
  • Projekt 5.6. Zalew Zemborzycki i okolice (95)
  • Projekt 5.7. Lalka (98)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (99)

Rozdział 6. Wyrównywanie warstw (101)

  • Projekt 6.1. Ulica Dominikańska (101)
  • Projekt 6.2. Żmija zygzakowata (106)
  • Projekt 6.3. Antykwariat (108)
  • Projekt 6.4. Jenot (111)
  • Projekt 6.5. Zwierzęta okolic Lublina (114)
    • Etap pierwszy: cztery zdjęcia z pierwszego wiersza (114)
    • Etap drugi: cztery zdjęcia z lewej kolumny (116)
    • Etap trzeci: cztery zdjęcia z drugiego wiersza (119)
    • Pozostałe etapy (120)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (120)

Rozdział 7. Selekcja (121)

  • Projekt 7.1. Cytrusy (122)
  • Projekt 7.2. Ptaki Polski (125)
  • Projekt 7.3. Elektronik (130)
  • Projekt 7.4. Kup mnie (134)
  • Projekt 7.5. Money (136)
  • Projekt 7.6. Mewa (138)
    • Pierwszy etap rozmywania tła (140)
    • Drugi etap rozmywania tła (140)
    • Trzeci etap rozmywania tła (141)
    • Czwarty etap rozmywania tła (141)
    • Piąty etap rozmywania tła (141)
  • Projekt 7.7. Żarówki (143)
    • Krok pierwszy: element (143)
    • Krok drugi: projekt (146)
  • Projekt 7.8. BMX Quest (148)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (150)

Rozdział 8. Prostokąty, kwadraty i koła (153)

  • Projekt 8.1. Zenit (153)
  • Projekt 8.2. Fotografia (154)
  • Projekt 8.3. Muzeum Kolejnictwa (156)
  • Projekt 8.4. Wspomnienia (159)
  • Projekt 8.5. Giewont (160)
  • Projekt 8.6. Korepetycje (162)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (167)

Rozdział 9. Obramowanie warstwy (169)

  • Projekt 9.1. Tatry (169)
  • Projekt 9.2. Auto tuning (172)
  • Projekt 9.3. Zaskrońce (174)
  • Projekt 9.4. Żaby i ropuchy (175)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (178)

Rozdział 10. Obwiednia i poświata napisu (179)

  • Projekt 10.1. Lokata prima (179)
  • Projekt 10.2. Chwilówki (181)
  • Projekt 10.3. Sosnowica (183)
  • Projekt 10.4. X developer (184)
  • Projekt 10.5. Aqua (188)
    • Etap pierwszy: poświata zdjęcia (189)
    • Etap drugi: przekrojony na pół napis aqua (190)
    • Etap trzeci: biały napis z wypełnionymi literami (191)
    • Etap czwarty: obwiednia napisu (192)
    • Etap piąty: usuwamy fragmenty zdjęcia z wnętrza liter (192)
    • Etap szósty: dodajemy obwiednię zdjęcia (194)
    • Etap siódmy: kropelki (194)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (195)

Rozdział 11. Linijki, prowadnice i miarka (197)

  • Projekt 11.1. V8 (198)
  • Projekt 11.2. Kursy żeglarskie (204)
  • Projekt 11.3. Padalec (207)
  • Projekt 11.4. Bryza (208)
  • Projekt 11.5. Kwiaty (213)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (218)

Rozdział 12. Skalowanie i kadrowanie obrazów (219)

  • Projekt 12.1. Żółw czerwonolicy (220)
  • Projekt 12.2. Kazimierz Dolny (222)
  • Projekt 12.3. Żmija i zaskroniec (225)
  • Projekt 12.4. Rzekotka (227)
  • Projekt 12.5. Kaczka (230)
  • Projekt 12.6. Szczupaki (232)
  • Projekt 12.7. Orzechy (233)
  • Projekt 12.8. Zdjęcia do legitymacji (235)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (239)

Rozdział 13. Filtry (241)

  • Projekt 13.1. Filtr Zniekształcenia/Faluj (241)
  • Projekt 13.2. Filtr Zniekształcenia/Skręcanie i zaciskanie (242)
  • Projekt 13.3. Filtr Artystyczne/Kubizm (243)
  • Projekt 13.4. Filtr Szum/Rozrzucenie (244)
  • Projekt 13.5. Filtr Światło i cień/Soczewka (245)
  • Projekt 13.6. Filtr Odwzorowania/Zniekształcenie fraktalne (246)
  • Projekt 13.7. Filtr Odwzorowania/Odwzorowanie obiektu (247)
  • Projekt 13.8. Filtr Łączenie/Odcinek filmu (249)
  • Projekt 13.9. Filtr Łączenie/Łączenie głębi (250)
  • Projekt 13.10. Nieruchomości (252)
  • Projekt 13.11. Filtry z grupy Alfa na logo (255)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (256)

Rozdział 14. Gradient (259)

  • Projekt 14.1. Samochód (260)
  • Projekt 14.2. Orzechy (262)
  • Projekt 14.3. Przycisk (263)
    • Etap pierwszy: wykonanie pustego przycisku (263)
    • Etap drugi: nałożenie napisu (268)
  • Projekt 14.4. Żaglówka (269)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (273)

Rozdział 15. Maska warstwy (275)

  • Projekt 15.1. Winyl (275)
  • Projekt 15.2. Elektro (280)
  • Projekt 15.3. Antykwariat (286)
  • Projekt 15.4. Konie (291)
    • Etap pierwszy: przygotowanie zdjęcia (292)
    • Etap drugi: maskowanie zdjęcia napisem (296)
  • Projekt 15.5. Vincent van Gogh: Most Langlois (z piorącymi kobietami) (297)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (302)

Rozdział 16. Ścieżki (303)

  • Projekt 16.1. Wycięty samochód (304)
  • Projekt 16.2. Miejski Dom Kultury w Paryżu (311)
  • Projekt 16.3. Pocztówka z wakacji (315)
  • Projekt 16.4. Kalendarz (318)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (322)

Rozdział 17. Operacje na zaznaczeniach (325)

  • Projekt 17.1. Maszynopisanie (329)
  • Projekt 17.2. I love Lublin (338)
  • Projekt 17.3. Aqua (340)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (344)

Rozdział 18. Narzędzia do przekształcania warstw, ścieżek i zaznaczeń (345)

  • Projekt 18.1. Wielkie sprzątanie świata (347)
  • Projekt 18.2. Fotoamator (349)
  • Projekt 18.3. Winyl (351)
  • Projekt 18.4. Tulipan (355)
  • Projekt 18.5. Flaszka (356)
  • Projekt 18.6. Koguty Lublin (359)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (362)

Rozdział 19. Narzędzia rysowania (363)

  • Projekt 19.1. Egon (363)
  • Projekt 19.2. Tęczowa papuga (367)
  • Projekt 19.3. Kaczki (373)
  • Projekt 19.4. Żyrafy (378)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (382)

Rozdział 20. Retusz zdjęć (383)

  • Projekt 20.1. Kazimierz Dolny (384)
  • Projekt 20.2. W drodze (389)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (395)

Rozdział 21. Wtyczki (397)

  • Projekt 21.1. Towarzystwo Ornitologiczne (398)
  • Projekt 21.2. Encyklopedia ptaków (406)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (408)

Rozdział 22. Dostosowywanie GIMP-a do własnych potrzeb (409)

  • Pędzle (409)
  • Projekt 22.1. Smile (411)
  • Projekt 22.2. Hey, Hey, Hey (413)
  • Projekt 22.3. Towarzystwo Ornitologiczne (415)
  • Tekstury (417)
  • Projekt 22.4. Test tekstur (417)
  • Projekt 22.5. Tekstura rdza (418)
  • Palety (422)
  • Gradienty (424)
  • Czcionki (426)
  • Przybornik (426)
  • Menu kontekstowe okien dialogowych (428)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (429)

Skorowidz (431)

Kategoria: Grafika komputerowa
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-7827-3
Rozmiar pliku: 36 MB

BESTSELLERY

Kategorie: